Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu  (Przeczytany 7868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 16, 2019, 12:42:48 »
Co do Varty Silver, bo taką właśnie mam w wersji 77Ah to jest w aucie od 3 lat i objawy prawie takie jak u autora wątku. Economy Mode od nowości i dość szybki spadek prądu rozruchowego przy nawet weekendowym postoju w mroźne dni.  Nigdy nie było tak, że nie zakręcił czy nie odpalił ale słabnie dość szybko. Z takim aku kupiłem to auto. Coś na rzeczy z tą Vartą jest chyba.

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 16, 2019, 17:22:55 »
Nie wiem co z tymi akumulatorami. Dzisiaj było 5 stC i radio mi pograło może z 6 min zanim się załączył Economy Mode. To wychodzi że robiąc dziennie te 8 km do pracy i z powrotem, w tym 4 razy odpalanie auta, bo jeszcze do przedszkola podjazd czy na siłownię, to muszę podładowywać co 2-3 miesiące nowy akumulator? Kiedyś to było nie do pomyslenia. Chyba że komputer jest jakoś szczególnie wrażliwy na niedoładowanie akumulatora i wystarczy że parę % spadnie i już Economy mode się wcześniej załącza?

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 16, 2019, 23:22:17 »
Jaki polecilibyście prostownik do aku Bosch s05 008?
Zastanawiam się nad Bosch C3 https://www.ceneo.pl/14500553

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Everybody lies.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 17, 2019, 08:53:03 »
Mały prąd ładowania tej ładowarki Bosch...do Twojego aku. Naładuje ale w czasie dłuższym...
Szukaj prądu ładowania na "1/10 pojemności akumulatora"....przynajmniej.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 17, 2019, 10:05:15 »
W C5 jest trochę kiepsko przez ten moduł ładowania. Taka ładowarka automatyczna (ja mam z Lidla) spokojnie przez noc naładuje aku 80Ah - przynajmniej mój Kozak nie potrzebuje więcej, ale potem przydałoby się aby alternator podładował go napięciem 14,5V, aby osiagnął pełnię naładowania, a ten cwany moduł jak widzi, że aku zostal naładowany to ładuje go tylko na 13V. Dopiero jak się trochę rozładuje to zwiększa napięcie i prad ładowania. Może to i zmniejsza zużycie paliwa oraz wydłuża życie akumulatora, ale w zimie sprawia, że aku na krótkich trasach jest niedoładowany, zwłaszcza jak się jeszcze dodatkowo używa webasto na 20-30 minut przed odpaleniem auta.

Offline Tomasz Hudy

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 086
  • Skąd: Lędziny
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X7) Tourer (2011) 2.0 HDI RHH AM6C
  • Zainteresowania: informatyka, elektronika
  • Miejscowość: Lędziny
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 17, 2019, 11:23:21 »
(...) ale potem przydałoby się aby alternator podładował go napięciem 14,5V, aby osiagnął pełnię naładowania, a ten cwany moduł jak widzi, że aku zostal naładowany to ładuje go tylko na 13V.
Mała uwaga - akumulator ładuje się prądem a nie napięciem ! Wraz ze wzrostem napięcia na akumulatorze prąd maleje, więc pojemność jaką się uzyska pod koniec cyklu ładowania jest nieznaczna. Natomiast długotrwałe ładowanie akumulatora powyżej napięć 14,5V skraca jego żywotność, dlatego przy pracy buforowej (jaka występuje np. w zasilaczach UPS) napięcie jest utrzymywane w okolicy 13V - to jest po prostu zdrowsze dla akumulatora.



Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 17, 2019, 12:01:26 »
Wiadomo, że to prąd ładuje akumulator, ale musi być spełniony warunek, że napięcie na prostowniku bedzie wyższe niż napięcie akumulatora, więc prad jest jakby pochodną tego. Nie da się wymusić dużego pradu ładowania bez podniesienia napięcia - chyba, że akumulator jest głęboko rozładowany i wymusi wysoki prąd przy niskim napięciu. Zasadą jest, że gdy akumulator jest naładowany prąd ładowania maleje a napięcie rośnie aby wymusić przepływ pradu przez aku. Dużym prądem mogą ładować tylko duże prostowniki transformatorowe, ale trzeba to robić pod dozorem. Nie można zostawić takiego podpiętego aku na noc. Mam taki prostownik z zakresami ładowania napięciem do 24V i prądem do 20A, ale rzadko go używam, bo potrafi przez 2 godziny naładować aku i potem idzie napięcie ponad 16V, więc długie ładowanie wykończy szybko aku. Ładowarki elektroniczne są bardziej bezpieczne i automatycznie się wyłączają po przekroczeniu 14,6V. Potem działa tylko podtrzymanie. Ja u siebie podłączam w garażu ładowarkę wieczorem a rano jest już na podtrzymaniu, nie odłaczam akumulatora.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 17, 2019, 16:34:48 »
Jaki polecilibyście prostownik do aku Bosch s05 008?


Ja ze swojej strony polecę CETEK MXS 5.0 lub 7.0. Mnie 5.0 wystarcza i też się wieksze akumulatory naładuje. Minus to cena tych sprzętów.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 17, 2019, 17:24:05 »
Ja mam i takie cudo z marketu, mam też zwykły transformatorowy - jak już to wolę ten transformatorowy
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Kuba Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 198
  • Skąd: Zielona góra
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2.0 hdi 163km Aut.
  • Miejscowość: Krosno Odrz
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 17, 2019, 19:44:31 »
Ja również polecam ładowarke Cetek , duży plus za to że nie trzeba odłączać akumulatora do ładowania i bez strachu można zostawić ją na noc i nie martwoc sie o przeładowanie , spięcie itp

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 17, 2019, 20:10:00 »
Takimi ładowarkami nie zrobicie gęstości elektrolitu bo one nie dają napięcia powyżej 16V.To tylko podładuje akumulator ale go nie naładuje.

Offline Krzysztof Walc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 330
  • Skąd: Ozorków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V X7 2008r. Exclusive
  • Zainteresowania: Film, siłownia, muzyka, podróże, audio
  • Miejscowość: Ozorków
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 17, 2019, 20:38:57 »
Z tego co piszą to ładowarka ma funkcje odsiarczania i przywracania sprawności aku. W pierwszym etapie daje 15,8 V żeby odsiarczyć płyty. W którymś z kolejnych też napięcie wzrasta do 15,8 V żeby spowodować gazowanie i wymieszanie elektrolitu. Tak więc to chyba nie takie głupie urządzenie które ładuje stałym napięciem 14,6 V?

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 17, 2019, 20:40:54 »
Ktoś tu już dawał link do testu tej ladowareczki. Jest faktycznie tak, że elektrolitu nie zageszcza

Wysłane z telefonu przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 17, 2019, 22:28:28 »
Żaden marketowy prostownik nie naładuje tak jak ładowarka. Opisywałem to już zeszłej zimy. 4 letnia Varta w mojej Corsie ze względu na usterkę rozrządu a za chwilę pompy paliwa, dwukrotnie na grubym mrozie, została wyładowana do zera aż rozrusznik nie kręcił. Mechanik wziął na tester -> Szrot. Wydajność 60/100%. Diagnoza - kupić nowy. Naładował prostownikiem żebym chociaż do domu dojechał. Odstawił auto z naładowanym aku na dwór rano, wieczorem przyjezdzam i nie kręci. Prąd wyparował. Pożyczyłem ładowarkę od kolegi bo nie miałem kasy na takie cudo ani na nowy akumulator. Dopiero co rozrząd i pompe spienieżyłem. Wyjałem aku z Corsy, podłaczyłem do ładowarki w domu.
Akumulator ładował się dokładnie 49 godzin zanim pojawiła się informacja, że akumulator jest gotowy a to tylko 44Ah. Zawiozłem do mechanika. Podłaczył pod tester -> 95/100% sprawności. AKumulator od tamtej pory przeżył poprzednią zimę, żyje obecnie i ani razu nie dało się odczuć spadku pojemności. Jeździ nadal. Mija jej 5 lat użytkowania na krókich odcinkach i nic nei wskazuje na to aby szykowała się wymiana.

Korzystając z okazji posiadania ładowarki, po dłuższym jeżdżeniu wyjąłem niby naładowany alternatorem akumulator z Xantii. NIgdy przenigdy nie było problemu z ospalaniem nawet w największe mrozy. Krecił aż miło.
Mimo to, że dopiero co został wyjęty z samochodu po ładowaniu alternatorem przez dłuższy czas, ładowarka do momentu aż wskazała że aku jest naładowany, była podpięta przez równo 24h. Także "naładowany" akumulator był jeszcze ładowany przez 24h.

Cena tej ładowarki jak kolega mówił to ponad 300zł. Ma ona tez funkcje odsiarczania i utrzymywania sprawności. Nie pamiętam co to dokładnie było. Jakas niemiecka, importowana, bez polskich napisów ani bez polskiej instrukcji. On ma 3 samochody w tym 2 diesle i motor więc 4 aku do utrzymania. Korzystając z ładowarki, nie zmieniał jeszcze w żadnym z nich akumulatora.

Także mi osobiście żadne badania i opinie nie sa potrzebne bo sam na własnym akumulatorze przekonałem się że dobrą ładowarką można przywrócić do życia akumulator w stanie "nadaje sie do wyrzucenia".
Jeśli aku jest uszkodzony, ma zwarcie, ładowarka to wykrywa i sygnalizuje defekt.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 872
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 18, 2019, 10:22:57 »
Ja również taką ładowarką automatyczną z lidla naładowałem prawie nową centrę future72Ah, po zgonie jaki zaliczyła w Audi A4 1,9tdi. Zapchał się odpływ na podszybiu i aku prawie po korki stał w wodzie i gdzieś zrobiło się zwarcie i wyładowało go do zera. W sumie to nie wierzyłem, że coś się da z nim jeszcze zrobić, ale po 48h doszedł do siebie i potem jeszcze kilka lat służył i poszedł z autem w nowe ręce. Może ta ładowarka i nie naładuje do 100%, ale jest wygodna i bezpieczna i bez obaw można ją zostawiać na noc w aucie z nieodpiętym aku. Przy prostowniku bym się na to nie odważył. W takim wypadku to ładowanie tylko poza autem ze względu na możliwość ładowania dużym prądem i ryzyko pożaru, gdyby coś poszło nie tak. Ładowarka również wykrywa zwarcie lub zamianę plusa z minusem i nie pozwala na ładowanie.

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 18, 2019, 10:32:11 »
Pożyczyłem ładowarkę od kolegi
To poproś kolegę o markę i model lub zdjęcie
ładowarką automatyczną z lidla
Podrzucisz model? :)
Everybody lies.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 18, 2019, 17:20:09 »
Co do ładowarek to znalazłem kilka ciekawych artykułów - wyniki testów są różne w zależności od tego kto je przeprowadza i czego oczekuje.
Ja znalazłem coś takiego:
http://www.amperek.eu/index.php?p281,maximizer-akumulatora-12-24-36-48v-odsiarcza-i-wydluza-zywotnosc-akumulatora

Natomiast co do mojego akumulatora - od 16.01 wniesiony do domu i co ciekawe pomiar tym samym urządzeniem - 12,5 V  620 EN - nie sprawdzałem w aucie.
Natomiast zakupiony Kozak praktycznie po 3 dniach w aucie - odpalenie na dotyk.
Dziś Varta została wykwaterowana na dwór - zobaczymy po kilku dniach.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 18, 2019, 18:48:31 »
Saito Procharger.
Widze ze  przez kilka lat potaniało o pare zł i można już wyrwać za ponad 200zł.



Są też wersje "compact" i "S", tańsze i z okrojonymi funkcjami. Ona nie ma widze dużego prądu ładowania. Pewnie dlatego została kupiona bo kolega ma motor i aku żelowe.

Do samego samochodu może warto kupić coś z troche większym prądem, szczególnie jak Wy tu macie diesle czyli dużo większe akumulatory do naładowania co na pewno zajmie więcej czasu jak aku jest w słabej kondycji. Chociaz jak kolege wyżej napisał, on też ładowarką ładował 48h, więc myślę, że długi czas ładowania jakoś wielce się nie skróci przy większym prądzie. Wyjąc aku w piątek, podłączyć i zapakowac w niedziele wieczorem do auta. Mimo to, że ta ma mały prąd, elektrolit słychac bylo bardzo wyraźnie, że "pracował". Dlatego osobiście niedopłacałbym za wielkich kwot tylko za możliwośc posiadania prądu typu 4-5A.

Ciekawostką jest to, że takie ładowarki jak skończą ładować, przeskakują sobie z trybu odsiarczanie na podtrzymywanie i z powrotem na odsiarczanie tak wkółko co jakiś czas. Nie wiem czemu to ma służyć. Widocznie tak ma być.

Cetek ma ciekawe ładowarki ale i równie nieciekawe ceny  :(

Offline Michał Uriasz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 494
  • Skąd: Rybnik
  • Posiadany samochód: Insignia :)
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 19, 2019, 08:05:57 »
Postanowiłem wziąć CTEK MXS 5.0
Zobaczymy czy się sprawdzi
Everybody lies.

Offline Mariusz Pastuszak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.2HDI Tourer 2014
  • Miejscowość: Świdnik
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 19, 2019, 11:33:24 »
Mam i jestem zadowolony. Bez odłączania akumulatora podłączam CTEK'a i na drugi dzień mam naładowany akumulator.

Offline Tadeusz Stromski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kamień Pomorski
  • Posiadany samochód: C4 GP excl. MPC 2.0 HDI 08'+C5 X7 2.0 hdi 140excl.
  • Zainteresowania: DYI, Filmy Stanisława Bareji
  • Miejscowość: Kamień Pomorski
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 19, 2019, 11:52:37 »
Od siebie mogę polecić UWAGA: stary zasilacz od laptopa, odcinamy wtyk, zakładamy krokodylki i mamy ładowarkę 15V jakieś 5A o idealnie wygładzonym prądzie  i kilkoma zabezpieczeniami:
Cytuj
Zabezpieczenie UVP - Under Voltage Protection
Zabezpiecza przed zbyt niskim napięciem na liniach wyjściowych. Jest spotykane znacznie rzadziej niż OVP, ponieważ zbyt niskie napięcie nie uszkadza zasilanych podzespołów, może jednak wpłynąć negatywnie na ich stabilność.

Zabezpieczenie OCP - Over Current Protection
Zabezpiecza przed zbyt wysokim prądem na linii. Zapobiega przeciążeniu stabilizatora, co mogłoby spowodować uszkodzenie zasilacza. Zabezpieczenie to wymagane jest przez normę ATX12V

Zabezpieczenie OLP - Over Load Protection
Jego zadaniem jest zabezpieczenie zasilacza przed przeciążeniem (nie ograniczając się do poszczególnych linii). Spotykamy także inną nazwę tego zabezpieczenia - OPP - Over Power Protection.

Zabezpieczenie OTP - Over Temperature Protection
Zabezpiecza przed przegrzaniem zasilacza, często związane jest z OLP. Zabezpieczenie to wymagane jest przez normę ATX12V.

Zabezpieczenie OVP - Over Voltage Protection
Zabezpieczenie wymagane przez normę ATX12V. Zabezpiecza ono przed zbyt wysokim napięciem na linii wyjściowej i uszkodzeniem zasilanych podzespołów.

Zabezpieczenie SCP - Short Circuit Protection
Zabezpieczenie przeciwzwarciowe, po wykryciu zwarcia odłącza zasilacz. Jako zwarcie przyjmuje się opór mniejszy niż 0,1om. Każdy zasilacz musi posiadać to zabezpieczenie.

Zabezpieczenie IOVP - Input Over Voltage Protection
Zabezpiecza zasilacz przed zbyt wysokim napięciem wejściowym. Stosowane jest głównie w zasilaczach z manualnym przełącznikiem napięcia sieciowego.

Zabezpieczenie IUVP - Input Under Voltage Protection
Zabezpiecza zasilacz przed zbyt niskim napięciem wejściowym. Stosowane jest głównie w zasilaczach z manualnym przełącznikiem napięcia sieciowego
za kilka złotych

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 19, 2019, 12:26:11 »
Mam i jestem zadowolony. Bez odłączania akumulatora podłączam CTEK'a i na drugi dzień mam naładowany akumulator.
Czy napewno naładowany? Zmierzyłeś gęstość elektrolitu czy tylko  prostownik zasygnalizował i skończył ładować?
Jak pisałem wcześniej ładowarki automatyczne nie zrobią gęstości czyli nie naładują akumulatora.Ładowarki kończą ładowanie kiedy napięcie dojdzie do ok.14.5V i sygnalizują FULL.Są ładowarki z funkcją"R" i tutaj napięcie może się zbliżyć do żadanych 16V.Jedyne wiarygodne potwierdzenie czy akumulator jest nałądowany to zmierzenie gęstości.Dlatego warto przed zakupem akumulatora wybrać taki,który ma jeszcze korki.Dla osób interesujących się tematem polecam kanał : https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw/videos?disable_polymer=1
Widziałem wszystkie filmy na tym kanale i co nieco wiedzy posiadłem.

Offline Marcin Siwek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 34
  • Skąd: Kęty
  • Posiadany samochód: C5 MKIII 2.2Hdi 173KM Tourer
  • Miejscowość: Kęty
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 19, 2019, 13:16:45 »
Też kiedyś naczytałem się "mądrości" na temat ładowania zwykłych akumulatorów typu Ca/Ca do 14,4V..... Dopiero kanał, który podał Tomek, otworzył mi oczy. To, że macie napięcie na niby naładowanym akumulatorze dajmy te 12,7V nie oznacza, że jest naładowany. Drugim wyznacznikiem naładowania akumulatora jest GĘSTOŚĆ elektrolitu. Pomyślcie dlaczego niektórzy producenci umieszczają "szczelne" wieczka albo nie umieszczają korków do sprawdzania gęstości? W trosce niby o Nas czy o swój zarobek...


Tak jak Tomek polecam kanał mrAkumulator.
Jednym z filmików są pokazane wykresy napięciowe, natężeniowe i czasowe jak ładować aku typu Ca/Ca, hybrydowej Ca/Sb, standardowej antymonowej Sb/Sb, AGM i GEL.
Są testy różnych marek i typu aku.
Jest też test pokazujący, że auto potrzebuje około 20-30 minut na ponowne naładowanie aku po jednym zapaleniu auta.
Są też testy prostowników/ładowarek w tym też CTEKu.


Oczywiście jest na tamtym kanale ogromna wiedza i ja im wierzę. Ale może niektórzy stwierdzą, że skoro prowadzący są właścicielami sklepu z akumulatorami itp. itd. to specjalnie pokazują jak "udupić" akumulator. To już zostawiam w Twojej mądrości i sumieniu.


Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 19, 2019, 18:09:56 »
To wszystko prawda, pozostaje kwestia czy nie jest to na sile dorabianie ideologi do nieskomplikowanej i relatywnie taniej rzeczy. W XP mam aku od nowości wiec 9 lat. Ostatnie trzy lata sporadycznie doładowuje zimą, ale głównie dlatego, że zdarza się że auto stoi dłużej. Ładowarka jakaś prymitywna, kupiona naście lat temu w markecie. Plus oczywiście w czasie jazdy, od czasu do czasu robię długie trasy wiec się doładuje.  W starej A klasie mam jakiś wielgaśny aku jak na takie małe auto (72Ah?), aku również ma 9 lat, podobnie jak wyżej doładowuje czasem gdy dłużej stoi, ale poza tym po prostu jeżdżę i nie wnikam. A auto jeździło głównie po mieście na krótkich odcinkach wiec mało higienicznie dla akumulatora. Niczego nie dolewam i nie robię pomiarów elektrolitów. Może jestem ignorantem, ale śmiem twierdzić, że gdybym się bawił w zawodowe ładowarki to niczego by to nie zmieniło. A może już stary jestem i coraz mniej wierze w teorie spiskowe i cudowne domowe sposoby na poprawianie producenta ;-)
Do motocykla mam umyślną, ale głównie dlatego, że potrzebne są trochę inne parametry i mogę na stałe kable zamocować pod siedzeniem. A do tego ładowarka jest wodoodporna, mała i lekka (łatwo transportowalna). Do samochodu chyba też się nadaje (chociaż ma jakieś ograniczenie co do wielkości aku wiec przy dużym dieslu może nie zaskoczyć), ale nie miałem okazji spróbować.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)

Offline Krzysztof Leśniczak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 223
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 HDI. Jest Volvo S80 2.0+LPG
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Rozładowanie akumulatora ale tylko podczas mrozu
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 19, 2019, 21:45:50 »
Ty po prostu masz stary dobry akumulator a nie wybrakowany eko bezobsługowy szczyt techniki.
Ja w Volvo mam akumulator z pierwszego montażu. Ma już 11 lat. Pali na dotyk. Szkoda mi go nawet wyciągać i podładowywać skoro wszystko jest w porządku i nie ma żadnych oznak braku pojemności. Jednak ja własnie zawdzięczam to starej nieekologicznej produkcji aku na pełnych ołowianych płytach. Tak mi się wydaje.
W Xantii miałem kiedyś Molla. Przeżył 8 lat. Umarł tylko dlatego, że raz zostawiłem Xantie na światłach i dostał zwarcie po pełnym rozładowaniu. Ciężki był jak cholera a to tylko 62 Ah było.

Co do "innych marek". Jest takie coś jak Westa Forse. Cały żólty akumulator. Produkowany na ukrainie. Z tego co się dowiedziałem i przeczytałem, akumulator ten nie jest tańszy niż markowe a nawet droższy.
Cytuj
wiecie dzięki czemu akumulatory Westa mają jedną z najwyższych(jeśli nie najwyższą) moc rozruchową??? bo w przeciwieństwie do innych firm nie wycinają płytek ołowianych tylko wylewają je do odpowiednich rozmiarów form dzięki czemu struktura krystaliczna jest zachowana -mają to opatentowane
czego efektem jest wysoki prąd rozruchowy i duży ciężar aku. Dodatkowo ten aku ma korki na kazdej celi. Jego mała popularność spowodowana jest tym że dystrybutor nie jest zainteresowany ich rozpropagowaniem. Wiadomo, bogaci i wielcy musza mieć udział w rynku a nie jakies Westy czy Kozaki.

Przykładowo akumulator Westa Forse 74Ah ma 720A prąd a Bosch i Varta 680A.