Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Uszkodzenie koła pasowego wału (prawdopodobnie), nie odpala.  (Przeczytany 504 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Cygański

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 62
  • Skąd: Gdynia
  • Posiadany samochód: Xsara II 2.0 HDi Break 2001
  • Zainteresowania: dźwięk i jego realizacja
  • Miejscowość: Gdynia

Cześć,

Sytuacja nagła bez wcześniejszych objawów. Przy normalnym przyspieszaniu zaświeciły się nagle kontrolki ładowania akumulatora, zniknęło wspomaganie, silnik nagle dostał wibracji, po chwili spod maski pojawił się dym i swąd palonej gumy. Zamochód i silnik stop. Po otwarciu pod maską po lewej stronie pełno resztek zwulkanizowanej przyklejonej do wszystkich możliwych rzeczy kawałków gumy. Pasek wielorowkowy nosi ślady przypieczenie i do połowy od strony rowków stopienia. Jest w jednym kawałku.
Po przecięciu i zdjęciu paska wszystkie rolki od pompy wspomagania, alternatora, kompresora klimatyzacji i napinacza pracują płynnie i bez luzów z wyjątkiem koła pasowego na wale, które bije na boki i wytwarza przy przekręćaniu (kręci się swobodnie) metaliczne dźwięki jakby ocierania sie metalu o metal. Koło pasowe, pasek i napinacz wymieniane były 3 lata i ok. 40 000 km   temu. Zakładam, że szlag trafił własnie ten element.
Niestety nie można odpalić silnika. Kręci normalnie z oporem (więc jakby była kompresja ale nie pali). Po zdjęciu osłony paska rozrządu na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok. Syfu w środku brak, ząbki paska są wszystki i siedzą mocno w kołach. Czy jest możliwe, że elektronika zgłupiała i zablokowała np. pompę? Bo też pojawiła się taka akcja, że przestały działać szyby elektryczne i centralny zamejk, jednak po odłaczenoiu akumulatroa na kilkanaście minut, te funkcje wróciły. Nadal jednak nie można go odpalić...
Jakieś pomysły?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 074
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Uszkodzenie koła pasowego wału (prawdopodobnie), nie odpala.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2021, 14:57:44 »
Mogło przestawić dolne koło rozrządu na wale. I tak trzeba by brać rozrząd na blokady. Powinno to wyjaśnić sprawę.