Panie i Panowie mam problem z
C5 X7 Tourer 2.0 Benzyna 140KM MKIII LPG, a mianowicie…
Od pewnego czasu przykładowo na 2 biegu gdzieś
w okolicy 2 tys. obrotów auto szarpnie raz, zdarza się to na innych biegach, ogólnie nie jest regularne.
Wczoraj jechałem w deszczu i gdzieś po około 10 kilometrach, samochód zaczął szarpać konkretnie, zaczęły się wyświetlać błędy jak na choince,
ESP, ABS, Ciśnienie oleju, anti pollution system faulty.Zjechałem na pobocze zgasiłem samochód i już nie chciał odpalić, kręcił normalnie z rury biały dym, no nic laweta i do domu.
Odkręciłem cewki zapłonowe, świece wykręciłem, naładowałem akumulator, odpiąłem kable z BMS poczekałem do rana, wpiąłem wszystko z powrotem, auto zapaliło z rury mnóstwo białego dymu i zapach benzyny, tak pochodził z 5 minut i przestał kopcić, jednak cały czas wyświetlał się check i błąd
anti pollution system faulty Kupiłem kabel podpiąłem do lapka odpaliłem diagbox-a zaczytałem błędy, część nich skasowałem i teraz auto jeździ jak przed awarią brak błędów na ekranie w samochodzie.
Pytanie jak sprawdzić co jest walnięte jak teraz auto jeździ normalnie ? Skasować wszystkie błędy i czekać na powtórkę z rozrywki ?
błędy:
https://drive.google.com/file/d/0B3g1gW0ZM0BcRXg1SXh5MERtaEU/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0B3g1gW0ZM0BcNjZsQXVBYVVPUGM/view?usp=sharing Obecne błędy : 3
· P1337 : silne wypadanie zapłonu na cylindrze 1 Charakterystyka : nie okreslone
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
· Prędkość obrotowa silnika : 2461 obr/min
· temperatura płynu chłodzącego : 121 ° C
· prędkość pojazdu : 69 km/h
· cisnienie w kolektorze : 910 mBar
· stan regulacji składu mieszanki : pętla zamknięta
· P0170 : wtrysk paliwa
Charakterystyka : Nieprawidłowe działanie
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
· Prędkość obrotowa silnika : 1073 obr/min
· temperatura płynu chłodzącego : 63 ° C
· prędkość pojazdu : 0 km/h
· cisnienie w kolektorze : 390 mBar
· stan regulacji składu mieszanki : pętla zamknięta
· P0261 : sterowanie wtryskiwacza 1
Charakterystyka : Zwarcie z minusem
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : miejscowy .
Zmienne przypisane do usterki
· Prędkość obrotowa silnika : 212 obr/min
· temperatura płynu chłodzącego : 102 ° C
· prędkość pojazdu : 0 km/h
· cisnienie w kolektorze : 960 mBar
· stan regulacji składu mieszanki : pętla otwarta (warunki do przejścia do pętli zamkniętej jeszcze niezadowalające)
·
DSG : wykrywanie niedopompowania opon Ramka odpowiedzi
· R61809663332680000496649198800300FFFF0D01FFFFFFFF
Stan kalkulatora: DSG
Oznaczenie 1: 9664919880
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 1
· U1213 : błąd informacji o prędkości pojazdu, odebranej przez CAN kalkulatora ABS lub ESP
Charakterystyka : wartosc otrzymana jest nieprawidlowa
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
· predkosc pojazdu : Wartość niedostępna km/h
· ciśnienie w lewym przednim kole : 2.0 bar
· ciśnienie w prawym przednim kole : 2.0 bar
· ciśnienie w prawym tylnym kole : 2.0 bar
· ciśnienie w lewym tylnym kole : 2.0 bar
· Kąt kierownicy : -3 Stopnie w lewo °
·
SUSPVAR : zawieszenie sterowane elektronicznie Ramka odpowiedzi
· R61FEFFFFFFFF0661FFFFFF00C90007FFFFFFFFFFFFFFFF662657
Stan kalkulatora: SUSPENSION_ECOTECH
Oznaczenie 1: 662657
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 3
· U1213 : Usterka-Dane nieprawidłowe-kalkulator ABS
Charakterystyka : Odebrana wartosc nieprawidlowa
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy
Zmienne przypisane do usterki
· U1113 : błąd braku komunikacji z kalkulatorem ABS
Charakterystyka : Brak sygnalu
Status : przerywana(y) .
Umiejscowienie : ”błąd odległy
Zmienne przypisane do usterki
· U2005 : wzbudzenie (nieprawidłowy odbiór prędkości pojazdu)
Charakterystyka : Nie charakteryzowane
Status : Usterka trwała
Umiejscowienie : ”błąd odległy
Zmienne przypisane do usterki
·
ABRASR : abs / abr Ramka odpowiedzi
· R6180966622638000039666226380FFFFFFFF0001FFFFFF00
Stan kalkulatora: ESP81
Oznaczenie 1: 9666226380
Oznaczenie 2:
Obecne błędy : 1
· U1208 : Usterka komunikacji z kalkulatorem kontroli silnika lub z kalkulatorem interfejsu łańcucha trakcji
Charakterystyka : Dane nieprawidłowe
Status : Przelotny
Umiejscowienie : ”błąd odległy .
Zmienne przypisane do usterki
· predkosc pojazdu : 67 km/h
· Prędkosć kola przedniego lewego : 67 km/h
· Prędkosć kola przedniego prawego : 67 km/h
· Prędkosć kola tylnego lewego : 67 km/h
· Prędkosć kola tylnego prawego : 67 km/h
· Regulacja wspomagania naglego hamowania : wyłączony
· Regulacja elektronicznego rozdzielania sily hamowania : wyłączony
· Regulacja ASR z oddzialywaniem na hamulce (BASR) : wyłączony
· Uklad przeciwposlizgowy z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika odlaczony (ASR/ESR) : wyłączony
· Regulacja hamowania silnikiem (MSR) : wyłączony
· Regulacja antyposlizgowa z oddzialywaniem na moment obrotowy silnika (ASR) : wyłączony
· Regulacja dynamicznej kontroli stabilnosci (ESP) : wyłączony
· Regulacja ABS : wyłączony
· Pompa recyrkulacyjna wlaczona : Nie
· Stan hamulca postojowego sterowanego elektrycznie : Zluzowany
· Stan funkcji "podtrzymanie wspomagane" : Brak podtrzymania
· Stan hamowania : Brak hamowania w trakcie
· Prędkość kątowa obrotu : 000 °/s
· przyspieszenie poprzeczne : 00.1 m/s2
· Kąt kierownicy : -2.4 stopnie
· Droga przebyta od momentu ostatniego wlaczenia zaplonu : 27.5 km
· napięcie zasilania : 13.7 V
· Ciśnienie hamowania : 00.0 bar
· stan kalkulatora : Główne
· przyspieszenie wzdłużne : 0.40 m/s2