Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: TurboD a stozek?  (Przeczytany 6312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
TurboD a stozek?
« dnia: Marzec 17, 2009, 11:33:38 »
Witam mam mozliwosc zalozenia do siebie stozka ale nie wiem czy jest sens? Bedzie jakas roznica? i duzo jest rzezbienia przy montazu? Moze ktos juz probowal i wie gdzie najlepiej go umiescic?
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 17, 2009, 12:41:42 »
W dieslu ponoć nie ma żadnej różnicy.
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Grzegorz Spek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 956
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Peugeot 306 2.0HDI 2001 r.
  • Zainteresowania: MTB, muzyka
  • Miejscowość: Poznań
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2009, 15:01:22 »
Nie kombinuj.
Diesel ma mieć dużo świeżego i czystego powietrza.
Ja nawet do benzyny nie zamontowałbym stożka... ;)
BYŁY:
Citroen AX First 1,4d '92
Citroen ZX Break 1.9 TurboD Avantage '94
Citroen ZX Aura 1,6i '92 ORGA 5545 240kkm+
Ford Fiesta Flair 1.3 LPG 1997 r
Peugeot 306 2.0HDI 2000 r.

JEST:
Hjundaj i30 1,6 CRDi, służbowy...

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2009, 16:52:21 »
Nie kombinuje:) Skorzystalem z googli i na ktoryms forum wyczytalem, ze w przypadku diesla z turbina mozna tylko zaszkodzic bo gorzej filtruje powietrze i syf idzie na turbine wiec nawet jakby cos mialo dac to i tak nie robilbym tego kosztem turbiny
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

  • Gość
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2009, 16:52:53 »
nie warto często robi więcej złego niż dobrego - stanowczo jest przereklamowany,

Offline Michal Biezynski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Kłodzko
  • Posiadany samochód: C8 '02 2.2 HDI Exclusiv
  • Zainteresowania: motoryzacja :)
  • Miejscowość: Kłodzko
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2009, 18:55:41 »
Chciałem założyć stożek też u siebie ale facet w z firmy tuningowej powiedział że można sobie tylko silnik i turbo rozwalić.Zamiast tego można kupić sportowy wkład filtra firmy K&N i to podobno coś daje tyle tylko że kosztuje 200 zł.
Pozdrawiam
Michał Bieżyński
'02 Citroen C8 2.2 HDI Exclusiv, złotko :)
był '00 Citroen Xsara II 2.0 HDI zielona brzydulka ;)
był '97 Citroen Xantia Break 1.9 TD :) skarbonka bez dna...
był '94 Citroen ZX 1...

  • Gość
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2009, 20:17:13 »
potwierdzam, stożki z marketów po 60 zł słabo filtrują, ale tym lepszym już tego nie można zarzucić ... jednak wtedy koszt 100-300zł.

Jeszcze zależy gdzie byś miał ten stożek, jak tuż nad glebą to nawet najlepszy filtr nie pomoże.


Ja byłem wielkim przeciwnikiem stożków, jednak moim zdaniem należy próbować każde rozwiązanie ... miałem dolot oryginalny, oryginalny modyfikowany, później z kwasówki pod zderzak, później stożek, stożek na krótko ... i to ostatnie odziwo zdaje najlepiej egzamin. W jednym samochodzie poprawi w drugim pogorszy ...

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2009, 20:20:55 »
Odnośnie filtra stożkowego i wkładki sportowej - czy nie jest to po tym samym psie? Różnica pomiędzy stożkiem k&n a wkłądką k&n jest tylko taka, że wkładka jest w obudowie filtra a zdolności filtracji ma takie same, a może się mylę?

  • Gość
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2009, 20:24:55 »
chodzi o to że wkładke masz w środku dolotu ( w oryg obudowie ) a filtr na końcu dolotu (zgarnia wszystkie syfy z ziemi jak jest nisko) - i dlatego wkładka jest bezpieczniejsza. Nie wiem ile to da, ale oryginalne filtry mają dość słaby przepływ powietrza, nawet jak są nowe.

I tak będzie, że wydasz ponad 500 zł na kilka kombinacji, a efekt będzie ledwo zauważalny :] no chyba, że od początku coś z dolotem spieprzone wtedy dopiero poczujesz turbo

Offline Paweł Hendrysiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 314
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 18, 2009, 21:42:44 »
W sumie to ścierwo jak wessane zostanie przez dolot to rurą i tak dojdzie do wkładki - może minimalnie mniejsza skala zjawiska ale nadal na jedno wychodzi.

  • Gość
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2009, 22:41:09 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
W sumie to ścierwo jak wessane zostanie przez dolot to rurą i tak dojdzie do wkładki - może minimalnie mniejsza skala zjawiska ale nadal na jedno wychodzi.


a wcale że nie, aerodynamika przepływów się kłania

Stożek ma taką konstrukcje żeby zasysał całe powietrze dookoła. Jak dolot będziesz miał zakończony normalnie (rura albo lej) w dodatku odpowiednio skierowany, to gwarantuje Ci że zassa conajmniej o połowe mniej syfów...

dolot zakończony stożkiem, który w dodatku wisi 10cm nad ziemią to zabójstwo.. w takim przypadku trzeba inwestować w drogi stożek i go często czyścic

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 23, 2009, 19:45:08 »
To ja jeszcze powiem o temp wokół silnika...Głównie chodzi o to że stożek nie nadaje sie do diesla to po 1 a  drugie to to samo co pierwsze...
Stożek pod maska to mniejsza moc kolego... Temp wokół silnika teraz pikuś ale w lecie... Do tego sprężone powietrze przez turbine to dwa ...Gorace powietrze jest żadsze czyli ma mniej tlenu co sie równa u Ciebie kiszka...
a jeszcze jedno miałem w swoim zx 1.9d wypuszczony wlot powietrza pod zderzak przedni i w kierunku przodu... pęd powietrza sam wpychał powietrze na filter niby nic ale jednak...Sam efekt placebo wystarczył... a nawiasem sniegu nie walilo na filtr ale pył napewno...

A ja jeszcze dopowiem ze modyfikowanie dolotu tak na łeb bez pojęcia to nic nie daje a pogarsza osiągi tu mowa o wolnych ssakach czyli benzin i diesel ...Dolot je wyliczany dla kazdego modelu silnika... Bo wystepuje tam zjawisko falowe powietrza ...Powietrze nie leci tak sobie ale tak jak byś szarpnoł kablem ... A wymuszają to zawory i sama praca silnika...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

  • Gość
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 23, 2009, 21:52:29 »
kolejny teoretyk ;)

Offline Marcin Raczkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 306
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Było sobie Furio 1.8
  • Miejscowość: Lublin
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 23, 2009, 22:38:51 »
Wasze wypowiedzi kojarzą mi się ze stadem beretów zebranych na jednym forum radia maryja opisującym muzykę techno , wszyscy na nie i wszyscy przeciw mimo że połowa z was nie miała nic wspólnego ze stożkiem. To tylko na forum citroena :] najlepiej zero zmian zero modyfikacji korale na fotelu i piesek z kiwającą główką na tylniej półce . Nie będę się rozpisywał bo zaras Artur będzie przetaczać wykresy matematyczne przeczące temu co bym miał do powiedzenia, ale nie ma nic tanio sam stożek nic nie da musisz mieć zmieniony kompletnie dolot a nie montować go do orginalnego układu. Poza dolotem trzeba zrobić wydech cały na przelot żeby powietrze łatwo wleciało i tak samo łatwo wyleciało a nie zasie dużą ilość powietrza a nie da rady go wydusić bo podrodze spotka katalizator tłumik środkowy i tłumik końcowy.

Skoro montują go w samochodach które biorą udział w wyścigach to chyba jednak muszą coś te STOŻKI dawać

A jak by tego było mało to twierdzenie że do silnika z turbo nie można montować takich filtrów jest wręcz komediowe kilka lat za murzynami.

  • Gość
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 23, 2009, 23:09:05 »
Marcin i tu się z Tobą dzisiaj zgodzę :D Nie można polegać tylko na teorii, bo sam testowałem wiele wariantów w swoim silniku i to co obecnie mam przeczy całej teorii.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 24, 2009, 19:49:33 »
Artur sam jesteś teoretyk ... Co jest nie prawda z tego co napisałem pisz ,a zaraz zobaczysz kto jest teoretyk ...
Ja nie napisałem że nie wolno montować stozka do silnika Td lecz że sie nie nadaje... Bo gdzie go niby zamontujesz...Moze od razu na turbinie... Zgodzę się wypuścic gdzieś gdzie nie ma goracego powietrza...Jeżeli masz dobre miejsce to jakiś konkretny a nie firmy  LIDL...
Juz nie wspomne że nad dolotem pracuja nie takie głowy jak Twoja...Nie mam nic przeciw testowaniu , tylko weź pod uwagę za pomoca stozka nie wyeliminujesz zjawiska falowania mas powietrza w dolocie a to wpływa na napełnienie cylindrów...Nie piszę na temat Benzin bo te na stożkach ładnie chodzą ale tez nie wszystki bo to zależy od montazu i wiedzy...Zmieniając dolot polepszyłeś parametry silnika np u dołu obrotów ale straciłeś u góry...I wice wersa dlatego doloty sa wyliczane by w jak najszerszym zakresie obrotów powodowaly dobre napełnienie cylindrów...

Marcin pytanie było o stożek nie o wydech...Po drugie zauważ że w Td wydech jest dostrojony do silnika tak samo jak dolot...Nie zmienia to faktu że ingerując w te częsci możesz pomóc silnikowi... Ale łatwiej i taniej w Td jest zestoić silnik ...

Więc z łaski swej jak sie nie znasz na dieslach to swoje teorie wsuń se w nos ....Bez uraz...

W ramach ścisłości wiekszość rzeczy napisanych dotyczą Td i d a nie benzin... A ogólnie nie zaleca sie stosowania stożka do diesli...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Marcin Ilcewicz

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 4 086
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: ZX 16V
  • Miejscowość: Kraków
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 24, 2009, 20:47:50 »
Rysiek spokojnie ! ;-) nie unoś się. Powiedz mi lepiej o tym zjawisku falowania bo pierwsze słyszę
pozdrawiam,
mrc


obecnie: zx 2.0i 16v, berlingo multispace, peugeot 407
dawniej: zx 1.9d audace, zx 1.6i, zx 16v, xantia 1.8i, 2x xantia v6, 306 cabrio, 406 coupe, laguna 2

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 24, 2009, 21:43:09 »
A no zjawisko falowania mas powietrza występuje w dolocie...I ma duzy wpływ na napełnienie cylindrów... Powietrze nie płynie jednostajnie do cylindrów lecz falami ma na to  wpływ podciśnienie w cylindrze podczas ssania powietrza... A raczej we wszystkich cylindrach..Raz po raz otwieraja sie zawory i powietrze zasysane jest falami...Napełnieniem mozna sterować na różne sposoby np dolot  czyli jego długośc i przekrój, planowanie dolotu redukuje tarcie czyli opory powietrza...Czas trwania otwarcia zaworów tu tez zmienne fazy rozrządu,  też wałki rozrządu...
w td zjawisko falowania jest mniejsze gdyż turbina spręża powietrze które sie mocno nagrzewa, potem jest schładzane w IC a dalej trafia do, kolektora ssącego i cylindrów..Z tego powodu że turbina spręża powietrze nie ma sensu stosować stożka w TD gdyz
1 stożek jak kolega napisał ciągnie powietrze duża powierzchnia , więc bedzie to goraące powietrze z okoła silnika juz sa straty na gęstości powietrza, u mnie częśc zasysajaca jest skierowana na pęd powietrza i zaczyna się zaraz za chłodnicami...
2Jeżeli stozek poswoli pociągnąc wiecej powietrza to i tak silnik tego nie wykorzysta bo cisnienie jest regulowane zaworem upustowym ...
3 wile oznak wskazuje że stozki nie filtruja tak dokładnie jak wkłady...wystarczy poczytac na  google...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Paweł Malinowski

  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 2 255
  • Skąd: Ełk
  • Posiadany samochód: Same Peugeoty
  • Zainteresowania: SPORT MECHANIKA ŻEGLARSTWO
  • Miejscowość: Ełk
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 25, 2009, 16:33:38 »
Cytuj

Marcin Ilcewicz napisał:
Rysiek spokojnie ! ;-) nie unoś się. Powiedz mi lepiej o tym zjawisku falowania bo pierwsze słyszę


Heh Marcin czego oni tam na tych studiach uczą  :|  :] Między innymi po to w 16v jest ACAV żeby zoptymalizować napełnianie cylindrów powietrzem - częściowo wyeliminować niekorzystne falowanie powietrza w dolocie
Nasze Cytyny :
Mój Zx v6, był i nie ma....

Obecnie Peugeot 308 oraz 407 coupe v6

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 25, 2009, 17:55:32 »
Paweł czytałem pare postów Twoich na temat tego ACAV i jestem pełen podziwu dla Twoich prac szacuneczek  sie nalezy...
Ale zauwaz że wciąz piszę o Td a nawiazanie do falowania mas powietrza to tylko tak by opisać jakie to zagadnienie jest złożone...Widze że Ty masz to  w paluszku więć mozesz kolegom doradzać odnośnie tych rzeczy bo ja jestem na benzynkach lewy...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 01, 2009, 16:07:27 »
JA sie za bardzo nie znam ale w uturbionym silniczku to chyba zjawiskami falowymi sie nie trzeba tak przejmowac.
Druga sprawa na której tez sie nie znam a tylko mi się wydaje to że taki filtr Kczy inny N czy jego brak tez w uturbionym silniku wiele nie zmieni bo albo turbina daje co ma dać albo nie. Oczywiście nie mówie tu o sytuacji gdy filtr jest zatkany;-)

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 01, 2009, 20:17:47 »
Łukasz mas zracje w td falowanie  mas powietrza nie ma wiele do powiedzenia ale tylko w zakresie pracy turbiny... Przy zakresach gdzie turbina nie ładuje czyli w zależności do 1600 lub 1500 pomaga w napełnieniu komory silnika, ale także w zakresie gdzie turbo jest mało wydajne czyli przy obrotach około 4000 ale te obroty sa mało użyteczne..
Pisząc że turbo jest mało wydajne mam na mysli że mało podaje powietrza w stosunku do zapotrzebowania silnika...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Łukasz Godula

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 4 525
  • Skąd: Stolica/ Michałowice/Chylice
  • Posiadany samochód: Xantia naftova 1,9 s turbodmychadlem, C1 Desire, Dacia Logan MCV 0,9 s Turbodmychadlem
  • Zainteresowania: Lubię grzebac w hydro-zawieszeniach
  • Miejscowość: Stolica/ Michałowice/Chylice
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 01, 2009, 21:02:07 »
Rysiek, załóż manometr to pogadamy o tych spadkach wydajności;-) 1,9 td poninżej 2000rpm słabo jedzie i żaden najlpeszy dolot tego nie zmieni co nie zmienia faktu że jak depniesz do dechy to turbina podaje jakieś tam cisnienie nawet przy 1500rpm. Inna sprawa że tą prace mozna poczuć tak naprawdę jak przekroczy 0,5bara, praktycznie od 3000rpm jest już pełne 1 bar i trzyma do ok 4000rpm po czym spada do ok 0,7bar przy 5000rpm. Mógłbym to poprawic ale nie chce mi się żeźbić w LDA a sama regulacja nie wystarczy. To znaczy da się ale będzie wtedy dymek a ja nie lubie kadzić w okolicy. Jakbym miał wydać 200-300 zeta na filtr powietrza to wolałbym za ułamek tej kwoty zainstalowac w komorze obsade do filtra od jakiejś 3 litrowej benzyny. skutek podobny a filtrowanie lepsze.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 02, 2009, 18:19:02 »
No to fakt nie wziełem pod uwage  że kręcisz pod 5000 obrotów... U mnie max doładowania to 0.9 atm... i spada powyżej 3500 ...A nawala ładnie przy pedale w podłodze przy 1600 jest koło 0.5 atm... No chyba że mi przekłamuje manometr...( kto powiedział że go nie mam):)Ale powyzej 3500 nie sprawdzałem nie mam gdzie...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: TurboD a stozek?
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 02, 2009, 19:35:27 »
moj TurboD dochodzi do 4850 rpm ? a wasze do 5000 jak czytam. piszecie w zaokreagleniu czy moze z moim cos nie tak?
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.