Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji  (Przeczytany 91396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #125 dnia: Kwiecień 17, 2019, 20:44:16 »
643C to nie jest pod 600C. W takiej temperaturze to nie jest już  potrzebny eloys. Prędkość była przeważnie 50km/h do 100, więc silnik nie był jakoś specjalnie obciążony.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #126 dnia: Kwiecień 24, 2019, 12:41:52 »
Ja w niedzielę akurat wracałem od rodziny z włączoną aplikacją i trafiłem na wypalanie. Jechałem ekspresówką 120km/h temperatura zwiększyła się do 699 i przestało już wiecej rosnąć, przepustnica (airmixer) przez cały czas wypalania pokazywała 85-90%. Wypalanie trwało ok. 3-4 minut i sadzę wypaliło do zera, co ciekawe kilka dni wcześniej wracając z pracy też udało mi sie trafić na wypalanie z włączoną aplikacja i zdążyłem dojechać do domu zanim skończyło proces wiec nie gasiłem silnika tylko czekałem, aż skonczy i ku mojemu zaskoczeniu sterownik sam przerwał proces a poziom sadzy zmniejszył się tylko z 4.5 na 2.1.

Dodatkowo ktoś z Was zauważył u siebie że aplikacja blokuje uruchomienie klimatyzacji? Ja mam ten problem, że jeśli uruchomię aplikację przy wyłączonej klimatyzacji to nie można jej włączyć, do puki działa aplikacja, jak wyłączę apkę to natychmiast startuje klima...

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #127 dnia: Kwiecień 24, 2019, 18:52:06 »
Sprawdzę u siebie z tą klimą, chociaż wydaje mi się, że u mnie się włączała i zwiększało się ciśnienie. Co ile Ci się wypala fap? Masz chipa?

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #128 dnia: Kwiecień 24, 2019, 19:14:16 »
Ostatnie wypalanie po 280km, poprzednie po 700km. Silnik seria, nic nie ruszane.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Damian Grzejka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #129 dnia: Maj 01, 2019, 16:24:42 »
Witam,

Mam takie parametry zaworu turbo zadane vs osiągnięte... Czy tak powinno byc?
Dodatkowo wykres doladowania

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #130 dnia: Maj 01, 2019, 23:06:57 »
Damian mam podobnie, też nie wiem czy to normalne.
Myślałem że może elektrozawory pada.
Może ktoś się jeszcze wypowie.


Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka


Offline Damian Grzejka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #131 dnia: Maj 01, 2019, 23:48:32 »
Dzięki za odpowiedź.
Niechcialbym traktować tych odczytow jak... Ktoś ma tam samo więc jest jest ok....
Jak jest np z rezystorami w przycisku kickdown w pedale gazu bo po jego naprawie przestało mi wywala błędy depolution itd.a dużo osób pisało że ma tak samo wiec tak musi być...

Silnik wg zużycia paliwa i powietrza uzyskuje te 133 hp przyspieszenie też jest katalogowe czyli 12s do 100 ale być może gdyby te parametry zadane do faktycznych się zgadzamy byłby nieco zwawszy. Lepiej reagował itd.

Czekamy wiec na więcej potwierdzeń ze tak jest ok :)
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2019, 00:23:08 wysłana przez Damian Grzejka »

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #132 dnia: Maj 02, 2019, 10:07:01 »
Witam,

Mam takie parametry zaworu turbo zadane vs osiągnięte... Czy tak powinno byc?
Dodatkowo wykres doladowania

Nie powinno tak być, niebieski powinien podążać za czerwonym jak najbliżej.
Mam u siebie wymienione elektrozawory na nowe.
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Sławomir Kornek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 334
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 tourer 2010 2.0 HDI 140 KM
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #133 dnia: Maj 02, 2019, 10:15:04 »
Witam,

Mam takie parametry zaworu turbo zadane vs osiągnięte... Czy tak powinno byc?
Dodatkowo wykres doladowania

Nie powinno tak być, niebieski powinien podążać za czerwonym jak najbliżej.
Mam u siebie wymienione elektrozawory na nowe.
. Ja mam podobnie, jak już wymieniłeś te zawory to się poprawiło ? Które wymieniłeś, z tego co wiem do sterowania turbo jest tylko jeden.

Offline Damian Grzejka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 102
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDI 136KM
  • Miejscowość: Piaseczno
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #134 dnia: Maj 02, 2019, 15:19:46 »
Mógłby ktoś pokazać na zdjęciu o który elektrozawor chodzi? Który to element wykonawczy jest mierzony przez aplikację i gdzie się znajduje?

Kiedyś w aplikacji był chyba parametr turbgeom czyli łopatki turbiny w swojej wersji 1.50 nie mam tego parametru.

I dobre pytanie... Po wymienię których elektrozawor  i czy się poprawilo

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #135 dnia: Maj 14, 2019, 13:11:12 »
Wczoraj po dłuższym czasie właczyłem apke i wyświetlił mi się komunikat, że jest dostępna wersja 1.58. Czy to można zaktualizować bezpłatnie czy od nowa trzeba płacić? Zauważyłem też, że parameter egr po zdjęciu nogi z gazu jest 0%. Czy to oznacza, że jest on całkowicie otwarty (wg mnie tak powinno być) czy zamknięty? Jak jade z małym gazem to oscyluje 5-12%. Jak to wygląda u Was?

Offline Sławomir Pyryt

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Starogard Gdański
  • Posiadany samochód: C5 MKIII (X7) 2,0HDi 2010r. 163kM Automat & Xsara I 2.0 HDI
  • Miejscowość: Starogard Gdański
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #136 dnia: Maj 14, 2019, 14:01:51 »
Wchodzisz na Amazon tam gdzie kupowałeś i naciskasz instal, tel. pobierze i zaktualizuje bezpłatnie.

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #137 dnia: Maj 14, 2019, 14:11:31 »
Wczoraj po dłuższym czasie właczyłem apke i wyświetlił mi się komunikat, że jest dostępna wersja 1.58. Czy to można zaktualizować bezpłatnie czy od nowa trzeba płacić? Zauważyłem też, że parameter egr po zdjęciu nogi z gazu jest 0%. Czy to oznacza, że jest on całkowicie otwarty (wg mnie tak powinno być) czy zamknięty? Jak jade z małym gazem to oscyluje 5-12%. Jak to wygląda u Was?
U mnie jest dokładnie tak samo. Mam też nagrany film z regeneracji fap. Jak chcesz porównać to podeślę Ci link wieczorem. Pięknie widać jak przepustnica jest na 90% przez cały czas wypalania więc nie służy ona do gaszenia silnika w naszym przypadku. Z aktualizacją to j/w.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #138 dnia: Maj 14, 2019, 14:15:32 »
Wchodzisz na Amazon tam gdzie kupowałeś i naciskasz instal, tel. pobierze i zaktualizuje bezpłatnie.
Dzięki, a czy ten update coś wnosi?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #139 dnia: Maj 14, 2019, 14:24:10 »
Wczoraj po dłuższym czasie właczyłem apke i wyświetlił mi się komunikat, że jest dostępna wersja 1.58. Czy to można zaktualizować bezpłatnie czy od nowa trzeba płacić? Zauważyłem też, że parameter egr po zdjęciu nogi z gazu jest 0%. Czy to oznacza, że jest on całkowicie otwarty (wg mnie tak powinno być) czy zamknięty? Jak jade z małym gazem to oscyluje 5-12%. Jak to wygląda u Was?
U mnie jest dokładnie tak samo. Mam też nagrany film z regeneracji fap. Jak chcesz porównać to podeślę Ci link wieczorem. Pięknie widać jak przepustnica jest na 90% przez cały czas wypalania więc nie służy ona do gaszenia silnika w naszym przypadku. Z aktualizacją to j/w.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka



Dzięki. W mnie zawsze po wyłączeniu silnika klapa idzie na 100% a w czasie wypalania przepustnica jest na 85% , egr 5%, wentylator 41 a alternator 32 . Też mam loga z wypalania.

Offline Maciej Nowak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 59
  • Skąd: KrK
  • Posiadany samochód: 2.0HDI C5 MKIII
  • Miejscowość: KrK
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #140 dnia: Maj 14, 2019, 16:36:53 »
Witam,
Czy ktoś może podpowiedzieć czemu nie mogę się połączyć z samochodem?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #141 dnia: Maj 14, 2019, 17:37:41 »



Dzięki. W mnie zawsze po wyłączeniu silnika klapa idzie na 100% a w czasie wypalania przepustnica jest na 85% , egr 5%, wentylator 41 a alternator 32 . Też mam loga z wypalania.
U mnie tylko raz przy zgaszeniu pojawiły się jakieś wartości i wziąłem to za resztki sygnałów po zaniku napięcia. Tak to zawsze mam 0% przy zgaszeniu.

Tak przy okazji jest ktoś tutaj zorientowany w PID'ach OBD-II albo pakietach CAN? Chodzi mi po głowie pewien projekt.


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka


Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #142 dnia: Maj 14, 2019, 18:24:34 »
Witam,
Czy ktoś może podpowiedzieć czemu nie mogę się połączyć z samochodem?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

wejdź w ustawienia zobacz co tam masz poustawiane ,
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #143 dnia: Maj 14, 2019, 18:30:55 »
Witam,
Czy ktoś może podpowiedzieć czemu nie mogę się połączyć z samochodem?[/img]

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


A sparowałeś telefon z V-linkiem?

Offline Łukasz Fusek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: C2 GT/ opel signum 1,9cdti
  • Zainteresowania: rajdy srajdy
  • Miejscowość: Kobierzyce
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #144 dnia: Maj 14, 2019, 18:43:32 »
po screnach widac ze z vlink połączono, to program nie może połączyć się z ecu,
wariat, a ty uważasz się za normalnego?

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #145 dnia: Maj 14, 2019, 19:03:26 »
Pytanie/podpowiedź może głupia, ale... Zapłon masz włączony?

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

EDIT: a, no i nie jestem pewien, czy na gnieździe OBD nie ma jakiegoś zabezpieczenia na zasilaniu (bezpiecznik). Jeżeli bzdury piszę, to mnie koledzy sprostają, ale ktoś chyba przy peugeocie nie miał zasilania na gnieździe OBD i podobno przez przepalony bezpiecznik.

Offline Tadeusz Garbacik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 687
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2 HDI 204, P308 2.0 HDI RHR,
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #146 dnia: Maj 14, 2019, 20:03:32 »
Jest dedykowany bezpiecznik na OBD

Offline Damian Prysak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 660
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 '06 + LPG, C5 X7 Tourer Excl. 2.0HDi 163 '13
  • Zainteresowania: Informatyka, muzyka, astronomia
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #147 dnia: Maj 14, 2019, 20:10:22 »
Jest dedykowany bezpiecznik na OBD
O, to przynajmniej się potwierdza. Tylko właśnie mnie tknęło, że skoro smartfon łączy się z V-Link, to... adapter zasilanie ma. :] Więc może jednak jeszcze zapłon. ;)

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Offline Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #148 dnia: Maj 14, 2019, 22:59:02 »
Przy pierwszym łączeniu się adapterem na Bluetooth do OBD należy najpierw połączyć się z poziomu telefonu z urządzeniem(bluetooth-ustawienia-dostępne urządzenia-połącz itd.) a dopiero później uruchamiać aplikację, inaczej mogą być problemy z połączeniem z ECU.

Offline Mariusz Jastrzębski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 425
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer, ekskluzywne 2.0 HDi, ASB, 163KM; SAAB 9-5, 2.0t, 190KM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: FAP Citroen/Peugeot - o aplikacji
« Odpowiedź #149 dnia: Maj 15, 2019, 00:20:11 »
Ja też mam podobny problem, ale wyłączenie i ponowne włączenie poprzez wciśnięcie przycisku zasilania na adapterze załatwia sprawę.