Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] 2.2HDI problem FAP  (Przeczytany 6481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 12, 2012, 17:35:35 »
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Darek: właśnie o tym myślałem ale nie mogę jej znaleźć, wiem ze jest z tej samej strony co aku. przy silniku gdzieś na dole ale moje oko nie widzi tego :)
A jak SWILa sprawdzić czy jest ok ?
Element nr17??

Faktycznie ,jest przy silniku i ciężko ją znaleźć, ale samo cięgno sterujące dodatkowymi kanałami widać po zdjęciu górnej osłony silnika.Działanie można sprawdzić wkręcając energicznie silnik powyżej 2100-2300 obr. Dźwignia powinna się przemieszczać. Element nr 17  to elektrozawór sterujący przepustnicą gorącego powietrza.Na rys poniżej SWIRL  to element nr 12. Steruje ona dźwignią nr 10, którą dobrze widać po zdjęciu górnej osłony.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 14, 2012, 17:14:41 »
Witam, w dalszym ciagu niewiem czy mozna jakos wyczyscic owe zaworki. Znalazlem kilka roznych wypowiedzi jedni mowia, ze tak inni, ze tylko wymiana. Czy owe zaworki sa takie same od 1.6, 2.0 i 2.2? Tanie nie sa a nigdy nie wiadomo co w uzywce siedzi.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Grzegorz Koszur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: kodrań
  • Posiadany samochód: c5 2.2 kombi 2002 exclusive
  • Miejscowość: kodrań
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 15, 2012, 19:55:46 »
mam pytanie dotyczące tego błędu co u kolegi z tą turbiną i mianowicie już jakiś czas temu wymieniłem siłownik oznaczony numerem 3 z schematu kolegi ,,Grafoman:-)" i błąd nadal wywala posprawdzałem te elektrozawory niby wszystko ok ale u mnie jest ten układ troszkę inny ja nie mam tego zbiorniczka oznaczonego numerem 6 miałem go kiedyś on jest pod wspomaganiem hamulców ale były problemy to kupiłem cała instalacje z tymi zaworkami rurkami takom wymontowaną z innego auta (w którym tego zbiorniczka nie było)i był spokój jakiś rok a teraz mam powtórkę z rozrywki i mało tego jak wywali błąd to ciśnienie zadane pokrywa się z zmierzonym :| .

Czy ten zbiornik jest potrzebny w tym układzie i jaki macie na wolnych obrotach procent otwarcia zaworu turbiny ja mam jakieś 54%

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 15, 2012, 20:59:03 »
Witam
ja na razie odpuściłem sobie to bo nie mam warunków by to posprawdzać auto pod chmurką, a jak wiadomo pogoda na razie nie sprzyja  
Jak zmieni się pogoda na bardziej odpowiednią to dam znać co wymodziłem


Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 15, 2012, 21:39:50 »
znalazłem coś takiego


Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 15, 2012, 22:39:55 »
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
... wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
...

Kto może sprawdzic w MKI 2.2Hdi czy słychać wtryskiwacz dodatku FAP przy teście , u mnie pompke słychać ale wtryskiwacza nie , przy podłączeniu na krótko słychać wtryskiwacz


Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 15, 2012, 22:53:25 »
Mam jeszcze coś takiego na temat błędu P0254

Cytuj
Generic OBD Error Code Details for P0254
Injection Pump Fuel Metering Control "A" High (Cam/Rotor/Injector)
What does this mean?
 OBD Code P0254refers to
The ECM detects a discrepancy between the Pulse-Width Modulation (PWM) supplied to the Electronic Fuel Control Actuator (FCA) and the PWM returned from the Electronic Fuel Control Actuator (FCA).
Symptoms
Possible sumptoms of OBD code P0254
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
Causes
Possible causes of OBD code P0254
- Fuel Pump - FCA Driver Open - Return Circuit Open from FCA to ECM - FCA Driver Circuit Shorted to External Voltage - FCA Return Circuit Shorted to External V
Possible Solutions


Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 16, 2012, 21:50:53 »
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
znalazłem coś takiego

Takie położenie SWRL ma silnik 2,2 HDi w C8. W C5 MkI nie widziałem jeszcze.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Tomasz Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 103
  • Skąd: Kostrzyn nad Odrą
  • Posiadany samochód: Citroen C5 EXCLUSIVE Break 2.2HDi Automat 2001
  • Miejscowość: Kostrzyn nad Odrą
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 16, 2012, 22:35:49 »
To jest specyfikacja  z mk1 ale po wysokim opr czyli rok około 2003 , ciekawe czy ma to duża różnice


Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 17, 2012, 07:47:14 »
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
Cytuj

Tomasz Szewczyk napisał:
... wymieniłem zbiorniczek cały , mam jeszcze z tym mały problem gdyż jak daje test wtryskiwacza nie słychać szczelania (nie trzeba jakoś odpowietrzyć albo coś w tym rodzaju ??)
...

Kto może sprawdzic w MKI 2.2Hdi czy słychać wtryskiwacz dodatku FAP przy teście , u mnie pompke słychać ale wtryskiwacza nie , przy podłączeniu na krótko słychać wtryskiwacz


slychac, tylko trzeba najlepiej miec glowe pod autem ;-)

Mi 3 z 5-ciu zaworkow pady na raz. 2 wymienione jeden zostal :-/ niewiem czy sa rozbieralne. Po wymianie tego kolo filtra obroty przestaly mi falowac. Ale blad domieszkowania nie znikl :-(
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Grzegorz Koszur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: kodrań
  • Posiadany samochód: c5 2.2 kombi 2002 exclusive
  • Miejscowość: kodrań
Re: [Mk1] 2.2HDI problem FAP
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 20, 2012, 01:02:37 »
ja znalazłem coś ciekawego na stronie
http://chomikuj.pl/probielany/Polskie++MENU+RT2+VDO+Dayton+Color+P607++C5+++ZA+DARMO
w dziale manuale c5 (   SWIL- Citroen C5)
jak się troszkę ociepli to obadam ten temat z turbiną ale czuje że nie będzie łatwo się do niej dostać pozdrawiam
a i jest też spolszczenie do nawi działa polecam