Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Podniesienie C5 MK2 do pozycji serwisowej gdy nie jest możliwe odpalenie silnika  (Przeczytany 2050 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adrian Andrasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Żary
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16v+LPG 2009r
  • Miejscowość: Żary
Witam, czy ktoś zna jakiś sposób na podniesienie C5 MK2 do pozycji serwisowej gdy nie jest możliwe odpalenie silnika?
Czy w lexii jest taka możliwość?
Auto cały czas jest w eco mode, nawet po odpięciu i zapięciu akumulatora.

Były
XM 2.0 8v LPG 89r
ZX 3d 1.6 8v LPG 92r
Xsara 3d 1.8 8v LPG 98r
Xsara 3d 1.8 8v LPG 99r
XM 2.0 TCT LPG 99r
Xsara II kombi 1.6.16v LPG 2001r
C5 2.0 16v LPG 2002r
C5 MK2 1.6 HDI

Offline Piotr Starzycki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 413
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C5 MKII PB 2.0
  • Zainteresowania: Brak
  • Miejscowość: Sosnowiec
Odp: Podniesienie C5 MK2 do pozycji serwisowej gdy nie jest możliwe odpalenie silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2018, 21:53:17 »
Pozycja serwisowa to Twój najmniejszy problem.

Offline Grzegorz Depa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: Sędziszów Młp.
  • Posiadany samochód: Citroen C5 mk2 2.9 V6 211 KM 2005 BVA, Xantia Activa mk2 2.9 V6
  • Zainteresowania: IT, Filmy, Seriale
  • Miejscowość: Sędziszów Młp.
Odp: Podniesienie C5 MK2 do pozycji serwisowej gdy nie jest możliwe odpalenie silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2018, 22:19:49 »
Już w sytuacji krytyczniej krytyczniej to można cięgna poluzować i zmienić ich położenie. Wtedy jak podepniesz akumulator to auto będzie się chciało podnieść do bazowej wysokości, którą mu zmienisz. Albo można w lexii zmienić mu korekty (tylko nie wiem czy auto musi być odpalone) i wtedy też się podniesie. Oba sposoby są inwazyjne. Robiłbym to w ostateczności.
Jeżeli pisze bzdury to sorrki  ;)
Były:
Citroen C5 mk1 2.0 HDi 110 KM 2001 BVM
Citroen C5 mk2 2.0 16v 140KM 2004 BVM

Offline Adrian Andrasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Żary
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16v+LPG 2009r
  • Miejscowość: Żary
Odp: Podniesienie C5 MK2 do pozycji serwisowej gdy nie jest możliwe odpalenie silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 13, 2018, 20:38:50 »
Jak masz słaby akumulator to pompa,  nawet jak jej sztucznie wymusisz start co uważam i tak za niemożliwe dostaje dużo bardziej po tyłku.  Może lepiej podłączyć prostownik na noc i po problemie?

Problem jest inny, padła mi pompa CR i samochód został wepchany na podnośnik kolumnowy i podniesiony do góry bez ustawienia zawieszenia w górny serwis. Został też wtedy prewencyjnie odłączony akumulator, po opuszczeniu podnośnika samochód oczywiście położył się na ziemię a po podłączeniu akumulatora i włączeniu zapłonu nawet nie próbował się podnieść.
Dlatego pytam czy np lexią można wymusić podniesienie auta bo każdorazowe umieszczenie i ściągnięcie auta z podnośnika zabiera sporo dodatkowego czasu gdyż samochód jest niższy niż łapy podnośnika.

Były
XM 2.0 8v LPG 89r
ZX 3d 1.6 8v LPG 92r
Xsara 3d 1.8 8v LPG 98r
Xsara 3d 1.8 8v LPG 99r
XM 2.0 TCT LPG 99r
Xsara II kombi 1.6.16v LPG 2001r
C5 2.0 16v LPG 2002r
C5 MK2 1.6 HDI

Offline Adrian Andrasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 12
  • Skąd: Żary
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.6 16v+LPG 2009r
  • Miejscowość: Żary
Odp: Podniesienie C5 MK2 do pozycji serwisowej gdy nie jest możliwe odpalenie silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2018, 23:04:49 »
Jak masz słaby akumulator to pompa,  nawet jak jej sztucznie wymusisz start co uważam i tak za niemożliwe dostaje dużo bardziej po tyłku.  Może lepiej podłączyć prostownik na noc i po problemie?

Problem jest inny, padła mi pompa CR i samochód został wepchany na podnośnik kolumnowy i podniesiony do góry bez ustawienia zawieszenia w górny serwis. Został też wtedy prewencyjnie odłączony akumulator, po opuszczeniu podnośnika samochód oczywiście położył się na ziemię a po podłączeniu akumulatora i włączeniu zapłonu nawet nie próbował się podnieść.
Dlatego pytam czy np lexią można wymusić podniesienie auta bo każdorazowe umieszczenie i ściągnięcie auta z podnośnika zabiera sporo dodatkowego czasu gdyż samochód jest niższy niż łapy podnośnika.
Adrian to że jest za nisko i są kombinacje to jedno, ale podnoszenie w tej pozycji tak żeby zwisały koła też może narobić problemów z zawieszeniem,  chociaż nie musi. Jak jest to sprawa gardlowa to może jest szansa że auto chociaż załapie na chwilę na plaku bo  pompa od zawieszenia powinna wtedy zastartować i nawet jak silnik zgaśnie to pompa dobije do górnej pozycji.

W tej chwili rozrząd jest rozpięty

Były
XM 2.0 8v LPG 89r
ZX 3d 1.6 8v LPG 92r
Xsara 3d 1.8 8v LPG 98r
Xsara 3d 1.8 8v LPG 99r
XM 2.0 TCT LPG 99r
Xsara II kombi 1.6.16v LPG 2001r
C5 2.0 16v LPG 2002r
C5 MK2 1.6 HDI

Offline Adam Kimus

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 612
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 1.8 benz 125KM 2006 rok
  • Zainteresowania: Informatyka, motoryzacja, komórki, trochę turystyka najlepiej z widokami gór.
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Podniesienie C5 MK2 do pozycji serwisowej gdy nie jest możliwe odpalenie silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 16, 2018, 20:11:17 »
Odkręcenie korka na pewno nie zaszkodzi. Wtedy układ choć trochę będzie odprężony. U mnie mechanik który zna się na cytrynach jak podnosił to z normalnej pozycji ale z odkręconym korkiem. 
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Podniesienie C5 MK2 do pozycji serwisowej gdy nie jest możliwe odpalenie silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 16, 2018, 21:34:58 »
Jak masz słaby akumulator to pompa,  nawet jak jej sztucznie wymusisz start co uważam i tak za niemożliwe dostaje dużo bardziej po tyłku.  Może lepiej podłączyć prostownik na noc i po problemie?

Problem jest inny, padła mi pompa CR i samochód został wepchany na podnośnik kolumnowy i podniesiony do góry bez ustawienia zawieszenia w górny serwis. Został też wtedy prewencyjnie odłączony akumulator, po opuszczeniu podnośnika samochód oczywiście położył się na ziemię a po podłączeniu akumulatora i włączeniu zapłonu nawet nie próbował się podnieść.
Dlatego pytam czy np lexią można wymusić podniesienie auta bo każdorazowe umieszczenie i ściągnięcie auta z podnośnika zabiera sporo dodatkowego czasu gdyż samochód jest niższy niż łapy podnośnika.
W takiej sytuacji awaryjnie można go zdjąć z łap, w ten sposób, że ponownie trochę go podnosimy, aby koła zwisały nad podłogą, w miejsca pod 4 kołami podkładamy półmetrowe odcinki grubych  desek, opuszczamy, aby stanął kołami na tych deskach, usuwamy łapy, podkładamy brakujące odcinki desek,  aby utworzyć rodzaj szyn i wypychamy po nich auto z podnośnika. Trochę z tym zachodu, trzeba poprzycinać te deski, i dobrać ich grubość, aby łapy wyszły.
Pozdrawiam,
Lech