Witam ponownie, jeszcze raz dzięki serdeczne za odpowiedzi.
Jakiś czas woziłem w bagażniku przygotowaną benzynę ekstrakcyjną do wyczyszczenia EGR'u i postanowiłem w końcu coś z tym zrobić bo zaczęło mi śmierdzieć benzyną w samochodzie, pomyślałem sobie że jeżeli jeżdżę dieslem i wali mi benzyną to coś jest nie tak w mojej głowie.
Dlatego przyszła pora na samodzielne przyjrzenie się EGR'owi.
Sprawa wygląda tak, kolega Tomasz Kazimierski zaproponował video manuala, manual super, tylko że jest jedna różnica o której w sumie powinien wiedzieć każdy kto ma C5 X7 z silnikiem 2.0 HDI 136km lub 2.0 HDI 163km.
Różnica polega na tym że w 136 konnym silniku, EGR jest umieszczony od tyłu silnika od strony kabiny, natomiast w 163 konnym, EGR mamy od przodu zaraz za przepustnicą i jest to w dodatku EGR który całkowicie różni się kształtem od tego pierwszego.
Na necie jest kilka manuali na temat odkręcania EGR'u, natomiast nie ma nigdzie manuala do EGR'u w nowszych silnikach HDI.
Na pierwszy rzut oka można sobie pomyśleć że aby do niego się dostać trzeba odkręcić całą listwę common rail i potem całą górną plastikową obudowę silnika ( w kolejności: dekiel od listwy -> listwa -> górna plastikowa pokrywa silnika -> EGR widoczny od góry, co nam nic w sumie da więcej roboty ), ja jednak przyjrzałem się dokładniej i zauważyłem że z przodu przepustnica jest przykręcona do plastikowej obudowy która defacto jest jedyną przeszkodą która ogranicza nam dostęp do EGR'u z chłodniczką od przodu.
Jutro, a w sumie dzisiaj rano mam zamiar przystąpić do walki z gadem, czyli zdejmę przepustnicę a potem odkręcę plastikową część do której była przykręcona przepustnica, potem odczepię kilka przewodów z tej części, wyciągnę ją i będę miał dostęp do EGR'u od frontu.
Zabiezpieczyłem się też w silikon do wysokich temperatur bo z tego co doczytałem to mój EGR nie ma żadnych uszczelek.