Sezon urlopowy i upały nie sprzyjają do udzielania się znawców na forum, więc podam krótko własne wnioski po poszukiwaniach w sieci:
1. Prócz parametrów lepkościowych (78W80) trzeba patrzeć też na klasyfikacją jakościową na przykład API (Amerykańskiego Instytutu Naftowego). Dla naszych przekładni (manualnych) musi spełniać przynajmniej klasę GL-4.
2. Oleje syntetyczne ponoć przewyższają oleje mineralne i półsyntetyczne pod każdym względem.
3. Total (niestety mineralny) wlany do skrzyni biegów w fabryce „na dożywocie” – jak widać na załączonych zdjęciach – nie wygląda dobrze. Być może wmieszali się tu księgowi, więc pomimo głosów na Forum, że „Citroen nie trawi” innych olejów niż zalecany przez fabrykę, potrzebna jest zmiana na lepszy.
Chyba więc skorzystam z powyższej podpowiedzi Henryka, bo najbardziej przypasował mi w pełni syntetyczny olej firmy „Millers Olis”- TRX SYNTH 75w80 GL5. Choć to Anglik
.