Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?  (Przeczytany 28427 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
[Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« dnia: Luty 08, 2016, 12:41:24 »
Mam pytanie. Znalazłem wzmiankę, że w Mk 3 były/są montowane trzy różne sześciobiegowe skrzynie automatyczne Aisin.
Oznaczane były jako AM6, AT6 i jako EAT6. Czy ktoś może odszyfrować, które to dokładnie skrznie Aisina i jakie mają cechy?

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2016, 15:32:20 »
Podbijam wątek. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

Offline Piotr Wolfowicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 070
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 Mk I 2.0i
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2016, 20:03:57 »
Zgadza się, teraz te najnowsze to sa wlasnie EAT6. Oficjalnie pod każdym względem lepsze od tych pierwszych, zwłaszcza jeśli chodzi o oszczednosc paliwa. Ogolnie to sa raczej dobre skrzynie.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2016, 21:47:56 »
No tak, chyba różnica jest taka, że EAT6 ma sztywne łączenie przekładni hydrokinetycznej, które bardzo ochoczo załącza, co z kolei praktycznie likwiduje straty na niej.
Że to dobre skrzynie, to słyszałem. Ale jakie są różnice między tymi AM6 a AT6? Które były gdzie montowane?

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2016, 22:19:28 »
No tak, chyba różnica jest taka, że EAT6 ma sztywne łączenie przekładni hydrokinetycznej, które bardzo ochoczo załącza, co z kolei praktycznie likwiduje straty na niej.
Że to dobre skrzynie, to słyszałem. Ale jakie są różnice między tymi AM6 a AT6? Które były gdzie montowane?
Nie pamiętam dokładnie - musiałbym zajrzeć do materiałów, ale te skrzynie różniły się momentem, jaki mogą przenieść - AT6  z tego co pamiętam była najmocniejsza - silniki v6hdi + 2,2 204km, a AM6 do 2,0 hdi i chyba 1,6 thp. Jak znajdę tabelkę z dokładnymi danymi ile niutków która skrzynia to wrzucę
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2016, 22:39:03 »
Widziałem coś takiego na stronie Aisina, ale nie wiem, który model to która skrzynia.
Jeśli w praktyce różnica jest tylko w tym, to nie ma co się porywać na najnowszy model. Dzięki za potwierdzenie.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2016, 09:39:40 »
Więc już wiem wszystko.  Informacja pewna 100%
AM6 III - do 400nm - waga 94 kg
AT6III - do300nm  - waga 82 kg
Skrzynie maja identyczną budowę - AM6 jest po prostu solidniejsza, żeby mogła przenosić większy moment. Dodatkowo skrzynie mają elektrozawór, który umożliwia realizację funkcji STOP - START - tego w poprzedniej generacji nie było. Różnią się też obudową względem starszej skrzyni.

Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2016, 11:39:37 »
Ja z kolei czytałem jakiś czas temu, że AM6 da radę max 440-450 Nm.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2016, 11:47:34 »
To są dane ze szkoleń Citroena.....Pewnie jakaś tolerancja jest
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2016, 15:40:15 »
Niemiecka Wikipedia informuje, że AM6 była montowana standardowo do każdego silnika poza THP 155. Co ma o tyle sens, że wszystkie diesle mają moment powyżej 300 Nm. ES9 ma moment 270 Nm, ale i tak parowano z nim AM6.
Wg strony Aisina: http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html skrzynie 6-biegowe są w wariantach 450 Nm (AWF6F45), 250 Nm i 160 Nm. Dotyczy to tylko obecnych skrzyń, nie wiem, jak ze starszymi.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2016, 17:52:58 »
Podłączę się do tematu. Kilka dni temu znajomy przewiożł mnie swoim  peugeotem 508 kombi 2013r 57tys przebieg,2.0 hdi ok165kM (jeśli dobrze pamietam). Auto fajnie wyposażone i z automatem . Osobiście byłam zachwycona dynamiką(jechał normalnie) i nie zauważyłam niedostatków przyspieszenia,nawet chyba lepiej niż moje c5 (136) ale do rzeczy. Ostatnio zmieniał olej silnikowy w serwiskie( kraków) i spytał o olej w skrzyni. Serwisant powiedział cyt" panie,w tej skrzyni się nie wymienia,chyba że pan wymienisz to dopiero przy 90tys kM ale póżniej musisz pan zmieniać co 60 a jak pan nie będziesz ruszał to olej w niej jest dożywotnio" (pewnie do końca żywota skrzyni :) ) Tu moje pytanie jaką ma prawdopodobnie skrzynię (typ) i jak jest z wymianą oleju w niej? Z lektóry forum wiem (i przekazałam) że wymiany co 60tys inaczej pojawiają się problemy z zapychaniem elektrozaworów. Obiecałam tez ,że zapytam na forum jak to jest z jego skrzynią.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2016, 21:07:32 »
U mnie przy licznikowym 170k wylała się ze skrzyni czarna rzadka breja a dodam że skrzynia chodziła bardzo dobrze . Auto od Niemca wiec olej na pewno nie był wymieniany. Wymiana dynamiczna. Zdam relacje za jakiś czas czy jest różnica. Czarny kolor oleju bierze się ponoć z tarczy sprzeglowej która jest z czarnego materiału i w momencie jej ścierania barwi olej.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2016, 00:27:23 »
Nie wymieniajcie oleju....a chłopaki z skrzynie.com.pl już na Was czekają :D
Oczywiście żę producent powie że oleju się nie wymienia....że jest dożywotnio....tylko trzeba jeszcze określić....co producent rozumie przez słowo dożywotnio....podobno w VW dożywotnio to auto 5 lat....a później masz kupić nowe auto a to zezłomować.....ale podobno.....
Polecam zadać sobie proste pytanie....jeśli kupujesz olej na wymianę....jakikolwiek...to na nim jest data przydatności.....po coś ta data jest.....
Przecież olej który jest zalewany na pierwszy montaż to ten sam co w butelkach na półkach w serwisach.....(A czasem serwis sprzedaje i reklamuje całkiem inny olej niż jest zalany fabrycznie - marketing)
Nie ma czegoś takiego jak niezniszczalny, nie tracący parametrów (od temperatur) oleju, dożywotnio działający środek smarny.....
Ale każdy robi jak uważa.....ja w każdym aucie wymieniam olej w skrzyni co 90kkm. Wydatek nie duży a sumienie spokojne.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2016, 00:53:23 »
Nieduży jak nieduży minimum 7 setek ale na pewno warto.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2016, 10:29:23 »
Co do wymiany oleju to była ostatnio dyskusja na szkoleniu z ASB Aisin - szkolenie Citroena


Producent zaleca wymianę oleju przy około 70 tys.-100 tys. Przy większych przebiegach, jeśli olej nie był zmieniany już takiej wymiany się nie zaleca - szczególnie jeśli przebieg jest większy niż 200 tys. Większość takich wymian kończy się padaczką skrzyni po krótkim czasie - dużo znanych przypadków z polskiej sieci Citroena. Wg danych skrzynie bez problemów robią 300-400 tys. bez wymiany oleju - oczywiście nie jest to regułą i nikt nie da gwarancji, że nic się nie wydarzy. Ale przecież w Polsce nie ma aut z takimi przebiegami.... Przy 200 tys. licznik zaczyna działać do tyłu.


Podsumowując - jeśli jesteście pewni przebiegu to warto przy max 100 tys. olej zmienić. Jeśli nie - to lepiej nie ruszać - nie powinno z tego tytułu nic się dziać....
Tyle teoria - i tak każdy zrobi jak uważa
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2016, 11:21:43 »
No życie pokazuje coś innego... Ja wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 154 000 km, czyli w momencie kupna samochodu. Poprzedni właściciel, mimo serwisowania samochodu w ASO, nigdy nie wymieniał oleju bo "serwis nie wymieniał bo nie trzeba". Olej to była czarna breja, już delikatnie śmierdząca. Skrzynia odwalała cyrki przy wyprzedzaniu, nie potrafiła wbić wyższego biegu po wyprzedzeniu i uspokojeniu prędkości, następowało to ze zwłoką. Czasem wbiła bieg z uderzeniem choć wiem, że to zależy do podeszwy buta - jak się ma miękką podeszwę, latającą w każdą stronę, w luźnych butach to nie ma poprawnej kontroli nad pedałem gazu i skrzynia nie raz wariuje. Po wymianach oleju (kilkukrotnych statycznych i ostatnio dynamicznej) ja nie czuję i nie słyszę, że coś tam w ogóle zmienia biegi i pracuje cały czas. Po prostu wbijam D jadę aż dojeżdżam do celu i gaszę silnik. Teza, żeby tego oleju nie ruszać, jest dla mnie herezją bo wiem jak skrzynia pracowała wcześniej a jak teraz. A przecież nic nie było w niej robione, jedynie olej został wymieniony.

Offline Marek Kaszycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 134
  • Skąd: Skawina
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2005 1.6 HDI SX
  • Miejscowość: Skawina
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2016, 12:54:36 »
Do tego dochodzi kwestia programowania skrzyni. Skrzynia ma określoną pojemność i przy wymianie trzeba wbić, ile wylało się starego oleju i ile wlało się nowego, bo skrzynia musi mieć inne nastawy. Jeśli wymieni się całość oleju w starej skrzyni (wspomniane >200 tysięcy km) i nie wprowadzi się zmiany, to oprogramowanie będzie tłukło skrzynią z przekonaniem, że jest stary olej, który był dużo bardziej lepki.

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 592
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 12, 2016, 14:24:29 »
No życie pokazuje coś innego... Ja wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu 154 000 km, czyli w momencie kupna samochodu. Poprzedni właściciel, mimo serwisowania samochodu w ASO, nigdy nie wymieniał oleju bo "serwis nie wymieniał bo nie trzeba". Olej to była czarna breja, już delikatnie śmierdząca. Skrzynia odwalała cyrki przy wyprzedzaniu, nie potrafiła wbić wyższego biegu po wyprzedzeniu i uspokojeniu prędkości, następowało to ze zwłoką. Czasem wbiła bieg z uderzeniem choć wiem, że to zależy do podeszwy buta - jak się ma miękką podeszwę, latającą w każdą stronę, w luźnych butach to nie ma poprawnej kontroli nad pedałem gazu i skrzynia nie raz wariuje. Po wymianach oleju (kilkukrotnych statycznych i ostatnio dynamicznej) ja nie czuję i nie słyszę, że coś tam w ogóle zmienia biegi i pracuje cały czas. Po prostu wbijam D jadę aż dojeżdżam do celu i gaszę silnik. Teza, żeby tego oleju nie ruszać, jest dla mnie herezją bo wiem jak skrzynia pracowała wcześniej a jak teraz. A przecież nic nie było w niej robione, jedynie olej został wymieniony.
To auto miało większy przebieg albo jeździło jako taxi w Bangladeszu ;-) przy 210 tys km mam licznik na poziomie 330 000 jednostek, na forum ludzie mają po 1,5 mln i nic się nie dzieje. Zmiana oleju u mnie nic zmieni albo pogorszy.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Mój z Bangladeszu? Nie, z polskiego salonu od starszego jegomościa, który był pierwszym właścicielem przez 6 lat. Dodatkowo książka + stos kwitów i potwierdzeń z ASO potwierdzających serwisowanie samochodu.

PS. Problem nie był notoryczny, co każdą jazdę, ale raz na jakiś czas potrafił się objawić.
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2016, 14:56:34 wysłana przez Krzysztof Kaźmierczak »

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 12, 2016, 15:09:59 »
Olej zmieniony dynamiczne, 10 litrów poszło na przelew, nie stosowałem płukanki. Przejechane 200km od wymiany, chodzi super, mam wrażenie że bardziej miękko, ale to może być subiektywne odczucie bo mam nieco zmodyfikowany program w silniku w tym samym dniu, a wiadomo że skrzynia sterowana jest silnikiem. W każdym razie, wcześniej przy kickdownie potrafiła zredukować 2 w dół, teraz najwyżej 1 w dół bo zmienił się moment o ponad 60Nm :)
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 12, 2016, 15:40:29 »
Niestety nie znam, zapomnieli spisać. Wcześniej kickdown 2-3 biegi w dół był i IMHO był raczej bez sensu przy tej mocy/momencie. Przykład: jadę autostradą na tempomacie 150km/h i po pewnym czasie muszę wyhamować do 80-90km/h bo TIR przede mną wyprzedza... Później wciskam "pauzę" na tempomacie aby powrócił do zadanej prędkości, a ten ładuje 2 lub 3 biegi w dół, 4500 obrotów (przy tej wartości raczej nie wiele się dzieje w tym silniku), ryk silnika i powrót do 150km/h.
Teraz to samo wygląda inaczej, redukcja do 5 biegu, bardzo płynnie przyspiesza przy niższych obrotach. Jest dużo lepiej.
Ale za mało jeszcze przejechałem kilometrów aby wydać obiektywny werdykt. Odezwę się na pewno za jakiś czas.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 12, 2016, 15:55:43 »
Ale Ty miałeś ponad 200KM a ja 130KM. Teraz już jest ok, mocy przybyło więc skrzynia już tak głupawo nie reaguje.
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 689
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 12, 2016, 15:58:30 »
Czytając Wasze wypowiedzi i to co pisał Paweł o szkoleniach citroena(pokrywa się praktycznie z tym co usłyszał znajomy w serwisie) rozumuje tak:
Rzeczywiście nie słyszałam by olej się uszlachetniał podczas eksploatacji,wymiana powinna więc pomóc/ulżyć skrzyni w pracy z jednym ale...
jeśli przebieg bez wymiany jest sporyto i skrzynia w jakiś/większym stopniu zużyta(nie rozumieć zepsuta) a część "pyłków" niewychwycona przez filtr ulokowana w różnych miejscach/szczelinach/powierzchiach itp. Wlanie nowego oleju do już "wytartej" mocno skrzyni może (nie musi) wypłukać zanieczyszczenia spomiędzy jej elementów zwiększając luzy i zmieniając powierzchnie przylegania co napewno będzie miało wpływ na jej pracę. Stąd pewnie zalecenia by "długonieruszane" skrzynie zostawić na starym oleju. Napewno ma on gorsze właściwości smarne niż nowy ale ryzyko "wypłukań" jest spore.Może tez wyraźna zmiana oporów w skrzyni miałaby wpływ na jej adaptację/pracę. W końcu komputer sterujący/czytający nie wie czy zmniejszone opory sa spowodowane zjazdem z górki czy nowym olejem. Chyba :)

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [Mk 3] Skrzynie Aisin -- różnice i cechy?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 12, 2016, 16:12:02 »
Raczej wie, bo zerujesz licznik zużycia oleju. Potem skrzynia jeszcze jakiś czas ma się sama adaptować. Pożyjemy, zobaczymy :)
FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2016, 17:16:14 wysłana przez Dawid Hoffman »