Bartosz Bakuła napisał:
czy dolot z allegro Klik będzie pasował?
Nie ten kierunek - żadne stożki, żadne grube rury.
Krok1. zdejmij kolektor ssący, wywal EGR, dokładnie wymyj kolektor w środku (pozamykaj dziury, nalej nitro, za 2 dni przemyj kerszerem na gorąco). Jak masz dostęp to poszukaj kolektora bez EGRu - one mają korzystniejszy kształt wewnętrzny. Przy okazji poświeć latarką do kanałów ssących w głowicy - jak kolektor był zarąbany smarem, to kanały też - śrubokręt, szmatka, i delikatnie czyścisz kanały i zawory - smar jak wpadnie do cylindra to zaden problem, szmata i śrubokret lepiej żeby nie wpadły
Krok2. odma - przerób tak żeby nie dmuchała w dolot, wypuść grubym wężem gdzieś niżej, do buteleczki, tak żeby ewtl. olej został w butelce a opary mogły swobodnie ujść.
Krok3. filtr powietrza zostawiasz jak jest, wymiana co 10-15tkm, i montuj jakieś dobre, mecafilter u mnie sie sprawdza.
Co bym musiał zrobić żeby przywrócić mu fabryczne osiągi?
Nie wiem w jakim go masz stanie - do sprawdzenia i w razie potrzeby do roboty są wtryski, pompa, i wsio co może powodowac opory ruchu - n.p. zaciski hamulców.
Rozrząd miałem niedawno robiony (komplet gatesa) więc za sportowe wałki raczej nie będę się brał
Nie sportowy, tylko inny z XUD - trzeba by sie Twoim przejechać żeby stwierdzić czy warto szukac innego.
jakbyś miał jakieś linki do wydechów to czy mógłbym prosić
Znowu zły kierunek - wydech robiony na miare to jedyne wyjście, od kolektora, cały. Mam kumpla w Nowym Dworze Mazowieckim, co takie rzeczy robi, masz niedaleko, jakby co dam Ci numer na priva. Tylko że koszta to powyzej tysiaka, raczej 1200-1400zł.
Taniej, można wywalić KAT lub dać KAT metalowy, luźniejszy, a tłumik dopasować z czegoś większego. Nie chodzi o sound, tylko o przepustowość. Może już tłumik z TD coś da. W każdym razie radziłbym Ci podjechac do kumpla w NDM - doradzi, zależnie od budżetu.
na czym polegałaby modyfikacja pompy?
Znowu zależy od kasy - po taniości, podkręcasz to co masz. Druga faza to mod regulatora obrotów i ostra fala, konieczny demontaż i rozbiórka pompy. Trzecia faza to wymiana głowiczki w pompie na wydajniejszą. Trzeciej fazy nie bedziesz robił - same części to ok. 1500zł
Dodatkowo przy regeneracji wtrysków warto podnieść ciśnienie ich otwarcia. W połaczneiu z modem pompy da to sprawniejsze rozpylanie i dokładniejsze spalanie.
Bartosz, weź poszukaj sobie jakiegoś długiego, pustego, płaskiego odcnika i pomierz wpierw osiągi te co masz, żeby było wiadomo w jakim swoje cacko masz stanie. Pomiary po dwa razy w każda stronę, podaj średnią:
1. 0-100km/h, dla uproszczenia ruszasz tocząc sie na biegu jałowym na jedynce, ciągniesz do momentu aż czujesz że słabnie.
2. 60-100km/h na III, IV i V biegu.
Zobacz też jak bardzo grzeje Ci sie filtr paliwa - powinien po dłuższej jeździe mieć ok. 30-40st. Jak ma wyraźnie wiecej, to spowoduje to spadek mocy.
Aha - jakie masz opony?
PZDR!