Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Regulacja świateł  (Przeczytany 14665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
[Mk2] Regulacja świateł
« dnia: Listopad 27, 2008, 07:51:50 »
Witam , wie ktoś może jak reguluje się światła w C5 , gdzie są śruby regulacyjne i jak do nich dotrzeć ? Moje światła świecą ptakom do gniazd proszę o pomoc ,pozdrawiam

Offline Sławomir Bakalarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2,2HDI Exclusive
  • Miejscowość: Gliwice
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2008, 08:06:58 »
Kolego pochwal się jeszcze jakie masz reflektory - ksenonowe czy zwykłe

Pozdrawiam
C5 MKI 2,2HDI Excl.;Saxo 1.0A - uszczęśliwia kolejnego właściciela

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 27, 2008, 11:03:16 »
Kupiłem ten samochód z ksenonami, tylko nie wiem czy jest to orginalna zarówka , bo na obudowie reflektora jest opis zarówki H7 , H1,

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 27, 2008, 11:07:21 »
samochód tak był przywieziony z Francji

Offline Sławomir Bakalarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2,2HDI Exclusive
  • Miejscowość: Gliwice
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2008, 13:46:50 »
a układ samopoziomowania działa u Ciebie ?

Pozdrawiam
C5 MKI 2,2HDI Excl.;Saxo 1.0A - uszczęśliwia kolejnego właściciela

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2008, 13:57:22 »
Działa bez zarzutu

Offline Sławomir Bakalarz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2,2HDI Exclusive
  • Miejscowość: Gliwice
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2008, 19:15:48 »
a sprawdzałeś czy żarniki są wsadzone prawidłowo ?
C5 MKI 2,2HDI Excl.;Saxo 1.0A - uszczęśliwia kolejnego właściciela

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2008, 13:43:34 »
żarniki są ok , ale o jakim saopoziomowaniu mówimy? bo lampy takiego nie mają , a podwozie działa bez zarzutu.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 28, 2008, 14:11:49 »
Cytuj

Bartosz Palusiński napisał:
żarniki są ok , ale o jakim saopoziomowaniu mówimy? bo lampy takiego nie mają , a podwozie działa bez zarzutu.


Ksenony muszą mieć układ samopoziomowania, żeby nie oślepiać innych kierowców.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

daaroo

  • Gość
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2008, 14:38:06 »
Ze światłami w swoim C5 też zauważyłem problem. No, nie świecą co prawda ptakom do gniazd ale często kierowcy z przeciwka "walą" mi po oczach, że niby ich oślepiam "długimi". Sprawdzałem - ustawione mam dobrze, a w końcu doszedłem do wniosku, że efekt oślepiania może występować kiedy jadę po dość nierównej nawierzchni. Kiedy mnie "rozbuja" mija chwila zanim auto się wypoziomuje i w trakcie takiej nierównej jazdy może ktoś z przeciwka odnosić wrażenie, że jadę na drogowych. Reflektory mam zwykłe, a żadnej możliwości regulacji po przeczytaniu instrukcji i naocznym sprawdzeniu pod maską nie znalazłem.

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2008, 14:48:58 »
Nie wiem na 100% jak to jest w MkII. U mnie w MkI są śruby do regulacji reflektorów. Na ostatnim przeglądzie mi podnieśli nawet lewe światło, bo było skierowane zbyt mocno w dół.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Marek Chmielewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 417
  • Skąd: Wyszków
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.0 16V
  • Miejscowość: Wyszków
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2008, 15:01:30 »
W MkI w standardowych lamach jest sruba regulacji polozenia odblysnika w xenonowych jej nie ma i polozenie ustawia sie z proxy a za reszte odpowiada elektronika lampy i wbudowany w nia uklad samopoziomowania reflektorow. Jesli dziala wlasciwie znaczy sie sa to fabryczne ksenony nie ma zadnego problemu z oslepianiem innych nawet na mocno nierownych drogach. Przy normalnych lampach i przerabianych na xenony wyglada to niestety inaczej. Samopoziomowanie osi ma swoje opoznienie wiec oslepianie przez chwile po podniesieniu przodu na nierownosciach lub przy ostrym przyspieszaniu moze sie zdazyc i bylo tak juz w poprzednikach, Xantia, XM itd. Ponadto odblysniki lamp xenonowych maja inny ksztalt niz standardowych na H iles tam (4, 7, 1) stad zamontowanie zarnikow xenonowych w standardowe lampy tez powoduje oslepianie rozpraszajac nieprawidlowo srtumien swiatla. Coraz wiecej niestety cudakow po drodze jezdzi ... raz widzialem niestety nawet XM na Xenonach zrobionych z fabrycznych lamp. Jak juz koniecznie uzytkownik chce takowe posiadac to niech poszuka u Bosha, Helli lub u innego renomowanego dostawcy zamiennikow xenonowych i zaplaci te 3,5 k zl za jedna lampke od poczatku zaprojektowana i wykonana jako Xenon do konkretnego modelu auta. Swoja droga ciekawe jak sie przchodzi badania techniczne z "chinskimi" Xenonami zamiast standardowych H4 w lapmach? :) Polacy to jednak zmyslny i ajsterkowy narod wiec Golf II z niebieskim wyjebist....m swiatelkiem z przodu to jest to co misie lubia najbardziej :(

Offline Krzysztof Szanecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 164
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2.0 HDi 2007
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 29, 2008, 15:15:28 »
Zapewne na czas przeglądu zamienia na zwykłe żarówki :) A potem z powrotem wsadza X.
Pozdrawiam,
Krzysiek
http://www.webstyle.com.pl

Offline Marian Słowik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Koszalin
  • Posiadany samochód: C5 sx 2.0 2002
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Koszalin
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 29, 2008, 15:20:15 »
Cytuj

Marek Chmielewski napisał:
 Swoja droga ciekawe jak sie przchodzi badania techniczne z "chinskimi" Xenonami zamiast standardowych H4 w lapmach? :) Polacy to jednak zmyslny i ajsterkowy narod wiec Golf II z niebieskim wyjebist....m swiatelkiem z przodu to jest to co misie lubia najbardziej :(


Często w Golfach właśnie można spotkać takie przeróbki i to chyba dla szpanu tylko bo te co widziałem i jakimi miałem przyjemność jeździć tak były przerobione ale moim na oryginałach lepiej się jeździło :-) a jeszcze do tego problemy z przeglądami,wiem że wyciągali żarówki i zwykłe zakładali żeby się diagnosta nie przyczepił ale i tak się czepiali bo jak mieli niektórzy mocno przerobione lampy a często szlifowane klosze to na zwykłych żarówkach wszędzie świeciło tylko nie tam gdzie była potrzeba.
Jeszcze jedno mnie denerwowało jak z kimś znajomym jechałem jego autem z xenonami takimi robionymi,mruganie co drugiego auta z przeciwka a nieraz to całkiem światła zmieniali,strasznie męcząca taka jazda choć jak nikt z przeciwka nie jechał to lepiej widać było.Może dlatego właśnie moim lepiej się jeździło bo miałem stałe oświetlenie i nie mrugali mi prawie nigdy.
Wcześniej - Fiat 126p,Audi 80,VW Golf II GTI
Były miłośnik VW,wyrwany z objęć szatana :D

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 12, 2010, 02:10:31 »
Witam żeby nie zakładać osobnego tematu mam pytanie do tych co może już to robili moje lampy świeca zbyt krótko, czy ktoś wie jaka powinna być prawidłowa wysokość świecenia i jak wyregulować to w warunkach "garażowych" czy metoda prób i błędów kręcić śrubką :) czy może udać się na stacje diagnostyczną żeby wyregulować?.

Offline Norbert Koselnik

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 7 148
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2,0 16V HDI Exclusive, C4 Cactus 1,6 HDI
  • Zainteresowania: wszystko oprócz piłki nożnej
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 12, 2010, 09:09:48 »
Cytuj

Marek Chmielewski napisał:
W MkI w standardowych lamach jest sruba regulacji polozenia odblysnika w xenonowych jej nie ma i polozenie ustawia sie z proxy a za reszte odpowiada elektronika lampy i wbudowany w nia uklad samopoziomowania reflektorow. Jesli dziala wlasciwie znaczy sie sa to fabryczne ksenony nie ma zadnego problemu z oslepianiem innych nawet na mocno nierownych drogach. Przy normalnych lampach i przerabianych na xenony wyglada to niestety inaczej. .....(


W MKII z ksenonami jest śruba regulacyjna położenia odbłyśników w pionie. Reguluje jednocześnie  długie i krótkie. Brak niestety regulacji w poziomie tutaj ze względu na światła kierunkowe regulacja tylko poprzez komputer.
A wracając do tematu to kolega nie może mieć ksenonów skoro ma opisane rodzaje światła H1 i H7. Często sprzedawcy w MKII mówią że auto ma ksenony, ze względu na montowane w większości egzemplarzy spryskiwacze. (w innych markach są one przeważnie wyróżnikiem  zainstalowanych ksenonów), niemniej w C5 MKII ta reguła do końca się nie sprawdza.
Co do montujących chińskie zestawy ksenonowe to dosyć, że poprzez ich niefrasobliwość ktoś może zostać oślepiony i ulec wypadkowi, to taka przeróbka może skończyć się finansowo tj.
- mandat za niesprawność pojazdu
- utrata dowodu rejestracyjnego za niesprawność świateł, a co się z tym wiąże koszt nowego przeglądu.

Fabrycznie montowane ksenony powinny spełniać dwie główne zasady
- samopoziomowanie lamp.
- wysoko ciśnieniowe spryskiwacze przednich reflektorów

Były

Xantia MkII 2,0 16V

Chevrolet Captiva 2,2D LT+
C5 MkII 2,0 16V HDI
C4 Cactus 1,6 HDI

Offline Bartosz Chwastek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: Lubsko
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK1 (2.0 benzyna+LPG) i MK3 2,0 HDI
  • Miejscowość: Lubsko
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 12, 2010, 11:34:47 »
Wracając do tematu to ja mam MKI i nie posiadam xsenonów ale interesowało by mnie jak w warunkach garażowych wyregulować ich położenie by świeciły dalej. Jest jakaś tabela czy coś w tym stylu by móc podnieść ich "wysokość" świecenia prócz kręcenie śrubką na tzw. oko.

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 13, 2010, 12:02:54 »
Cytuj

Bartosz Chwastek napisał:
Wracając do tematu to ja mam MKI i nie posiadam xsenonów ale interesowało by mnie jak w warunkach garażowych wyregulować ich położenie by świeciły dalej. Jest jakaś tabela czy coś w tym stylu by móc podnieść ich "wysokość" świecenia prócz kręcenie śrubką na tzw. oko.


Nie kombinuj, jedź na pierwszą lepszą stację diagnostyczną, zapłacisz kilkanaście złotych, i po temacie.
Jedna cenna uwaga: nie wszyscy diagności potrafią ustawiać światła w C5. Dlaczego? Po zakupie zmieniłem żarówki, pojechałem ustawić światła. Już pierwszej nocy kląłem, że są takie słabe, w poprzednim aucie były o niebo lepsze. Po pewnym czasie miałem już tego zdecydowanie dość.
I wykombinowałem. Zauważyłem, że po pewnej chwili od opuszczenia samochodu tył delikatnie się obniża - ok 2cm, nie mierzyłem dokładnie (może tylko mój tak ma, nie wiem). Załóżmy, że w tej chwili ustawiamy światła, jest ok. Ale jak wsiądziemy, tył się podniesie, światła świecą wtedy dużo za nisko.
Ile się musiałem natłumaczyć diagnoście, że MUSZĘ siedzieć w samochodzie podczas regulacji... Nie uwierzył, póki nie zobaczył :-)

Offline Michał Olszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 185
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.2HDI Tourer Exlusive 13' & C4 VTS 2.0 16V 05'
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 05, 2011, 01:11:29 »
W mojej C5 podczas włączania świateł ruchome soczewki automatycznie podnosiły się i ustawiały na odpowiednim kierunku w poziomie, dobrze to było widać kiedy samochód stał naprzeciwko jakiejś ściany.
Od jakiegoś czasu soczewki w reflektorach przy włączaniu cały czas pozostają nieruchome ustawione na wprost i skręcają tylko w czasie jazdy na zakrętach.
Dlaczego nie działa samopoziomowanie, czy tę funkcję gdzieś się uaktywnia czy może jest to wynik jakiejś usterki w elektronice?
Niedawno były wymienianie żarniki ksenonów, czy to mieć jakiś związek z niedziałaniem poziomowania?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 05, 2011, 08:44:52 »
Cytuj


Ile się musiałem natłumaczyć diagnoście, że MUSZĘ siedzieć w samochodzie podczas regulacji... Nie uwierzył, póki nie zobaczył :-)


Byłem pierwszy raz na badaniu technicznym C5 i zastanowiłem się jakie czynności należy wykonać przed "pomiarem reflektorów" ?
Z powodu "ruchomego" nadwozia , jak potraktować czynności przygotowawcze do pomiaru reflektorów przednich (reflektory zwykłe H)?
Przyjąłem, że przy przejeżdzaniu "po rolkach" ustawiam nadwozie poprzez 2x opuszczenie i podniesienie zawiechy.....

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 05, 2011, 16:47:32 »
Wcale nie musisz siedzieć w aucie podczas regulacji.
Nadwozie samopoziomujące.
Wsiadasz do auta i zawieszenie pod ciężarem się ugina a po chwili podnosi do ustalonego poziomu - wysiadasz zawieszenie odciążone podnosi się by po chwili opuścić do ustalonego poziomu.
W/g Twojego rozumowania to czemu nie pojedziesz na regulację z kompletem pasażerów, przecież auto 5 osobowe
 :D

Offline Kamil Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Oleśnica
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Oleśnica
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 15, 2011, 00:23:34 »
Cytuj

Irek Bommersbach napisał:
Wcale nie musisz siedzieć w aucie podczas regulacji.
Nadwozie samopoziomujące.
Wsiadasz do auta i zawieszenie pod ciężarem się ugina a po chwili podnosi do ustalonego poziomu - wysiadasz zawieszenie odciążone podnosi się by po chwili opuścić do ustalonego poziomu.
W/g Twojego rozumowania to czemu nie pojedziesz na regulację z kompletem pasażerów, przecież auto 5 osobowe
 :D


Szkoda, że mam do Ciebie tak daleko, bo udowodniłbym Ci, że jest dokładnie tak, jak napisałem wcześniej. To nie jest rozumowanie, to niestety fakty. Nie ma znaczenia, czy w aucie jest jedna osoba, pięć, czy do tego jeszcze 100kg w bagażniku - auto zawsze będzie poziome, tak jest sens samopoziomowania. Zgadza się?

"Wsiadasz do auta i zawieszenie pod ciężarem się ugina a po chwili podnosi do ustalonego poziomu" - ok, i właśnie w tym momencie regulujesz lampy, to jest pozycja do jazdy.

"wysiadasz zawieszenie odciążone podnosi się by po chwili opuścić do ustalonego poziomu" - wysiadasz, gasisz silnik, bo po co ma pracować kiedy gość ustawia lampy, prawda? I wtedy właśnie po chwili (krótszej, dłuższej - mogę zmierzyć) tył delikatnie opada.

Masz exclusiva, pewnie z ksenonami, więc możesz mieć inaczej - ksenony żyją swoim życiem, poziomuje się zarówno nadwozie, jak i lampy.
Może któryś z kolegów ze zwykłymi lampami może potwierdzić moje spostrzeżenia?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [MkII]Regulacja świateł C5 MKII
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 15, 2011, 08:45:35 »
Że nadwozie "trzyma poziom" bez względu na obciążenie  - to stwierdzenie OK. Natomiast z powodu "zycia zawieszenia" po wyjściu z auta, zgaszeniu stacyjki, ruchu otwarcia drzwiami i nie wiem jeszcze czego na co reaguje zawieszenie "podczas postoju" byłbym skłonny siedzieć w aucie z zapalonym silnikiem (jak podczas jazdy) lub wysiąść bez gaszenia silnika.
Nie jestem przekonany , że samochód po wyłaczeniu silnika (zakończeniu jazdy) ma potrzebę utrzymywania "poziomu", zawsze u mnie coś "siądzie/podniesie się" parę milimetrów po opuszczeniu auta.....

Offline Dariusz Dusznikiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 89
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 GP 1.6 HDI EX 2008r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk2] Regulacja świateł
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 16, 2011, 12:59:08 »
Witam
    Regulacja świateł (tylko pionowa) jest możliwa od góry przy pomocy długiego klucza ampulowego 6 lub 8mm .Śruba znajduje się mniej więcej na wysokości złącza reflektora z instalacją samochodu.
                                                       Pozdrawiam
Były: 126p(1987-1992), Łada Samara 1500s (1992-1997), ZX 1.4i 1995r(1997-2005), Xantia Mk2 1.8i 16v 1999r(2005-2009), C5 MkII 2.0i 16V SX Break 2005r(2009-2012).