Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zawieszenie  (Przeczytany 2131 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marek_S

  • Gość
Zawieszenie
« dnia: Wrzesień 23, 2019, 12:14:29 »
Ostatnio mam taki osobliwy objaw, samochod na postoju opuszcza sie i podnosi nawet kilka razy, wydają mi sie ze to robi jak ma kola skrecone, potencjometr czy popychacz? Co jeszcze byc moze?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2019, 15:51:28 »
Miałem tak kiedyś w xanti,i gruszka była do wymiany,oraz mało płynu było.
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2019, 16:00:20 »
Gruchy sa nowe, LDS sprawdzony.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 23, 2019, 17:20:04 »
To wygląda tak jak by tracił ciśnienie.
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2019, 17:25:37 »
E nie on wyraźnie wypuszcza.

Wysłane z mojego Lenovo TB-X304L przy użyciu Tapatalka


Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2019, 17:30:51 »
Czyli w grugą stronę,to w takim razie trzeba zaobserwować ,które to koło i wymienić zawór.
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2019, 18:04:01 »
Jaki zawór i jakie kolo?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 23, 2019, 19:24:57 »
Koło,chodziło mi o stronę,np prawy przód.
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 23, 2019, 19:35:34 »
Zawieszenie a nie kolo

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 23, 2019, 20:03:26 »
Wiem,ale na ,które koło się kładzie lub podnosi,czy na oba przednie ?
Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2019, 20:14:47 »
Oba a jak inaczej?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline mariusz walak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Posiadany samochód: c5 mk2 Ropa
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: chechło
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 23, 2019, 20:23:00 »
Każda strona jest osobna.U mnie to różnie było,to że zdaje sie że idzie przód nie oznacza że każde koło idzie równo.Wystarczy że podniesie sie troszkę lewe koło a wydaje sie że idzie cały przód.Ja np swoim jak wjade na posesję ,a mam nierówno,to dzwiga mi sie ta strona gdzie stoi niżej.Poziomuje sie do swoich możliwości.


Lepiej dwa razy dziennie zostać ochrzanionym,niż raz się narobić.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 23, 2019, 22:34:21 »
Regulacja jest wspólna na drążku reakcyjnym

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 23, 2019, 23:13:51 »
Ostatnio mam taki osobliwy objaw, samochod na postoju opuszcza sie i podnosi nawet kilka razy, wydają mi sie ze to robi jak ma kola skrecone, potencjometr czy popychacz? Co jeszcze byc moze?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Potencjometr na 100% ale nie musi być uszkodzony. Mam to samo ponieważ... przesadziłem z ilością smaru w tych przegubach kulowych łącznika przez co z opóźnieniem niejako reaguje na zmianę wysokości. To powinno być przesmarowane (bo szybko koroduje) ale z umiarem. U mnie się zrobiła trochę taka kula smaru z brudem i jak samochód długo postoi w serwisowym położeniu, to przy opuszczaniu tył już dawno stoi w normalnym położeniu, a przód z dużym opóźnieniem i takim gwałtownym uderzeniem idzie w dół. Nie pracuje prawidłowo ten łącznik między stabilizatorem a potencjometrem.

Każda strona jest osobna.U mnie to różnie było,to że zdaje sie że idzie przód nie oznacza że każde koło idzie równo.Wystarczy że podniesie sie troszkę lewe koło a wydaje sie że idzie cały przód.Ja np swoim jak wjade na posesję ,a mam nierówno,to dzwiga mi sie ta strona gdzie stoi niżej.Poziomuje sie do swoich możliwości.
Tylko w mk3. Tam faktycznie są 4 potencjometry i 4 łączniki. W mk2 jest jeden na przód i jeden na tył.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 23, 2019, 23:50:44 »
A wiesz ze wlasnie z polozenia maksymalnego potrafi opaść nagle tak jakby spadł z podnośnika. Kupie nowe bo kosztują grosze i wy smaruje jakimś smarem teflonowym.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 24, 2019, 09:54:28 »
A wiesz ze wlasnie z polozenia maksymalnego potrafi opaść nagle tak jakby spadł z podnośnika. Kupie nowe bo kosztują grosze i wy smaruje jakimś smarem teflonowym.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Dokładnie - czyli łączniki stoją w miejscu i dopiero z opóźnieniem następuje gwałtowna reakcja zawieszenia.

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 24, 2019, 10:35:57 »
Czyli trzeba kupić nowe bo sa wyrobione

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 25, 2019, 00:02:32 »
Nowe łączniki korektorów mają niewielką ilość białego smaru w gniazdach.
Lexia, VCDS, MPPS

Marek_S

  • Gość
Odp: Zawieszenie
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 25, 2019, 10:16:08 »
Ale te wkładki teflonowe sa pewnie wyrobione i jest luz. No to jakim smarem je smarowac?

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka