Dzisiaj rozbierałem wkładki opis do góry jest ok ja posunąłem sie dalej i wyjąłem też bolczyki spod sprężynek (są zone pod blaszkami z boku i nagórze serca zamku) jednak rozebranie tego elementu to jest ostateczność. Nie gwarantuje ,że każy to potem złoży. Na co zwrócić uwagę: po 1 jak się wkłada kluczyk w "serce" zamku końcówka kluczyka opiera się o stożek często jest on rozgiety (aluminium) nie polecam sciskania tego elementu, moze peknac - zamek raczej do wymiany
2 mozliwe ze kluczyk jest juz wyjechany i czesto dorobienie kluczyka pomaga przedłuzyc żywotnosc zamka
3 naprawde trzeba uwazac na wszystkie czesci przy rozbieraniu zeby nic nie zgubic
4 no i uwaznie składac wszystko potem (kuleczki stalowe nie sa symetrycznie połozone , ha a tak mi sie wydawało) i przy ostatnim zamku to zauwazyłem
5 rozebrałem ze szwagrem wczoraj i dzisiaj 5 wkładek z drzwi i 1 z klapy (kombi).W drzwiach były dwa rodzaje zamków i oba sie dały rozłożyć na czynniki pierwsze i dorobić do innych kluczykow(jest taka mozliwosc)
6 jeden zamek był chyba juz wczesniej rozbierany bo był pozbawiony wiekszosci czesci które mogły sie zgubic wiec radze uwazac ja miałem 2 zamki na zapasie wiec sobie poradziłem.
Dwa zamki które miałem kupiłem wraz ze stacyjka za 250 zet bo znajomy gość co naprawia zamki nie miał czasu i jak to bywa z naszymi autami czego sobie sam nie zrobisz to nie mozesz liczyc na innych "fachowców".
W razie pytan czy niejasności pisac to odpowiem
____________________
XM 2.5 TD kombi
...........trzeciej opcji nie ma..................