Panie Macieju, wielkie dzięki za manuala, czy można prosić ładnie o manual demontażu deski w mkII?
EDIT: Już mam - otrzymałem w ASO, jestem w trakcie 2h rozbiórki auta, obiecuję też zrobić dokładniejszy manual ze zdjęciami. Trzymajcie kciuki...
EDIT2: Już po robocie. Generalnie masakra, cała sobota wycięta. Do rzeczy:
1. Do wymiany klap potrzebne są torx 10, 15, 20, 35, 50; klucz 5.5, 10, 13; małe śrubowkręty (Np. zegarmistrzowskie), płaski śrubowkręt, smar TOTAL marson SY2 (poproście jakiś serwis ASO o kapkę, bo cała tuba to koszt 75pln)
2. Zestaw pudełek i kartonów, aby odkręcone elementy i wkręty grupować.
3. Labelki i pisak do opisu złączek elektr. (mimo, że mają kolory. W zależności od modelu zdarzają się konektorki nieużywane lub są np. 2 identyczne)
4. Chwilowa pomoc 2 osoby, aby wyjąc dość ciężka deskę na zewn. auta oraz przy wyciąganiu zespołu ogrzewania
5. Przeczytany i wydrukowany forumowy manual wymiany klap, zdjęcia koła kierownicy, ściągnięcia deski z wersji mkI
a) opróżniamy klimę w zaprzyjaźnionym zakładzie
b) przed robotą podnosimy na maxa samochód, otwieramy bagażnik tył (np. mogą być tam przydatne dla nas narzędzia), owijamy folią fotele
c) odpinamy "-" aku i czekamy 10min. (deaktywacja poduszek)
d) demontujemy:
-całą deskę: konsolę centralną wraz ze środkową (tam gdzie jest zapalniczka i dźwignia ham. ręcznego), schowek, zegary, wyświetlacz komputera, boczne klapki nawiewne, głośniczki wys.-tonowe, poduszkę kolan kierowcy zostawiamy w spokoju
-kierownicę: koło, poduchę, przełącznik zespolony, stacyjkę zostawiamy w spokoju, odpinamy wał kierownicy nad pedałem gazu, przy ściąganiu kierownicy wcześniej znaczymy pozycję koła kierownicy w stos. do "gniazda", w którym siedzi
-mech. wycieraczek (od komory silnika) - konieczny demontaż wycieraczek,
-odpinamy wiązki kabli od elementów deski, od poduszek (kolana kierowcy, pasażera), od radia, przycisków konsoli, podświetleń kratek wywiewnych, zegarów, głośniczków pamiętając o naklejaniu podpisanych labelek
-cały zespół "ogrzewania" wraz z wiatrakiem. Przy wyciąganiu odpiąć od strony silnika dochodzące rurki klimatyzacji oraz płynu chłodzącego silnika, nie trzeba spuszczać całego, gdyż po dopięciu wystarczy rurki podnieść lekko do góry i tak je umocować na czas naprawy.
Przy wyciąganiu na zew. pojazdu pamiętać o odpięciu rurki odprowadzającej skropliny (jest od strony pasażera) i pamiętać aby nie przechylać zespołu, bo resztka borygo może się wylać. Tę resztkę odlać sobie do szklanki już na zewn. auta.
EDIT3:
Po wymianie pękniętej klapy (odpowiedni manual dostępny na forum), przed złożeniem, dobrze przesmarować gumowe wargi pozostałych klap, oczyścić wnętrze zespołu szmatką (odkurzacz), nasmarować silnik wiatraka, itp.)
Odpowiednie fotki, jako uzupełnienie, prześlę adminowi.