Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.  (Przeczytany 7275 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« dnia: Marzec 18, 2009, 21:07:19 »
Witam mam pytanko zamierzam w sobotę wymienić tarcze i klocki hamulcowe-jakie potrzebuje kluczy aby "francuz"mnie nie zaskoczył,czy oprócz tarczy jest coś jeszcze przykręcone śrubami typu torx?.

Offline Marcin Turko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 HDI '06
  • Zainteresowania: Fotografia, wędkarstwo, modelarstwo
  • Miejscowość: Bytom
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 18, 2009, 21:42:46 »
Zacisk z tłokiem trzyma się na dwóch śrubach 8mm na klucz 13.
Niestety nie łatwym jest odkręcenie dwóch głównych śrub trzymających siedzisko klocków do zwrotnicy. Są to śruby 12mm z obłym łebkiem na typową francuską gwiazdkę. Śruby są dodatkowo na kleju.
Pozdrawiam
Marcin Turko

Offline Dariusz Nowicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Piaseczno
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso 1,8i 2008r
  • Zainteresowania: Tuning, sporty motorowe
  • Miejscowość: Piaseczno
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2009, 09:17:43 »
Ja u siebie tarcze z jednej strony odkręciłem bez problemu ale z drugiej strony trzeba było rozwiercić śruby bo gwiazdeczka w śrubie skorodowała i szlag ja trafił.

Offline Marek Cichocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C4 Picasso 1.6 HDi (2008)
  • Miejscowość: Warszawa
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 19, 2009, 10:05:31 »
Ja m.in. tę "francuską gwiazdkę" kupiłem swego czasu od "ruskich" na bazarze za jakieś 10 zł (cały komplet), więc to nie problem raczej ?

Pozdrawiam:
Marek
C4 Picasso 1.6 HDi

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 19, 2009, 10:08:51 »
Czyli mam rozumieć że jedynąprzeszkodądo wymiany są "torx-y" które trzeba odkręcić aby wyjąć klocki.?

Offline Marcin Turko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 HDI '06
  • Zainteresowania: Fotografia, wędkarstwo, modelarstwo
  • Miejscowość: Bytom
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 19, 2009, 12:38:25 »
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:
Czyli mam rozumieć że jedynąprzeszkodądo wymiany są "torx-y" które trzeba odkręcić aby wyjąć klocki.?

Nie.
Aby wyjąć klocki wystarczy klucz trzynastka i odkręcenie dwóch śrub. Śruby z gwiazdką zaś trzymają obejmę zacisku, bez zdjęcia której nie zdemontujesz tarczy.
Aha, sama tarcza do piasty chwycona jest jeszcze dwoma krótkimi śrubkami "gwiazdkowymi", które mają za zadanie jedynie trzymać tarczę w przypadku odkręcenia koła.
Pozdrawiam
Marcin Turko

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 19, 2009, 12:52:00 »
Cytuj

Marcin Turko napisał:
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:
Czyli mam rozumieć że jedynąprzeszkodądo wymiany są "torx-y" które trzeba odkręcić aby wyjąć klocki.?

Nie.
Aby wyjąć klocki wystarczy klucz trzynastka i odkręcenie dwóch śrub. Śruby z gwiazdką zaś trzymają obejmę zacisku, bez zdjęcia której nie zdemontujesz tarczy.
Aha, sama tarcza do piasty chwycona jest jeszcze dwoma krótkimi śrubkami "gwiazdkowymi", które mają za zadanie jedynie trzymać tarczę w przypadku odkręcenia koła.

Ok popraw mnie jeśli sie mylę.Tarcze wymienie odkręcając 2 śróby na klucz 13mm (od tyłu które to trzmaja zaisk do piasty)i 2 śruby typu torx która to "przytrzymije" tarcze do piasty a aby sie dostac do klocków to muszę odkręcić fruby torx które trzymaja obejme klocków.?

Offline Marcin Turko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 HDI '06
  • Zainteresowania: Fotografia, wędkarstwo, modelarstwo
  • Miejscowość: Bytom
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 19, 2009, 12:57:27 »
Nie tak, jeszcze raz:

Najpierw odkręcasz dwie śruby na klucz 13mm i już zdejmujesz klocki.
Później odkręcasz dwie duże śruby (12mm) torx, które trzymają ZACISK do piasty i dwie malutkie torx, które przytrzymuję tarczę do piasty z przodu - od strony felgi
Pozdrawiam
Marcin Turko

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2009, 13:21:51 »
Cytuj

Marcin Turko napisał:
Nie tak, jeszcze raz:

Najpierw odkręcasz dwie śruby na klucz 13mm i już zdejmujesz klocki.
Później odkręcasz dwie duże śruby (12mm) torx, które trzymają ZACISK do piasty i dwie malutkie torx, które przytrzymuję tarczę do piasty z przodu - od strony felgi

Ok dzięki czyli musze sie udac i kupić torx 12mm

Offline Marcin Turko

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 272
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 HDI '06
  • Zainteresowania: Fotografia, wędkarstwo, modelarstwo
  • Miejscowość: Bytom
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2009, 13:24:12 »
12mm to średnica śruby!
Rozmiar tej nieszczęsnej gwiazdki jest chyba nieco inny.
Pozdrawiam
Marcin Turko

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 19, 2009, 20:21:49 »
A kto wymieniał sam tarcze?Pytam bo może ktoś mi powie jaki rozmiar klucza torx jest potrzebny do odkręcenia zacisku.

Offline Artur Guczyński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 068
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 - 16V, 110 KM, 2006r., Ford Focus
  • Miejscowość: Łódź
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2009, 21:03:59 »
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:
A kto wymieniał sam tarcze?Pytam bo może ktoś mi powie jaki rozmiar klucza torx jest potrzebny do odkręcenia zacisku.





Gwiazdka 55 (klucz trzpieniowy)
Pozdrawiam


Offline Paweł Kacperek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: PICASSO 2.0 HDI 2002
  • Miejscowość: Kielce
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 22, 2009, 13:22:28 »
Najlepsze są  torxy udarowe dosawiasz udeżasz młotkiem i po sprawie wspaniała sprawa do Francuzów

Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 22, 2009, 15:38:14 »
Cytuj

Paweł Kacperek napisał:
Najlepsze są  torxy udarowe dosawiasz udeżasz młotkiem i po sprawie wspaniała sprawa do Francuzów

A jakie to są torx-y udarowe bo nie bardzo rozumiem jak dostawiam i jak uderzam młotkiem?

Offline Artur Guczyński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 068
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 - 16V, 110 KM, 2006r., Ford Focus
  • Miejscowość: Łódź
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 22, 2009, 21:32:47 »
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:
Cytuj

Paweł Kacperek napisał:
Najlepsze są  torxy udarowe dosawiasz udeżasz młotkiem i po sprawie wspaniała sprawa do Francuzów

A jakie to są torx-y udarowe bo nie bardzo rozumiem jak dostawiam i jak uderzam młotkiem?






Są wkrętaki udarowe (do odkręcania zapieczonych śrub). Musi być jednak miejsce na przyłożenie wkretaka i udrzenie młotkiem . Do odkręcania jarzma nie nadają się ze względu na ustuowanie śrub.


Wygląda tak:
http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPath=248_249_273¤cy=PLN
Pozdrawiam


Offline Marcin Stankowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 434
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 90 KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: tarcze ,klocki-wymiana a klcze.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 22, 2009, 21:56:16 »
Cytuj

Artur Guczyński napisał:
Cytuj

Marcin Stankowski napisał:
Cytuj

Paweł Kacperek napisał:
Najlepsze są  torxy udarowe dosawiasz udeżasz młotkiem i po sprawie wspaniała sprawa do Francuzów

A jakie to są torx-y udarowe bo nie bardzo rozumiem jak dostawiam i jak uderzam młotkiem?






Są wkrętaki udarowe (do odkręcania zapieczonych śrub). Musi być jednak miejsce na przyłożenie wkretaka i udrzenie młotkiem . Do odkręcania jarzma nie nadają się ze względu na ustuowanie śrub.


Wygląda tak:
http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPath=248_249_273¤cy=PLN

Dzięki teraz już wiem -jak to człowiek uczy się przez całe życie.?