Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy  (Przeczytany 30759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« dnia: Styczeń 22, 2016, 15:08:17 »
Witam Wszystkich bardzo serdecznie. [/size]Kilka miesięcy temu kupiłem śliczną zadbaną C5 1.6 THP Benzyna 156 KM z przebiegiem 70 tyś. Po dwóch tygodniach samochód kilka dni stał w garażu wyjechałem nim na podjazd i włączył się opisywany już kilku postach "Anti-pollution system fault". Silnik był jeszcze zimny a dodatkowo włączył się wentylator na chłodnicy, samochód pracował skokowo i dało się wyczuć brak mocy. Podjechałem do sklepu po małe zakupy a po powrocie już nie było co odpalić - wentylator rozładował akumulator. Na drugi dzień podjechałem do znajomego mechanika, który podpiął mi samochód pod komputer i wyszło kilka błędów m.in. wypadanie zapłonów, złe paliwo i coś z ładowaniem. Kolega zasugerował mi wymianę akumulatora, który już pracował bardzo słabo i w tym mógł tkwić problem. Akumulator wymieniłem na nowy i wszystko było ok do momentu jak auto znowu stało 2 dni bez odpalania. Pojechałem do elektomechanika, który dysponuje lepszym oprogramowaniem i większym doświadczeniem. Po podpięciu tym razem wyszło 10 błędów (zamieściłem poniżej), skasował je i kazał mi pojeździć troszkę po okolicy. Po ponownym podłączeniu nic nie wyszło. Rano sytuacja się powtórzyła wyjeżdżam autko jest na luzie i wyskakuje błąd i włącza się wentylator - od razu udałem się do tego samego elektromechanika i tym razem wyszedł tylko 1 błąd przerywacz zapłonów cylinder 4 - wypadanie zapłonów (jednakże powiedział, że mogłoby wyjść więcej błędów gdyby auto pojeździło tydzień a nie jeden dzień). Mechanik zamienił mi miejscami cewki na cylindrach i zasugerował że może to być spowodowane zużyciem świec lub cewki. Świece nie były wymieniane, więc zdecydowałem się na ten najtańszy zabieg (170zł). Rzeczywiście były już mocno wyeksploatowane autko rano fajnie jeździło i przez kolejnych kilka dni, aż do przerwy... 3 dni wyjeżdżam i wyskakuje błąd - nie szarpie, ale coś dalej jest nie tak. Zmieniłem paliwo na 98, ale to też nie pomaga. Tracę już cierpliwość, bo zamiast w pełni korzystać z tej limuzyny to martwi mnie, że zainwestowałem w studnie bez dna. Wiem, że jest dużo wątków o podobnym problemie na forum ale nie spotkałem się z silnikami THP, dlatego napisałem osobny wątek. Bardzo proszę o jakieś wskazówki i sugestie z Waszej strony. Pozdrawiam. Błędy jakie wyszły za pierwszym razem: P2603 dodatkowa pompa chłodziwa - wysoki sygnał, P1385 lepkość oleju silnikowego - rozpozn.zużycie/spalanie stukowe, P2338 sygnał spalania stukowego - za wysoki poziom, P0087 ciśnienie rail - za niski, P0172 mieszanka za uboga(rząd 1) - bogata, P1336 różne cylindry - rozpoznano wypadanie zapłonów, P1337 przerywacz zapłonów, cylinder 1 - rozpoznano wypadanie zapłonów, P1340 przerywacz zapłonów, cylinder 4 - rozpoznano wypadanie zapłonów, P1338 przerywacz zapłonów, cylinder 2 - rozpoznano wypadanie zapłonów, P2191 układ paliwowy - miesanka za uboga[/color]

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 22, 2016, 17:25:38 »
Czujnik polozenia walu i filtr paliwa pewny nie jestem ale sprawdz/ wymien
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 22, 2016, 18:51:22 »
Siedzę dzisiaj cały dzień na różnych forach i czytam wszystko co jest związane z tym motorem.

Na jednym z nich dostałem odpowiedź, że może to być związane z naciągiem łańcucha. Tylko, że u mnie nie ma objawów typowych dla tej usterki czyli "głośna praca silnika (dieslowskie klekotanie) w ciągu pierwszych minut po rozruchu. Po rozgrzaniu nieprzyjemny hałas z reguły znika".
Fachowcem niestety w tej dziedzinie nie jestem, ale jak dobrze rozumiem napinacz łańcucha i łańcuch to 2-e różne rzeczy, więc może to być łańcuch.
Awarie łańcucha rozrządu:
"Wada konstrukcyjna francusko-niemieckiej jednostki. W większości egzemplarzy wyprodukowanych do 2009 r. kłopot pojawiał się przy przebiegu nieprzekraczającym 40 tys. km. Łańcuch może rozciągnąć się nawet o długość ogniwa. Obecnie skala problemu nieco się zmniejszyła."

Dużo tez jest o wymianie oleju. W książce serwisowej jest wymiana co 30 tyś i z tego co wiem poprzedni właściciel trzymał się tego.
Znalazłem też coś takiego :
"Często winny jest olej. Łańcuchy rozrządu powinny z założenia wytrzymywać przebiegi przynajmniej 200-250 tys. km, jednak w wielu przypadkach się to nie udaje. Powszechnie znane są sytuacje zrywania się łańcuchów przy przebiegu 100, a nawet poniżej 60 tys. km. Fakt, iż dotyczy to jedynie pewnych modeli, świadczy o wadzie wrodzonej. Nie zawsze jest to wada materiałowa samego łańcucha czy też jego napinaczy, czasami problem dotyczy niewystarczającego smarowania. Tak jest np. w przypadku wcześniejszych jednostek benzynowych Peugeot- Citroen 1.6 THP (Euro 4) czy dwulitrowych diesli BMW (np. E90 320d N47). Błędy konstrukcyjne samych łańcuchów i napinaczy też oczywiście się zdarzają (wczesne silniki VW 1.4 TSI czy 1.2 TSI), jednak ma to miej- Niejednokrotnie do skrócenia trwałości rozrządu łańcuchowego przyczynia się zaniedbanie odnośnie oleju. Niestosowanie się do zaleceń producentów co do klas jakości oleju lub przeciąganie terminów wymiany powoduje problemy z naciągiem łańcucha. Warto bowiem wiedzieć, że praktycznie każdy łańcuch utrzymywany jest w napięciu przez napinacz olejowy, zasilany ciśnieniem oleju. Doskonałym przykładem jest tu diesel Fiat 1.3 Multijet, stosowany też w Oplach jako 1.3 CDTI. W warunkach ciągłej jazdy miejskiej może tu dochodzić do obniżania poziomu oleju i jeżeli nie dostrzeże się tego na czas, spada ciśnienie, a tym samym napięcie łańcucha."

Więc chyba pójdę w tym kierunku który proponujesz - wymienię olej ma być Total 5W30 i filtry.

Tak przy okazji wczoraj jak wyjechałem po 2 dniach przerwy APF się pojawił, dzisiaj już go nie było...

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2016, 22:26:47 »
Marcinie. Spróbuj najpierw metody, która sprawdziła się już kilka razy (osobiście) Kup w Aso dodatek do paliwa 16 093 373 80 (specjalny do THP) Dolej do paliwa, najlepiej zatankuj do pełna. Następnie przejedź ze 20 km - lub więcej z obrotami silnika w zakresie 5-6tys/obr/min w okolicach tzw odcinki - oczywiście w ramach rozsądku (czasem daj mu chwilę odpocząć). Najlepiej jakaś obwodnica drugi bieg i ogień... Nie bój się nic mu się nie stanie a pomaga na pewno - wiem z doświadczenia - te wszystkie błędy wynikają z syfu, który się zbiera na zaworach prowadnicach itp. W tym silniku przepustnica jest stale otwarta a ilość powietrza dozowanego do cylindra sterowania jest wzniosem zaworów - jak coś się zaczyna przycinać w tym mechanizmie to zaraz wywala błędy wypadania zapłonu, złej mieszanki itp. Ludzie wymieniają cewki, świece, czujniki a to nic nie zmienia. No i olej zalecany do tego silnika to0w30 Total[size=78%][/size][/size]a nie total 5w30 (choć fabrycznie chyba taki zalewali) ale są nowe zalecenia, że do THP tylko[size=78%][/size][size=78%][/size]0W30[size=78%]
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 23, 2016, 00:33:11 »
Dzięki za podpowiedź na pewno z niej skorzystam.
Autko odkąd je kupiłem jeździ przez cały tydzień po mieście z przerwami na weekendowe garażowanie.
Może rzeczywiście powinno dostać w tyłek żeby przeczyściły się pewne podzespoły.
Ten preparat to wydatek ok 100 zł. więc warto spróbować.;)
O ten olej chodzi: TOTAL QUARTZ INEO FIRST 0W-30 i jeszcze moje drugie pytanie czy warto przy okazji wymienić też filtr paliwa?
Pozdrawiam.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 23, 2016, 10:46:08 »
Problemem jest nagar na zaworach ssących, który bierze się z recyrkulacji spalin poprzez EGR. W silnikach z wtryskiem do kolektora jest on zmywany na bieżąco przez paliwo. W tym silniku nic nie zmywa tego nagaru, bo wtrysk jest do komory spalania. Nie bardzo rozumiem, jak dodatek do paliwa może tu pomóc, skoro ten obszar nie ma kontaktu z paliwem. No chyba, że ten dodatek podnosi temp. spalania i "roztopi" się ten nagar . Gdzieś w sieci czytałem, że jest metoda usuwania tego nagaru mechanicznie, od strony dolotu, przy uzyciu granulatu. Swoją drogą, gdybym miał taki silnik, zdjąłbym kolektor dolotowy, i zajrzałbym do tych miejsc endoskopem.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2016, 12:54:15 »
Lech masz rację w Aso czyści się mechanicznie zawory za pomocą specjalnych granulek i przyrządów. Kupa przy tym roboty i kosztów - choć przeważnie pokrywa je gwarant. Równie skuteczne jest porządne "spałowanie" tego silnika aż ogień z rury idzie :-) - robiliśmy tak u moich znajomych i za każdym razem pomagało. Dodatek ma jakiś sens choć jak piszesz bezpośredniego kontaktu z zaworami nie ma. Stosuje się go również przy mechanicznym czyszczeniu zaworów - jest dedykowany tylko do THP.


Marcin podaj vin to sprawdzę czy Ci auto akcji nie podlega, bo są wgrywane teraz nowe softy, które mają zapobiegać opisanym przez Ciebie problemom.


Filtra paliwa w tym aucie się nie zmienia bo jest on w zbiorniku z pompą zintegrowany.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2016, 15:15:29 »
poszło na PW Pawle ;)- dzięki!

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 23, 2016, 15:32:08 »
przed kupnem autko było badane w ASO.
Wyszczególnione były usterki, oraz zrobiony test globany. (mam wszystkie dokumenty)
Czy te problemy powinny wyjść na tych testach?

Offline Jan Fiszer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: c5 2,0 hdi z 2002r., c5 1,6 thp z 2010
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2016, 11:57:55 »
Marcinie, przerabiałem dokładnie taki sam problem w moim aucie. Walczyłem miesiąc. Przyczyny okazały się następujące: rozciągnięty  łańcuch (wymieniłem rozrząd + wariator)a przede wszystkim niesprawna pompa wysokiego ciśnienia wtrysku benzyny. Wymieniłem więc pompę + uaktualniłem oprogramowanie a później dodatkowo zastosowałem środek czyszczący do paliwa "ventil sauber" w ilości 1 opakowanie na bak paliwa (2 x). Pojeździłem też trochę ostrzej na wysokich obrotach. Problem zniknął  :)

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 25, 2016, 13:20:52 »
umówię się na diagnostykę w ASO Citroen/Peugeot (mam nadzieję, że zdiagnozują problem a nie tylko podepną pod komputer i skasują należność) i dam Wam znać co się okazało;)
Pozdrawiam.

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 08, 2016, 22:07:44 »
https://youtu.be/zaLcO603ZRw


czy to charczenie z silnika na 4 sekundzie i ok 10 sek to może być łańcuch ?. Auto było na biegu jałowym.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 09, 2016, 09:53:13 »
Wyraźnie łańcuch tłucze. Co do nagaru to polecam przeczytać poradnik serwisowy 2/2002 dostępny w formie pdf jako diagnozowanie nowoczesnych silników. Można się zdziwić. Np nagar wchłonie jak gąbka kilka dawek paliwa
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Jan Fiszer

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: c5 2,0 hdi z 2002r., c5 1,6 thp z 2010
  • Miejscowość: Krosno
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2016, 10:17:33 »
 Tak, to łańcuch. W moim aucie takie odgłosy pojawiły się w momencie wymiany oleju. Wcześniej podczas jazdy słyszałem irytujące chrobotanie od czasu do czasu z prawej strony samochodu. Po wymianie oleju najpierw wymieniłem tylko napinacz, ale nie na długo to pomogło. Więcej opisałem w wątku http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=98637.0

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2016, 21:22:33 »
To możliwe, że jeden problem jest ;)


I jeszcze jedno pytanie rano po wyjeździe z garażu silnik nierówno pracował na biegu jałowym, później było mi bardzo ciężko jechać na poszczególnych biegach. Musiałem się kilka razy zatrzymywać -samochód prawie gasł. Dopiero po jakimś czasie gdy temperatura sinika osiągnęła temperaturę udało dojechać się do celu.


Czy to też może być spowodowane przez łańcuch, czy to będzie druga awaria - nagar na zaworach ssących?



Znalazłem jedną reklamę w sieci (dane firmy usunąłem), objawy są bardzo podobne jak u mnie:


Objawy zanieczyszczeń kanałów dolotowych i zaworów ssących mogą wystąpić po około 40-50kkm:

Brak mocy (spadek mocy nawet do 40%)
Nierówna praca silnika na biegu jałowym
Problem z przyspieszaniem (szarpanie)
Słaba reakcja na wciśnięcie gazu
Wypadanie zapłonu Błąd spalania stukowego
Błąd przepustnicy
Problem z odpaleniem silnika

Oferuję usługę czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach PSA/BMW 1.6THP, 1.6 N14, N18, JCW metodą piaskowania. System ten pozwala na całkowite usunięcie osadów i nagarów bez demontażu głowicy silnika w sposób bezpieczny dla silnika. Czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów polega na demontażu kolektora ssącego i na usuwaniu osadów za pomocą specjalnego granulatu orzecha włoskiego, który pod ciśnieniem sprężonego powietrza uderzając w powierzchnię pokrytą nagarem usuwa ją, nie uszkadzając samej powierzchni kanałów dolotowych i zaworów.

Problem i metoda czyszczenia bardzo znana w USA i w Wielkiej Brytanii kilka linków:

http://www.minitorque.com...s-review-35653/
http://www.minitorque.com...c-fitted-35523/
http://www.minitorque.com...ues-here-32763/

Oprócz niewątpliwych zalet bezpośredniego wtrysku benzyny do komory spalania, towarzyszyły im i wady - paliwo nie jest podawane do kolektora ssącego tylko bezpośrednio na tłok i tym sposobem nie przelatuje przez kolektor, który był czyszczony paliwem wtryskiwanym do kolektora ssącego. Zwęglone paliwo i olej silnikowy dostający się do kolektora ssącego wskutek recyrkulacji spalin, odkłada się na ściankach kolektora dolotowego i na zaworach ssących. Początkowo problem nie jest dokuczliwy jednak z czasem ma szkodliwy wpływ na sprawność silnika. Zbyt nadmierna ilość zanieczyszczeń na zaworach ssących przyczynia się do ich niedomykania. W tym przypadku zastosowanie dodatków do paliwa jest bezużyteczne, bowiem przy bezpośrednim wtrysku do komory spalania paliwo nie ma kontaktu z kolektorem ssącym i zaworami ssącymi. Czyszczenie kanałów dolotowych i zaworów ssących możemy osiągnąć również poprzez bardzo skomplikowane i drogie zdjęcie i rozebranie głowicy, a następnie wielogodzinne ręczne mycie agresywnym środkiem czyszczącym. Producenci chemii dla motoryzacji wprowadzili na rynek chemiczne płukanie kanałów dolotowych, jednak w przypadku przebiegu ponad 40000km tak silnych zabrudzeń, nagarów w układzie dolotowym i na zaworach, ta metoda okazała się nie skuteczna, a rezultaty czyszczeń rozwiązywały problem na bardzo krótki okres czasu. Osiadający nagar w kanałach dolotowych i zaworach ssących powoduje ich deformację, wypalanie i niedomykanie, rozszczepiając tym samym komorę spalania. W tym przypadku zastosowanie dodatków do paliwa jest bezużyteczne, bowiem przy bezpośrednim wtrysku do komory spalania paliwo nie ma kontaktu z kolektorem ssącym i zaworami ssącymi.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 09, 2016, 21:55:08 »
Ciekawe, jak by w tych silnikach zaślepić EGR. Bo z tekstu powyższego wynika, że te nagary głównie powstają z zasysanych spalin. Jak by zasysał czyste powietrze to zapewne by te nagary nie powstawały.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 09, 2016, 22:52:54 »
O tym samym pomyślałem
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 19, 2016, 17:05:13 »
jestem po wymianie łańcucha - rzeczywiście był rozciągnięty o prawie 1 jednostkę, jednak jeszcze pojawiają się błędy:

P0087 - ciśnienie rail - za niski
P00172 - mieszanka za uboga (rząd 1) - bogata
P1339 -  przerywacz zapłonów, cylinder ( nie pamiętam który) - rozpoznano wypadanie zapłonów


Sprawdzone zostały cewki, świece mam nowe.
Czy błędy, które przedstawiam wyżej mogą być związane z niesprawną pompą wysokiego ciśnienia wtrysku paliwa?

Offline Tomasz Pluta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2011 1.6THP
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 21, 2016, 18:11:37 »
P1338, P1339 wypadanie zapłonu
P0172 mieszanka zbyt bogata.

Takie błędy znaleźli w ASO przed zakupem mojej C5-ki w historii błędów. Usłyszałem (znajomy w ASO), że jeśli błędy są tylko wykasowane na potrzeby sprzedaży to istnieje duże ryzyko nagarów, a koszt czyszczenia wg procedury ASO to ~2000,00 zł.
Po rozmowie z inną ASO gdzie auto było serwisowane okazało się, że wymieniona została pompa wysokiego ciśnienia i na tą chwilę błędy nie występują. Przed wymianą pompy wymieniona została cewka zapłonowa i świece, ale widocznie nie przyniosło zamierzonego efektu.

Na tą chwilę błędy nie występują (przynajmniej na chwilę gdy sprawdzałem go przed zakupem), ale wydaje mi się, że silnik jest w stanie płynniej chodzić. Przy wolnym przyśpieszaniu przy ok. 2000 obr tak jakby go trochę dławi, a przy wciśniętym gazie do dechy czuć takie jakby nierównomierne przyśpieszanie. Wiem, że przy różnych obrotach jest różny moment obrotowy, ale nie o takie zmiany chodzi. Na wolnych obrotach chodzi płynnie.

Spróbuj najpierw metody, która sprawdziła się już kilka razy (osobiście) Kup w Aso dodatek do paliwa 16 093 373 80 (specjalny do THP) Dolej do paliwa, najlepiej zatankuj do pełna. Następnie przejedź ze 20 km - lub więcej z obrotami silnika w zakresie 5-6tys/obr/min w  ...

Na tą chwilę kupiłem ten dodatek 16 093 373 80 i zobaczymy. W serwisie powiedzieli, że nie jest to dodatek specjalnie do THP, ale na pewno nie zaszkodzi. Jak opróżnię bak to podjadę na sprawdzenie błędów i zobaczymy.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 21, 2016, 19:14:58 »
Czekam na reklamacje endoskopu, mial byc wodoszczelny. Jak przyjdzie to mozesz podjechac to sobie poogladasz zawory, cylindry bez zbednego rozkrecania dolotu
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Tomasz Pluta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2011 1.6THP
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 21, 2016, 21:40:16 »
Fachowcem nie jestem, ale jest to chyba sposób zdiagnozowania problemu, więc chętnie się odezwę.

Offline Marcin Rybka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Małopolska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.6 THP Benzyna Tourer
  • Miejscowość: Małopolska
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 07, 2016, 11:30:08 »
Witam ponownie.
Samochód odebrany 2 tygodnie temu : wymiana łańcucha i niestety pompy wysokiego ciśnienia ( standardowe usterki tego silnika ).
Mam nadzieje, że teraz zacznę się nim wreszcie cieszyć ;)
Bardzo dziękuję Wszystkim Forumowiczom, którzy pomogli mi w szybkim zdiagnozowaniu usterki a tym samych niepotrzebnym narażaniu się na koszty i wymienianiu innych części.
Pozdrawiam.

Offline Tomasz Pluta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2011 1.6THP
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 08, 2016, 14:25:53 »
To chyba cieszy jak auto już jeździ normalnie. Można wiedzieć jakie to mniej więcej koszta?
Dochodzenie przyczyny delikatnych szarpań jeszcze przede mną.

Offline Tomasz Pluta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 126
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 X7 2011 1.6THP
  • Miejscowość: Katowice
Odp: C5 1.6 THP Benzyna Tourer - błędy
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 20, 2017, 11:05:35 »
U mnie nie pomogło.
Wymienili w ASO rozrząd i zastosowali procedurę czyszczenia głowicy.
Czyszczenie zrobili w ramach jakiejś akcji, a za rozrząd musiałem zapłacić (za części)
Jeszcze czasami go szarpnie, ale w 80-90% pomogło.