Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną  (Przeczytany 4338 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Morytko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen xm v6 es9j4 manual, Citroen c5 v6 break Mk1 2001 BVA
ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« dnia: Październik 08, 2013, 10:50:29 »
Witam wszystkich forumowiczów.

W związku z  zamianą skrzyń mam kilka pytań:
  1. Od jakich modeli będą pasowały półosie? Jaka była ich długość w tym modelu ?
 2.Czy drążek zmiany biegów wraz z linkami będzie pasował od silnika 2.5 td ?
 3.Czy pedał hamulca i sprzęgła wraz z pompką będzie pasował od 2.5 td ?
 4.Czy sprzęgło także będzie pasowało od 2.5 td ?

Dziękuję i pozdrawiam. Marcin

Offline Maciek Kliś

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen
  • Miejscowość: Kraków
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 08, 2013, 20:02:31 »
Z ciekawostek powiem Ci, że we wsporniku pedałów/deski rozdzielczej nie ma mocowania pancerza linki sprzęgła ...  :devil:
jest :
Citroen XM '97 V6 (ZPJ)
Yamaha TDM 3VD

był :
Jaguar XJ6 Vanden Plas '95, Volvo S80 2.9 geartronic
Saab 900 '95 CABRIO 3.0 V6, Citroen XM '90 V6 3.0
Volvo 765 GLE '88 2.3 Turbo, 4+OD

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 08, 2013, 20:20:06 »
Tutaj masz opisane jak w Xantii przebiega wymiana.
Jak już będziesz wrzucał skrzynie to polecam włożyć zębatki 5 biegu od diesla zamiast benzynowych, chyba że przyczepy jakieś ciągasz.

Offline Marcin Morytko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen xm v6 es9j4 manual, Citroen c5 v6 break Mk1 2001 BVA
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 09, 2013, 11:25:53 »
Dziękuję za rady.
Skrzynię mam od silnika es9j4s i tam chyba występowała ciut dłuższa skrzynia (przełożenia). Sterowanie sprzęgłem odbywa się      
 hydraulicznie, dlatego pytam o zastosowanie pedałów z 2.5 td ponieważ xm z silnikiem es9j4 i manualem praktycznie nie występował. Czy ktoś zna długość półosi w tym modelu ?

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 09, 2013, 18:34:10 »
C5 jest na głównej chyba szybszy.
Xm z ES9J4 wychodziły w manualu, np. mój :)
Na stronie tej co podałem masz wszystko ladnie opisane co od czego założyć żeby pasowało.
Sprzęgło musi być od jakiegoś 2.9, pug 406 lub Xantia.
Co do sterowania srzęgłem to były montowane zestawy bez odpowietrzników i radzę to zmienić na wersję z odpowietrznikiem. Ja do siebie zakupiłem elementy od C5 HDI ale nie wiem jeszcze jak to współgra, bo dopiero będę montował.

Offline Marcin Morytko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen xm v6 es9j4 manual, Citroen c5 v6 break Mk1 2001 BVA
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 09, 2013, 19:04:57 »
Zgadza się. Tylko myślę że xm posiada dłuższe półosie niż xantia i nie wiem czy  te od skrzyni me5t podejdą. Kolejna różnica to pompka sprzęgła: w xantii jest ona na zewnątrz a w xm prawdopodobnie w środku kabiny. O sprzęgło pytam dlatego ,że oba modele posiadają tą samą średnicę tarczy. Jeżeli ktoś posiada części potrzebne do przekładki to proszę o informację.Też chcę mieć xm-a w manualu:)

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 09, 2013, 21:42:56 »
Z ciekawości spytam, fabryczny automat nawalił czy może zbyt mocno dusi Twoim zdaniem ten silnik?
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Marcin Morytko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen xm v6 es9j4 manual, Citroen c5 v6 break Mk1 2001 BVA
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 10, 2013, 01:26:02 »
Niestety fabryczny automat mimo naprawy u poprzedniego właściciela nawalił (puszczał olej z uszczelniacza przekładni hydrokinetycznej). Stąd decyzja o przekładce.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2013, 11:24:32 »
Cytuj

Marcin Morytko napisał:
Zgadza się. Tylko myślę że xm posiada dłuższe półosie niż xantia i nie wiem czy  te od skrzyni me5t podejdą. Kolejna różnica to pompka sprzęgła: w xantii jest ona na zewnątrz a w xm prawdopodobnie w środku kabiny. O sprzęgło pytam dlatego ,że oba modele posiadają tą samą średnicę tarczy. Jeżeli ktoś posiada części potrzebne do przekładki to proszę o informację.Też chcę mieć xm-a w manualu:)


Pompkę i zbiornik Xm ma przy pedale sprzęgła.

Offline Marcin Morytko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen xm v6 es9j4 manual, Citroen c5 v6 break Mk1 2001 BVA
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2014, 16:02:33 »
Witam po przerwie.
We wtorek samochód został złożony do końca i przeszedł
badanie techniczne.Skrzynia, sprzęgło, półoś środkowa z podporą
zostały zaadaptowane z peugeota 406, dźwignia zmiany biegów z linkami z peugeota 607, pedał sprzęgła i hamulca z xm-a 2.5 td.
Mocowanie skrzyni biegów musiałem dorobić. W środę xm   pokonał swoją pierwszą trasę z manualem. Pozdrawiam białego xm-a mk1 który w środę około 15 jechał s8 w Markach:)
Wrzucam kilka zdjęć z naprawy.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2014, 16:54:26 »
Jak tam różnice w porównaniu do automatu ? :)

Offline Marcin Morytko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen xm v6 es9j4 manual, Citroen c5 v6 break Mk1 2001 BVA
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2014, 17:29:01 »
Automat niestety wchodził często w tryb awaryjny podczas redukcji biegu (kickdown) więc nie mogłem skorzystać z mocy tego silnika. Natomiast w manualu samochód bardzo przyjemnie przyspiesza, silnik jest na tyle elastyczny aby móc wyprzedzać tiry bez konieczności redukcji biegu.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2014, 17:46:13 »
Pamiętasz ile obrotów masz na 5 biegu przy np. 100km/h na tej skrzyni?

Offline Marcin Morytko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Posiadany samochód: Citroen xm v6 es9j4 manual, Citroen c5 v6 break Mk1 2001 BVA
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 13, 2014, 18:40:24 »
Nie powiem teraz dokładnie ale wydaje mi się ,że przy 3 tys. mam  
niecałe 120 km/h. Chciałbym aby 5-tka była choć odrobinę dłuższa.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 13, 2014, 19:19:01 »
Czyli normalne przełożenia jak w skrzyni z Xm,a. Przy 3 tyś miałem 117km/h na GPS na oryginalnych bebechach skrzyni i też mnie to wkurzało, bo moment obrotowy na dole jest dosyć spory i spokojnie mogli dać niższe obroty jak np. w Audi A6 2.8 (moc podobna a obroty dużo niższe).
Pisałem co zrobić, aby 5 była dłuższa. Mnie to kosztowało 200zł z częściami i robocizną, a komfort lepszy i spalanie też. Teraz przy 3 tyś mam ok 135 km/h.

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 14, 2014, 09:11:56 »
Cytuj

Mateusz Kaczorek napisał:
Pamiętasz ile obrotów masz na 5 biegu przy np. 100km/h na tej skrzyni?


po przeliczeniu wszystkich przelozen, obwodu opon itd przy 100km/h powinien miec dokladnie 2.5tys obr. na fabrycznej skrzyni na V biegu.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 14, 2014, 09:34:36 »
Prawie się zgadza Maćku. U mnie 2650rpm albo 2700rpm (już nie pamiętam dokładnie) - przy 100km/h na seryjnym ogumieniu było.

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 15, 2014, 01:22:58 »
U mnie w automacie jest 2500 tr/min przy 100 km/h na IV. Co ciekawe to tyle samo co manualne ZPJ-y brata i taty na V.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 27, 2020, 16:58:51 »
Koledzy odświeże. Wymiana sprzęgła w 2.9 manual wiąże się z demontażem silnika czy da radę bez?
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 406
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 28, 2020, 07:38:14 »
W Xantii 2.9 skrzynia wychodzi bez problemu (trzeba tylko lekko przekosic silnik na podparciu). XM jest szerszy, więc myślę że gorzej nie będzie.
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 28, 2020, 07:47:07 »
Dzięki bo mam propozycję nabycia takiego pojazdu i się zastanawiam. Jeszcze Robert pamiętam że ostatnio robiłeś w Xanti rurki. Nie mogę znaleźć rysunku jak poradziłeś sobie z grubymi do siłowników tył. Stosowałeś kiedyś te złączki na przewody 3.5 mm? Ponoć złączka 4 mm daje szczelne połączenie.
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 406
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 28, 2020, 10:01:44 »
Jeżeli chodzi Ci o te 10 mm (wer.HA) , tutaj  post 11.
Rurki zawsze wymieniałem w całości, są tanie i dostępne (niby na zamówienie, ale przysyłają niemal "od ręki").

Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 28, 2020, 20:28:56 »
Podziękował :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)

Offline Robert Siwiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 406
  • Skąd: Gończyce
  • Posiadany samochód: XantiaV6, C5V6 lift
  • Miejscowość: Gończyce
Odp: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 29, 2020, 08:04:58 »
Jeszcze dodam , że są złączki 3,5 mm :  np.  9709204623 (Alle-ro) .
Robert Siwiak
Xantia V6  (450kkm) , C5 V6 (240kkm)

Offline Tomasz Strzelczak

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 749
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: BXy, C5 2.0 hdi bva am6, Xantia v6 do pracy Transit. Były Xantie, Bxy, AXy...
  • Miejscowość: Poznań, Sady
Odp: ES9j4 zamiana automatu na skrzynię manualną
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 29, 2020, 19:49:59 »
Jeszcze dodam , że są złączki 3,5 mm :  np.  9709204623 (Alle-ro) .

Wow stosowałeś taką? Wszędzie minimum 4 mm, a tu popatrz :)
Posiadaczy i miłośników BX'a zapraszam na grupę Facebookową pod tytułem "Citroen BX klub Polska" :-)