Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :) Fantomas 2.9 V6  (Przeczytany 6219 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :) Fantomas 2.9 V6
« dnia: Styczeń 24, 2016, 00:21:12 »
Heja!


Witam wszystkich!

Wprawdzie XM'a posiadam od tygodnia, ale nie miałem jeszcze czasu i głowy skrobnąć paru zdań.


Auto kupiłem od Karola z Warszawy i myślę, że trafił w dobre ręce. Dla mnie fura jest mega. Wykonanie tego auta mnie po prostu powala, ale mam do Was parę pytań :)


1) Są tu jacyś XM'wcy z Krakowa? Chętnie się spotkam wymienić parę zdań z kimś, kto siedzi w temacie od dłuższego czasu i porównać komfort XM'ów :)


2) Ma ktoś porównanie XM'a z HA2 (sfery komfort przód), z C5 MKI HA3 (wszystkie sfery komfort)? Oba auta są na 15 calowych felgach i wg mnie C5 trochę lepiej wybiera nierówności, ale bardziej w nim buja. XM wydaję mi się bardziej zwarty, ale mimo wszystko trochę ustępuję mojemu C5 jeśli chodzi o poprzeczne nierówności. Poprzedni właściciel wymieniał niedawno sfery. Wprawdzie trochę się poprawiło, po wymianie przewodu i króćca przy konżektorze, ale póki co moje C5 jest wzorem hydro na dziurach. Mam jeszcze MKIII od nowości - w tym momencie 37 tys. km przebiegu i wyraźnie przegrywa pod względem wybierania dziur ze starym C5 i XM - tutaj obstawiam dużą masę nieresorowaną (felgi 17 cali) i modę na usztywnianie hydro. Jeździłem też 2-ma sztukami C6 i wg mnie na krótkich poprzecznych nierównościach też jest gorzej od mojego MKI, ale też XM'a - tutaj też wg mnie winę ponoszą duże koła. Jestem ciekaw Waszych opinii, bo z tego co czytałem na forum, to C5 MKI, MKIII, oraz C6 nie mają podejścia do XM'a. Konżektor chyba ok. Wprawdzie kupując XM'a nie miałem pojęcia co to jest i gdzie się znajduję, ale XM skutecznie o nim przypomniał :D Jeśli jego cykanie przypomina załączenie klimy, to cyka co ok. 5-7 minut. 


3) Hydro a jazda weekendowa. Nie ukrywam, że XM'a kupiłem do jazdy weekendowej, pewnie będzie robił takie przebiegi, jak moja dotychczasowa zabawka, czyli ok. 2-4 tys. km rocznie. Spotkałem się z opinią, że dobrze co najmniej raz na 2 tygodnie przejechać się XM'em ok 50 km, bo to hydro nie lubi stać. Z tego co zauważyłem to główną różnicą między XM, a C5 jest sposób zasilania hydro (pompa z paska vs. pompa elektryczna -w dużym uproszczeniu). Pytanie, czy prawdą jest, że trzeba nim trochę pojeździć,czy wystarczy samo odpalenie w garażu sprzętu co jakiś czas, żeby wszystko się ruszyło i przesmarowało (wg mnie wystarczy, ale XM to auto zagadka i o wielu rzeczach mogę nie wiedzieć). Obecnie Calibrą, którą zastąpi XM jeździłem ostatnio w lipcu 2015, tylko ją regularnie odpalam w garażu i nic jej się nie dzieje (doświadczenie na podstawie 3 lat jazdy weekendowej). Nie piszcie mi o silniku, hamulcach itp. tylko o hydro.


4) Głupia sprawa. Ustawienie zegarka na desce - wiem, że są 2 dziurki koło niego i prawdopodobnie trzeba wepchnąć końcówkę długopisu, żeby go ustawić, ale próbowałem i nic. Wprawdzie nie dociskałem zbyt mocno, bo nie chcę niczego zmasakrować, ale chcę się upewnić jak czy dobrze robię. Może trzeba najpierw poślinić długopis, a potem wepchnąć go pod kątem 26.5 stopnia w tą dziurkę, w końcu to Citroen hehe :D


5) Słabo grzeje mi w kabinie na obrotach jałowych i siła nadmuchu też nie powala. Ten typ tak ma, czy jest to może złe wpięcie instalacji gazowej w obwód wody, albo leciwa już nagrzewnica? Tutaj wolałbym się spotkać się z kimś kto posiada taki pojazd, bo moja opinia to takie subiektywne bujanie w obłokach i wolałbym to porównać. Termostat jest ok.


6) Gdzie znajduję się czujnik temperatury zewnętrznej? XM czuję się jak w Miami i wyświetla między 23 a 45 stopni na plusie przy minus 10 :D Trzeba to ogarnąć.


7) Rdza - wprawdzie w tym egzemplarzu jej praktycznie nie stwierdziłem, ale chcę się zabezpieczyć na przyszłość. Auto będzie garażowane, ale wolę dmuchać na zimne. Co zabezpieczyć i gdzie? Wiem tylko, że minimalny nalot jest na rancie tylnej klapy i trochę na częściach zawieszenia (w sumie to widziałem 3-4 letnie auta, które wyglądały tak samo/gorzej). Może są jakieś miejsca których nie widać i zbiera się woda i mnie po prostu zaskoczą?  Muszę oddać auto na wyciągnięcie 2-3 wgniotek, więc od razu mogę zrobić coś więcej.


8) Podnoszenie XM'a w zimie. Czasem na postoju lubi wyświetlić stop i trzeba go przytrzymać z 5-10 sekund na obrotach, żeby wstał na postoju. Temperatura daje mu we znaki, czy szukać dalej jakiś nieszczelności?


Wiem, że parę spraw nadaję się do działu technicznego, ale po wstępnym zapoznaniu się z forum jednak nie znalazłem wszystkich odpowiedzi (wybaczcie też brak czasu na przeszukanie wszystkiego). Jeśli to możliwe to potraktujcie to jako poradnik dla początkującego :)


Najgorsze jest to, że XM uzależnia, dzisiaj miał już stanąć w garażu do wiosny, ale jazda nim pochłania mnie w tym stopniu, że pewnie jeszcze z 2 tygodnie nim pojeżdżę, żeby lepiej go poznać. Jego komfort (hydro + wygoda foteli), dźwięk V6, mnogość wyposażenia, pewność prowadzenia powoduję to, że dzisiaj byłem smuty jadąc w trasę C5 (złapałem gwoździa w oponie XM'a :(). W sumie XM'em zrobiłem już 800 km w tym połowę jeżdżąc bez celu, byle tylko się przejechać.



« Ostatnia zmiana: Styczeń 25, 2016, 00:17:53 wysłana przez Piotr Kola »
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2016, 09:12:10 »
Przede wszystkim gratuluję bracie!
Od dziś oblewam się zazdrością od stóp do głów i mam przyspieszone tętno :D


1. Niedaleko Dębicy masz braciszka V6 ES9J z LPG, jak się zdecydujesz, podrzucę :)

2. Ło Jezu - temat rzeka... Już widzę te dyskusje które się tu zaraz zaczną.
Po pierwsze nawet nowe sfery potrafią być walnięte. Dla przykładu ja kupiłem kiedyś nową sferę konżektorową w ASO. Pękła membrana po 2 latach (~40 tys. km.).

W MOJEJ SUBIEKTYWNEJ OPINII:
a) XM jest dużo bardziej wygodny od jakiejkolwiek C5 MK1 (lepiej się trzyma i jest wygodniejszy)
b) Jakakolwiek C5 MK1 jest mniej wygodna od C6
c) C5 MK3 z HA3+ jest bardziej wygodna od jakiejkolwiek C5 MK1 ale mniej wygodna od C6
Pod względem komfortu ustawiłbym w szeregu:
C5 MK3 bez HA > C5 MK1 > XM HA2 > XM bez HA > C5 MK3 HA3+ > CX > C6


Konżektor co 5-7 MINUT?
To MEGA długo. Jeśli zaś pomyliłeś się i chodziło Ci o 5-7 sekund, to nie za dobrze. Dobry wynik to ~25 s.

3. Tak, XM nie lubi stania. Regulatory prześwitu są mechanicznie sterowane, zawory HA też lubią być używane (tak przynajmniej słyszałem)...
Mój (były ;( :( :'(  ) XM po zakupie miał problem z podnoszeniem (cięgna)... Dopiero po trasie ~400km odzyskał swoje siły.
Jeśli planujesz takie odpalanie w garażu to porób nim "pompki", zagrzej LHM, niech sobie trochę popracuje zawieszeniem... Trochę mu pomożesz.
Jeśli się mylę - poprawcie mnie.


4. Samochód musi być odpalony. Jeden przycisk od godziny, drugi od minut. Użyj szpilki z tytanowym łebkiem. Wciskaj pod kątem 85* :P
Żartuję. Wystarczy zwykła szpilka, 90* do deski


5. Może zawalona nagrzewnica? Samochód ma swoje lata, mogła pozbierać "syf". Na plus że wymiana w XMie to bułka z masłem :)


6. Pod prawym lusterkiem.
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-zewnetrznej-citroen-c3-c4-c5-i4949670207.html

7. Mój (były ;( :( ) 20- letni nie miał ani grama, więc nie mam pojęcia.


8. Nie powinieneś go opuszczać po jeździe... Jeśli wyłączasz silnik na postoju, gdy dźwignia jest w pozycji "do jazdy", to samochód powinien trzymać swój poziom aż do odpalenia.
Jeśli opada po zgaszeniu - coś jest nie tak,
Jeśli tył opada po odpaleniu - coś jest nie tak,
Jeśli opada też przód po odpaleniu - coś bardzo jest nie tak.
Jeśli nie możesz pojechać po odpaleniu tylko musisz czekać parę sekund to jest słabo.

Jeśli zaś opuszczasz go na dół, to podnoszenie nawet ok. 30 sekund jest normalne. Nie trzymaj go na obrotach. Nie ma sensu. Pompa ma być na tyle żywa, że ma go podnieść na wolnych. Jeśli nie daje rady na wolnych, to jest źle.
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2016, 09:43:51 »
Raz w miesiącu spotykają się ludzie w Krakowie, a co roku w okolicy jest rajd i z całej Polski ludzie jadą.
Cieszę się że XM Karola trafił w dobre ręce.

Offline Krzesimir Dębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 469
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen CX 25 TRD 2, XM 2.0 TCT
  • Miejscowość: Lublin
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 24, 2016, 11:35:15 »
Wymieniałeś króciec konżektora (kopułkę)? Co było nie tak ze starą?
ad. 4
Jeśli masz problem z ustawieniem godziny to przyczyny mogą być dwie: uszkodzone guziki (są identyczne jak w pilotach do TV), rozebrać, oczyścić i wetrzeć trochę grafitu w płytkę z "tłustego" ołówka. Druga ewentualność jest jeszcze prostsza  - zegarek wypadł z zatrzasków obudowy.

ad. 5
Upewnij się, czy regulacja kierunku nawiewu działa poprawnie. Czasem klapka potrafi się przyciąć w pozycji nie wiadomo jakiej.

ad. 7
Dobrze byłoby zabezpieczyć wnęki kół, mocowania zderzaka przedniego po bokach auta, pas pod tylnym zderzakiem (miejsca w rogach tam gdzie trafia kurz spod kół). Spody przednich błotników. Wypadałoby też zabezpieczyć czymś na bazie wosku spody drzwi, bo woda lubi się zbierać miedzy uszczelkami. Mam nadzieję, że Karol uświadomił Cię, żeby pod żadnym pozorem nie podnosić samochodu za przednie miejsca przeznaczone fabrycznie do tego.

Jeżeli chodzi o wyskakujący komunikat "stop" to zajrzyj na pracującym silniku (zwiększ obroty) do zbiornika LHM. Jeśli płyn jest spieniony to pompa ssie emulsje pwietrzno-olejową. Możliwe, że przewód doprowadzający LHM do pompy jest pęknięty lub ma niedociśniętą którąś z opasek.


Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 24, 2016, 13:36:40 »
Z tym antyopadem go tak nie straszcie że po odpaleniu jak opada to źle itp.  Siłowniki i zawory HA mają lata to normalne wg mnie ze auto trochę kucnie tyłem albo opadnie po odpaleniu.  Gratuluję zakupu ładny ten Xm na zdjęciach był :-)
Jeszcze co do kul przednich w XM Es9j4. W Xanti V6 sa 45 z przodu (w innych jak pamiętam 55 i na tych to ładnie buja ale precyzja prowadzenia inna) i ten dławik jest węższy niż w większości innych X. Przez to Vki są trochę twardsze z przodu i się tak mocno nie ugnie jak naciśniesz. Jak pamiętam nie wiem czy XM też nie ma tych kul. Przód będzie twardszy wtedy. W 3 to zaobserwowałem modelach V6 w porównaniu do zwykłych.


Nawiązując do C5 w niektórych wersjach na przodzie też są twardsze kule 45(tyczy się 2.0 HA3+) przynajmniej w tym egzemplarzu tak było i przód mega twardy. Gdy je wywaliłem i założyłem 55 z jakiegoś HDI to jest zdecydowana różnica.


Co do cykania to wsłuchaj się dobrze nie możliwe że taki wynik wątpie w to :) otwórz maskę zamknij drzwi i słuchaj konżektor załącza się dość cicho. Jeszcze pamiętaj że pompa LHM którą posiadasz jest bardzo ospała. Wstawanie z gleby do jazdy jak się bawisz na wolnych obrotach około minuty to normalne.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2016, 14:03:00 wysłana przez Tomasz Rychlewski »
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2016, 13:56:41 »
3.
Swoim jeżdżę czasem nawet co 2-3 tygodnie i z hydro nie mam problemów. Częściej ze słabym akumulatorem. Tak przy okazji, takie częste odpalanie żeby sobie trochę pochodził to ci może przynieść taki efekt, że w nierozgrzanym wydechu skropli się woda i wda się korozja.

5.
Jak wyciągnąłem parownik LPG to grzanie się poprawiło. Parownik był wpięty równolegle do nagrzewnicy i mocno ograniczał przepływ przez nią. Karol miał webasto i też nie wiadomo jak i gdzie to było podłączone.

Co do wstawania po odpaleniu - to normalne że jak stoi zgaszony o trochę siada i musi dopompować do poziomu. W antyopadzie chodzi o to że przysiada na tyle niewiele że powinno dać się odjechać niemal od razu. Pompa (u mnie) najlepiej tłoczy przy około 1500 obr/min, więc nie ma sensu go kręcić wyżej.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2016, 17:12:04 »
Dzięki Panowie za odpowiedzi :)

Co do konżektora, to faktycznie tyka co ok 30 sekund. Wcześniej musiałem raz na czas wyłapywać jego dźwięk jak bawiłem się wyposażeniem w aucie. Kopułkę wymieniałem, bo pękła. Przynajmniej mam nowy LHM - weszło ok 5 litrów. 
Zegarek ustawiony, jednak trzeba było użyć czegoś dłuższego.

Co do porównania z C5, C6 lepiej faktycznie się wstrzymać, dopóki nie przejadę się innym XM'em.

Jeśli chodzi o opadanie, to po nocy trzyma poziom ok. Chodzi mi o to, że jak z suwaka położę go na glebie, to ma problem żeby się podnieść, ale obroty ok 1500-2000 skutecznie budzą go do życia. Pierwsze podniesienie z pozycji normal w górę przebiega bezproblemowo. Tył lubi czasami na światłach lekko przysiąść, po czym się poziomuję. To mnie raczej nie martwi, bo C5 też czasami lubi złapać poziom. Jak go podnosić na podnosiku to wiem.


Też obstawiam wpięcie LPG za problem grzania, jak się jedzie od razu się poprawia (lepszy przepływ się robi) ale tym będę się zajmował pewnie na wiosnę.

@Michał - możemy jakiegoś spota zrobić, jak będzie trochę cieplej.

@Wojciech - z chęcią podjadę na jakiś spot, kiedy będzie najbliższy?
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Witold Wilczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Piotrków Trybunalski / Wrocław
  • Posiadany samochód: Volvo 850, były Lancia Kappa 5.20, Peugeot 205, Trans Sport, XM 2.1 D12, BX 14 TGE, XM 2.0i, Zoltar 19 TRD
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski / Wrocław
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2016, 18:16:58 »
AD 2

Wszystkie hydrowozy niezbyt dobrze wybierają krótkie nierówności - taka natura hyropneumatyki. BX, XM i Xantia radzą sobie z tym po prostu źle (efekt potęgują wiekowe lub przytarte siłowniki). W C6 i C5 III jest z tym nieco lepiej, bo mają inną konstrukcję przedniego zawieszenia. Jeśli auto po naciśnięciu jest miękkie i buja w czasie jazdy, to myślę, że nie ma się czym przejmować. :)

AD 7

To co wymienili poprzednicy + warto zaopiekować się też progami

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 991
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2016, 18:30:34 »
AD 2

Wszystkie hydrowozy niezbyt dobrze wybierają krótkie nierówności - taka natura hyropneumatyki. BX, XM i Xantia radzą sobie z tym po prostu źle (efekt potęgują wiekowe lub przytarte siłowniki). W C6 i C5 III jest z tym nieco lepiej, bo mają inną konstrukcję przedniego zawieszenia. Jeśli auto po naciśnięciu jest miękkie i buja w czasie jazdy, to myślę, że nie ma się czym przejmować. :)

Jaka jest ta zasadnicza różnica w konstrukcji zawieszenia starych i nowych hydrowozów? Pytam bo nie wiem.

Progi zwalniające mój dobrze bierze jak się przyhamuje bezpośrednio przed (i odpuści), tak aby docisnąć przód. Na tył nie mam sposobu.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Witold Wilczko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 113
  • Skąd: Piotrków Trybunalski / Wrocław
  • Posiadany samochód: Volvo 850, były Lancia Kappa 5.20, Peugeot 205, Trans Sport, XM 2.1 D12, BX 14 TGE, XM 2.0i, Zoltar 19 TRD
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski / Wrocław
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2016, 18:34:19 »

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2016, 18:55:08 »
Mogę również potwierdzić co mówili poprzednicy, że XM z V6 (mój ES9J4 z 1997) był generalnie trochę twardszy niż pozostałe. Gdy miałem swojego i jeździłem innymi dało się zauważyć różnicę. Za to mogę stwierdzić z całą pewnością, że to był najlepiej prowadzący się hydrowóz jakim jeździłem, a nie jeździłem chyba tylko boginią...
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 24, 2016, 19:33:13 »
Ja w obecnym v6 założyłem sobie kule z Xantia hdi kombi i jeździ mi się przyjemniej.  Trzeba tylko dobrze ocenić możliwości auta po tym zabiegu w lukach pokonując je szybciej. Ale czuć bujanie to co lubię.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :) Fantomas 2.9 V6
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2016, 00:40:17 »
Generalnie przy moich rocznych przebiegach twardość tego hydro nie ma kluczowego znaczenia, ale chcę mieć pewność,  że jest wszystko ok :) Co do prowadzenia to potwierdzam, że XM prowadzi się bardzo pewnie. Tutaj MkI odpada i prym wiedzie póki co MkIII, ale Xm ma potencjał. W obecnych warunkach atmosferycznych nie badałem jego "handlingu" na maxa bo szkoda go zawinąć o latarnie, ale w trasie Warszawa - Kraków czuć było dużą stabilność sprzętu. W sumie w tym temacie będę wrzucał newsy związane z XM'em.

1. Miejsce Calibry zajmie XM. Szkoda mi jak cholera ją sprzedawać, ale już trochę za dużo tych samochodów w domu. W sumie Calibre mam już 11 lat...



2. XM został przeze mnie i znajomych okrzyknięty Fantomasem i tak już zostanie ;) Tutaj w komplecie z resztą hydrobraci ;)



http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 071
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :) Fantomas 2.9 V6
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 25, 2016, 20:53:30 »
XM'a posiadam od tygodnia
Miałeś / masz C5 Mk I, pamiętam że narzekałeś na temat twardości, zamontowałeś Comfort-y... Dalej nic, więc znalazłeś sobie XM-a... I co się okazuje, że wszystko na nic, bo jednak C5 Mk I resoruje lepiej ???

Offline Michał Głodek

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 1 043
  • Skąd: Rzeszów / Kraków
  • Posiadany samochód: XM 2.9 BVA
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :) Fantomas 2.9 V6
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 25, 2016, 21:18:11 »
Ja tam się nie zgodzę...
Dobrze prawicie. Odczuwalnie Vki są twardsze... No, ale taka ich natura. Coś musi utrzymać tą masę.
Witku, dzięki piękne za to zdjęcie. Jest rewelacyjne!
Spot? Zawsze:D
-XM 2.9 V6 BVA 1999
były:
-C5 1.6 HDi 2005
- C5 2.9 V6 BVA 2009
- C5 2.0 HPi 2001
- Berlingo 2.0 HDi 2003
- XM 2.0 TCT 1995 Miss you :(
- Xsara 1.9 TurboD 1998

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :) Fantomas 2.9 V6
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 25, 2016, 22:15:43 »
XM'a posiadam od tygodnia
Miałeś / masz C5 Mk I, pamiętam że narzekałeś na temat twardości, zamontowałeś Comfort-y... Dalej nic, więc znalazłeś sobie XM-a... I co się okazuje, że wszystko na nic, bo jednak C5 Mk I resoruje lepiej ???

Zacytuje sam siebie po wymuanie sfer:

"Jestem świeżo po wymianie sfer w mkI na comforty. Efekt nie do opisania.  Zrobił się latający dywan ;) Trzymanie w zakrętach lepsze niż na starych (kwestia zużycia podejrzewam). Nie przesadze jak powiem, że wybieranie zawieszenia z przodu zrobiło się jak w c6 ;)"

A narzekać miałem prawo na oryginały jak się okazało, że Vectra B lepiej tłumi nierówności niż Citroën.

XMa chce porównać do innego, żeby wiedzieć czy jest wszystko ok.

@Michał szykuj się na wiosnę. Ja parę pierdół muszę ogarnąć i fura będzie gotowa na cieplejsze dni :D


http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Wojciech Bombała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 71
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Laguna
  • Zainteresowania: numizmatyka
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: XM'wy żółtodziób - witam wszystkich :)
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 26, 2016, 12:10:12 »
XM nie lubi stania....
nowsze hydro też, np. C6 ?