Klub Cytrynki
Nowe części oryginalne oraz zamienniki
atrakcyjna zniżka dla użytkowników Klubu Cytrynki!
Weź udział w reaktywacji Stowarzyszenia Klub Cytrynki. Zgłoś swoją kandydaturę już teraz!

Autor Wątek: Drgania silnika i wypadanie zapłonu  (Przeczytany 5791 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 10, 2016, 20:04:55 »
Czy ktoś z właścicieli C4 z silnikiem 1.6 benzyna TU5JP4 może mi powiedzieć, czy u was macie dwa czujniki temperatury (przy termostacie - zielony i drugi za nim niebieski wkręcony w blok silnika) czy tylko jeden? Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem jeszcze samemu poprzeglądać instalację. Ponieważ silnik ma problemy przy niskich temperaturach pomyślałem, że może czujnik temperatury silnika jest uwalony. Po Vinie wychodzi, że powinienem mieć dwa czujniki temperatury, tak jak powyżej opisałem. Jakie było moje zdziwienie, gdy zobaczyłem, że tego wkręcanego w blok silnika u mnie nie ma. Owszem, jest nagwintowany otwór, ale ani czujnika ani wiązki przewodów nie ma ???
I teraz moje pytanie, może ktoś z was wymieniał niedawno filtr powietrza i zwrócił przypadkiem uwagę jak to wygląda u was. Jak wypnę wtyczkę od tego przy termostacie, to załącza się wentylator bez względu na temperaturę silnika. A z którego czujnika bierze o temperaturze info ECU, też z tego? A może właśnie z tego drugiegi i stąd u mnie te drgania silnika z zimową porę roku?
Dołączam zdjęcia schematów, ten czujnik posiadam:



Tego pod numerem 20 już nie:



Może mógłby ktoś spojrzeć u siebie jak to wygląda i ewentualnie jeśli ma oba czujniki zrobić zdjęcie skąd wychodzi wiązka do tego czujnika? Byłbym bardzo wdzięczny.


PS. Wyczytałem, że ten czujnik w bloku, to "Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik (zestaw wskaźników)", ten w termostacie "Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik (CMM)". Czyli rozumiem, że ten z termostatu komunikuje się z komputerem sterującym pracą silnika, a pierwszy pokazuje temperaturę silnika na wyświetlaczu?
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2016, 20:36:53 wysłana przez Marcin Adamczyk »

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 14, 2016, 14:42:44 »
Niestety drgania silnika jak i błąd występują nadal. Dzisiaj po nocy, było dość chłodno odpaliłem auto i drgania występują nadal, do tego pojawił się znowu błąd depollution system faulty, zapewne od wypadania zapłonu. Jutro podjadę do mechanika, to sprawdzę.
Kurde, ręce mi już opadają. Praktycznie nowa cewk, wymieniona listwa wtryskowa z czterema wtryskami, sprawdzone okablowanie, świece oryginalne, nowy czujnik temperatury płynu, ten w termostacie, a drgania dalej. Do tego cały czas to takie jakby stukanie zaworów na zimnym silniku, które po złapaniu przez olej trochę temperatury ustaje. I to wszystko dzieje się jak jest zimno.
Mechanicy też ręce rozkładają i wymyślają różne pomysły, jeden, że komputer który steruje wtryskami, drugi że popychacze zaworowe, jak są zużyte to nie napełniają się olejem tak jak powinny i zawory w początkowej fazie nie pracują tak jak powinny. Dźwięk tego stukania po osłuchaniu wydaje mi się, że wydobywa się z okolic dołu silnika, tak jakby od pompy oleju. Ale czy pompa może stukać, jest tam jakiś tłok pompujący. Wiem, że teraz to już takie wymyślanie.

Offline Karol Wilk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 800
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Coupe 2.0 HDI 136 FAP (02.2006)
  • Zainteresowania: Elektronika (diagnostyka), Mechanika, Programowanie
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 15, 2016, 00:33:09 »
Mechanicy też ręce rozkładają i wymyślają różne pomysły, jeden, że komputer który steruje wtryskami, drugi że popychacze zaworowe, jak są zużyte to nie napełniają się olejem tak jak powinny i zawory w początkowej fazie nie pracują tak jak powinny.

Jeśli popychacze to może sprawdź na zimnym silniku kompresje...? Tylko odłącz wtryski żeby nie lało paliwem po katalizatorze bo go szlag trafi.

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 17, 2016, 16:37:11 »
Dzisiaj byłem u mechanika i ten podmienił mi jeszcze cewkę na nową, którą zmieniał u siebie w Citroen Pluriel, z tym samym silnikiem. Stwierdził, że jeśli to nic nie da, (błąd cały czas jest na pierwszym cylindrze), to zostaje komputer sterujący.
Przy okazji uspokoiłem się z tym "klepaniem" zaworów. Twierdzi, że u niego jest to samo jak auto stoi pod chmurą, a jego Citroen ma 50tys km przejechane. Odpalił go przy mnie i faktycznie dźwięk był identyczny jak u mnie, choć trochę to dziwne, żeby benzyna tak pracowała jak diesel. Czyli pozostaje mi to wypadanie zapłonu.

Offline Tomasz Strzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4GP 1.8 LPG
  • Zainteresowania: Science
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 17, 2016, 18:41:06 »
Dzisiaj byłem u mechanika i ten podmienił mi jeszcze cewkę na nową, którą zmieniał u siebie w Citroen Pluriel, z tym samym silnikiem. Stwierdził, że jeśli to nic nie da, (błąd cały czas jest na pierwszym cylindrze), to zostaje komputer sterujący.
Przy okazji uspokoiłem się z tym "klepaniem" zaworów. Twierdzi, że u niego jest to samo jak auto stoi pod chmurą, a jego Citroen ma 50tys km przejechane. Odpalił go przy mnie i faktycznie dźwięk był identyczny jak u mnie, choć trochę to dziwne, żeby benzyna tak pracowała jak diesel. Czyli pozostaje mi to wypadanie zapłonu.

Kolego jeśli masz Lexię to zrób autoadaptację przepustnicy i spróbuj sczytać logi (napięcie obu sond, obroty, napięcie akumulatora, informację o zamkniętej/otwartej pętli, napięcie na przepustnicy i jej stopień uchylenia, plus może jeszcze czasy ładowania cewek) podczas porannego odpalania.
Ja miałem podobne objawy (wypadanie zapłonów na wielu cylindrach/cylindrze nieustalonym i parę innych ciekawych rzeczy - więcej TU).
Po drugiej adaptacji przepustnicy - przy -10 stopniach, problemy z wypadaniem zapłonów ustały.
Dodatkowo wymieniłem sondę lambda bo nie trzymała parametrów na zimno (to poprawiło spalanie i jakość jazdy).

Od tego czasu jest spokój.

Pozdrawiam,

Tomek

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 17, 2016, 19:46:44 »
Niestety nie mam dostępu do Lexi tak żeby samemu poszperać. Błąd odczytywał poprzedni mechanik, niestety podejrzewam że gdybym mu kazał posprawdzać podane przez ciebie parametry, to by gość zbladł.
Zobaczę jutro rano po odpaleniu, jak na nowej cewce będzie się zachowywał. Jeśli będzie dalej to samo, to spróbuje podjechać na adaptację przepustnicy. U mnie jest to o tyle dziwne, że cały czas mam wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Tak poza tym wyskakuje błąd od opornicy na wentylatorze chłodnicy i coś z pedałem gazu (czasami limiter prędkości się nie załącza i service wyskakuje), ale nie sądze aby miało to jakikolwiek wpływ na wypadanie zapłonu.


Chyba faktycznie muszę się sam zaopatrzyć w tą Lexie, bo wydam fortune na diagnozy. Tomasz czy takim zestawem dam radę sprawdzić podane przez ciebie parametry?
http://allegro.pl/interfejs-lexia-3-pl-peugeot-citroen-30-pin-fv-i5175409914.html

Offline Tomasz Strzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4GP 1.8 LPG
  • Zainteresowania: Science
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 17, 2016, 20:30:21 »
Co do Lexii to mam chińczyka z allegro - kupiłem używany i na razie działa bardzo dobrze.
To coś podobnego jak ze wskazanej przez Ciebie aukcji i spokojnie nim to samo zdziałasz.

Z doświadczenia z różnymi markami nauczyłem się, że obecnie bez interfejsu ciężko cokolwiek z autem zrobić i jest to druga (po aucie) rzecz jaką kupuję :)
Szczególnie dla Citroena, który ma opinię kapryśnego pod względem elektryki.

Co do diagnozy problemów tego typu (wypadanie zapłonu) w to przyczyn może być naprawdę multum.
Dobrego diagnosty szukać ze świeczką a bez dobrej diagnostyki naprawa przypomina loterię/wymianę bo a nuż pomoże.
Z własnym interfejsem można problem spróbować rozgryźć samemu bo bez niego to praktycznie niemożliwe.

Pozdrawiam,

Tomek



Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 18, 2016, 11:29:44 »
Rano auto odpalone i drgania dalej, także to nie cewka >:(  Nic, spóbuje dzisiaj podjechać do tego gościa z Lexią i zrobić jeszcze tą autoadaptację przepustnicy, a jak nie to zamówię interfejs i będziemy sprawdzać po kolei co nie tak pracuje.

Offline Karol Wilk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 800
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Coupe 2.0 HDI 136 FAP (02.2006)
  • Zainteresowania: Elektronika (diagnostyka), Mechanika, Programowanie
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 18, 2016, 15:58:32 »
Nic, spóbuje dzisiaj podjechać do tego gościa z Lexią i zrobić jeszcze tą autoadaptację przepustnicy[...]
Wydaje mi się że to na 100% nie przepustnica. Owszem, mogłaby powodować wypadanie zapłonu ale nie zawsze na tym samym cylindrze. Moim zdaniem:
-albo faktycznie masz coś z zaworami / pierścieniami na pierwszym cylindrze
-albo coś z przewodami, czego nieogarnięty mechanik może nie znaleźć (sprawdzanie przejścia miernikiem to nie wszystko)
-czujnik położenia wału / koło zamachowe - czujnik jest odpowiedzialny za wypadanie zapłonów więc podejrzany zawsze jest. Koło zamachowe ma ząbki widziane przez czujnik, jeśli jakiś ząbek zostanie uszkodzony czujnik może głupieć.

Cytuj
[...] a jak nie to zamówię interfejs i będziemy sprawdzać po kolei co nie tak pracuje.
Z pewnością interfejs się przyda ale nie spodziewaj się że to rozwiąże wszystkie problemy. Większości rzeczy (elektryka) jednak interfejsem nie sprawdzisz.

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 18, 2016, 23:39:32 »
Cytuj
Wydaje mi się że to na 100% nie przepustnica

Też mi się tak zdaje, ale nie zaszkodzi spróbować adaptacji. Zamówię interfejs to spróbuję.


Cytuj
albo faktycznie masz coś z zaworami / pierścieniami na pierwszym cylindrze

Tylko czy wtedy drgania nie powinny być cały czas, bez względu na temperaturę? U mnie występują zawsze tak do minuty czasu tylko po długim postoju. Im cieplej tym mniejsze, na wiosnę i lato brak problemów.

Sorki, że tak więrcę dziurę w brzuchu, ale szukam wszelkich możliwości. Wszystko było by ok, że może padł czujnik wału, sonda, itp. tylko wtedy miałbym do czynienia prawdopodobnie z losowym wypadaniem zapłonów, a nie ciągle na pierwszym. Dobrze rozumuje? Czy przy wymianie czujnika wału, trzeba go specjalnie ustawiać/kalibrować, czy jest to operacja odkręć śrubę, wyjmij i włóż nowy?

Offline Rafał Pałęga

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Czę100chowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Coupe 1.6 16v lpg
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 25, 2016, 09:21:08 »
U mnie dalej problem z drugim cylindrem.. wymienione świecie, cewka, listwa wtryskowa z wtryskami, instalacja elektryczna sprawdzona, lpg po przegladzie i nic to nie dalo... jak krew w piach.. Ma ktoś pomysł co tu jeszcze sprawdzić?

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 25, 2016, 17:24:19 »
Też przedwczoraj wymieniłem świece na nowe, ale dalej to samo. Natomiast po podmianie cewki na drugą, wyskoczeniu na niej błędu i podłączeniu komputera wyskoczyło wypadanie zapłonu na wielu cylindrach losowo, wypadania na pierwszym cylindrze i na drugim cylindrze. Podłączałem tym razem pod inny komputer diagnostyczny. Dodatkowo od jakiegoś czasu, nie zawsze, ale po długim postoju auto jakby ciężej odpalało, tj, po odpaleniu przez ułamek sekundy, tak jakby mu paliwa lub powietrza brakowało. Zaczęło się mniej więcej, jak wymieniłem listwę wtryskową.
Na dniach zamówie Lexie, to podejrze jak pracują sondy lambda i wykonam autoadaptację przepustnicy, może coś pomoże. Oprócz tego został mi tylko czujnik wału korbowego i map sensor do podmiany. Jeżeli to nie pomoże, to zostaję chyba tylko komputer zarządzający wtryskami.


PS. Czy da się sprawdzić sondy lambda bez podłączenia komputera? W temacie na tutejszym forum natrafiłem na taki tekst, że
Cytuj
sonda z czterema przewodami to po prostu sonda z grzałką. Grzałka jest po to że sonda do prawidłowej pracy potrzebuje wysokiej temperatury. Jak nie ma grzałki to musi minąć trochę czasu aż sonda zagrzeje się od spalin.

Może i umnie coś jest nie tak ze sondą. Nie pracuje prawidłowo i dopiero jak chwilę ogrzewają ją spaliny, to zaczyna pracować prawidłowo. Stąd te drgania tylko przez około minutę po ustabilizowaniu się wolnych obrotów. Ale chciałbym to najpierw sprawdzić, aby mieć stuprocentową pewność, bo sonda trochę kosztuje.

Offline Tomasz Strzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4GP 1.8 LPG
  • Zainteresowania: Science
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 25, 2016, 20:58:07 »

Może i umnie coś jest nie tak ze sondą. Nie pracuje prawidłowo i dopiero jak chwilę ogrzewają ją spaliny, to zaczyna pracować prawidłowo. Stąd te drgania tylko przez około minutę po ustabilizowaniu się wolnych obrotów. Ale chciałbym to najpierw sprawdzić, aby mieć stuprocentową pewność, bo sonda trochę kosztuje.


Kolego w załączniku masz porównanie pracy sondy u mnie.
Na dole stara na górze nowa.
Bardzo wyraźnie widać, że chyba ogrzewanie nie było już tak wydajne bo dopiero po jakichś czterech minutach stara sonda zaczynała pracować w zakresie wartości w jakim powinna pracować od początku - patrz wykres sondy nowej.

Zobacz jak to wygląda u Ciebie od odpalenia do pełnego rozgrzania silnika. Później zatrzymaj się na chwilę i na biegu jałowym przytrzymaj przez około minutę obroty na 3000 - wtedy można zobaczyć jak działa katalizator i tylna sonda.

Pozdrawiam,

Tomek

PS. W załączniku masz również bardzo ciekawy artykuł o wpływie działania sond na pracę silnika, regulację składu mieszanki i nie tylko.

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 25, 2016, 22:07:11 »
Dziękuje ci bardzo za linki. Jak tylko przyjdzie do mnie interfejs, to na pewno sprawdzę jak to u mnie wygląda.

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 27, 2016, 18:58:21 »


Dzisiaj wyjąłem jeszcze czujnik wału korbowego, żeby zobaczyć czy nie jest gdzieś uszkodzony. Wyglądał na cały, ale był mocno zasyfiony jakby nagarem, szczególnie ta część przy kole zamachowym.
Druga sprawa, to nie mam jeszcze interfejsu, ale z ciekawości odłączyłem pierwszą sonde i odpaliłem silnik. Silnik odpalił bez problemów chodził normalnie, a błąd wyświetlił się po kilku minutach. Jak odłączyłem ostatnio drugą sondę, to silnik nie odpalił wcale. Tutaj pytanie, czy tak ma być? Jeśli odpale silnik jutro rano na zimnym i po odłączeniu sondy dalej będę miał takie drgania i wypadanie zapłonu, to można wykluczyć wadliwe działanie pierwszej sondy, która powinna odpowiadać za dobór składu mieszanki?
I jeszcze jedno z tego co widzę, to obie sondy z silniku 1.6 16v są takie same, tylko różnią się długością przewodu?

Offline Wojtek Wojtyczka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 77
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: był C4 jest Bravo
  • Zainteresowania: Motoryzacja
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 27, 2016, 21:30:26 »
Co do sond to górna ma nr 1628HR a dolna nr 1628KY, cena w ASO za obie taka sama 647,92 zł netto ale czy są takie same to nie wiem i pewnie nikt tego nie sprawdzał bo trzeba by było sztukować przewody.
Był Citroen C4 1.6 16V Confort 2005r. 5D
Jest Fiat Bravo 1.4 T-Jet Dynamic 2010r.

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 28, 2016, 14:43:30 »
Numery znam, ale dzięki. Sondy chyba są identyczne, bo Bosch robi zamiennik, w którym samemu się przewód docina i na opakowaniu są oba numery. A co do ceny ASO, to powiem tylko jedno - złodziejstwo. Za cenę jednej u nich kupisz dwie w sklepie i jeszcze ci zostanie.

Offline Tomasz Strzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4GP 1.8 LPG
  • Zainteresowania: Science
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 28, 2016, 18:55:39 »
Przy ewentualnym kupnie sondy (o ile to będzie konieczne, bo na razie nie ma ku temu żadnych przesłanek) poszukaj jakiej firmy jest oryginał i najlepiej taką kup (o ile będzie taka możliwość).
Nie wiem ile w tym prawdy ale kilku mechaników zwracało mi uwagę, że niektóre auta kiepsko współpracują z zamiennikami (jeśli chodzi o sondy).
W moim silniku (1.8 benzyna) w oryginale jest sonda Delphi i taką kupiłem.

Pozdrawiam,

Tomek

Offline Rafał Turakiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kielce
    • Meble na wymiar
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16V Coupe
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 09, 2017, 21:57:19 »
Cześć,


Jak rozwiązaliście ten problem? U mnie mam to samo. Wymieniłem już czujnik położenia wału korbowego i czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i nic dalej ten sam objaw.

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 10, 2017, 17:45:18 »
Niestety nie rozwiązałem problemu. Podmieniłem lub wymieniłem już wszystko oprócz kalkulatora wtrysków i BSM. Ostatnio byłem u mechanika i mówi, że wina kalkulatora wtrysków. Miał kilka przypadków takich jak mój w tym silniku i z tym kalkulatorem (były dwa rodzaje, ale sorki nie pamiętam oznaczeń). W jednym przypadku usterka była banalna, wygiął się jeden z pinów i nie stykał. Poprawienie styków plus sprawdzenie pinów usunęło problem. Jednak w reszcie przypadków trzeba było wymieniać sterownik, ale niestety właściciele rezygnowali ze względu na koszta. Dostałem namiar na gościa, który zajmuje się naprawą takich komputerów. Gość jest z okolic Częstochowy i jak tylko mrozy przejdą to się do niego wybiorę. Największym problemem jest jednak zaprogramowanie kalkulatora. Bo używki chodzą już od 200zł. Niestety zostaje tylko chyba serwis, chyba, że uda się naprawić mój.
PS. Jakiś czas temu miałem okazje kupić za śmieszne pieniądze Mapsensor, do tego zacząłem tankować Pb98 i o dziwo drgania są sporo mniejsze, a sam błąd przez cały ten okres wywaliło mi może tylko ze dwa razy. Czasami drgania nie występują praktycznie wcale, gdzie poprzednio były zawsze plus czasami ten błąd wypadania zapłonu.

Offline Rafał Turakiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Kielce
    • Meble na wymiar
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16V Coupe
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 11, 2017, 20:58:25 »
Moja Cytryna już 3 dzień stoi i mechanika i czekam na jakieś wnioski z jego strony. U mnie w zasadzie ten problem występuje tylko przy odpalaniu po długim postoju min. 6 godzin. Samochód ciężko zapalić, a jak się już uda to zachowuje się jakby wypadał zapłon, chociaż nie zgłasza błędu. Jak już po kilku, kilkunastu sekundach złapie normalny rytm to można jeździć i odpalać, a silnik pracuje normalnie. Co ciekawe najgorzej jest przy temperaturze około 0 stopni. Najciężej jest go zapalić, przy dużych mrozach odpala za pierwszym lub drugim razem, trochę się potrzęsie i mu przechodzi ta czkawka. Co ciekawe w lato i jesienią nie było żadnych problemów, ale może coś się uszkodziło dopiero teraz. Czekam co powie mechanik i dam znać czy udało się naprawić.

Offline Olek Lesica

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroën C4 1.6 16v 2005
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 11, 2017, 22:52:40 »
Cześć :)
U mnie od weekendu, po nadejściu mocnych mrozów pojawił się nowy problem: schodzę rano, odpalam auto - pali od strzała, pracuje równo, żadnego checka, nic. Ruszam, przejeżdzam pare metrów, silnik gasie, bez czkawki, niczego, po prostu przestaje pracować. Ponowne odpalenie zajmuję już dłuższą chwilę, męczę rozrusznik i po paru obrotach zaskakuje, łapie obroty i wtedy już jadę bez żadnych problemów. Po 8 godzinnym postoju pod pracą problemu tego nie ma, za to po nocy jest ciągle. Ciekawe co będzie jutro, potężnych mrozów ma już nie być. Jakieś sugestie? Czujnik położenia wału?

Offline Adam Wołkowicz

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 781
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4
  • Zainteresowania: Wszystko
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 12, 2017, 06:18:50 »
Zacząłbym od oczyszczenia czujnika wału. Ewentualnie sprawdził styki czujnika.
Citroen C4 1.4 16v, 5d, 2004r.

Offline Kamil Brzózka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Laseczno Małe
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 Exlusive MCP
  • Zainteresowania: telefonia komórkowa
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 26, 2017, 17:25:51 »
Niestety nie rozwiązałem problemu. Podmieniłem lub wymieniłem już wszystko oprócz kalkulatora wtrysków i BSM. Ostatnio byłem u mechanika i mówi, że wina kalkulatora wtrysków. Miał kilka przypadków takich jak mój w tym silniku i z tym kalkulatorem (były dwa rodzaje, ale sorki nie pamiętam oznaczeń). W jednym przypadku usterka była banalna, wygiął się jeden z pinów i nie stykał. Poprawienie styków plus sprawdzenie pinów usunęło problem. Jednak w reszcie przypadków trzeba było wymieniać sterownik, ale niestety właściciele rezygnowali ze względu na koszta. Dostałem namiar na gościa, który zajmuje się naprawą takich komputerów. Gość jest z okolic Częstochowy i jak tylko mrozy przejdą to się do niego wybiorę. Największym problemem jest jednak zaprogramowanie kalkulatora. Bo używki chodzą już od 200zł. Niestety zostaje tylko chyba serwis, chyba, że uda się naprawić mój.
PS. Jakiś czas temu miałem okazje kupić za śmieszne pieniądze Mapsensor, do tego zacząłem tankować Pb98 i o dziwo drgania są sporo mniejsze, a sam błąd przez cały ten okres wywaliło mi może tylko ze dwa razy. Czasami drgania nie występują praktycznie wcale, gdzie poprzednio były zawsze plus czasami ten błąd wypadania zapłonu.


Udalo sie naprawic bo ja rowniez z tym walcze i moge sie podzielic co ja juz zrobilem wymienilem pompe paliwa i pomoglo na kilka odpalen ipozniej yo samo nie wiem co to może być dalej ale myślę że będzie coś związanego z przepustnicą mój Mechanik twierdzi że to będzie przepustnica twierdzi że powinienem ją wyczyścić gdzieś na Internecie wyczytałem takie coś że powinno się wyczyści taką przepustnicę powinno to pomóc ale nie jestem pewny czy to jest prawda muszę szukać jakichś tańszego rozwiązania sprawy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Offline Marcin Adamczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 1.6 16.v
  • Zainteresowania: Kolarstwo, Motoryzacja, Modelarstwo RC
Odp: Drgania silnika i wypadanie zapłonu
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 26, 2017, 19:24:26 »
Tylko, że u mnie wypada na jednym cylindrze, więc przepustnica nie bardzo ma się to tego.
Przepustnice mam wyczyszczoną na błysk. Muszę spróbować jeszcze adaptacji przepustnicy. Mam Diagboxa tylko nie mogę/nie potrafię tego zrobić. Wchodzę bodaj w wymianę części, później jest coś z przepustnicą klikam i wyświetla mi się podpunkty jak adaptować przepustnicę, pedał gazu, sondy lambda i coś jeszcze. Klikam na dalej i wraca mi do poprzedniego ekranu. Może ktoś pomoże jak to zrobić?