Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] 2.2 HDI 2002r. 160kkm za wysokie ciśnienie na wyjściu z turbo, regulator ciśnienia trubo  (Przeczytany 14950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Kolego Arturze mi właśnie też nie pasuje ten skok ciśnienia po przegazowaniu w okolice 1700, a może nawet więcej. Jak początkiem roku byłem u fachmana co mi FAP wywalał to też mi turbo szwankowało. Wtedy znalazł wężyk gumowy od podciśnienia pęknięty. Po jego wymianie wszystko zaczęło pracować dobrze i wtedy ciśnienie chyba też zaczęło się utrzymywać coś około 1200 jak dobrze pamietam. Oczywiście że pojadę do fachowca, ale na razie jestem na takim etapie że poznaję ten samochód sam i warsztat to ostateczność. A dlatego że dzięki forum wiele rzeczy sam w nim naprawiłem oszczędzając kupę kasy i nie słuchając pierwszych diagnoz mechaników. No i teraz mówię wszystkim że nie mogę mieć innego auta jak C5, bo za wiele o nim już wiem ;-). Odbiegając trochę od tematu: -   ostatnio zatarł mi się prawy amortyzator i auto z prawej strony stało się sztywne. Kupiłem na allegro całego słupa z gruchą za 120pln z przesyłką. W ciągu godziny zwaliłem stare, wprawiłem nowe, pospuszczałem ciśnienie kiedy trzeba, odpowietrzyłem co trzeba i wszystko gada-komfort powrócił. Oczywiście pierw trochę poczytałem na ten temat w różnych miejscach. Po tej robocie podjechał znajomy, zobaczył auto i zapytał co zrobię jak mi hydrauliczne zawieszenie zacznie nawalać - a ja z dumą powiedziałem że to jest proste, właśnie sobie sam naprawiłem, a ty ze sprężynami i amorami tak sobie szybko już nie poradzisz jak ja z hydrauliką :-)

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Witam ponownie!
Piszę bo banalnie wyjaśniła się sprawa ANTYPOLLUTION i ESP/ASR. Poprostu był zamoknięty mocno filtr powietrza. Wymiana na nowy rozwiązała wszystkie problemy i silnik wrócił zupełnie do normy. I tu uwaga!: już drugi raz mi zamoknął filtr powietrza, tylko za pierwszym razem, a było to w maju jeździłem w fatalnych warunkach i na to też zwaliłem że to przez to. Wtedy odrazu rozwaliło mi też przepływomierz. Słyszałem że te modele mają taką wadę że jest źle poprowadzony dolot powietrza do filtra i lubi w niesprzyjających warunkach zamoknąć. A jeśli nie, to u mnie jest coś z tym nie tak, bo już drugi raz w tym roku tak się stało i ciągu ok 10 000 km.

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
W HDI jest bardzo ważne aby osłona lewa nadkola (w środku nadkola znajduje się dolot powietrza do filtra) była cała i dobrze założona gdyż można szybko nabawić się poważnej usterki silnika. Osobiście widziałem rozebrany do kapitalki silnik C5 HDI, gdzie kierowca przez pół roku jeździł bez osłony nadkola i rozmawiałem wtedy z nim na ten temat. Wszystko miał skorodowane, włącznie z głowicą.
Trzeba też sprawdzić czy rura wychodząca od dołu filtra jest szczelna i dobrze zamocowana oraz jak wchodzi do nadkola. Prawidłowo powinna iść do góry nadkola aby zasysać powietrze jak najwyżej. Niektórzy wogóle nie mają tej rury (albo jest źle założona) i jak wjadą w dużą kałuże to często kończy się to pokrzywieniem korb w silniku (pare znanych mi przypadków w peugeotach 307 i 406 gdzie dolot jest podobny).

Offline mariusz mazurkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: słupsk
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: słupsk
Witam po raz kolejny!!! Opiszę jak się mają u mnie sprawy i co mi pomogło.... Po nieszczęsnej wymianie turbo w serwisie i przeczyszczeniu fapa błąd oczywiści nie zniknął ale o tym było wcześniej... Serwis zwrócił mi połowę kosztów naprawy czyli 1500 zł a powinien całość bo jak widać naprawa nie była konieczna ale jakoś to przełknęłem... po tym okazało się że wcieło mi pełny zbiornik eoylsa... uciekło... i tyle... Kupiłem zalałem.
Błędy zniknęy po podmianie przez serwis wężyka podciśnienia do regulatora turbo... przy tym 5 krotnie czyścili mi filtr fap jak wiadomo takie czyszenie odbywa się przy bardzo wysokich obrotach silnika, czyszczenie nie dało rezultatu... za to po tygodniu na trasie rozsypało się koło dwumasowe przebiło osłonę rozrządu i zmieliło to co tam było... naprawa we własnym zakresie 3000 w serwisie ponad 10000. Oczywiście serwis nie słyszał, że dwumasa była już do wymiany... 3 razy im zgłaszałem nie wiedzieli co to twierdzili, że plastikowa osłona silnika...
Po naprawie silnika we własnym zakresie, przepłukaniu filtra FAP i katalizatora wszystko jeżdzi jak z fabryki zero błędów... pali 6 w mieście na trasie 4,5 - 5l, dodam że katalizator płukałem wszystkim czym się dało to samo z fapem... po przeschnięciu i złożeniu wszystkie błędy zniknęły....

Pozdrawiam i polecam omijanie serwisów ogromnym łukiem

Offline Robert Pająk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Sucha Beskidzka
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165
  • Zainteresowania: Usterki w C5 :-)
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka
Naprawdę w serwisach pracują niewykwalifikowani ludzie, a już z pewnością nie doświadczeni. Coś gdzieś słyszeli, widzieli i to tyle........! Przecież gdyby było inaczej, to skąd by się wzięły te wszystkie obelgi pod adresem serwisów? Poprostu z życia!!! Swego czasu serwisy słynęły z wysokich cen. Za to wszystko z góry skazane były na nietolerancję. Dziś w dobie gdzie czasem potrzebna naprawdę kompetencja, sprzęt itd... serwisy dają kolejną plamę swoją nieudolnością i brakiem poszanowania klientów którzy nie są już skazani na bezwarunkowe korzystanie z tych dobrodziejstw w okresie gwarancji. Teraz pytanie Koledzy! .... Wielu sprzedających używany samochód chwali się że auto było serwisowane!!! Jak to odbierać w naszym kraju? Jako zaletę samochodu używanego, czy jako potencjalną porażkę?

4x126p, 2xFSO Polonez, 2x Daewo Tico, 1x Opel Astra Classic- C5 Break 2.2HDI, C5 1.6 HDI, C5 X7 Tourer 2.0 HDI 165

Offline Jerzy Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Piątnica
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive
  • Miejscowość: Piątnica
Dobre pytanie. Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Ale "pocieszające" jest to, że to zmora nie tylko ASO citroena. Wystarczy czasami pooglądać w TVN Turbo program "turbo-kamera" czy jakoś tak. Tam wielokrotnie widać, jak naciągają klientów lub w ogóle nie radzą sobie z naprawami aut.
Przy okazji pytanie do Mariusza - ile kasy Ty już władowałeś w to auto po zakupie, w te wszystkie eksperymenty ASO? Jak poczytać te Twoje historie, to ręce opadają...
C5 `01r. 2,2 HDi
były z cytryn: Xantia 2,0i+LPG, Activa 2,0 TCT

Offline mariusz mazurkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: słupsk
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: słupsk
Przyznam, że juz tak mi umilił życie tem moj samochodzik że postanowiłem go sprzedać... puki co naprawiłem wszystko tak żeby przyszłemu użytkownikowi chodziło. Ja sam kupiłem samochód w niemieckim salonie citroena użykowany był przez jednego właściciela serwisowany w jednym serwisie od "urodzin" i był naprawdę w idealnym stanie dopuki go nie dałem do słupskiego serwisu, od tego czasu zaczęły się problemy... ale jak wzięłem się za niego sam to teraz chodzi jak trzeba i jest ok!!! A wydałem tyle że kupił bym drugi ;)

Offline Adam Pęciak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Warszawa/Bruksela
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Warszawa/Bruksela
Panowie u mnie wyświetlają się identyczne komunikaty w identycznych warunkach,tylko że ja mam silnik benzynowy.Czy u mnie przyczyną może również byc pęknięty wężyk od podciśnienia?Gdzie tego ustrojstwa szukac?
Citroen C5 Exclusive :-) 2.0 16V+LPG,automat :-) 2003r
Peugeot Partner 1.6 HDI 2007r

Offline Mateusz Polak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Tarnow
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi FAP '02
  • Miejscowość: Tarnow
Witam,

Mam pytanie tyczące się tego tematu. Od jakiegoś czasu w mojej cytrynce dało się zaobserwować spadki mocy powyżej 2000.
Oczywiście wymieniłem wszystkie filtry, sprawdziłem intercoolera, wężyki jednak to nie pomogło.
Mechanik po diagnostyce komputerowej stwierdził wadliwe działanie elektrozaworu o numerze 0928400414 Wymiana na nowy- stary po regeneracji nic nie pomogło... Moje pytanie brzmi, czy ktoś miał coś podobngo i czy tylko wymiana na nowy pomoże rozwiązać mój problem.
 
Pozdrawiam

Offline mariusz mazurkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: słupsk
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: słupsk
Cytuj

Mateusz Polak napisał:
Witam,

Mam pytanie tyczące się tego tematu. Od jakiegoś czasu w mojej cytrynce dało się zaobserwować spadki mocy powyżej 2000.
Oczywiście wymieniłem wszystkie filtry, sprawdziłem intercoolera, wężyki jednak to nie pomogło.
Mechanik po diagnostyce komputerowej stwierdził wadliwe działanie elektrozaworu o numerze 0928400414 Wymiana na nowy- stary po regeneracji nic nie pomogło... Moje pytanie brzmi, czy ktoś miał coś podobngo i czy tylko wymiana na nowy pomoże rozwiązać mój problem.
 
Pozdrawiam


Sam osobiście rozbierałem elektrozawór w mojej cytrynce i po przeczyszczeniu wd, przepłukaniu filtra benzynką wszystko działa ;) w serwisie chcieli mi od razu wymieniać na nowy nie dałem ;) koszt nowego w serwisie ok 260 zł naprawa własnoręczna darmowa!!!!

Pozdrawiam i powodzenia w czyszczeniu (no chyba że membranka poszła... to by trzeba nową ;))

Offline Jerzy Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Piątnica
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive
  • Miejscowość: Piątnica
Który to dokładnie elektrozawór, bo jakos sam numer nic mi nie mowi.
C5 `01r. 2,2 HDi
były z cytryn: Xantia 2,0i+LPG, Activa 2,0 TCT

Offline mariusz mazurkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: słupsk
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: słupsk
Cytuj

Jerzy Jankowski napisał:
Który to dokładnie elektrozawór, bo jakos sam numer nic mi nie mowi.


Mi niechcący pokazali, który jest wadliwy więc miałem sprawę uproszczoną... jest ich tam kilka więc trzeba by sprawdzić albo rozebrać wszystkie choć rozbiórka jest dosyć kłopotliwa i czasochłonna jeżeli nie chce się nic połamać ale idzie go otworzyć...

Offline mariusz mazurkiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: słupsk
  • Posiadany samochód: C5 2.2 HDI 2002r.
  • Miejscowość: słupsk
Acha i jeszcze jedno nie bójcie się płukać fapa i dmuchać w katalizator!!! to naprawdę pomaga 1 dzień roboty i kilka set złoty w kieszeni jak nie kilka tyś....

Offline Mateusz Polak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 24
  • Skąd: Tarnow
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi FAP '02
  • Miejscowość: Tarnow
Witam,

chodzi o zawór przy przy ścianie grodziowej... Mechanik pokazał mi gdzie się on dokładnie znajduje, więc jak tylko kurier zawita do mnie zamontuję go ;-) Mam nadzieje, że skończą się tym samym moje problemy z doładowaniem, a kilka nieprzyjemnych sytuacji wywołanych tą usterka "zaliczyłem" :|

  • Gość
Panowie! Po raz kolejny przekonalem sie, ze to forum MA SENS!
Mam C5 2,2 HDI 2002 tiptronic. Objawy mam takie same...na autostradzie zapala sie najpierw SP/ESP faulty a potem Engine Pollution. = traci moc! Potem gasnie po wyl. silnika. Przez kilka miesiecy polowalem zeby servive w Szczecinie to mogl namierzyc. Jak to bywala...nagle 5km przed serwisem wszystko gaslo! W koncu sie udalo.... Stwierdzili problem z cisnieniami i pedalem hamulca...! Dziwne!

Jestem umowiony na kolejne wydawanie kasy i testy. Na Szczescie poszedlem o pomoc na form.... mysle, ze to wezyk!

TERAZ PROSBA...CZY MOZE KTOS TEN WEZYK SFOTOGRAFOWAC? Mysle ze nie ja jeden jestem ciekaw gdzie on jest?!

  • Gość
Panowie! Po raz kolejny przekonalem sie, ze to forum MA SENS!
Mam C5 2,2 HDI 2002 tiptronic. Objawy mam takie same...na autostradzie zapala sie najpierw SP/ESP faulty a potem Engine Pollution. = traci moc! Potem gasnie po wyl. silnika. Przez kilka miesiecy polowalem zeby servive w Szczecinie to mogl namierzyc. Jak to bywala...nagle 5km przed serwisem wszystko gaslo! W koncu sie udalo.... Stwierdzili problem z cisnieniami i pedalem hamulca...! Dziwne!

Jestem umowiony na kolejne wydawanie kasy i testy. Na Szczescie poszedlem o pomoc na form.... mysle, ze to wezyk!

TERAZ PROSBA...CZY MOZE KTOS TEN WEZYK SFOTOGRAFOWAC? Mysle ze nie ja jeden jestem ciekaw gdzie on jest?!

Offline Artur Rybiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 325
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: oczywiście Citroen, oczywiście z hydro
  • Zainteresowania: Paralotniarstwo, motocykle, grzebanie w ziemi z wykrywaczem
  • Miejscowość: Warszawa
Nie wiem czy powinienm to pisać ale pomogę Wam koledzy...
Bardzo często dochodzi do uszkodzenia zalilania w podciśnienie elektrozaworu turbo...
Sprawa jest taka że jak nie ma podciśnienia turbo śmiga na max jak jest turbo znika (tylko 2.2 HDI).
Należy wykonać trujnik, akwarystyczny, i po stronie zasilania elektrozaworu turbo go podłączyć... jak coś jest niejasne dzwońcie chętnie pomogę... Nie odpowiadam na sms pw ani maile...
90 % przydadków jest naprawionych w ten sposób...
Pozdrawiam
P.S kiedyś z tym naprawdę długo walczyłem u swojego klienta... o mały wlos bym sobie kupił turbospręzarkę :)
Diagnostyka elektroniczna Citroen Peugeot

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Witam.I ja mam podobny problem z doładowaniem.Gdy silnik jest zimny, to przy gwałtownym przyspieszaniu  silnik zamula jakby nie było turbo ,przy ok 2500 obr. wyskakuje ANTYPOLUTION FAULT a po chwili nagle auto odzyskuje moc. Gdy auto spokojnie rozpędzam, to błędu nie ma i przy ok 2500 obr nagle zryw i już mogę normalnie przyspieszać i błąd nie wyjdzie. Obejrzałem pracę sztangi i zauważyłem ,że się porusza w zakresie 5-7 mm przy dodawaniu gazu obr ok 2300-2500.Czy to może zapiekać się kierownica czy gdzieś nieszczelny wężyk? Lexia pokazuje za wysokie ciśnienie doładowania lub zwarcie do masy.Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.Czy ktoś sobie poradził z tym problemem?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Witam.
Dzisiaj sprawdziłem auto na dwóch diagnoskopach.Lexia pokazała to co poniżej ,a CDIF P0245-elektromagnes zaworu A upustowego spalin turbosprężarki (ogranicznika ciśnienia doładowania) - za niska wartość sygnału. Czy to może być EGR?
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5