Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mieszki ACAV od C5 do 16v  (Przeczytany 2785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Mieszki ACAV od C5 do 16v
« dnia: Styczeń 06, 2009, 22:23:40 »
Witam. Modyfikacja dokonana na samochodzie Szwagra, ale mój patent więc ja opisuję  :-)
Rzecz dotyczy przeróbki mieszków do sterowania ACAV w Zx-e 16v i innych Cytrynach z tym silnikiem (Xantia, Xm) - powód - koszty : mieszek od 16v - 232 zł - mieszek od C5 - 95 zł (ceny detal w ASO Citroena)
Nr katalogowy mieszka od C5 2,2 HDI - 036387 (zdjęcie)
Potrzebne narzędzia :
- wiertarka i wiertło 16 mm(średnica)
- fleks (szlifierka kątowa)
- narzynka 3mm (średnica) - tu może być problem ale w każdym prawie warsztacie mają i zrobią gwint za piwko :-)
- stary mieszek z którego wykorzystujemy plastikowy zatrzask, który wpina się w kolektor (jest nakręcony na końcówkę mieszka) i podstawę mieszka, do której po małych modyfikacjach przykręcimy nowy mieszek
-śruby o średnicy 5mm, które posłużą do przykręcenia nowego mieszka do "starej" podstawy.(trzy na mieszek)

Przeróbce podlega zarówno nowy mieszek jak i podstawa ze starego mieszka.

Z nowego mieszka trzeba odciąć zbyt długi trzpień, który mocujemy w kolektorze i robimy to na wymiar starego mieszka. Następnie na metalowym trzpieniu trzeba zrobić gwint (średnica 3mm) po to, aby nakręcić końcówkę plastikową ze starego mieszka. I w zasadzie to tyle.

W podstawie trzeba zrobić dwie rzeczy - rozwiercić otwór centralny (na zdjęciu kolor czerwony) do średnicy 16 mm, aby zmieścił się w nim nowy mieszek. Trzeba również naciąć na obwodzie podstawy wycięcia do których przytwierdzimy nowy mieszek(kolor zielony),ponieważ ma on większy rozstaw mocowań niż oryginalny. I to w zasadzie tyle. Nie wiem czy jasno to wszystko opisałem, ale jeśli ktoś będzie miał to wszystko w ręku, to myślę, że będzie to jasne i oczywiste.

Czas potrzebny do wykonania operacji na jednym mieszku - 15 min, pod warunkiem, że mamy potrzebne narzędzia. Na dwóch meszkach - zyskujemy 275 zł
Przepraszam za kiepską jakość zdjęć - tylko takie mam
Pozdrawiam
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: Mieszki ACAV od C5 do 16v
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2009, 22:52:58 »
Super :):):)

Naprawdę WIELKI PLUS dla Ciebie :)

Że ja o tym nie wiedziałem wczesniej ehhh...
Przeróbka nie jest taka straszna ale za to różnica w cenie jest powalająca. :)
Paweł napisz jeszcze jak to zdaje egzamin tzn. czy skok jest taki sam oraz czy podcisnienie "daj" sobie rade aby zamknąć całkowicie przepustnice (chodzi mi tutaj o spreżyne która siedzi w mieszku, czy nie jest za twarda?). W końcu to z diesla a tam może być inna wartość podciśnienia w kolektorze. :)

Pozdrawiam
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Mieszki ACAV od C5 do 16v
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2009, 22:55:28 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:
Super :):):)

Naprawdę WIELKI PLUS dla Ciebie :)

Że ja o tym nie wiedziałem wczesniej ehhh...
Przeróbka nie jest taka straszna ale za to różnica w cenie jest powalająca. :)
Paweł napisz jeszcze jak to zdaje egzamin tzn. czy skok jest taki sam oraz czy podcisnienie "daj" sobie rade aby zamknąć całkowicie przepustnice (chodzi mi tutaj o spreżyne która siedzi w mieszku, czy nie jest za twarda?). W końcu to z diesla a tam może być inna wartość podciśnienia w kolektorze. :)

Pozdrawiam


Jutro się potwierdzi bo ACAV zacznie działać - jeszcze elektrozawór trzeba zmienić - ale już wiem że będzie działać bo na krótko podłączałem.  :)
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Mieszki ACAV od C5 do 16v
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2009, 15:36:00 »
Cytuj

Grzegorz Krupnik napisał:

Paweł napisz jeszcze jak to zdaje egzamin tzn. czy skok jest taki sam oraz czy podcisnienie "daj" sobie rade aby zamknąć całkowicie przepustnice (chodzi mi tutaj o spreżyne która siedzi w mieszku, czy nie jest za twarda?). W końcu to z diesla a tam może być inna wartość podciśnienia w kolektorze. :)


Grzegorzu ACAV już działa e Bramborze i wszystko pracuje płynnie i bez zacięć, całkowicie zamykając i otwierając przepustnice. Aż miło patrzec jak "tanie" mieszki śmigają. Szkoda, że nie wpadłem na to jak moje mieszki musiałem zmienić :-)
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: Mieszki ACAV od C5 do 16v
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2009, 16:58:48 »
świetnie !
nie rozumiem czemu Citroen tak łoi kasę z posiadaczy 16v :|
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Grzegorz Kowalski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 674
  • Skąd: Andrychów
  • Posiadany samochód: Citroen C4 B7 Exclusive, Scenic 2 1.9 dci
  • Miejscowość: Andrychów
Re: Mieszki ACAV od C5 do 16v
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2009, 22:08:02 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
Szkoda, że nie wpadłem na to jak moje mieszki musiałem zmienić :-)


A ja moje mieszki :) hihi

To super będziemy wiedzieć na przyszłość :):):)
Był: BX 1.9D (91r.), Xantia 2.0 16V (93r.)

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: Mieszki ACAV od C5 do 16v
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2009, 22:45:36 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
świetnie !
nie rozumiem czemu Citroen tak łoi kasę z posiadaczy 16v :|


Marcin bo 16v to był luksus wśród Zx-ów a o takich modeli ceny zawsze droższe.
Nie wiem czy wiecie, ale podstawowa wersja zx-a(refleks) w 92 roku w Niemczech kosztował 14.900 marek, a zx 16v 36.300 - różnica ponad dwa razy i stad też ceny części. Pewnie dlatego też wszystkie 16v były sprowadzane z zachodu, bo w Polsce nikogo nie było na  nie stać.
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Leszek Szalbot

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 328
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: Volvo
  • Miejscowość: Gliwice
Re: Mieszki ACAV od C5 do 16v
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 08, 2009, 15:27:51 »
Cytuj

Paweł Malinowski napisał:
...
Rzecz dotyczy przeróbki mieszków do sterowania ACAV w Zx-e 16v i innych Cytrynach z tym silnikiem (Xantia, Xm) - powód - koszty : mieszek od 16v - 232 zł - mieszek od C5 - 95 zł (ceny detal w ASO Citroena)
Nr katalogowy mieszka od C5 2,2 HDI - 036387 (zdjęcie)
...


Małe uzupełnienie mieszek z 2.2 HDI występował również w innych samochodach PSA z tym silnikiem nie tylko w C5. Wiec jak szukacie na alledrogo używek to pełna dowolność byle 2.2 HDI z PSA.
Mi udało się kupić z silnika 2.2 po 40zł za sztukę (w ASO 104zł/szt) wiec bez porównania kosztowo z mieszkami oryginalnymi z ASO za ponad 230zł/szt i używkami od handlarzy po 180zł/szt !!!!! (udało mi się znaleźć w dwóch miejscach).