Sebastian, jeśli nie masz żadnych komunikatów, to ja na Twoim miejscu wymieniłbym olej. Mozna zaryzykowac stwierdzenie, że robi się za rzadki wyłącznie po rozgrzaniu, skoro na zimno skrzynia pracuje OK. Takie objawy mogą świadczyć o wypracowaniu oleju.
Normalnie polecił bym Ci Esso 71141 jako tańszy zamiennik oryginalnego od PSA. Ale mam w sumie teraz mieszane uczucia. Gdy był spuszczany oryginał przy przebiegu 100 tys km to nie wyglądął źle, był ciemnobrązowy, ale nie czarny. Aktualnie mam Esso 71141 i po przebiegu 45 tys km jest czarny i czasem mam komunikat o którym pisałem kilka postów wyżej. I teraz powstaje pytanie:
- czy Esso nie osiąga takich przebiegów jak oryginał ?. Może jest gorszej jakości ?
- jakis czas temu na górskiej długiej trasie, jadąc w upale 40st i na na tiptronicu, włączyło się zabezpieczenie temperaturowe skrzyni. Polega to na tym że skrzynia przełącza się na D, studzi się przez kilka km i dopiero można powrócic na tiptronic. Może wtedy przegrzałem ten olej i teraz jak jest zimno efekty jego zużycia się ujawniają ?.
- inne ewentualności ?. Chłodnica oleju ?. Filtr ?
Niedługo wstawię do ASO i zobaczymy jakie będą wyniki sledztwa.