Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Tadeusz Lorkiewicz w Marzec 15, 2011, 22:06:13

Tytuł: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Lorkiewicz w Marzec 15, 2011, 22:06:13
Witam,
Wczoraj wieczorem podczas próby jazdy ze stałą prędkością silnik zaczynał delikatnie szarpać. Delikatne dodanie gazu lub jego ujęcie całkowicie eliminuje problem. Jak osiągałem prędkość podróżną, znowu szarpanie…  

W efekcie nieco przyśpieszałem i zwalniałem (dobrze, że to miasto). Gdy włączyłem jazdę na tempomacie, (na Toruńskiej)  usterka nie pojawiała się. Chciałem znów wypróbować jazdę bez tempomatu, ale niestety dojechałem do domu…:-(

Wyczytałem że może to być zapchany zawór EGR. Co tym sądzicie, jak się za to zabrać?
Czyścić..., zaślepić...?
Tytuł: Re: [MkII] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Radło w Marzec 15, 2011, 22:51:31
Kolego Tadeuszu, mam podobne objawy, zauważalne niestety tylko jak jadę gdzieś dalej mniej więcej ze stałą prędkością. Przy tempomacie fakt nie zauważyłem tego objawu więc raczej skłaniam się do innej przyczyny a mianowicie do rezystora pedału przyspieszenia. Gdzieś o tym czytałem, że może świrować i komputer powoduje takie skoczki. Nawet się chciałem tym zająć ale trochę przeraża mnie wizja rozebrania tego ustrojstwa i ewentualnej naprawy.
Tytuł: Re: [MkII] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Lorkiewicz w Marzec 15, 2011, 23:24:00
myślałem i o tym, ale wydaje mi się że ten rezystor,  jako część typowo elektroniczną, komputer od razu to wychwyci i poda odpowiedni komunikat...
Tytuł: Re: [MkII] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Marek Tchorz w Marzec 16, 2011, 07:53:11
komunikat niekoniecznie, ale po podłaczeniu pod kompa powinno to być zapisane jako błąd.
podłącz pod kompa będziesz miał pewność
Tytuł: Re: [MkII] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Wilk w Maj 16, 2011, 23:16:08
Czy problem został rozwiązany?
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Lucjan Dzumla w Maj 23, 2011, 13:02:04
Ja tak mam przy obrotach w okolicach 1800.
Wg mnie zawór EGR odpada - niedawno wymieniłem na nowy, więc teoretycznie nie powinien sprawiać problemów.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Piotr Śliwiński w Maj 28, 2011, 16:21:16
Ja pod kompa podpinałem nie generuje błędów :( i postanowiłem, że oleje sprawę, jak walnie coś to przynajmniej będzie wiadomo, ale fakt faktem denerwuje to strasznie.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Konrad Urbański w Maj 28, 2011, 18:12:06
Cytuj

Tadeusz Lorkiewicz napisał:
Wczoraj wieczorem podczas próby jazdy ze stałą prędkością silnik zaczynał delikatnie szarpać. Delikatne dodanie gazu lub jego ujęcie całkowicie eliminuje problem.


IMHO wygląda na typową usterkę rezystancyjnego czujnika położenia przepustnicy/gazu. Jeżeli takowy posiadasz, to wiesz, co robić...
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Wilk w Maj 28, 2011, 18:21:33
Nie mogę tego ignorować bo dodatkowo dostaję komunikat :Risk of blocking parc... filter. A filtr ma 32% zapchania i jest 230 km po automatycznym wypalaniu. Komunikat zaczął się pojawiać od chwili zaistnienie tego rzucania/dławienia przy stałej prędkości. I wyraźnie można wyczuć, że jest to efekt felernego pedału, a nie paliwa czy elektroniki silnika.
Auto jest właśnie na przeglądzie po 100.000km i mają mi to naprawić. Gościu jest dobry, stwierdził rzucanie na 1 i 2 biegu i powiedział, że dopóki nie naprawi to auta nie odda.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Maj 28, 2011, 22:31:50
No i u mnie jest to samo.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kulczyk w Maj 28, 2011, 23:29:18
Mój szarpie w czasie przyśpieszania i to na każdym biegu. Nie wiem co jest? Mechanik juz kilka razy to naprawiał, wymienił zawór EGR a to szarpanie wciąż wraca. Już sam nie wiem albo to nie EGR albo wymieniony EGR jest felerny.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Mirosław Wilk w Maj 31, 2011, 12:31:55
Witam,

rozwiązanie problemu:
3-krotnie wypalono FAP tak, że osiagnął zapchanie 0%. Temperatura za katalizatorem 240 stopni C. Poprzednio było 130 stopni C. Przestało dławić przy ruszaniu. Nie wiadomo jak bedzie przy stałej prędkości. Jeżeli efekt dławienia się powtórzy to do czyszczenia jest zawór przy zbiorniku płynu Eloyss - przedmuchanie. Tak więc nie jest to problem pedału gazu.
No i rada mojego mechanika... dać C5 po garach co jakiś czas... w czasie jazdy na 3 biegu podejść pod 4000 obr/min i uttrzymać kilka minut lub dłużej. Tak aby sie FAP przepchał. Tylko, że ja nie lubię wysokich obrotów....
Pozdrawiam,
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: marcin stawski w Maj 31, 2011, 15:59:58
Panowie nic to nie kosztuje a może pomóc, mianowicie nie bójcie się tych wysokich obrotów. Może zamiast 4000 na 3 to 3000 na 5 tak z 5km, ja u siebie po takim wypalaniu czuję znaczną poprawę reakcji na pedał gazu. Sadze nie osadzają się tylko na FAP'ie ale i na wszystkich elementach przez które przelatują spaliny: turbo, ERG, kolektor, komora spalania. Zachodzenie sadzą tych elementów jest nie do zaobserwowania w silnikach samochodowych, ale w stacjonarnych już tak, z takimi mam dużo do czynienia, uwierzcie mi niektórzy producenci zabraniają używania takich silników z mocą mniejszą jak 50%. Dopuszczają kilku godzinną pracę na 50%, po takiej pracy silnik powinien osiągnąć pełną moc i pracować z nią dwa razy dłużej od pracy na 50%. Problemem jest nagar który ma większe skłonności do osadzania się w niższy temperaturach. Nie twierdzę że będzie to rozwiązanie dla każdego problemu z szarpaniem ale jestem pewien że na pewno komuś pomoże. Często jeździmy naszymi HDi po mieści i traktujemy je delikatnie, ale raz na jakiś czas muszą dostać porządnie w d.pe.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Maj 31, 2011, 16:23:27
tylko, że ja nie mam FAPa
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Paweł Kokot w Czerwiec 04, 2011, 21:38:40
Cześć,  przełącz na tempomacie pokrętło na pozycje LIMIT. Jak "wywali" ci komunikat, to będzie oznaczało, że masz pedał gazu do wymiany, lub do naprawy. Po podłączeniu do komputera pokazuje - o ile dobrze pamiętam - defekt P1645.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Czerwiec 04, 2011, 21:42:29
Cytuj

Paweł Kokot napisał:
Cześć,  przełącz na tempomacie pokrętło na pozycje LIMIT. Jak "wywali" ci komunikat, to będzie oznaczało, że masz pedał gazu do wymiany, lub do naprawy. Po podłączeniu do komputera pokazuje - o ile dobrze pamiętam - defekt P1645.


u mnie na tempomacie nie ma pozycji limit
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Marcin Płokita w Czerwiec 07, 2011, 17:57:13
ja mam takie same objawy szarpanie przy stalej prędkości a nie posiadam FAP'a - mam nadzieję że ktos znajdzie rozwiazanie bo juz wtym roku wyłożyłem 6 tysiączków w to żenujące auto i nie mam zamiaru wkładać więcej
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Adam Hajkowicz w Czerwiec 07, 2011, 20:12:32
Co przeczytam coś nowego idę i sprawdzam w swoim aucie, jak na razie nic się nie sprawdza :(
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Marcin Golonka w Czerwiec 07, 2011, 21:28:05
Ja dzisiaj zauważyłem, że te szarpanie jest nie przy stałej prędkości. U mnie szarpanie jest tylko przy obrotach tak w granicach 1800rpm
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Adam Hajkowicz w Czerwiec 08, 2011, 19:50:03
U mnie szarpanie jest tylko przy zimnym silniku....jak się rozgrzeje to jest wszystko OK.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Slawomir Szczepanski w Czerwiec 11, 2011, 01:39:34
Juz nie moj silnik bo budke srzedalem, ale u mnie szarpalo prychalo przy obrotach rzedu 1800-2200 podczas stalej jazdy. w serwisie na gwarancji wymienili czujnik przeplywu powietrza i jak reka odjal. silnik 2.0 hdi bez fapa
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Jacek Obłękowski w Maj 19, 2013, 18:43:09
Przepraszam, że odgrzewam kotleta - ale mam podobny problem i nie bede zakładał nowego tematu.
Sytuacja jak u kolegów wyżej. Silnik czy zimny czy ciepły w okolicach 1600-1800obr jakby dławienie się silnika. Problem występuje chyba na wszystkich biegach. Komputer nie pokazuje zadnego błędu. Zacząłem od wymiany filtrów, Egr - odpada sprawdzony, przepływka powietrza też (włożona nowa i nadal to samo). Wtrystki - sprawdzone na maszynie - ok.
Z problemem walcze juz pare miesięcy i mimo że może nie jest on jakiś wielki to bardzo irytujący.


Czy mimo że komputer nie wyrzuca błedu to może to być mimo wszystko pedał gazu? Gdzie dalej szukać?
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Maj 19, 2013, 20:24:34
Przyślep kolego EGR blaszką z kwasówki i otworkiem 3 mm - przestanie szarpać. To że błędów nie ma ale to jest wina nieprawidłowo działającego zaworu EGR i klapy/przepustnicy wspomagającej działanie EGRu. Dobrze by było zupełnie wyczyścić z syfu cały układ dolotowy i wymienić sam EGR.
I nie szukajcie przyczyny szarpania w filtrze paliwa, wtryskach czy w FAPie.
Tytuł: Re: [MkII] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Lorkiewicz w Maj 19, 2013, 22:30:28
Cytuj

Mirosław Wilk napisał:
Czy problem został rozwiązany?


przepraszam, ze dopiero teraz zauważyłem to pytanie;-(
(korzystanie z tego forum w godzinach szczytu jest dla mnie... b. trudne)

u mnie, po 2 latach, nie...,
po pierwsze nie miałem okazji podpiąć pd komputer, jak dotąd,
 po drugie problem pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy jest wilgotno, i to też nie zawsze. Dodatkowo dzieje się też tak na tempomacie ale słabiej.
Ponieważ nie jeżdżę codziennie,  :-(  więc zdarza się to raz na kwartał... zaniechałem na razie ingerencji, bo i tak po trzech miesiącach nie będę wiedział czy to naprawa pomogła, czy akurat mojej cytrynce coś się odwidziało.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Adam Majowski w Maj 20, 2013, 17:38:05
Miałem te same objawy w C5 MK2 2.0HDi 136km.
Wymiana rozrządu załatwiła sprawę a silnik odzyskał nieco wigoru.

Pozdrawiam
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Lorkiewicz w Czerwiec 14, 2013, 19:09:08
Przeczytałem kilka podobnych wątków i wyczytałem, że podczas wypalania FAPa komputer włącza wiele urządzeń, w tym ogrzewanie lusterka zewnętrznego w celu większego obciążenie silnika.
 
Niedawno jadąc przez niewielkie miasteczko, (oczywiście wilgotno, choć od deszczu minęła chyba z doba, bo drogi suche tylko kałuże były) znowu poszarpywanie...
Zatrzymałem się, już miałem odczepić dla pierwszego eksperymentu przepływomierz, ale dotknęłam, tak dla sprawdzenia, lusterek. Były ciepłe, choć ich na pewno nie włączałem.

Wniosek taki mi się nasuwa - to wypalanie FAPa powoduje osłabienie silnika, że na 4-5 biegu przy stałej prędkości samochodu, w obrotach ok 1800 -2000, poszarpuje...

Tylko nie kumam dlaczego dzieje się to przy większej niż zazwyczaj wilgotności powietrza...
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Jacek Obłękowski w Czerwiec 15, 2013, 13:07:20
Co ma FAP do szarpania? Ewentualnie może wpłynąć na delikatnie mniejsze osiągi. Skoro szarpie to EGR się odzywa. Wypalanie następuje powyżej 3500obr.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Lorkiewicz w Czerwiec 15, 2013, 22:49:10
sorry, ale kto jeździ dieslem ze stałą prędkością przy obrotach 3500?
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Rafał Sapieszko w Czerwiec 18, 2013, 09:04:59
Cytuj

Jacek Obłękowski napisał:
Co ma FAP do szarpania? Ewentualnie może wpłynąć na delikatnie mniejsze osiągi. Skoro szarpie to EGR się odzywa. Wypalanie następuje powyżej 3500obr.


Fap ma dużo do szarpania, zapewne dla kolegi zepsuł się dozownik powietrza ( którty podczas wypalania FAP-u zamiast zimnego daje ciepłe powietrze do silnika) bądź któryś wężyk od tego dozownika ma dziurę. Na forom peugeota jest nawet poradnik " Jak naprawić dozownik powietrza" w 2.0hdi który wg serwisu jest nierozbieralny ;) ( kosztuje nowy około 600zł :P).

Sam mam taką samą przypadłość że jak wypala się Fap to też szarpie tak, że się tempomat wyłącza ;)
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 18, 2013, 11:04:52
Tak, podczas wypalania fapa - lekko podszarpuje jakby paliwa brakowało. Ale wypalanie trwa przez ok. 10 do nawet 20 km w zależności od warunków w jakich jedziemy.
U mnie zawsze zajmuje to 10 km, ale mam diodę informującą o wypalaniu i jak się zapala (w nocy wali po gałach jak latarka) nie schodzę z obrotami poniżej 2,5 tys. Staram się utrzymywać go koło 3 tysięcy.
Za każdym razem po wypaleniu - silnik nabiera wigoru.
Nie wiem jak jest w 2.2 hdi ale w 2.0 hdi warto przeczyścić czujnik ciśnienia powietrza i czujnik temperatury które są obok siebie w łatwo dostępnym miejscu - tuż przed kolektorem ssącym. (na łączniku dwóch przewodów powietrznych). Jeżęli tego nie robiliście - zdziwicie się ile smoły na nich jest.
Warto też kupić płyn Liqui Moly do czyszczenia przepływomierzy i wymyć przepływomierz. Tutaj oleju nie będzie bo czujnik przepływu powietrza jest przed turbo i odmami, spodziewać się tu można grubej warstwy kurzu.
Uwaga - nie używać sprężonego powietrza przy tych czynnościach bo można rozkalibrować czujniki.
Po tym warto przegonić na trasie Cytryne w zakresie 3-4 tysięcy obrotów i problem powinien ustąpić.
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Lorkiewicz w Czerwiec 18, 2013, 17:07:48
to by trochę tłumaczyło: podszarpuje, czyli daje jasny sygnał "nie wlecz się na niskich obrotach, tylko daj mi po garach";-)
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Rafał Sapieszko w Czerwiec 19, 2013, 09:24:18
Cytuj

Michał Karnowicz napisał:
Tak, podczas wypalania fapa - lekko podszarpuje jakby paliwa brakowało.


Tak samo jest u mnie jakby brakowało paliwa podczas wypalania, jednak w poprawnie działającym wypalaniu nie powinny się dziać takie cudawianki.
Dlatego na 99,99% obstawiam problem z dozownikiem powietrza lub sprawdzić szczelność połączeń przepustnicy z elektrozaworem ;)

Mam nadzieję że nie łamię regulaminu forum, wklejając link do forum kuzynów z PSA którzy zrobili " jak naprawić" ;) :
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=50990.msg502958#msg502958

Jeśli tak proszę o informację to usunę linka ;)


Sam na weekend zamierzam się bawić w "regenerację" nienaprawialnego dozownika ;)
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Tadeusz Lorkiewicz w Czerwiec 20, 2013, 21:51:20
trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem forum pugów...
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Jacek Obłękowski w Czerwiec 20, 2013, 23:29:19
Warto się zarejestrować - informacji znajdziesz wiecej niż tutaj. No i nikt tam Ci nie powie ze samochod szarpie z powodu FAPa...
Tytuł: Re: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Konrad M. Karnowicz w Czerwiec 21, 2013, 00:51:55
Cytuj

Tak samo jest u mnie jakby brakowało paliwa podczas wypalania, jednak w poprawnie działającym wypalaniu nie powinny się dziać takie cudawianki.


Jesteś pewien?  Bo gdzieś wyczytałem że to normalne podczas wypalania. Nie zawsze jest wyczuwalne i nie trwa to cały czas tylko momentami. Jest chyba związane z podawaniem dodatkowej ilości paliwa w celu zwiększenia temperatury w wydechu.
Ale poruszyliśmy tutaj dwa rodzaje szarpania. Jedno to podczas wypalania a drugie- którego dotyczy wątek - to lekkie szarpanie przy utrzymywaniu stałej prędkości w zakresie obrotów cirke 1800-2000. Niektórzy mogą się pogubić.

A na forum Peugeota warto się zarejestrować jak najbardziej. To nic nie kosztuje a baza wiedzy ogromna. Mamy przecież tyle wspólnych części :)
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Marek Janota w Październik 02, 2017, 21:53:01

Odkopałem stary temat szarpania podczas jazdy ze stałą prędkością .
Mam to samo od kilku dni. Podczas jazdy auto co chwilę jakby samo delikatnie przyśpiesza po czym samo zwalnia , dzieje się to podczas jazdy ze stałą prędkością , widać to na obrotomierzu który co około sekundę podnosi się o 100 obrotów i zaraz spada.
usterka bardzo denerwująca . Lexia pokazuje od dawna błąd potencjometru gazu i nie działa limiter (tempomat działa) , ale szarpania nigdy nie było.
Ale ciekawa sprawa jest taka że czuję to szarpanie nawet na tempomacie !? , choć jest to dużo słabsze szarpanie to jednak czuję że auto nie jedzie idealnie równo, i tu mam pytanie czy tempomat ma coś "wspólnego" z potencjometrem gazu ?



Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Michał Pawlak w Październik 28, 2017, 23:27:27
Mam to samo na 2.0 16v...
W historii był błąd kalkulatora czasu wtrysku czy inny tego typu badziew...
Podmiana cewki i sprawdzenie świec - nic.
Codziennie podłączam elm'a, bo lexia jakoś nie chce dojść, jedyny błąd to ten od termostatu - czyli norma.
Miarowa jazda z niską prędkością i ewidentnie czuć przeskoki w zapłonie. Sprawdzane u mechanika chyba 5x - parametry wszystkie w normie.
Silnik młody - 182kkm, spalanie ok. 12l wychodzi.
Krótkie trasy w mieście - ale miał przebłysk, że nagle palił po lekko 15l - po grzebaniu w kompie spadło do 12, ale to podobno nadal nie jest norma.
Brak diagnozy i około 1k wrzucone w diagnostykę.
Jakby ktoś coś wiedział, piszcie.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Michał Pawlak w Październik 29, 2017, 22:44:32
A tak mi przyświeciło, by dodać, że przy włączonym tempomacie od razu spada średnie spalanie na kompie i szarpanie zanika. Testowane i w mieście i na obwodnicy. Już kilkukrotnie nagrywałem jazdę prostymi odcinkami przy 240FPS i ewidentnie widać, że dzieje się to tylko przy jeździe w trybie "manualnym".
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kreczko w Październik 30, 2017, 08:27:26
A tak mi przyświeciło, by dodać, że przy włączonym tempomacie od razu spada średnie spalanie na kompie i szarpanie zanika. Testowane i w mieście i na obwodnicy. Już kilkukrotnie nagrywałem jazdę prostymi odcinkami przy 240FPS i ewidentnie widać, że dzieje się to tylko przy jeździe w trybie "manualnym".


Pedał gazu sprawdź - można lexią we wtrysku (chyba we wtrysku - nie pamiętam dokładnie) jest test pedału przyśpieszenia, sprawdź czy pokazuje dobre wartości przy maksymalnym wciśnięciu, na połowie i na 1/3 i 2/3. Warto przeczyścić styki pedału contact spray'em i adaptacja elementów samodostosowujących się.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Michał Pawlak w Październik 30, 2017, 09:30:03
A tak mi przyświeciło, by dodać, że przy włączonym tempomacie od razu spada średnie spalanie na kompie i szarpanie zanika. Testowane i w mieście i na obwodnicy. Już kilkukrotnie nagrywałem jazdę prostymi odcinkami przy 240FPS i ewidentnie widać, że dzieje się to tylko przy jeździe w trybie "manualnym".


Pedał gazu sprawdź - można lexią we wtrysku (chyba we wtrysku - nie pamiętam dokładnie) jest test pedału przyśpieszenia, sprawdź czy pokazuje dobre wartości przy maksymalnym wciśnięciu, na połowie i na 1/3 i 2/3. Warto przeczyścić styki pedału contact spray'em i adaptacja elementów samodostosowujących się.
Spróbuje jak tylko znajdę kogoś z lexia.
I tak zawieszenie do regulacji więc jak będę miał trochę wolnego to podejmę temat. Czasami też lekko nim zatrzesie na jalowym, no ale to może być powiązane raczej.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kaźmierczak w Czerwiec 24, 2019, 19:35:08
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale właśnie mam od kilku dni to samo - jazda ze stałą prędkością około 1600 - 1800 obrotów powoduje, że silnik zaczyna poszarpywać a obrotomierz idzie to do góry, to do dołu, do góry, do dołu, około 100 - 200 obrotów. Dodanie gazu ponad 2000 obrotów stabilizuje pracę silnika ale po czasie ponownie problem wraca. Czasami przejeżdżam całą trasę i problemu nie ma w ogóle.

U mnie pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona, oba regulatory nowe, podobnie jak czujnik ciśnienia paliwa. Całe podciśnienie sprawdzone i wszystkie gumki łączące wymienione na nowe. EGR wymieniony w tamtym roku aczkolwiek nie przeszedł adaptacji podobnie jak stary. Nie znam jeszcze stanu elektrozaworów dozownika powietrza jak i samego dozownika...
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Piotr Kuczyński w Czerwiec 25, 2019, 00:30:30
W! Spróbuj wyczyścić lub wymienić (koszt ok. 50 zł) czujnik temperatury zasysanego powietrza. Lubi "zachodzić" taķim zwęglonym olejem i fałszować dane. Wymieniłem go rok temu,  po 110 tys. km na nowy i była rewelacja. Ostatnio auto zaczęło znowu szarpać, więc go  wyjąłem (wystarczy zdjąć pokrywę silnika i odkręcić jedną śrubkę kluczykiem "8"), przemyłem spreyem do hamulców i jak ręką odjął :)
Sugeruję też wymianę czujnika doładowania turbiny, który siedzi też na jednej śrubce na klucz "8", poniżej czujnika temp. zasysanego powietrza. Koszt to tylko 100 zł a auto odżyło i ciągnie znacznie lepiej od dołu, ale u mnie ten czujnik padał i lexia go wskazała jako odpowiedzalnego za pierwszy od 11 lat komunikat "depulution...", gdy zmuszony byłem depnąć nagle i b. głęboko pedał gazu.
Pozdr.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kaźmierczak w Czerwiec 25, 2019, 08:04:15
W! Spróbuj wyczyścić lub wymienić (koszt ok. 50 zł) czujnik temperatury zasysanego powietrza. Lubi "zachodzić" taķim zwęglonym olejem i fałszować dane. Wymieniłem go rok temu,  po 110 tys. km na nowy i była rewelacja. Ostatnio auto zaczęło znowu szarpać, więc go  wyjąłem (wystarczy zdjąć pokrywę silnika i odkręcić jedną śrubkę kluczykiem "8"), przemyłem spreyem do hamulców i jak ręką odjął :)
Sugeruję też wymianę czujnika doładowania turbiny, który siedzi też na jednej śrubce na klucz "8", poniżej czujnika temp. zasysanego powietrza. Koszt to tylko 100 zł a auto odżyło i ciągnie znacznie lepiej od dołu, ale u mnie ten czujnik padał i lexia go wskazała jako odpowiedzalnego za pierwszy od 11 lat komunikat "depulution...", gdy zmuszony byłem depnąć nagle i b. głęboko pedał gazu.
Pozdr.
Wiem o co biega - kiedyś już czyściłem oba czujniki i faktycznie były w mazi. Czujnik doładowania mam nowy - od grudnia ubiegłego roku i po wymianie było BARDZO dobrze. Czujnik temperatury, jak ostatnio sprawdzałem, nie fałszował odczytów. Sprawdzę dzisiaj oba. Teraz przy około 50 - 60 km/h i obrotach rzędu 1800 zaczyna silnik pracować tak ły ły ły ły (obrotomierz skacze lekko góra - dół) jakby kursant uczący się za szybko popuszczał sprzęgło i samochód "żabkował". Wystarczy mocniej nacisnąć gaz i zjawisko znika.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Marcin Specylak w Lipiec 05, 2019, 11:04:21
Witam
Ostatnio mam podobne problemy czasem jadę 800 km w jeden dzień i nic a następnego dnia po 10 min mam szarpanie i skoki obrotów.
Może ktoś wrzucić fotkę gdzie te czujniki powietrza się znajdują bo mam wrażenie że to własnie problem dozowania powietrza
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Piotr Osiński w Lipiec 05, 2019, 13:05:40
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale właśnie mam od kilku dni to samo - jazda ze stałą prędkością około 1600 - 1800 obrotów powoduje, że silnik zaczyna poszarpywać a obrotomierz idzie to do góry, to do dołu, do góry, do dołu, około 100 - 200 obrotów. Dodanie gazu ponad 2000 obrotów stabilizuje pracę silnika ale po czasie ponownie problem wraca. Czasami przejeżdżam całą trasę i problemu nie ma w ogóle.

Z postów na forach to szarpanie w tym zakresie pomagało:

Wymiana EGR
Czyszczenie dolotu
Klapa ciepłe zimne
Aktualizacja oprogramowania
Konwerter w automacie
Powietrze w paliwie
i pewnie coś jeszcze
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kaźmierczak w Lipiec 05, 2019, 22:11:43
Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale właśnie mam od kilku dni to samo - jazda ze stałą prędkością około 1600 - 1800 obrotów powoduje, że silnik zaczyna poszarpywać a obrotomierz idzie to do góry, to do dołu, do góry, do dołu, około 100 - 200 obrotów. Dodanie gazu ponad 2000 obrotów stabilizuje pracę silnika ale po czasie ponownie problem wraca. Czasami przejeżdżam całą trasę i problemu nie ma w ogóle.

Z postów na forach to szarpanie w tym zakresie pomagało:

Wymiana EGR
Czyszczenie dolotu
Klapa ciepłe zimne
Aktualizacja oprogramowania
Konwerter w automacie
Powietrze w paliwie
i pewnie coś jeszcze
Po części dochodzę co może być przyczyną. Zaślepiłem EGR - szarpanie zniknęło ale moc / przyspieszenie raz dobrze, raz tak sobie, a innym razem kiepsko. Dzisiaj odpiąłem wtyczki od obu przepustnic. Efekt? Samochód zaczął jeździć, czuć turbinę, czuć wbijanie w fotel. Teraz muszę zrobić śledztwo, które ustrojstwo jest winne.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Lipiec 05, 2019, 22:54:40
Ja poszarpywanie silnika mam jak mi się włącza wypalanie FAP'a. Na początku się wystraszyłem bo zaczęło się to robić zaraz po zakupie. Założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie i zauważyłem, że to jest tylko przy wypalaniu.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kaźmierczak w Lipiec 06, 2019, 11:14:46
Ja poszarpywanie silnika mam jak mi się włącza wypalanie FAP'a. Na początku się wystraszyłem bo zaczęło się to robić zaraz po zakupie. Założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie i zauważyłem, że to jest tylko przy wypalaniu.

To pewnie masz problem z klapą od ciepłego powietrza - ona powinna się otworzyć przy wypalaniu FAPa bo zamyka się klapa od zimnego powietrza. Skoro ta zależność nie działa, to masz szarpanie / dławienie.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Grzegorz Gardynik w Wrzesień 05, 2019, 20:46:54
Co do szarpania w 2.0 HDI. Przerobiłem to ostatnio u siebie.
Dodam że błędów żadnych nie było na w sterowniku silnika.
Samochód szarpał w przedziale około 1500 a potem 2000 obrotów.
Temat został rozwiązany przez wymianę elektorzaworu dawkującego paliwo w pompie wtryskowej w sekcji niskiego ciśnienia.
Szarpanie wynikało z tego że on się po prostu zacinał. Czyszczenie tu nie wiele pomagało.
Przed taką wymiana polecam zdemontować obudowę filtra paliwa i ją porządnie wyczyścić. Lubią sie na jej dnie zebrać opiłki ten syf co zostanie zaciągnięty z baku.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Adam Kimus w Wrzesień 06, 2019, 23:22:43
Ja poszarpywanie silnika mam jak mi się włącza wypalanie FAP'a. Na początku się wystraszyłem bo zaczęło się to robić zaraz po zakupie. Założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie i zauważyłem, że to jest tylko przy wypalaniu.

To pewnie masz problem z klapą od ciepłego powietrza - ona powinna się otworzyć przy wypalaniu FAPa bo zamyka się klapa od zimnego powietrza. Skoro ta zależność nie działa, to masz szarpanie / dławienie.

A gdzie jest ta klapa. To w sumie nie zawsze jest ale różnica jest w porównaniu do normalnej jazdy. Teraz już się przyzwyczaiłem ale za pierwszym razem miałem niezłego stracha.
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Borys Niewiński w Wrzesień 20, 2019, 16:37:18
To i ja swoją historię opowiem, chyba pasuje do tego wątku. Co jakiś czas pojawia się szarpanie jakby paliwo było dławione, ostatnio co okolo 700-1000 km, w miarę stała prędkość autostradowa 130-150,  kilka razy szarpnie, potem przechodzi. Filtr paliw nowy, zadnych opiłków czysciutko, turbina dopiero co po regeneracji. Była sugestia wtrysków, sprawdzone na wolnych obrotach pokazywały mniej wiecej 105%,80%,170%,75%, ze trzeci wtrysk leje i to może być to, po dodaniu gazu na komputerze wskaźniki wyrównywały się na około 110 %, nie znam się czy to realnie tak równo, czy wartość uśredniana. Szarpanie na obrotach rzędu 2500. Mechanik sugeruje wtryski. Komputer żadnych błędów nie pokazał.Co sądzicie o tym tak ogólnie? A w szczególności wazna dla mnie sprawa czy jest zagrożenie, że auto się rozkraczy, jeżdżę długie trasy za granicę i nie chciałbym tego.. Nie wiem czy to tu widoczne, C5 automat 2.0 HDI 2006 rok
Tytuł: Odp: [Mk2] szarpanie przy stałej prędkości
Wiadomość wysłana przez: Krzysztof Kaźmierczak w Wrzesień 23, 2019, 23:35:16
Jak świruje regulator przepływu VCV na pompie lub jest przytkany jakimś syfem, jak było w moim przypadku, to samochód szarpie, w ogóle nie chce jechać, wręcz spada prędkość i obroty. Można wcisnąć pedał gazu do końca a silnik chce zgasnąć. Regulator ciśnienia PCV na pompie doregulowywuje ciśnienie na szynie lub je całkowicie zbija przy puszczeniu gazu. Jego usterka powoduje charakterystyczny chrobot przy przyspieszaniu.


Szarpać może także od EGR'a, a właściwie trójcy przepływomierz - EGR - dozownik powietrza. To też właśnie chyba doświadczam i jestem w trakcie testów.

Ja poszarpywanie silnika mam jak mi się włącza wypalanie FAP'a. Na początku się wystraszyłem bo zaczęło się to robić zaraz po zakupie. Założyłem sobie diodę sygnalizującą wypalanie i zauważyłem, że to jest tylko przy wypalaniu.

To pewnie masz problem z klapą od ciepłego powietrza - ona powinna się otworzyć przy wypalaniu FAPa bo zamyka się klapa od zimnego powietrza. Skoro ta zależność nie działa, to masz szarpanie / dławienie.

A gdzie jest ta klapa. To w sumie nie zawsze jest ale różnica jest w porównaniu do normalnej jazdy. Teraz już się przyzwyczaiłem ale za pierwszym razem miałem niezłego stracha.

Klapy są w dozowniku powietrza - taka przepustnica przed kolektorem ssącym. W podwójnym dozowniku są 2 klapy (zimne powietrza z intercoolera oraz gorące prosto ze sprężarki), w pojedynczym jest tylko jedna klapa (zimne powietrza od intercoolera). Klapa od zimnego powietrza jest także klapą gaszącą.