Skrzynia jest nieco inna. Zmieniono łożyska, inna jest przekładnia hydrokinetyczna, zmieniono oprogramowanie sterownika skrzyni, zmieniono zawory elektromagnetyczne, inne są okładziny cierne oraz olej... o niższej lepkości. Wszystko ma sprzyjać zmniejszeniu tarcia wewnątrz skrzyni.Tyle Aisin.
Warto wiedzieć, że Toyota od ok.2003 wraz z 2 japońskimi firmami lansuje oleje do skrzyń "Fuel Economy" (Toyota-WS). Co ma Toyota do Aisina ? Aisin pierwotnie robił skrzynie tylko do Toyot. Główną cechą takich olejów jest właśnie niska lepkość. Dedykowany olej do Volvo tj. 31256775(AW-1) jeżeli wierzyć Rosjanom jest lepkościowo bardzo podobny do JWS3324. To są lepkości rzędu ~5cSt. w 100st.C oraz ~27 cSt w 40st.C i takie parametry powinny mieć oleje AW-1. Fuchs ma coś koło ~7cSt i ~30cSt to znaczy, że zdecydowanie bliżej mu do JWS3309 aniżeli AW-1. Inny taki kwiatek to Motul Multi ATF, podobno posiada AW1.
Silnik nie ma znaczenia bezpośrednio dla zastosowania oleju AW1. To zalecenie z instrukcji serwisowej brzmi kuriozalnie. Chodzi najprawdopodobniej o to, że silniki spełniające Euro5 są parowane ze skrzyniami TF80SC drugiej generacji, które w założeniu mają sprzyjać zmniejszeniu zużycia paliwa. Zaryzykuję stwierdzenie, że JWS3309 nie zabije skrzyni drugiej generacji. Dla bojaźliwych o grubym portfelu jest 9734.R7 albo dalszy research u Aisina i firm produkujących oleje. Mnie się już nie chce. Olej GM 93165147 to olej mineralny. GM w szczególności Saab przestrzega przed syntetykami
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=205540edit.
Cytat z instrukcji Saaba.
Grade of fluid (B284 AF-40 6-speed automatic ONLY) 93 165 147 Automatic transmission fluid, mineral oil based. Synthetic oil has a coefficient of friction that differs from mineral oil based oil and should therefore not be used. The use of synthetic oil can cause malfunction through abnormal wear.