Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Marek Brzeziński w Listopad 18, 2018, 00:39:00

Tytuł: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
Wiadomość wysłana przez: Marek Brzeziński w Listopad 18, 2018, 00:39:00
Dziś pogrzebałem sobie trochę w lexia i zauważyłem , że przepływ zmierzonego powietrza jest zawsze inny od zadanego. Typu 229/180 600/470 229/196 229/283 itd... zazwyczaj za mało ale czasami ciuchy za dużo.
Zrobiłem test i odpiąłem wtyczkę i pojechałem dookoła komina i o dziwo wg mnie auto bardzo płynnie reagowało na gaz duzo lepiej niż z podpięta wtyczką.
Następnie odpiąłem wtyczkę w drugim teście na pracującym silniku i od razu wywaliło ikonkę silnika i depollution error. Teraz ten błąd świeci na stałe. Będę musiał go skasować.
Czy to oznacza wymianę przepływomierza czy może wystarczy go wyczyścić?
Jeśli wymiana to koniecznie oryginał u mnie Continental bo wtrysk vdo Siemens. Może macie sprawdzony jakiś zamiennik?

Druga sprawa to w dzienniku błędów znalazlem kilka błędów których nigdy nie było F406 błąd czujnika ciśnienia oleju. Co to może oznaczać? Niedługo przegląd i będę wymieniał olej i filtry. Ale skąd taki błąd? 
 
Tytuł: Odp: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
Wiadomość wysłana przez: Nathan Podkański w Listopad 18, 2018, 00:58:57
Bylo grzebac :-)

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
Wiadomość wysłana przez: Marek Brzeziński w Listopad 18, 2018, 10:20:43
Dziś zrobiłem ponowny test i pod obciążeniem przepływomierz raczej pokazuje dobre wartości. Nigdy dużo za mało raczej to są takie wahania. Nie wiem czy tak to powinno wyglądać.
Tytuł: Odp: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
Wiadomość wysłana przez: Marek_S w Listopad 18, 2018, 14:19:52
Przestań grzebać bo tylko zepsujesz czytanie parametrów wymaga wiedzy i praktyki
Tytuł: Odp: Odłączenie przepływomierza a praca silnika 2.0 hdi oraz błąd olejowy
Wiadomość wysłana przez: Piotr Morawiec w Listopad 18, 2018, 20:03:07
Moja przepływka na biegu jałowym skakała wartościami jak wściekła. Auto kopciło cały czas. Zdjąłem rurę metalową od EGRu i patrzyłem jak się zawór zachowuje. Cały czas otwarty/uchylony. Nie ważne czy obroty jałowe, czy pełen but. Wartości temperatury powietrza z przepływki też były z sufitu, coś koło 45 stopni, gdy temp powietrza była 20.
Wstawiłem nową bodajże VDO i śmiga.