Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK I => Wątek zaczęty przez: Mariusz Fałczyński w Październik 16, 2009, 20:25:27
-
Właśnie zauważyłem, że nie grzeje mi fotel. Sprawdziłem przewody i bezpieczniki i wydaje się ze jest ok. W fotelu pasażera podgrzewanie działa. Czy może to być uszkodzenie maty? Jeżeli tak jak się do tego zabrać. Czy ktoś ma jakieś pomysły lub sugestie?
-
też chętnie się dowiem ,tyle że u mnie nie działa fotel pasażera, dodam tylko że podświetlanie pokrętła działa, bezpiczeniki ok, jak wygląda kabel od ogrzewania?
-
Podepnę się pod watek bo mam ten sam problem. Bezpieczniki wczoraj wraz z przewodami sprawdzone. Podgrzewanie fotela pasażera oczywiście działa...
-
Czyżby nikt się z tym nie borykał w przeszłości tylko my trzej?
-
Ja jako czwarty siedzę na zimnym fotelu kierowcy :-(
-
Prawdopodobnie mata grzejna ma przerwę. Nic prostszego, rozpiąć kostkę połączeniową pod fotelem i sprawdzić omomierzem matę a może tylko zaśniedziały styki w kostce?
-
Jeżeli wszystko by było z matą w porządku ile omów powinien wskazać miernik? Co w przypadku przerwy w macie? Cały fotel trzeba pruć?
-
Mirkowi jeśli chodzi o omomierz raczej jak sądzę chodziło o sprawdzenie czy w ogóle jest jakiekolwiek przejście prądu przez matę. Z ciekawości podjadę w weekend do garażu i się pobawię, jeśli będzie na to czas i sprawdzę przejścia. No ale raczej mnie martwi druga opcja. Co jeśli przejść nie ma i mata jest gdzieś przepalona?
-
ja się dowiedziałem że kabel często się załamuje przy wyjściu z podłogi ,podobno ciężko to zauważyć :p
-
Dokladna wartosc opornosci jest mniej istotna, wazne aby mata nie miala przerwy. Nie wiem czy wymiana maty wymaga interwencji tapicera moze ktos to przerabial i nas oswieci. Moja cytryna to wersja na cieple kraje i nie ma ogrzewanych foteli, niestety..
-
mi tez marzną klejnoty z rana na skorce fotelowej ;/ no i pasazer też nie ma ciepło... podpinam się więc w temat :)
-
Próbowałem dzisiaj co nieco sprawdzić i po kolei. Nie grzeją oba fotele (pasażera musiał nie dawno paść). Prąd dochodzi do sterownika zarówno prawego jak i lewego (świecą się diody). Ktoś sugerował, żeby sprawdzić obwód czy nie ma przerwy na macie. Więc obwód się zamyka i i jest przepływ pytanie tylko czy to rzeczywiście cały obwód się zamknął. Pod fotelem mniej więcej po środku jest szara kostka do której dochodzą przewody ze sterownika i wychodzą jakieś kable prawdopodobnie do maty w siedzisku i oparciu. Z tego co pamiętam zarówno oparcie jak i siedzisko jest podgrzewane. Ta kostka to prawdopodobnie jakiś przekaźnik i myślę, że dopiero połączenie na krótka kabli w tej kostce pozwoliło by stwierdzić czy obwód się zamyka i i mata jest sprawna. Problem jest w odpięciu tej kostki i dlatego dalej nic nie mogę zrobić. A tak w ogóle to nie wiem na 100% czy ta kostka jest od tego. Może ktoś ma większą wiedzę na ten temat i się podzieli.
-
Temat umrze śmiercią naturalną :(
-
No i umarł
-
Dostałem od jednego z kolegów na priv schematy elektryczne foteli. Ale raz że aura nie sprzyja a dwa trzeba je pruć więc i tapicer powinie być w to niezaangażowany.