Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES  (Przeczytany 62998 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #50 dnia: Październik 05, 2009, 20:31:09 »
Czy ktoś korzystał może z usług n/w zakładu ?Może jakieś opinie?http://www.allegro.pl/item762018180_problem_fap_dpf_usuwamy_citroen_peugeot_nie_emulat.html
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #51 dnia: Październik 05, 2009, 20:46:04 »
Ja nie korzystałem. Ale dość drogo jak tylko za "grzebanie" w elektronice.

Offline Adam Chutnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 BREAK ASB 2.2 HDI NO_FAP EXLUSIVE 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #52 dnia: Październik 20, 2009, 11:07:30 »
Koledzy mam takie pytanie. Zaraz po zakupie standardowo komputer pokazywał komunikaty o małej ilości płynu i przechodził w stan awaryjny od zapchanego fapa. Postanowiłem po kilku konsultacjach rozwiązać ostatecznie problem FAP. Filtr został rozwiercony oraz zostały wyłączone czujniki. Spalanie spadło, autko jakby zrobiło się bardziej chętne do jazdy. I tak jest do dzisiaj. Ostatnio nawet przegoniłem go na autostradzie do 210km na godz. W czasie jazdy lubi mi sie zapalić serwis oraz asr/esp faulty.. czyli jakby tryb awaryjny. Autko nie traci jednak wigoru. I tak sie zastanawiam czy to jakiś czujnik wariuje, czy tez pomogło by może  większe rozwiercenie FAP. Obecnie jest przewiercony otwór około 2x2 cm.

Dodam że błąd po raz pierwszy wyświetlił sie podczas przyśpieszania na autostradzie ( przy 130km na godz). Po postoju zgasł i po krótkiej jeździe znów się zapalił. I tak jest ciągle. System zapobiegający uślizgowi kół działa. Całe szczęście że nie ma to żadnego wpływu na jazdę, ale lubię jak wszystko w autku działa jak powinno.
Pozdrawiam wszystkich.

Czarny wieloryb 02'  :-)
Citroen Xantia 1.8 96' - off
Citroen ZX 1.4 avantage 93' - off

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #53 dnia: Październik 20, 2009, 11:29:00 »
Nie wydaje mi się żeby miało to jakiś związek z rozwierconym FAP-em. Tylko podłączenie pod komputer serwisowy (dedykowany do citroenów - lexia) może pomóc wyjaśnić przyczynę błędu.

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 20, 2009, 19:03:32 »
Cytuj

Adam Chutnik napisał:
Filtr został rozwiercony oraz zostały wyłączone czujniki.

Może nie wszystko w elektronice zostało wyłączone.

Cytuj
Obecnie jest przewiercony otwór około 2x2 cm.


U mnie nie ma 1/4 wnętrzności i nie generuje mi żadnych błędów.

Offline Adam Chutnik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 96
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: CITROEN C5 BREAK ASB 2.2 HDI NO_FAP EXLUSIVE 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 20, 2009, 22:47:20 »
U mnie po rozwierceniu również nie było żadnych błędów. Dopiero jak go przegoniłem w trasie. Spróbuję bardziej FAPa rozwiercić. Może jest za mały otwór i przy mocniejszym wciśnięciu gazu myśli że jest filtr zapchanyi włącza się tryb awaryjny. Dam znać po zabiegu:)
Pozdrawiam wszystkich.

Czarny wieloryb 02'  :-)
Citroen Xantia 1.8 96' - off
Citroen ZX 1.4 avantage 93' - off

Offline Robert Komander

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Zabrze
  • Posiadany samochód: C5 2.0HDI 2006
  • Miejscowość: Zabrze
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 20, 2009, 23:19:46 »
oświećcie mnie proszę jakie parametry kontroluje autko przy Fap-ie?
czy tylko ciśnienie na wlocie i wylocie?plus kontrola poziomu płynu Eloys?
bo jak tak to przecież wystarczy przewiercić Fap i różnica ciśnień 0(nigdy nie zapchany) a co ileś tam komunikat kasować pojemność Eloysa bez dolewania jeżeli co źle piszę to proszę o uświadomienie

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 21, 2009, 13:34:12 »
To jest o wiele bardziej skomplikowane.
Jeżeli chodzi o różnice ciśnień, to zero lub stała mała wartość interpretowana jest jako "dziura w FAP" i powoduje wyświetlenie odpowiedniego błędu.

Offline Radek Bielinski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 46
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 hdi Exclusive 2004
  • Miejscowość: Krakow
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 08, 2009, 20:34:15 »
Witam,

od dluzszego czasu mam "depollution system fault" (zla jakosc spalin).

Czy macie podobne doswiadczenie? Czy to FAP?
Czy znacie w Krakowie zaklad ktory mi bez negatywnych efektow usunie FAP lub zregeneruje? (wole ta pierwsza opcje i problem z glowy)

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 278
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 09, 2009, 11:23:07 »

Offline Jim Dziubinski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Skąd: Northampton
  • Posiadany samochód: C 5 2.2 HDI SX Auto 2003
  • Miejscowość: Northampton
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 12, 2009, 19:11:38 »
zanim podejmę inne kroki, moje pytanie.............. czy czyszczenie, płukanie coś daje jeżeli tak to na jak długo i czym to czyściłeś ?

Offline Jerzy Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Piątnica
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive
  • Miejscowość: Piątnica
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 13, 2009, 14:07:56 »
W moim odczuciu daje. Choc u mnie nie był zapchany (róznica ciśnien wynosiła coś koło 0,8MPa jesli dobrze pamietam) to czyszczenie niedawno przeprowadziłem. I auto po zabiegu zrobiło się jakby deczko żwawsze. Kolosalnej róznicy nie ma, ale na pewno pomogło.
Co do samej roboty, to w sumie prosta, jak budowa cepa.
Odkręcić trzeba kilka śrubek, 2 sondy i ma się wszystko na wierzchu. Potem wypad na myjnię bezdotykową, wrzucasz jakieś 5-7 zł i wszystko umyte:-)
Ja tak umyłem i fap i katalizator za jednym zamachem:)
C5 `01r. 2,2 HDi
były z cytryn: Xantia 2,0i+LPG, Activa 2,0 TCT

jacekczewa1

  • Gość
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 14, 2009, 21:37:26 »
czy mógły ktos podac na priv adres ( telefon)namiar na zaklad usuwający fap i zmiane oprogramowania w okolicach Kalisza?  [email protected]

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 15, 2009, 12:04:12 »
Cytuj

Jerzy Jankowski napisał:
W moim odczuciu daje. Choc u mnie nie był zapchany (róznica ciśnien wynosiła coś koło 0,8MPa jesli dobrze pamietam) ...


pomyliłeś się "tylko" o rząd wielkości - jesli podajesz w pascalach to 0,8 kPa, ale do tych pomiarów używa się głownie mbar. Na biegu jałowym powinno być 0-20 mbar. 0,8 kPa to 8 mbar więc w normie. Przy przytkanym fapie cisnienie różnicowe jest dużo powyżej 20mbar. W tryb serwisowy przechodzi gdy przez dłuższy czas jest powyżej 70-100 mbar.

Offline Jerzy Jankowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 257
  • Skąd: Piątnica
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDi Exclusive
  • Miejscowość: Piątnica
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 16, 2009, 10:16:20 »
Fakt, chyba "pojechałem" z tymi jednostkami:-) Pamiętam tylko, że na wyświetlaczu miernika było 0,8. Nie zwróciłem uwagi co było po cyfrach:)
C5 `01r. 2,2 HDi
były z cytryn: Xantia 2,0i+LPG, Activa 2,0 TCT

Offline Waldemar Lozecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 578
  • Skąd: Wałcz
  • Posiadany samochód: Xantia Break/XUD9TE/7071/Bez HA
  • Miejscowość: Wałcz
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 19, 2009, 22:12:13 »
Może było, a może nie... http://www.fap-dpf.pl/

Offline Robert Jesionczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 447
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Był: C5 MkI 2.2HDI sedan 2003, C5 MkIII 2.0 16V Exclusive BVA sedan 2008 oraz C2 1.4 Exclusive 75 KM Sensodrive 2007. Jest C5AC 1600 PureTech 2019
  • Zainteresowania: narty, piłka nożna, rolki, motoryzacja, aktywny wypoczynek
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 19, 2009, 23:29:04 »
Cena jest chyba z kosmosu  :-|

Offline Waldemar Lozecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 578
  • Skąd: Wałcz
  • Posiadany samochód: Xantia Break/XUD9TE/7071/Bez HA
  • Miejscowość: Wałcz
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 20, 2009, 00:11:58 »
Urządzenie (jakiś PLC) nie kosztuje więcej niż 300 PLN, reszta to kasa dla twórców i instalatorów....

Offline Sławek Grzesiak

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Peugeot 307 SW 1.6 HDI 109KM
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 25, 2009, 20:37:29 »
Proszę o podanie informacji gdzie w okolicy Krakowa (małopolskie lub śląskie) można usunąć bezpiecznie FAP w rozsądnych pieniądzach. e-mail: [email protected]

Offline Andrzej Grzegorz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 16
  • Skąd: Oels
  • Posiadany samochód: OPel Vectra 1.7TD
  • Miejscowość: Oels
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 10, 2010, 16:04:02 »
A ja mam trochę inne pytanie, jeszcze nie mam Cytryny ale chce kupić więc przeglądam wątki. Zdążyłem się zorientować że nie wszystkie silniki 2.0Hdi, mają fabrycznie montowany FAP, po czym poznać auto w którym tego badziewia nie było?

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #70 dnia: Styczeń 10, 2010, 20:43:59 »
Cytuj

Andrzej Grzegorz napisał:
A ja mam trochę inne pytanie, jeszcze nie mam Cytryny ale chce kupić więc przeglądam wątki. Zdążyłem się zorientować że nie wszystkie silniki 2.0Hdi, mają fabrycznie montowany FAP, po czym poznać auto w którym tego badziewia nie było?


MK I w 2.0 HDI miały sporadycznie FAP-a , 2.2 HDI wszystkie.
MKII to po VIn-ie można sprawdzić.
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #71 dnia: Styczeń 10, 2010, 21:25:46 »
Cytuj

Andrzej Grzegorz napisał:
Zdążyłem się zorientować że nie wszystkie silniki 2.0Hdi, mają fabrycznie montowany FAP, po czym poznać auto w którym tego badziewia nie było?


z tego co się sam zorientowałem to podobno po 2005r wszystkie mają FAP

Offline Łukasz Strzelczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Stare Objezierze
  • Posiadany samochód: citroen C5 2.2 HDI
  • Miejscowość: Stare Objezierze
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 25, 2010, 21:31:52 »
Witam mam pytanie czy poda mi ktoś namiary na mechanika, który usuwa FAP-a. Okolice szczecina, dziekuję i pozdrawiam.

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 14, 2010, 18:35:50 »
Witam!
Niedawno kupiłem pierwszego Citroena w życiu i... mam problem z FAP-em. Wyświetla mi się kontrolka "service". Na wyświetlaczu komputera są dwa komunikaty: "Airbag Fault" i właśnie "Minimalny dodatek do oleju napędowego". Cytryna nie ma mocy, i Jumpy z mniejszym silnikiem jest o wiele żywszy...

Pojechałem do serwisu, gdzie powiedzieli, że filtr cząsteczek stałych jest zapchany i dolewanie płynu nic tu nie da. Jedyną możliwością jest wymiana (4000 zł + inne koszty jakie znajdą się po drodze, jak to w serwisach bywa). Czytałem, że za naszą zachodnią granicą normalnie regeneruje się FAP-y, ale przed pojawieniem się ww komunikatu.

Od kiedy znalazłem to forum, ulżyło mi, ale nie do końca.
Otóż, piszecie o późniejszych problemach z czystością spalin (inne kontrolki + t. service) itp.
Co DOKŁADNIE zrobić, jak "wybebeszyć" FAP-a, jak "oszukać" potem komputer? Jak Wy to zrobiliście DOKŁADNIE?
Ew, jak ktoś zna mechanika z okolic Warszawy to prosiłbym o kontakt na Priv.

A może da się zrobić to samemu?!

P.S. Przejechane mam 181 000 km.

AAA! I Byłbym zapomniał. Po myciu (bo może tego spróbuję na początek) trzeba zalać tym płynem?
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 873
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK1] C5 HDI nie równa walka z FAP - SUKCES
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 14, 2010, 21:44:06 »
Eolys dolewa się do zbiorniczka, który znajduje się w okolicach lewego tylnego koła. Najlepiej najpierw sprawdź sobie poziom. Jeśli nie wyświtla Ci komunikat diesel additive minimum level (lub coś podobnego) to mozesz jeszcze go mieć.