Klub Cytrynki

Samochody => Xsara Picasso => XP - Elektryka i elektronika. => Wątek zaczęty przez: Łukasz Choiński w Lipiec 05, 2011, 19:13:21

Tytuł: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Choiński w Lipiec 05, 2011, 19:13:21
Narzędzia potrzebne:
Torx 20
ostry nóż
lutownica, kalafonia, cyna
mały płaski śrubokręt
próbnik prądu 12v
miernik prądu
izolacja
przekaźnik

Odkręcamy osłonę pod kierownicą - dwie śruby torx 20
Wyjmujemy schowek po lewej stronie zakrywający bezpieczniki mocniejszym pociągnięciem.
odkręcamy 5 śrub torxów 20
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705128.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705127.jpg)
Przy skręcaniu pamiętajcie że wkręty się różnią. Te z rzadszym gwintem (rys2) są do osłony pod kierownicą.

(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705129.jpg)
Pod spodem przyczepiona jest osłona materiałowa do osłony plastikowej za pomocą trzech zapinek - ściągamy je za pomocą śrubokręta.
Odciągamy osłonę i zdejmujemy kostki z przycisków od sterowania lusterkami itd...
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705109.jpg)
Ściągamy kostkę z drzwi odkręcając pierścień i patrząc na nią od przodu pin o który nam chodzi będzie znajdować się na dole. Jedni piszą że jest to prawy a inni że lewy dlatego utnijcie sobie kawałek przewodu i połączcie jeden z tych pinów z masą (śruba od nawiasu drzwi) i powinien odezwać się zamek. Inne źródła piszą o tym że to biały kabel - u mnie zielony.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705106.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705108.jpg)
Teraz przydatnym urządzeniem będzie miernik, (szukanie przewodu po symbolu nie zdało tu egzaminu bo nie chciało mi się wypatrywać) który ustawiamy na sprawdzanie obwodu zamkniętego. Wpychamy jeden koniec miernika do pinu w kostce a drugim szukamy. Powinien być tu ( u mnie tak właśnie jest). Jest to kostka u góry także trzeba się powykrzywiać żeby ją zobaczyć. Inne źródła piszą że jest to niebieska kostka - i tu pudło.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705123.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705122.jpg)
 wyciągamy kostkę zwalniając blokadę, rozcinamy trututkę i wyciągamy szynę z pinami (nie miałem tak cienkiego miernika żeby grzebać w gnieździe a nie chciało mi się kombinować :) ) no i szukamy tego kabla.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705111.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705112.jpg)
Przecinamy ten kabelek i ja żeby było wygodniej dolutowałem do każdego końca jeszcze po kawałku przewodu aby po włączeniu wtyczki wygodniej mi się testowało a potem lutowało.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705121.jpg)
Mamy już wszystko na wierzchu więc szukamy teraz +. Wśród kabli znalazłem kostkę z jednym brązowym kablem luźno wiszącą gdzie właśnie był prąd.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705113.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705125.jpg)
Przyczepiamy przekaźnik ( ja znalazłem u góry dziurę więc przynitowałem ją do niej).
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705126.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705124.jpg)
Dalej postępujemy z instrukcją dodaną do sterownika. U mnie było tak:
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705115.jpg)
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705120.jpg)
Od sterownika - Zmostkowałem czarny (masa) z żółto białym i żółtym i podczepiłem pod masę auta - jedna ze śrub u góry.
(http://i938.photobucket.com/albums/ad227/Guliver1978/Centralny%20Zamek%20picasso/20110705114.jpg)
+ czerwony od sterownika podłączamy do plusa w samochodzie i do tego samego plusa podłączamy kawałek kabla który przylutowujemy do przekaźnika do nóżki 86
Biały ze sterownika - odpowiedzialny za zamykanie mostkujemy z kablem od wtyczki do BSI (u nas zielony) i przylutowujemy do przekaźnika do nóżki 87a.
Biało czarny ze sterownika odpowiedzialny za otwierania idzie do nóżki 85
Kabel idący od drzwi który przecięliśmy podpinamy pod nóżkę 30. Wychodzimy z samochodu i bawimy się pilotem - powinno wszystko działać.
Tytuł: Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Koliński w Lipiec 05, 2011, 19:49:06
Dzięki Łukasz za instrukcję. Jak widać co inne Picasso, to inne kolory kabli. :-( Rozumiem, że rozbierałeś kostkę przy drzwiach kierowcy, czy tak? Bo ktoś wcześniej pisał, że podłączał się do kabelków prowadzących do drzwi pasażera (ponoć po wyjęciu schowka jest dobry dostęp do kabli).
Tytuł: Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Choiński w Lipiec 06, 2011, 17:47:15
W sumie nie trzeba jej rozbierać tylko ściągasz z tyłu tą gumową harmonijkę i masz kable na wierzchu. Wiesz.. też tak myślałem żeby nie szukać kabla w kabinie tylko z tej kostki puścić ale jestem zbyt nerwowy i myślę że jak bym musiał przedrzeć się z tym kablem do kabiny przez wiązkę to po puszczeniu paru ku.... bym coś urwał.
Tytuł: Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Adam Lissewski w Grudzień 24, 2011, 21:59:28
Witam.
Miałem właśnie "przyjemność" instalowania dodatkowego sterownika centralnego zamka. Instrukcja znalesiona wyżej była niezbędna jednak zastosowałem wersje bez dodatkowego przekaźnika. w załączniku schemat podłączenia, reszta jak temacie.
Pozdrawiam Adam
Tytuł: Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: arkadiusz wróblewski w Styczeń 03, 2013, 11:33:34
Witam ,mam zamiar zamontować centralkę firmy PROXIMA.Z Waszej instrukcji wynika że wystarczy przeciąć jeden przewód i wpiąć do niego centralkę,czy tak?
Tytuł: Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Stefan Ostrowski w Styczeń 05, 2013, 17:16:37
A może próbował ktoś podłączyć pod dodatkowy sterownik centralnego zamka - otwieranie bagażnika z pilota?
Mój sterownik  ma taką możliwość ale nie wiem gdzie to podłączyć.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Sebastian Saj w Czerwiec 08, 2015, 11:28:57
                        Adam Lissewski   (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=profile;u=11581)Jak podłączyłeś sterownik bez tego przekaźnika dodatkowego  po mam problem z tym podłączeniem a nie widzę twojego załącznika o którym pisałeś ?


Już widzę jest a da się podłączyć jakoś bezpośrednio do kabli przy samy siłowniku bez dostawania się do BSI i bez dodatkowego przekaźnika bo nie rozumiem po co jeszcze jest on potrzebny.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Witek w Sierpień 30, 2015, 23:23:52
witam
Przeczytałem tą instrukcje i załamałem się, bo jestem elektrykiem (niepraktykującym od 25 lat) a nie do końca zrozumiałem o co chodzi. Usiadłem przy aucie na 2 dni i zrobiłem "centralny" na 3 sposoby. Postaram się je opisać.

przygotowania.
Jak kolega wspominał, najlepiej dobrać się do wtyki pomiędzy karoserią a drzwiami od strony pasażera. tak czy siak, musimy odkręcić wtykę, zdjąć gumowy peszel od strony karoserii i w nim poprowadzić 2 dodatkowe przewody. W brew pozorom jest to łatwe. Ja bez żadnego rozkręcania wetknąłem drut od strony kabiny pasażerskiej, tak aby wlazł w otwór i wyszedł w... nadkolu, okolicach zawiasów, a następnie  wydobyłem go na zewnątrz i przepchnąłem przez gumowy peszel (płyn do naczyń zwiększa poślizg). Jeśli cokolwiek jest niejasne - piszcie - wyjaśnię, zrobię fotki.
Zasilanie do alarmu zabrałem sobie od radia. Sam alarm/centralny dałem powyżej radia, poniżej nawiewów. Jest tam taka blacha która aż się prosi aby do niej się przykręcić, albo zamocować na opaskach zaciskowych (ja dałem jeszcze taśmę dwustronnie klejącą)
Potrzebne będą miernik, mała żaróweczka z kabelkami albo opornik 100 ohm.  Dlaczego żaróweczka albo opornik? Dla bezpieczeństwa. Jeśli cokolwiek zewrzecie do masy, to może się to skończyć upaleniem czegoś drogiego. Jeśli to "coś" zewrzecie do masy przez żaróweczkę - zaświeci się, albo opornik, poparzy Wam palce. Tak czy inaczej wspomniane "coś" będzie o 200 punktów bezpieczniejsze. Każde poniższe "łączymy do masy", (albo do 12V) ma być wykonane przez żaróweczkę albo opornik

1. na wtyczce od strony auta szukamy miernikiem pina na dole na którym jest jakieś podejrzane napięcie w okolicach 3V. Powinny być takie dwa. (Jeśli jest jeden - proszę przejść do kolejnego punktu.) Łączymy do masy dolny - zamki powinny się zamknąć. Łączymy górny - zamki powinny się otworzyć. Proste prawda? Nie całkiem. Dolny co prawda otwiera, bez łaski, ale górny otwiera przy zwarciu do masy na 0.1 sekundy, ale już przy zwarciu 0.8 sekundy otwiera i ZAMYKA!. Tak więc trzeba w każdym przypadku sprawdzać jaki długi impuls idzie od zakupionego sterownika/alarmu i czy zadziała czy nie. jak zadziała - problem z głowy, jak nie zadziała  czytaj następny punkt.

2. Otwieranie - zwarcie dolnego do masy zamykanie - brak. Popatrz ponad radio (umnie po lewej) czy masz przycisk z kłódką? Taki do otwierania i zamykania? Jeśli tak, to super, bo jego możesz zastosować do zamknięcia auta! Tak więc trzeba rozebrać troszkę auta (4 śrubki) wyjąć przycisk (2 zaczepy góra dół) wyjąć wtyczkę. Miernikiem szukamy około 10-11V i na ten pin podajemy masę i zamek się zamyka. sprawa rozwiązana. Jeśli nie masz  wspomnianego klawisza przejdź do kolejnego punktu

3. Pozostaje skorzystać z rad z pierwszego (przyklejonego) postu. Postaram się  jednak wyjaśnić jak to działa. Otóż otwieraniem i zamykaniem steruje JEDEN kabel. Śmiesznie, ale tak jest. Tak więc  otwieranie następuje wtedy gdy na krótko podamy masę. (na chwilę zewrzemy kabel do masy). No ale jak uzyskać zamykanie na tym samym kablu? Nie da się podać napięcia na niego, bo już takowe jest. Da się przesłać informacje o zamknięciu przerywając obwód (kabel) na krótko. Aby przerwać obwód na krótką chwile niezbędny jest przekaźnik. Niema w handlu Alarmów/sterowników centralnego z jednym przekaźnikiem. Wiec kupisz sterowanie/alarm z dwoma i jeden będzie.... niekonieczny (zbędny, ale nie przeszkadzający), albo kupisz bez przekaźników i jeden przekaźnik będziesz musiał założyć (najtańszy ze sklepiku elektronicznego). Tak czy siak, dwa nowe kabelki w peszlu załatwią sprawę. W tym peszlu trzeba będzie przeciąć jeden (dolny +3V) kabelek, i do każdego z końców dolutować po jednej żyle nowego przewodu, reszta to prosta zabawa w połączenia w okolicy alarmu/sterownika. Oto schemat znaleziony na angielskim forum, on doskonale wyjaśnia jak co podłączyć.
http://postimg.org/image/48ac2gyb9/
Jest jeszcze jeden potencjalny problem. Mój  alarm ma taką funkcję: jeśli po 30 sekundach od otwarcia pilotem, żadne drzwi nie zostaną otwarte, nastąpi automatyczne zamknięcie. Może fajne dla blondynek, ale mnie tylko utrudnia pracę. Tak więc musiałem jakoś powiadomić alarm że drzwi zostały otwarte. Nie miałem już ochoty szukać tego pinu we wtyczce (Wy jak najbardziej możecie, najlepiej we wszystkich 5 drzwiach (ha-ha)) ale ja przeciągnąłem kabelek od lampki nad lusterkiem (banalne w wykonaniu) i jak tylko lampka się zapala (+12V), to alarm jest oszukiwany że otwarłem drzwi.

Pozdrawiam
Tomasz72

jeśli cokolwiek jest niejasne, napiszcie.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Tymon Nowak w Wrzesień 25, 2015, 11:33:19
Witam

Super temat dopiero co zakładałem u siebie dodatkową centralkę , z tą instrukcją może do 30 minut , później tylko poskładać i gotowe .

Pozdrawiam .
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Grudzień 11, 2015, 21:08:42
I ja dzisiaj podłączyłem uniwersalny sterownik zamka.
Założony Noxon T5- 65 zł.
Zanim poszedłem do auta to w domu na stoliku zmontowałem sobie wstępnie kostkę i instalację wg. opisu Adama Lissewskiego.
Czyli schemat z postu 21:
(http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=73992.0;attach=78734;image)
(http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=73992.0;attach=66283;image)
W aucie najdłużej schodzi z odkręceniem plastików.
Samo podłączenie to nie więcej jak 20 minut. No bo ile można wlutowywać 4 przewody i zakładać termokurczki na połączenia. U mnie po opuszczeniu BSI na zawiasie , przewód sterujący zamkiem znajduje się w widocznej na poniższych fotkach niebieskiej wtyczce. Przewód jasnobrązowy i miał numer 117. Przy okazji przelutowałem sporo połączeń na płycie BSI i ogólnie oczyściłem ją troszkę. Było sporo dziwnego nalotu i widocznej korozji lutu.
Nareszcie auto można zamknąć i otworzyć z dużej odległości i bez kombinowania.
Schemat podany przez Adama jest prosty i szybki w realizacji. Niepotrzebne przewody z instalacji sterownika po prostu usunąłem przez wyjęcie pinów z kostki sterownika.
Dzięki za porady.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Adam Tomaszewski w Styczeń 12, 2016, 13:49:27
A ja mam pytanko jaki sterownik centralnego zamka nie drogi kupic do mojej cytrynki
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Styczeń 12, 2016, 21:25:45
A po co dokładać kolejny przekaźnik sterowany przekaźnikami ze sterownika ?
Sterowniki centralnego mają wbudowane przekaźniki które po sygnale zewrą z masą sygnał zamknięcia bądź otwarcia zamków. W samym sterowniku nóżki przekaźnika bądź kabelki na zewnątrz wystarczy zmostkować z masą.
Te co zakładam to w środku mostkuję i do elektroniki auta podłączam tylko cztery przewody: plus, masa, zamykanie i otwieranie.
Żadnych przewodów nie ucinam/przecinam.
W autach grupy PSA sterowanie zamka jest przy pomocy dwóch przewodów w innych markach jednym więc mój przedstawiony sposób tylko do cytrynek i beżotów, ewentualnie renówek.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Adam Tomaszewski w Styczeń 13, 2016, 10:58:06
Czy to musi byc na 4drzwi czy na 2 jaki najlepiej model kupie na allegro 
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Styczeń 13, 2016, 21:22:20
Czy to musi byc na 4drzwi czy na 2 jaki najlepiej model kupie na allegro 
Sterownik steruje istniejącą instalację i nie ma rozgraniczenia czy 2 czy 4 czy 6 drzwi.
Sterowniki są już od 45 zł.
Kwestia wyglądu pilocików.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Adam Tomaszewski w Styczeń 14, 2016, 12:56:06
oki dzięki za informacje
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Ryszard Harbatowski w Styczeń 20, 2016, 19:55:38
Panowie mam problem z tylnymi drzwiami nie chcą się zamknąć.A jak się zamkną to się blokują i trzeba je otworzyć od środka.Czy może to być wina sterownika.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Styczeń 21, 2016, 00:20:52
Bardziej mechanika. Coś albo zamarzło, albo zardzewiało.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Ryszard Harbatowski w Styczeń 21, 2016, 14:58:04
jak znajdę przyczynę to napisze
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Budkiewicz w Luty 06, 2016, 09:44:46
Witam serdecznie.
Panowie powiedzcie mi czy naprawdę da się założyć nowy centralny zamek do citroen a xsara picasso nie w pi na jąć się w BSD.
Pytam bo jestem po wizycie u elektryka, który powiedział mi ze się nie da bo fabryczny moduł komfortu stałe wysyła napięcie na siłowniki i nie da się wpiąć w nie nowa zewnętrzna centrala.  Bo u mnie rozsyła się moduł i nie czyta kodów z kluczyka.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Dariusz Gołębiowski w Luty 07, 2016, 09:51:36
Witam serdecznie.
Panowie powiedzcie mi czy naprawdę da się założyć nowy centralny zamek do citroen a xsara picasso nie w pi na jąć się w BSD.
Pytam bo jestem po wizycie u elektryka, który powiedział mi ze się nie da bo fabryczny moduł komfortu stałe wysyła napięcie na siłowniki i nie da się wpiąć w nie nowa zewnętrzna centrala.  Bo u mnie rozsyła się moduł i nie czyta kodów z kluczyka.


Da się, zmień elektryka lub dobrze poczytaj powyższe posty.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Luty 09, 2016, 10:01:05
Da się. W instalację auta podłączasz 4 przewody i wszystko śmiga aż miło.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Cabała w Marzec 31, 2016, 22:18:14
Że tak zapytam (znajomy ma takie auto) gdzie jest centralka sterująca zamkami??
Prosił mnie żebym mu podłączył centralny i czytając ten temat dochodzę do wniosku że najlepiej jest jednak tam poszukać podłączenia. I kolejne pytanie czy picasso ma opcję Comfort?
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Marzec 31, 2016, 23:20:27
Sterowanie jest częścią systemu bsi. Caly modol komfortu w cytrynach to wlasnie bsi. Kwestia jak jest skonfigurowany.
Co do pytania gdie sie wpiac. W poscie #10 sa moje fotki. To nic innego jak opuszczone na zawiasie bsi czyli ogolnie mowiac skrzynka z bezpiecznikami w kabinie. Ja wpialem sie w jeden przewod w niebieskiej wtyczce. Moje auto jest z 2002r. Jak bedzie to wyglądać u klegi nie wiem. Mogą byc pewne roznice szczegolnie jezeli ma auto po 2004r.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Sławomir Cabała w Kwiecień 01, 2016, 11:38:24
Dzięki za odpowiedź, za kilka dni kolega przyprowadzi samochód to zobaczę jak to wygląda.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Brzeski w Styczeń 31, 2017, 19:42:41
Witam
Czy wg poniższego schematu centralny będzie działać, sygnalizacja kierunkam też???
Pozdr


Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Kiryluk w Luty 04, 2017, 10:14:22
Sposób rewelacyjny wszystko działa i kierunki też
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Witek w Lipiec 16, 2017, 23:01:12
Zepsuł mi się "centralny", wyjaśniam co było i jak to naprawić.
Mam zamontowany zamek centralny, zgodnie z powyższymi schematami, układ z 2 przekaźnikami wpięty w linię drzwi pasażera. jakieś 2 miesiące temu, zamek zaczął odbijać. czyli jak zamykałem auto pilotem, zamek się zamykał i momentalnie otwierał. jakby jakieś drzwi nie zostały domknięte. były wszystkie domknięte, ale zamek drzwi pasażera, jakoś tak na słuch - niemrawo działał, więc go wymieniłem na nowy. problem ustąpił. na dwa miesiące. Teraz znowu zamek "odbija". auta nieda się zamknąć bo mam zapieczone bębenki, dziurki na kluczyk w drzwiach. masakra. ale rozebrałem dwie tapicerki, mierzę czy jest sygnał zamknięcia drzwi i czy po mechanicznym (kluczykiem) zaryglowaniu drzwi, jest zwarcie do masy potwierdzające ze zamek jest zamknięty(w obydwu drzwiach). Wszystko jest. Ale przy okazji odkryłem, że jak zamknę "kluczykiem" drzwi kierowcy, to centralny działa dobrze, znaczy zamyka się i nic nie odbija. Czyli wniosek (błędny!) że kable są sprawne. Więc chyba dołożony przezemnie układ "alarmu (i centralnego)" na pilota przestał działać? no to wyjąłem go, i do wtyczki wtykam zworkę zrobioną z drutu i  przytykam do masy - zamek się zamknął i trzyma. puszczam mase- zamek się otwiera, a nie powinien. No cholera myślałem że popsułem te wejście do BSI od drzwi pasażera. no bo skoro zamykanie kluczykiem działa - to kable są sprawne..... Okazuje się że nie. zamknięcie kluczykiem drzwi kierowcy, ignoruje sygnał potwierdzający prawidłowe zaryglowanie zamka drzwi pasażera. Okazało się że mam przerwę na kablu pomiędzy kabiną a drzwiami. tam się przylutowałem, bo nie trzeba było odkręcać dziadowskich torksów, a po latach, kabel został przytrzaśnięty, i pękał po trochu. Rozebrałem schowek nad kolanami pasażera, przylutowałem się wewnątrz w kabinie, i to Wam też radzę zrobić. nie kopcie w gumowym peszelku i trzymajcie bębenki, zamki w drzwiach w ciągłej gotowości do pracy. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Jakub Kałdonek w Wrzesień 12, 2017, 12:23:23
Zgodnie z poradami z pierwszej strony wpiąłem się w przewód dający sygnał do zamknięcia i otworzenia drzwi z przycisku na konsoli. Takie wpięcie pozwala na otwieranie i zamykanie tylko jednym przyciskiem na pilocie, ale nie uaktywnia ono sygnalizacji działania układu miganiem kierunkowskazów. Cały wczorajszy dzień poszukiwałem właściwych pinów na pająku od świateł i znaleziony pin od kierunkowskazu aktywował światła stop :o
Wczorajszą walkę zakończyłem wpięciem się na krótko w światła pozycyjne, ale one dość słabo świecą więc chciałbym dobrać się do kierunkowskazów.
Czy po wpięciu się w instalację w drzwiach sygnał zamykania będzie sygnalizować zamknięcie kierynkowskazami? W który pin  się wpiąć? Przewody na samym dole chyba są od głośników.
Mam pilot z trzema przyciskami. Czy mogę trzeci sygnał wpiać w kabel odpowiedzialny na follow home?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170912/12d342be7902e8e6c1aa01489fabd4f9.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170912/3825126ece0543170d4eb0f0a4ee8e06.jpg)

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Karol Chyla w Wrzesień 12, 2017, 19:23:09
Wszystko masz opisane na wczesniejszej stronie. Sa tam moje zdjęcia ktora kostka w bsi i ktory przewod trzeba przeciąć. Kostkanod drzwi którą prezentujesz jest wprost polaczona z bsi. To jeden z dwoch najniższych pionów.
Dostan się do bsi i bedziesz mial wsystko jak na dłoni.
Funkcja oswietlania drogi do domu jest w standardzie w pikusiach. Wystarczy po wylaczeniu silnika zrobic blinde długimi światłami i zostana wlaczone na ok 2 minuty światła mijania.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Jakub Kałdonek w Wrzesień 12, 2017, 20:51:46
Zdjecia z pierwszego postu wygasły, w pozostałych nie ma konkretów.
Wiem, że follow home jest w standardzie, ale nie ma takiej opcji w pilocie.
 Chcę fabrycznemu follow home przypisać jeden z przycisków na pilocie...
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170912/7d6325be399a4137519d82f5891b083a.jpg)

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Edit:
Po pomiarach miernikiem wychodzi na to, że dolny przewód od strony zewnętrznej ma stałe napiecie 11-12V które zanika w momencie zamykania zamka, dolny przewód od strony wnętrza to masa, a na przewodzie w drugim rzędzie od dołu, pierwszym od strony zewnętrznej pojawia się napięcie w momencie zamykania zamka. Czyli muszę się wpiąć w przewód na którym napięcie zanika w momencie zamykania. Funkcję follow home spróbuję połączyć z pilotem i pochwalę się efektem ;)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Szlauderbach w Wrzesień 15, 2017, 17:05:08
Witam. Udało się ogarnąć ten centralny bo już drugi raz próbuje ogarnąć to w swojej XP i nic nie daje efektow
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Październik 09, 2017, 07:40:53
Padło już to pytanie wcześniej ale zaginęło w gąszczu wypowiedzi odnośnie samego centralnego zamka:
Czy ktoś wie jak podłączyć zamek klapy bagażnika do centralki CZ??
Który przewód?? Gdzie go zlokalizować??




edit:
póki co olałem temat zamka bagażnika - jak znajdę odpowiedź to wrócę do tematu.


jak na razie udało mi się podłączyć samą centralkę.
Zgodnie z powyższym zdjęciem - pin sterujący zamkami to ten na dole z lewej strony - kolor przewodu jasny brązowy (beżowy czy coś takiego) - w wiązce niebieskiej wtyczki przy BSI są dwa przewody w tym kolorze - prawdopodobnie jeden jest od prawych drzwi drugi od lewych - na logikę, jeśli tak jest to nie ma znaczenia który przewód przetniemy i wepniemy się zgodnie z instrukcją posiadanego sterownika.
Czytając wcześniejsze posty wnioskuję że kolor przewodu trzeba samemu sprawdzić - różnie to z tym bywa.
Po podłączeniu sterownika - kierunkowskazy normalnie reagują jak przy użyciu klucza - cel osiągnięty - 440zł zaoszczędzone.
Koszt dorobienia klucza z pilotem bez karty kodowej - 750 zł, koszt dorobienia samego klucza z imo - 250zł (poza serwisem Citroena)+ sterownik CZ 60zł + pół godziny własnej pracy =310zł :) + do tego po jednym pilocie do każdego klucza - 2 pełne komplety :)
I wszystko działa jak przy kluczu za 750zł :)

Jednak nie jest tak kolorowo -  mam mały problem, który zgłosiłem u producenta sterownika - coś jest skopane w wiązce sterownika albo w elektronice - wszystko działa - zamyka i otwiera - prawie tak jak ma być ale na opak - przycisk otwierania zamyka i odwrotnie.
W sumie nie przeszkadza, kwestia przyzwyczajenia :)


edit:
temat opanowany po konsultacji z producentem :) - wystarczyło dwa kabelki zamienić miejscami i wszystko gra jak ta lala :)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 15, 2017, 19:42:48
Mam pytanie dotyczące podłączenia, rozumiem że trzeba przeciąć przewody sterowania siłowników w lewych drzwiach.
Następnie podłączyć przewody ze sterownika

https://zapodaj.net/74f41f9b4d639.jpg.html (https://zapodaj.net/74f41f9b4d639.jpg.html)

(https://zapodaj.net/74f41f9b4d639.jpg.html)(https://zapodaj.net/74f41f9b4d639.jpg.html)

Wiadoma rzecz zasilanie do plusa a minus na masę, a który przewód podpinamy pod BSI i w którym miejscu ?
Tak żeby sygnalizacja kierunkami i dioda wewnątrz działała.

https://zapodaj.net/e54842a703fe3.jpg.html (https://zapodaj.net/e54842a703fe3.jpg.html)

Przepraszam ale nie mogę umieścić obrazka  :( zapodałem więc linki do obrazków.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 06:13:52
W moim Pikusiu temat sam się rozwiązał.
Jeśli wcinasz się w przewód otwórz/zamknij na linii BSI-zamek, a wcześniej działały Ci kierunkowskazy podczas otwierania i zamykania kluczem + kontrolka po zamknięciu, to nic się nie zmieni, dalej tak będzie działało tylko że po użyciu pilota ze sterownika CZ.
Po prostu, wpięty w ten przewód sterownik udaje klucz - taki mój subiektywny wniosek :) - on się powinien bardziej nazywać "emulator klucza"
Nie podłączałem sterownika CZ do kierunkowskazów indywidualnie.
Na tym polega cała zabawa - przy minimalnym koszcie, uzyskujesz efekt jak przy oryginalnym kluczu ze sterowaniem :)


Jeśli kierunki nie reagują na klucz to trzeba podłączać zgodnie z pełną instrukcją sterownika - kierunkowskazy + dioda sygnalizacyjna, jeśli jest w opcji sterownika a tego już nie rozkminiałem.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 16, 2017, 06:38:10
Cytuj
Jeśli wcinasz się w przewód otwórz/zamknij na linii BSI-zamek, a wcześniej działały Ci kierunkowskazy podczas otwierania i zamykania kluczem + kontrolka po zamknięciu, to nic się nie zmieni, dalej tak będzie działało tylko że po użyciu pilota ze sterownika CZ.
Reasumując podłączam przewody pomiędzy Bsi a siłownik zamka bez rozcinania  ( dokładam do istniejącej instalacji )
np. szybkozłączką. Czy trzeba coś ciąć izolować itp.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 07:06:13
trzeba rozciąć.


Nie widzę w Twoich schematach opcji podłączenia "minus,przerwa" stosowany we Francuzach ze sterowaniem zamkami jednym przewodem.


przesyłam widok schematu z mojego sterownika


Tylko w moim przypadku był jakiś błąd montażowy - przyciski otwierania i zamykania działały odwrotnie ale po konsultacji z producentem - zamieniłem przewody żółty z żółtoczarnym[/size] w kostce sterownika i jest poprawnie :)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 16, 2017, 07:30:23
Kupiłem ten sterownik jako dedykowany dla Citroen i peugeot

http://allegro.pl/sterownik-zamka-centralnego-pilot-peugeot-citroen-i5349305537.html (http://allegro.pl/sterownik-zamka-centralnego-pilot-peugeot-citroen-i5349305537.html)

Czy to nie będzie zamek sterowany minusem z dolnego linku ?
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 07:46:04
Nie mam pojęcia ale możesz porównać schematy mojego sterownika dla "minus/przerwa" i "minus"
Najlepsze jest to że schematu "minus/przerwa" nie ma w standardowej instrukcji montażu tego sterownika - dostępnej na stronie producenta.
Dostałem go dopiero po zakupie sterownika w postaci poradnika.


Ja kupiłem ten sterownik:
http://allegro.pl/sterownik-centralnego-zamka-na-pilota-markowy-rtx-i5157459353.html
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 16, 2017, 07:57:29
OK dziękuję za pomoc spróbuje dowiedzieć się u producenta a jak nie to będę się podpierał twoimi schematami  :)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 08:10:31
Spoko, jak potrafię to pomagam :)


Najlepsze jest to że piloty w zakupionym sterowniku są identyczne jak oryginalne piloty które mam w Hyundaiu :) różni je tylko logo :) - taka ciekawostka :)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 16, 2017, 16:27:06
Sterownik ogarnięty wszystko działa, sygnalizacja kierunkami jest działa też dioda i lampki sufitowe.
Zrobiłem to trochę po swojemu w najprostszy sposób
Najwięcej pracy było z rozebraniem elementów tapicerki żeby się dostać do wiązki.
OPIS MONTAŻU
1) Wyszukujemy przewodów sterujących siłownikiem (występuje w nich naprzemiennie + albo - w zależności od tego
czy zamek jest otwarty czy zamknięty
2) Przecinamy te przewody, do tych przewodów podłączamy sterownik ( według schematu połączenie bezpośrednio do siłowników )
Cześć odciętych przewodów idących w kierunku wnętrza samochodu izolujemy
3) Podłączamy sterownik do zasilania i sprawdzamy działanie zamka ( gdyby wystąpiła zamiana przycisków na pilocie, musimy
zamienić przewody na podłączeniu do siłownika )
Gdy wszystko działa to izolujemy przewody mocujemy centralkę i składamy tapicerkę  ;)

  https://zapodaj.net/054ff478f8749.jpg.html (https://zapodaj.net/054ff478f8749.jpg.html)

Najlepsze jest to że piloty w zakupionym sterowniku są identyczne jak oryginalne piloty CITROENA z logo, nikt nawet się nie zorientuje  ;D

(https://zapodaj.net/054ff478f8749.jpg.html)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 18:26:58
Sterownik ogarnięty wszystko działa, sygnalizacja kierunkami jest działa też dioda i lampki sufitowe.
Zrobiłem to trochę po swojemu w najprostszy sposób
Najwięcej pracy było z rozebraniem elementów tapicerki żeby się dostać do wiązki.
OPIS MONTAŻU
1) Wyszukujemy przewodów sterujących siłownikiem (występuje w nich naprzemiennie + albo - w zależności od tego
czy zamek jest otwarty czy zamknięty
2) Przecinamy te przewody, do tych przewodów podłączamy sterownik ( według schematu połączenie bezpośrednio do siłowników )
Cześć odciętych przewodów idących w kierunku wnętrza samochodu izolujemy
3) Podłączamy sterownik do zasilania i sprawdzamy działanie zamka ( gdyby wystąpiła zamiana przycisków na pilocie, musimy
zamienić przewody na podłączeniu do siłownika )
Gdy wszystko działa to izolujemy przewody mocujemy centralkę i składamy tapicerkę  ;)

  https://zapodaj.net/054ff478f8749.jpg.html (https://zapodaj.net/054ff478f8749.jpg.html)

Najlepsze jest to że piloty w zakupionym sterowniku są identyczne jak oryginalne piloty CITROENA z logo, nikt nawet się nie zorientuje  ;D

(https://zapodaj.net/054ff478f8749.jpg.html)
Wnioskuję że przeciąłeś 2 przewody?? Dziwnie trochę ☺

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 16, 2017, 18:40:00
Dokładnie dwa od zasilenia siłownika
Przewodu od BSI nie dotykałem bo to on steruje całą resztą.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 18:45:39
Dokładnie dwa od zasilenia siłownika
Przewodu od BSI nie dotykałem bo to on steruje całą resztą.
No to mamy drugi działający sposób podłączenia sterownika ☺

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 16, 2017, 19:00:09
Fajne jest to że nie dotykałem BSI poza tym można to zrobić w lewych bądź prawych drzwiach
Tak naprawdę to działa jak byśmy ryglowali drzwi kluczykiem  ;)   
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 19:06:00
Fajne jest to że nie dotykałem BSI poza tym można to zrobić w lewych bądź prawych drzwiach
Tak naprawdę to działa jak byśmy ryglowali drzwi kluczykiem  ;)
W opisanej wyżej metodzie samego bsi nie ruszasz, poza odkręceniem jednej śrubki i odchyleniem bsi , to jest najkrótsza droga podpięcia sterownika, wystarczają standardowe kable sterownika i przecina się jeden przewód pomiędzy bsi a siłownikiem zamka.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 16, 2017, 19:35:07
Andrzej wszystko się zgadza ale musisz mieć sterownik który podaje minus lub go odcina na przewód od BSI
(Podanie minusa na ten przewód zamyka a odcięcie minusa otwiera)

W moim patencie można podłączyć każdy sterownik
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 19:37:03
Andrzej wszystko się zgadza ale musisz mieć sterownik który podaje minus lub go odcina na przewód od BSI
(Podanie minusa na ten przewód zamyka a odcięcie minusa otwiera)

W moim patencie można podłączyć każdy sterownik
Nie lubię wyważać otwartych drzwi ☺

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Listopad 16, 2017, 19:43:14
Cytuj
Nie lubię wyważać otwartych drzwi ☺

Ja patrzyłem na estetykę mam dwa kluczyki identyczne z kluczami fabrycznymi
Nikt nigdy nawet nie będzie podejrzewał że zamki otwiera sterownik  ;)
Nie byłem pewien czy mój sterownik ma taką funkcję wiec podpoiłem najprościej jak było można.
 
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Listopad 16, 2017, 19:45:37
Cytuj
Nie lubię wyważać otwartych drzwi ☺

Ja patrzyłem na estetykę mam dwa kluczyki identyczne z kluczami fabrycznymi
Nikt nigdy nawet nie będzie podejrzewał że zamki otwiera sterownik  ;)
Oj chyba do fabrycznych im trochę brakuje ale to nie jest istota tego tematu ☺

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piec w Maj 06, 2018, 17:16:58
Witam
Kupiłem identyczny sterownik jak wyżej(grot do dorobienia u kluczykarza) i po podłączeniu wg powyższego schematu bezpośrednio do siłowników to nie chce działać prawidłowo tzn sterownik zachowuje się tak jakby miał chwilowe zawiechy. Nieprawidłowe działanie polega na tym ze jak zamykam auto z przypadkowo nie zamkniętymi drzwiami to zamek odbija(tak ma być) natomiast przy ponownej próbie z zamkniętymi już prawidłowo drzwiami nie idzie zamknąć auta(sterownik pstryka). Dopiero za 4 lub 5 razem idzie zamknąć auto. Reszta tzn kierunki i lampki sufitowe działają bez zarzutu. proszę o pomoc
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Maj 12, 2018, 17:27:43
Jak zamykasz pilotem fabrycznym a drzwi masz nie domknięte to zamek odbija jest to normalne zjawisko.
Tak zwane zawiechy to zabezpieczenie przed przegrzaniem siłowników, domykaj po prostu drzwi i będzie cacy.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piec w Maj 13, 2018, 19:08:10
ok. Dziękuje bardzo za info.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Pawel Jachim w Październik 01, 2018, 14:50:58
Witam wszystkich. Był by ktoś w stanie mi pomóc w pięciu mojej centralki do Xsara I z 99r? Już któryś dzień nad tym ślęczę i nic. U mnie znalazłem ten przewód z wtyczki na który podając masę centralny zamyka i trzyma do póki jest masa oczywiście, brak masy otwiera. Wydaje mi się, że ten sposób był by najlepszy bo dodatkowo z klucza zamyka mi tylko drzwi kierowcy(nie słychać centralnego) a zamykając masą zamyka mi wszystkie. Problem jest tylko taki , że sprzedawca twierdzi że moja centralka obsługuje tylko impuls "-" lub "+". Prosił bym o jakieś wskazówki, jeśli miał bym dołożyć przekaźnik to prosił bym o jego model ja w sklepiku dostalem tylko taki i lipa
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/d1f10529f4ec.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/d1f10529f4ec.jpg.html)
a tu schemat mojego sterownika
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c9cc338d5790.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/c9cc338d5790.jpg.html)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Październik 01, 2018, 19:54:12
zrób według tego schematu
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=73992.msg771119#msg771119 (http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=73992.msg771119#msg771119)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Pawel Jachim w Październik 01, 2018, 22:48:31
Tak próbowałem zrobić tylko jak sprawdzałem miernikiem to sterownik mój nie robi - przerwa
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Październik 02, 2018, 07:53:06
połącz dokładnie tak, nie patrz na kolory kabli.
(http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=73992.0;attach=117489;image)
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Pawel Jachim w Październik 02, 2018, 10:29:15
Jak dzisiaj wrócę do domu to sprawdzę, jeszcze tylko jedno pytanie tak podłączając przy zamknięciu będzie zwarte - a jak dam otworz na pilocie to będzie przerwa(miedzy drzwiami a bsi)?
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: robert alechandrowski w Październik 02, 2018, 13:55:34
Tam występuje tylko impuls ( czyli rozwarcie chwilowe )Gdyby się okazało że twój sterownik jednak nie obsługuje tej funkcji, to zawsze możesz podłączyć pod siłownik centralnego zamka.W tym układzie podłączenia też wszystko zadziała łącznie z kierunkowskazami i podświetleniem wnętrza.
 
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Pawel Jachim w Październik 02, 2018, 17:02:18
Podłączyłem przed chwilką do auta i lipa według twojego zdjęcia i działa tylko guzik otwórz. Na chwile zwiera(zamyka) i po paru sekundach rozwiera(otwiera) nie dam rady tego wpiac pod siłownik u mnie do silownika idą 4 kable. Prawdopodobnie i tak by mi centralny odbijałaby bo w drzwiach kierowcy jakiś styk chyba padł , jak przekręcam kluczyk od strony kierowcy to centralny nawet nie dygnie, od strony pasażera zamyka wszystkie i odbija. Od strony kierowcy puściłem nowe kable od wtyczki do kabiny, wszystko polutowalem
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Październik 03, 2018, 06:35:09
Moim zdaniem, w pierwszej kolejności musisz doprowadzić do sprawnego zamykania zamków kluczem.
Przedstawiony przez Ciebie problem wskazuje że BSI uważa że masz niezamknięte drzwi, może czujnik w drzwiach??
Jeśli tego nie zrobisz, mija się z celem zabawa sterownikiem centralnego zamka.
Samo podłączenie centralki masz opisane w treści tego tematu, jeśli standardowo kierunkowskazy reagują Ci na zamknięcie samochodu kluczem to jeden z przedstawionych sposobów musi  zadziałać - zakładając że sama instalacja jest OK.
Kolejny warunek - centralka musi obsługiwać system "minus/przerwa" tak jak to jest przedstawione na schemacie. Jak pisałem w swoim wcześniejszym poście, schemat tego podłączenia dostałem po zakupie centralki, standardowo nie było go w instrukcji.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Pawel Jachim w Październik 03, 2018, 15:46:39
Wczoraj zamówiłem cala kasetę zamka, nie wydaje mi się bym źle kabelki wymienil tym bardziej ze z tydzień przed wymiana tych kabelkow mi padł ten zamek. Przed awaria jak zamykałem z klucza to mi żadne światła się nie zapalaly, z pilota nie wiem bo od kiedy kupiłem to nie działał. Andrzej Biernat u Ciebie "minus/przerwa" jest cały czas , czy tylko impuls? Prawdopodobnie w moim przypadku po wymianie kasety będzie się wpiecie pod siłownik tak jak na moim schemacie jest, tylko jak zlokalizować te kabelki od silownika? Wypiac wtyczkę. Z drzwi i podawać 12v na te 5-6 przewodów?
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Październik 04, 2018, 06:15:56
Z tego co pamiętam to jest minus/przerwa na stałe, nie jako impuls.
Jeśli kierunkowskazy nie reagowały Ci na zamknięcie samochodu kluczem, to wcześniej wspomniane sposoby u Ciebie nie zadziałają.
Jak kupowałem sterownik RTX to zaznaczone było że działa tylko w  wersji z aktywnymi kierunkowskazami.


Wracając do sprawności zamków - napisałeś że lewych drzwi nie potrafisz zamknąć a prawe drzwi zamykają Ci zamki "na chwilę", to jest objaw niezamkniętych drzwi- tak to traktuje BSI - nie pozwala zamknąć centralnego zamka gdy "widzi" że któreś z drzwi lub klapa bagażnika nie są zamknięte.
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Pawel Jachim w Październik 07, 2018, 16:50:47
Dzięki Andrzej za pomoc. Na chwilę obecną już się uporałem "jako tako" czyli po wymianie tego zamka kluczykiem już mogłem zamknąć drzwi. Konfiguracja sterownika by zamykał siłownikiem nie działała. Zadziałało za to wpięcie w ten dolny pin w drzwiach i podpięcie sterownika jak w tym schemacie co mi dałeś tylko guziki działają odwrotnie ale działają, jeszcze raz dziękuję
Tytuł: Odp: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Biernat w Październik 09, 2018, 12:26:17
Odwrotne działanie przycisków jest spowodowane odwrotnie podłączonymi przewodami, miałem to po zamontowaniu RTX-a, opisałem to w odpowiedzi #36 w tym temacie
Tytuł: Odp: Re: Żakładanie sterownika centralnego zamka - instrukcja
Wiadomość wysłana przez: Tomasz Kupaj w Luty 13, 2021, 13:00:31
Witam.
Miałem właśnie "przyjemność" instalowania dodatkowego sterownika centralnego zamka. Instrukcja znalesiona wyżej była niezbędna jednak zastosowałem wersje bez dodatkowego przekaźnika. w załączniku schemat podłączenia, reszta jak temacie.
Pozdrawiam Adam
Witam,
Wiem że odkopuję stary post, ale dopadł mnie właśnie problem z niedziałającym kluczykiem i podpinam właśnie nową centralkę. Czy może mi ktoś podpowiedzieć który kabelek podpiąć w stronę BSI, a który w stronę drzwi? W schemacie Łukasz Choiński napisał że żółty i żółto czarny idzie pod masę, ale u mnie żółty chyba steruję otwieraniem?
Podłączam bez przekaźnika tak jak Adam Lissewski. Z góry dziękuję za pomoc.