a więc byliśmy z Marcinem jeszcze raz obejrzeć ten silnik. Auto przyjechało 2 tyg temu na szrot o własnych siłach, silnik chodził równo, ma zjechane sprzęgło i ax'ik jest przerdzewiały.
Krzywki wyglądają ok, nie są igła ale zgadzałoby się jak na niecałe 190tyś przebiegu. Ktoś też wkładał trochę w niego, na pasku rozrządu jeszcze bez problemu dało się odczytac napisy, filtr powietrza był nowy. Silnik suchy, z żadnego zimmeringu nie ciekło, tylko z pod dekla zaworów.
Blok żeliwny tego silnika jest zupełnie inny od tego w zx'ie. Jest inne koło pasowe, tłoki, korbowody, wał korbowy - cały dół jest inny. Skrzynia z ZX'a powinna podejśc, rozrusznik powinien byc ten z GTi.
Podsumowując - mam chrapkę na ten silnik, ale obawiam się, że taki kompleksowy swap przerasta trochę moje możliwości. Głowice zmienic, elektrykę nową dac - ok, ale dołu ruszał nie będę... Gdybym miał zwalony swój silnik, coś z nim się działo, ale jak ma mały przebieg jest suchy i ładnie chodzi to dołu nie będę wywalał. Z drugiej strony ... to jest aż 100 koni z 1.4 - WYJŚCIOWE
Sam układ dolotowo/wylotowy i wsad robią z niego ponad 110 koni. Na youtube są co mają i 130 koni... 1.4 8v bez turbo 130 koni, dzizas!
Może jednak ktoś od 1.4 chciałby się podjąć takiego swapa? Mogę dac cynk gdzie stoi auto. Jak coś mam więcej fotek. Za silnik + cały osprzęt + ecu + wiązka chcą 600 zł.