Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [c5 mk3] wymiana akumulatora  (Przeczytany 13473 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafal Jagielski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: C5 phIII 2.0 HDI (143KM FAP) Tourer
[c5 mk3] wymiana akumulatora
« dnia: Luty 17, 2016, 13:53:33 »
Witam,
Potrzebuje wymienic akumulator w 2009r C5. Czy odpiecie klem moze pokasowac cos ? czy robic to pod 'pradem' bez utraty zasilania?. pzdr.Rafal
---------------
pzdr.
Rafal

CIII 2.0 HDI Tourer Dynamique 2009r.
Astra H 1.7 CDTI (100KM) 2006r.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 17, 2016, 14:01:58 »
Witam,
Potrzebuje wymienic akumulator w 2009r C5. Czy odpiecie klem moze pokasowac cos ? czy robic to pod 'pradem' bez utraty zasilania?. pzdr.Rafal
Uśpij BSI, wymień akumulator, podłącz, odczekaj, zapłon i ustaw godz. W systemie możesz otrzymać błąd F5FF nie przejmuj sie skasuj.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2016, 14:03:23 »
skasuje się tylko zegarek nic więcej

Offline Rafal Jagielski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: C5 phIII 2.0 HDI (143KM FAP) Tourer
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2016, 14:07:02 »
Uśpij BSI, wymień akumulator, podłącz, odczekaj, zapłon i ustaw godz. W systemie możesz otrzymać błąd F5FF nie przejmuj sie skasuj.

BSI? co to jest i jak uspic? kasowanie mozna zrobic jakos samemu czy trzeba kompa?
---------------
pzdr.
Rafal

CIII 2.0 HDI Tourer Dynamique 2009r.
Astra H 1.7 CDTI (100KM) 2006r.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2016, 14:08:23 »
przed odłączeniem otwórz maskę zamknij drzwi i poczekaj z 4 min
w tym czasie BSI się uśpi, ale notabene nigdy nie czekałem tylko odpinałem aku i nic się nie stało nigdy
błędów żadnych też nie miałem

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 17, 2016, 14:15:59 »
Uśpij BSI, wymień akumulator, podłącz, odczekaj, zapłon i ustaw godz. W systemie możesz otrzymać błąd F5FF nie przejmuj sie skasuj.

BSI? co to jest i jak uspic? kasowanie mozna zrobic jakos samemu czy trzeba kompa?
Błędu nie zobaczysz na desce tylko jak podepniesz Diagboxa, nie przejmuj sie. F5FF wyskoczy przy nieoczekiwanej reinicjalizacji  BSI.

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2016, 12:05:54 »
Podepnę się pod temat żeby nowego nie zakładać.

Czy mogę wsadzić do auta akumulator o parametrach 830A 95Ah?? Czy wyższe natężenie nie spowoduje jakiś uszkodzeń?

Jeśli moge wsadzić taki akumulator to czy po wymianie muszę w Diagboxie zmienić coś w ustawieniach?

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 03, 2016, 13:31:12 »
Jest lista
75,80,85Ah u mnie.

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 21, 2016, 20:34:52 »
muszę niestety odświeżyć temat.
jako że padł mi akumulator wymieniłem na nowy.zamiast 70Ah wsadziłem 77Ah.
podłączyłem DB żeby zmienić parametry.wszedłem w Naprawę i pośród wszystkich kalkulatorów wybrałem ten od akumulatora.
wszedłem w telekodowanie i z rozwijanej listy wybrałem 75 bo taką wartość mam najwyższą.kliknąłem kodowanie, wyskoczył komunikat że telekodowanie trwa i tyle. z 10 minut to trwało. i tak 3 podejścia.
czy to normalne?
Łukasz pisał że ma inne dane w liście do wyboru.


może źle wchodzę. czy może ktoś mi podać ścieżkę do zmiany parametrów aku???


Pomocy!!

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2016, 15:16:59 »
nikt nic???

jakie moga byc negatywne skutki braku zmiany w systemie paramatrów prądu?

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2016, 09:00:08 »
nikt nic???

jakie moga byc negatywne skutki braku zmiany w systemie paramatrów prądu?
W Twoim przypadku obliczenia eco mode bedą obarczone niewielkim błędem na Twoja korzyść.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 23, 2016, 09:21:42 »
Po wymianie akumulatora warto "poinformować" o tym BSI - podajemy , że aku jest "pełny" co oznacza obliczenia zużycia energii od 100% a nie poziomu "obliczonego ładunku" starego aku....

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 23, 2016, 10:41:02 »
Grzegorz jak będę w Rzeszowie to zadzwonię do Ciebie bo jak ostatnio ustawilismy aku pod Lexia to teraz eco mode włącza mi się po 5 min... Może coś wymyslisz?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 23, 2016, 11:58:04 »

Dziękuje za odpowiedzi  :)



Po wymianie akumulatora warto "poinformować" o tym BSI - podajemy , że aku jest "pełny" co oznacza obliczenia zużycia energii od 100% a nie poziomu "obliczonego ładunku" starego aku....

Grzegorz rozumiem, że muszę wejść w moduł Naprawa a potem w kalkulator BSI i tam szukać a nie w kalkulatorze akumulatora?
swoją drogą to trochę dziwne, że auto naładowane elektroniką, czujnikami innymi bajerami a nie potrafi sam określić stanu akumulatora i trzeba mu podpowiadać

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 23, 2016, 15:11:13 »
Stan akumulatora jest znany na bieżąco, jedyne co trzeba podpowiedzieć to pojemność.

Offline Michał Jarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: VW BoraT, C5 X7 HDI 163 KM 2011
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 23, 2016, 15:27:17 »
No i niestety przy zmianie pojennosci telekodowanie trwa i trwa i nie moge tego zmienic

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 23, 2016, 17:42:04 »
telekodujesz w BECB  nie w BSI

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 23, 2016, 21:04:44 »
Grzegorz jak będę w Rzeszowie to zadzwonię do Ciebie bo jak ostatnio ustawilismy aku pod Lexia to teraz eco mode włącza mi się po 5 min... Może coś wymyslisz...


Dawaj, pochwal się liftem "kochaneczki"....

Stan akumulatora jest znany na bieżąco, jedyne co trzeba podpowiedzieć to pojemność.

A w przypadku wymiany na nowy, naładowany skąd ma wiedzieć o nowej wartości pojemności od której "kalkuluje"...no nie jestem obeznany z mk3 stąd pomyłka BSI->BECB.....

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 24, 2016, 08:07:22 »
Wygrzebałem trochę lektury.

1. Funkcja : Stan naładowania akumulatora
Parametr stanu naładowania akumulatora przedstawia wartość procentową pojemności nominalnej, pozostałej w akumulatorze. (Określonej w zakresie od 0 do 100%).
Parametr stanu naładowania akumulatora jest wskazówką, która pozwala określic poziom mocy akumulatora.
UWAGA : Pojemność realna akumulatora może być różna od jego pojemności nominalnej, w zależności od wieku akumulatora.
W trybie "aktywny", moduł stanu naładowania akumulatora oblicza parametr stanu naładowania akumulatora w sposób dynamiczny, na podstawie napięcia akumulatora, natężenia i temperatury akumulatora.
W trybie "przebudzenie lokalne", moduł stanu naładowania akumulatora wykonuje co godzinę ponowne ustawienie parametru stanu naładowania akumulatora, jeżeli warunki na to pozwalają, to znaczy, gdy akumulator jest w stanie spoczynku chemicznego.
Pomiar napięcia akumulatora nie jest wystarczający, aby określić stan jego naładowania, natężenie i temperatura akumulatora są również brane pod uwagę.

2. Karta : Stan naładowania akumulatora
Dokładność parametru "stan naładowania akumulatora" zależy od statutu stanu naładowania akumulatora.
Statut stanu naładowania akumulatora może uwzględnić jeden z 4 następujących stanów : •Nominalna : Określenie stanu naładowania akumulatora : mniejszy lub równy 7,5%
•Tryb awaryjny : Określenie stanu naładowania akumulatora : Zawartemiędzy7,5% i 12,5%
•Nieprawidłowy : Określenie stanu naładowania akumulatora : Równa lub większa od 12,5%
•Usterka : Czujnik uszkodzony

Przy każdym podłączeniu akumulatora (ten sam akumulator lub akumulator nowy), moduł stanu naładowania akumulatora, nie znając historii akumulatora, przesyła systematycznie do BSI1 statut naładowania akumulatora jako "nieważny".
Wartość stanu naładowania akumulatora odczytana na narzędziu diagnostycznym ma dokładność większą lub równą 12,5%.
Ponowne ustawienie parametru "stan naładowania akumulatora" jest obowiązkowe po każdym odłączeniu/podłączeniu akumulatora, aby pozwolić parametrowi "statut stanu naładowania akumulatora" osiągnąć jego stan nominalny.
UWAGA : Przypadek szczególny : Gdy podłącza się akumulator, który osiągnął stan spoczynku chemicznego (spoczynek dłuższy od 32 godzin), wartość wyświetlona na urządzeniu diagnostycznym będzie miała dokładność mniejszą lub równą 7,5% i może być więc wykorzystana, pomimo statutu "nieważny".

2.1. Przejście w stan zdegradowany
Po podłączeniu akumulatora, statut stanu naładowania akumulatora przechodzi do stanu "zdegradowany", gdy akumulator nie osiągnął jeszcze swojego optymalnego stanu spoczynku chemicznego, ale się do niego zbliża.
Akumulator osiąga swój stan spoczynku chemicznego, gdy zespół następujących kryteriów jest przestrzegany jednocześnie : •Po okresie spoczynku dłuższym od 4 godzin
•Temperatura wewnętrzna akumulatora : Między -18 a +38
•Natężenie prądu akumulatora : Pomiędzy -200 mA i 50 mA
•Napięcie akumulatora maleje (akumulator naładowany przed uśpieniem samochodu)

2.2. Przejście w stan nominalny
Po podłączeniu akumulatora, statut stanu naładowania akumulatora przechodzi do stanu nominalnego, gdy akumulator osiągnął swój stan spoczynku chemicznego.
1/ Akumulator osiąga swój stan spoczynku chemicznego, gdy zespół następujących kryteriów jest przestrzegany jednocześnie : •Po okresie spoczynku dłuższym od 4 godzin
•Temperatura wewnętrzna akumulatora : Między -18 a +38
•Natężenie prądu akumulatora : Pomiędzy -200 mA i 50 mA
•Napięcie akumulatora rośnie (akumulator rozładowany przed uśpieniem)

2/ Akumulator osiąga swój stan spoczynku chemicznego, gdy zespół następujących kryteriów jest przestrzegany jednocześnie : •Po okresie spoczynku dłuższym od 32 godzin
•Temperatura wewnętrzna akumulatora : Między -18 a +38
•Natężenie oddawanego prądu zawarte pomiędzy -200 mA i 50

Statut stanu naładowania akumulatora pozostaje "nominalny" tak długo, aż akumulator nie zostanie odłączony.


2.3. Przejście w stan usterki
Statut stanu naładowania akumulatora jest określony jako "usterka", jeżeli co najmniej jeden z czujników wbudowanych w module stanu naładowania akumulatora jest uszkodzony.

3. Pomiar : Napięcie akumulatora
Moduł stanu naładowania akumulatora (BECB) odbiera, zapamiętuje i przesyła informacje uzyskane przez czujnik napięcia.
Zakres pomiarowy napięcia akumulatora wynosi od 8 do 18 V.
Informacja o napięciu akumulatora jest dostępna we wszystkich stanach systemu elektrycznego pojazdu, oprócz stanu czuwania i fazy rozruchu pod warunkiem, że sieć LIN jest dostępna.
UWAGA : Moduł stanu naładowania akumulatora przekazuje defekt (spięcie do masy lub obwód otwarty) do BSI1, gdy usterka jest wykryta w czasie pomiaru napięcia akumulatora.


4. Pomiar : Natężenie prądu akumulatora
Natężenie akumulatora określa prąd ładowany/oddawany akumulatora ; prąd ten jest mierzony na przewodzie masowym akumulatora poprzez bocznik wbudowany w czujnik.
Informacja natężenie akumulatora dostępna w sieci LIN jest informacją filtrowaną.
Informacja natężenie akumulatora zależy od kalibracji parametru natężenia.

Kalibracja natężenia akumulatora jest określona w następujących zakresach : •Od -1 A do +1 A
•Od -200 A do +200 A
•Od -1500 A do +1500 A
•Nieprawidłowy


UWAGA : Moduł stanu naładowania akumulatora przekazuje defekt (obwód otwarty) do inteligentnego modułu sterującego (BSI1), gdy usterka jest wykryta w czasie pomiaru natężenia akumulatora.

5. Obliczenie : Temperatura wewnętrzna akumulatora
Temperatura wewnętrzna akumulatora określa obliczeniową temperaturę wewnętrzną akumulatora.
Temperatura wewnętrzna akumulatora jest oceniana na podstawie tej, która została zmierzona przez czujnik temperatury, wbudowany w kartę elektroniczną modułu stanu naładowania akumulatora.
Informacja o temperaturze wewnętrznej akumulatora dostępna w sieci LIN jest informacją filtrowaną.

6. Pomiar : Prąd czuwania minimalny
Parametr "prąd czuwania minimalny" przedstawia minimalny prąd, zmierzony przez moduł stanu naładowania akumulatora, w czasie poprzedniej fazy spoczynku.
UWAGA : Ten parametr pozwala wykryć nienormalne i stałe zużycie prądu, pobieranego przez wyposażenie samochodu z akumulatora.

7. Komunikacja : BSI (inteligentny moduł sterujący)  (BSI1)
Moduł stanu naładowania akumulatora przesyła informacje o stanie akumulatora do BSI1 poprzez sieć LIN.


Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [c5 mk3] wymiana akumulatora
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 24, 2016, 08:15:16 »
Przy sprawnym aku i po 15 min. jazdy (działający alternator) powinniśmy otrzymać w głownym zasilaniu wynik ponad 1800 sek. do przejścia do economy mode.