Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?  (Przeczytany 19276 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
[MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« dnia: Luty 24, 2016, 23:55:25 »
Witam, prosze o pomoc w zdiagnozowaniu zachownia zawieszenia.
C5 kombi z hydro strasznie zle zachowuje się na policjantach i różnego rodzaju poprzecznych nierównościach. Po przejchaniu przez policjanra z predkością > 10km/h autem potrafi strasznie bujnac, tak jakby jedno kolo spadlo szybciej z progu inne wolniej, czasami przod czasami tyl ale prawie zawsze autem telepie bardzo nienaturalnie . Szarpniecie telepniecie jest naprawde mocne,autem tak ,jakby buja na boki , az wszyscy w aucie odbijaja sie od podsufitki. Czy winna sa zużyte już sfery? Objaw wystepuje takze po najechaniu na studzienke na za zakrecie, wtedy czuje zdecydownie na kierownicy mocne szarpniecie i lekki przeskok calego zawiesznia, oglnie jest twardo .


please help:)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 25, 2016, 07:39:13 »
Wygląda na zużyte sfery, więc trzeba się rozglądać za nowymi. Ja bym zaczął od przednich, bo te najczęściej padają pierwsze.

Offline Michał Nowakowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 444
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Kiedyś C5 (X7) Tourer 2.0 hdi AM6, teraz Mondek Mk5 Titanium PowerShift 2.0 tdci 180PS
  • Zainteresowania: podróże, dobra kuchnia, dobre wina...
  • Miejscowość: Tarnów
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 25, 2016, 08:21:21 »
Na zapalonym silniku spróbuj pobujac samochodem, każdy narożnik samochodu osobno i zobacz czy któraś strona jest bardziej sztywna.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

FAP out, EGR off, POWER up :)

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 25, 2016, 09:57:53 »
Sprawdzałeś wysokość auta? Czy bylo opuszczane lub podnoszone przy pomocy interfejsu bez wiążących pomiarów pod autem (czy na oko czyli środek koła i błotnik). Sprawdź poprawne działanie regulatorów sztywnosci.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 25, 2016, 10:10:50 »
Jak sprawdzic regulatory? Da sie to zrobić w warunkach domowo garazowych? gdzie to cudo się znajduje dokladnie i jak wyglada? Auto ustawiane raczej na oko, moze ma ktos nominalne prawdilowe wartosci ustawienia zawieszenia?, ogolnie auto na zgaszonym nie stoji raczej prosto, tyl jest troche nizej.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 25, 2016, 10:25:31 »
Regulatory masz przy dolnych dodatkowych sferach wraz elektrozaworami na powrotach z nich powinno kapać, przy zmianie z pozycji sport na normalne przesuwa sie zamek który wypycha porcje  LDS do zbiornika  ale priorytet dla Ciebie to odpowiednia wysokość auta bez tego nie sensu brnąc dalej. Na forum była podana procedura ustawiania wysokości.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 25, 2016, 10:34:21 »
warto do Aso na ustawienie? bo jak dotad z Aso same nieprzyjemne wspomnienia mam.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2016, 10:35:02 »
Niedawno miałem podobny objaw w swojej C5 MKII. Na prostej równej drodze jedzie normalnie, na wybojach, a nawet na studzience podskakiwał i szarpał na boki.
Przejazd po nierówności na zakrętach to był zwykły horror.
Przyczyną były zatarte łożyska tylnych wahaczy.
Najśmieszniejsze, że na szarpakach nic nie stwierdzono.
Za nim wymienisz kule sprawdź najpierw w nich ciśnienie, nawet ubytek ciśnienia rzędu 1/4, nie może powodować takich efektów.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2016, 10:36:42 »
w mk III chyba problem ze sprawdzeniem cisnienia jest

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2016, 10:40:12 »
W serwisie raczej nie znajdziesz urządzenia do sprawdzenia ciśnienia w kulach. Takie urządzenia to najczęściej samoróbki osiągalne w warsztatach prywatnych. W moim miejscu zamieszkania znam tylko jeden warsztat który posiada takie urządzenie.
Niemniej ja bym zaczął od sprawdzenia tylnych wahaczy.

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2016, 10:43:56 »
warto do Aso na ustawienie? bo jak dotad z Aso same nieprzyjemne wspomnienia mam.
Wystarczy Ci kawałek suchego, prostego podłoża. Z tylu nie ma problemu z przodu dużo mniej miejsca ale da sie, w ASO koszt 200zl. Potrzebny tez bedzie Diagbox. Jak juz wysokości bedą ok. i nic sie nie poprawi poszukamy dalej. Sam przekonałem sie ze milimetry robią różnice.
Co byś teraz nie powymienial przy złej wysokości auta i tak komfortu nie bedzie.

Offline Piotr Kola

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 HDI V6 Exclusive BVA - 290 KM & C5 MKIII 1.6 THP Selection BVM - 155 KM & DS4 1.6 eHDI SoChic BVMP -115 KM
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 25, 2016, 11:00:51 »
warto do Aso na ustawienie? bo jak dotad z Aso same nieprzyjemne wspomnienia mam.

W Krakowie zapomnij, że istnieje coś takiego jak ASO.


Może warto wybrać się do Pana Staszka z Częstochowy? Ja styczności osobiście nie miałem, ale wielu ludzi z forum poleca.
http://tnijurl.com/citron_c5_fb/

Było:
Opel Calibra 2.0 16v - 250 KM
Citroën C5 MKI 1.8 16v S/SX BVM - 117 KM
Citroën XM MKII Exclusive BVA 3.0 V6 - 194 KM
Citroën C6 Exclusive BVA 3.0 V6 - 215 KM

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 25, 2016, 11:27:54 »
w Krakowie chyba jest Piekara od hydro

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 25, 2016, 12:14:03 »
dzis bede korygowal wysokosc, przeczytalem wszystkie watki ale dalej nie jestem pewien jakie wartosci ustawic zeby wykluczyc moje objawy zlym ustawiem wysokosci, niektorzy wpisuja tyle inni tyle , podajcie prosze jakie wartosci macie u siebie i wszystko chodzi prawidlowo,albo jakie sa wartsoci fabryczne, bede mial tylko jedna mozliwosc korygowania bo sprzet pozyczony wiec chcialbym ustawic i wykluczyc problem

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 25, 2016, 12:16:48 »
Warto sprawdzić też stan ciegna od korektora wysokości, w moim aucie tylne ciegno było całe zardzewiale. Rozruszanie pomogło ale już mam kupione nowe i na dniach będę wymieniał. U mnie też trwają poszukiwania komfortu :-(

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 25, 2016, 12:27:21 »
Za nim wymienisz kule sprawdź najpierw w nich ciśnienie, nawet ubytek ciśnienia rzędu 1/4, nie może powodować takich efektów.

Czy taki efekt to nie wiem.
Pewne jest, że ubytek 4-5bar z 52 jest już mocno odczuwalny i kwalifikuje sferę do wymiany. Tak że ubytek 1/4 (ok 13bar z 52) to już istny rydwan na drewnianych kołach!!

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 25, 2016, 12:28:37 »
dzis bede korygowal wysokosc, przeczytalem wszystkie watki ale dalej nie jestem pewien jakie wartosci ustawic zeby wykluczyc moje objawy zlym ustawiem wysokosci, niektorzy wpisuja tyle inni tyle , podajcie prosze jakie wartosci macie u siebie i wszystko chodzi prawidlowo,albo jakie sa wartsoci fabryczne, bede mial tylko jedna mozliwosc korygowania bo sprzet pozyczony wiec chcialbym ustawic i wykluczyc problem
Żadnych zapożyczonych wartości wpisz do Diagboxa to co zmierzysz u siebie.

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 25, 2016, 13:23:19 »
jak mierzyc od srodka kola do rantu? nastepnie regulowac do jakich wartosi? chyba ze jakies pomiary poda autem trzeba jeszcze wykonac?

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 25, 2016, 13:25:23 »
Od środka do rantu to wiesz jakie ustawianie :-)
Jak ma być dobrze to zrobione to trzeba dokonać pomiarów w określonych punktach i dokonać obliczeń. Uzyskaną wartość wpisuje się w DB. To ta wartość którą wpisywałem w twoim aucie. Nie mam teraz dostępu do serwisówki ale tam jest wszystko pokazane gdzie trzeba mierzyć

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 25, 2016, 13:29:14 »
Michal auto pare razy bylo u mechaniorow od kad ustawialismy i chyba wszystko poszlo sie jeba... :P dlatego musze jeszcze raz to zrobic, jak dogrzebiesz sie serwisowki podelij prosze.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 25, 2016, 13:38:35 »
Arek, wrzuć auto do samej góry zanurkuj pod tył i zobacz jak wygląda korektor a dokładnie łącznik. Jest przed tymi dwoma kulami co wyglądają jak jajca :)

Offline Arkadiusz Pietras

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 162
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 Mk III 2.0 163 ASB
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 25, 2016, 13:43:30 »
Arek, wrzuć auto do samej góry zanurkuj pod tył i zobacz jak wygląda korektor a dokładnie łącznik. Jest przed tymi dwoma kulami co wyglądają jak jajca :)


ok zrobie to , a jak powinien wygladac lub jak nie powinien:)?


serwisowke do wysokosci juz dorwalem, pomierze wszystko zobaczymy co tam wyjdzie. Tylko pomiary maja by na odpalonym silniku?
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2016, 14:51:09 wysłana przez Arkadiusz Pietras »

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 25, 2016, 17:30:12 »
w mk III chyba problem ze sprawdzeniem cisnienia jest
Nie ma wielkiego kłopotu. Bez problemu znajdziesz warsztat dysponujący odpowiednim urządzeniem (pompka z manometrem). Mierzy się tak samo jak w MkI/II i tak samo jak BX XM I inne. W MkIII jest rzeczywiście jeden problem: dotyczy środkowej przedniej sfery, jest tak umieszczona, że nie da się wykręcić bez opuszczania sanek, albo jak kto woli uwolnienia silnika z poduszek i przesunięcia silnika. A bez wykręcenia nie da się zmierzyć ciśnienia sfer.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 25, 2016, 17:41:14 »
Arek, wrzuć auto do samej góry zanurkuj pod tył i zobacz jak wygląda korektor a dokładnie łącznik. Jest przed tymi dwoma kulami co wyglądają jak jajca :)


ok zrobie to , a jak powinien wygladac lub jak nie powinien:)?


serwisowke do wysokosci juz dorwalem, pomierze wszystko zobaczymy co tam wyjdzie. Tylko pomiary maja by na odpalonym silniku?
Na pewno zapłon ma być włączony, opony odpowiednio napompowane no i zbiornik aby nie był pusty chodzi o wagę auta.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Odp: [MKIII]Buja telepie. Czy sfery do wymiany?
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 26, 2016, 08:07:50 »
Arek, cięgno korektora powinno nie być zapiczone, powinieneś dać radę lekko nim ruszać. jak jest zastany to nawet na boki nie idzie ruszyć. w takim przypadku najlepiej wymienić na nowy z ASO za ok 19 zł
a korektor wysokości ma znaczny wpływ na twardość zawieszenia, mój po wstępnym rozruszaniu zrobił się bardziej miękki :)