Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zamiana silników.  (Przeczytany 908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Zamiana silników.
« dnia: Maj 21, 2021, 20:36:02 »
Koledze padł silnik ES 190 KM.Pytanie brzmi czy podejdzie silnik z C5 przed lift.Miał chyba 207 KM.Ewentualnie goły bez osprzętu.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 22, 2021, 02:42:04 »
Tak poza tematem co się stało z es9j4? Jaki przebieg przy awarii ?
Nowszy silnik jest trochę inny (trudniejszy w serwisie) ma elektrozawory, dwa koła faz rozrządu, 6 cewek oddzielnych, więcej sond lambda i katalizatorów.
Ciekawe czy SWAP do zrealizowania :) tego nie wiem .

http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=102423.0
Przepraszam nie wiem jak skrócić link
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 22, 2021, 16:01:32 »
Dwa czujniki spalania stukowego, inaczej zrealizowana jest odma, inne tłoki, ponoć były też różne pompy wody (średnica obsady). Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to ten sam motor, ale jednak sporo przy nim pozmieniali. Przekonałem się podczas rozbiórki swojego ES9j4. Są też różnice w układzie korbowym, inne są panewki i wykorbienia na wale, o ile dobrze pamiętam  trochę zwiększyli średnicę.

Sam fizyczny swap, to raczej nie będzie wielki problem (o ile zmieszczą się 3 katy w XMie). Miałem podobny dylemat ze swoim XM i doszedłem do wniosku, że jeśli swap na nowszą v6, to tylko cały motor z wiązką i ECU z c5.

Jeszcze jest kwestia czy kolega ma automat czy manual, bo jeśli XMowe 4hp20, to w XMie inny też jest sterownik skrzyni biegów, więc możliwe, że będzie potrzebna też nowsza skrzynia z c5 wraz ze sterownikiem, bo wątpię, że nowe ecu z c5 będzie gadać ze starym sterownikiem skrzyni z xma.

Zerknij w poniższe filmy, pierwszy link to silnik z XMa es9j4, drugi już nowszy z c5 es9j4s, może się przydać:

https://www.youtube.com/watch?v=xffzo8MsTn0

https://www.youtube.com/watch?v=b0mcs4CM72g

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 23, 2021, 18:11:24 »
Padła mu uszczelka pod głowicą.Przebieg około 400 tysięcy.Manual.To będziemy szukali jednak silnika od XM-a.Jakby ktoś coś miał to na PW
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 23, 2021, 20:19:29 »
Warto przerzucać cały silnik (też stary) z powodu uszczelki?
Nie znam trwałości tych silników, ale 400 tyś (jeśli realne) to jeszcze nie wyrok. Auto raczej nie ma przed sobą do przejechania kolejnych setek tysięcy.
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 23, 2021, 23:18:48 »
Przecież jak już robi się uszczelkę to trzeba robić obie.Jak się rozbierze to pewno dojdą uszczelniacze,zawory i może się okazać z dużym prawdopodobieństwem że dojdzie kupa innych rzeczy typu simmeringi na wałkach. Trzeba robić nowy rozrząd.A jak okaże się że głowica ma pęknięcie......To nie jest tak jak myślisz.Z doświadczenia wiem że koszta pójdą w tysiące.Robocizna też nie jest za darmo.Policz mechanika.....Przerzucenie motoru to jeden dzień roboty i da radę samemu.Ja niestety nie mogę mu tego zrobić.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Artur Markowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T
  • Zainteresowania: akwarystyka, astronomia, płyty winylowe
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2021, 10:09:43 »
Pewnie, że w starym silniku można w ciemno założyć, że najlepiej zrobić remont połowy osprzętu.
Nie zapominajmy, że "nowy" silnik może być w podobnym stanie.  Nie ma gwarancji, że za chwilę nie strzeli znowu uszczelka pod głowicą i będziemy w punkcie zero.
Wymieniłem uszczelki w starych silnikach i nie robiłem przy tym remontu, bo nie były tego warte i wszystkie sporo jeszcze jeździły.
Oczywiście po zdjęciu głowic i oględzinach stanu silnika, trzeba zdecydować, bo może się okazać, że faktycznie najlepiej go wymienić, ale nie zakładałbym tego z góry.
Mówię, tylko, że może wato rozważyć jednak naprawę jeśli wskazywałby na to stan silnika.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2021, 10:19:45 wysłana przez Artur Markowski »
Każdy stary samochód jest bardziej ekologiczny od nowego zmienianego co trzy lata.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2021, 13:31:20 »
Mi zdarzało się nawet wymieniać tylko uszczelkę pod głowicą... Nawet bez szlifowania.  :D Jeździło...

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 24, 2021, 21:49:17 »
Nie każdego stać na wyłożenie na naprawę kwoty przewyższającej wartość auta.Alternatywą jest szrot i strata albo silnik i szybka sprzedaż auta sprawnego.Nie ciągnijmy tego wątku bo to nie na temat.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 25, 2021, 17:38:07 »
W C5 ten silnik miał już zmienne fazy rozrządu. Musiałbyś przełożyć razem ze sterownikiem silnika, a to już całkowicie inna architektura (VAN/CAN).

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 787
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 28, 2021, 15:47:59 »
Jak bym robił sobie to może bym się pokusił.Ale to na prośbę kolegi robię tylko rozeznanie tematu bo akurat trafiła się c5 za grosze.Czyli szukamy silnika dalej.Pojawiło się ostatnio kilka 406 więc może się uda



2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 28, 2021, 19:18:28 »
Znajomy wpakował do Xantii V-kę z C5, ale z elektryką była masa roboty.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 17, 2021, 20:43:59 »
To ta z BSI pod fotelem?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Zamiana silników.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 17, 2021, 22:15:19 »
Tak.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil