Klub Cytrynki
Samochody => C5 => MK II => Wątek zaczęty przez: Grzegorz Bielawski w Czerwiec 05, 2011, 12:20:03
-
Witam
Dziś wyskoczył mi w mojej C5 komunikat Brake pads worn (Klocki hamulcowe zużyte). Powiedzcie mi ile mogę jeszcze przejechać na takich, klockach ? Czy jest to tylko ostrzeżenie, że powiedzmy za 1 tys. km nie będzie już klocków czy może natychmiast muszę je wymienić? Ten komunikat rozumiem, że tyczy się tylko klocków przednich ?
Czy przy dłuższym jeżdżeniu z takim ostrzeżeniem, samochód może zostać wprowadzony w stan serwisowy, przy którym jest ograniczona prędkość ?
Dodam, ze na przegladzie, ktory mial miejsce 3tys. km temu powiedziano mi ze klocki spokojnie wystarcza na kolejne 30tys. km. Dziwne jest to, ze problem zaczal sie natychmiast po tym jak wyjechalem z warsztatu, ktory nabijal mi w sobote klimatyzacje
Dziwne jest tez to, ze blad pokazuje sie nie podczas hamowania, a podczas gdy samochod wjedzie na nierownosc, wyglada mi to na uszkodzony przewod od czujnika klockow.
Czy taki przewod mogli uszkodzzic przy nabijaniu klimatyzacji?
-
Musisz popatrzyć na te kabelki co dochodzą do klocków,być może jeden się wypiął i gdzieś dotknął masy.Jeżeli chodzi o ludzi co robili klimatyzacje to przy hamulcach nie mieli czego szukać więc to raczej nie jest ich robota.Jeżeli chodzi o to że ktoś Ci powiedział że klocki starczą na 30 tys być może i starczą,pytanie tylko ile Ty zrobiłeś na nich km i kiedy je wymieniałeś.Pozdro
-
Można sprawdzić te kabelki, bez zdejmowania kół np. po wjechaniu na kanał ?
-
Grzegorz Bielawski napisał:
Witam
Dziś wyskoczył mi w mojej C5 komunikat Brake pads worn (Klocki hamulcowe zużyte). Powiedzcie mi ile mogę jeszcze przejechać na takich, klockach ? Czy jest to tylko ostrzeżenie, że powiedzmy za 1 tys. km nie będzie już klocków czy może natychmiast muszę je wymienić?
Dokładnie, traktuj to za ostrzeżenie. Poprostu zacznij już myśleć o wymianie klocków. Gdyby to była graniczna wartość zużytego elementu zapewne zamiast tego komunikatu powinien pojawić Ci się komunikat STOP.
Ten komunikat rozumiem, że tyczy się tylko klocków przednich ?
Tak.
Czy przy dłuższym jeżdżeniu z takim ostrzeżeniem, samochód może zostać wprowadzony w stan serwisowy, przy którym jest ograniczona prędkość ?
Nie mam takiej wiedzy. Natomiast zdarzyło mi się, że jeździłem
jakiś czas z tym komunikatem i nie miałem trybu serwisowego.
Dodam, ze na przegladzie, ktory mial miejsce 3tys. km temu powiedziano mi ze klocki spokojnie wystarcza na kolejne 30tys. km. Dziwne jest to, ze problem zaczal sie natychmiast po tym jak wyjechalem z warsztatu, ktory nabijal mi w sobote klimatyzacje
Skoro powiedziano Ci, że tyle jeszcze możesz przejechać to zapewne masz nowe klocki a komunikat jest zapewne wynikiem zwarcia kabelków.
Czy taki przewod mogli uszkodzzic przy nabijaniu klimatyzacji?
Wysoce nieprawdopodobne ale nie niemożliwe :] W końcu mechanik wszędzie może ręce włożyć :evil:
-
Może to Ci pomoże (http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=70296&forum)
-
Witam
Było tak jak mówiliście, odpadł kabelek przy klocku w prawym kole.
PS. Podczas gdy samochód był pod lewarowany spotkała mnie niespodzianka, podwozie hydrauliczne zaczęło wariować :), gór, dół, góra, dół masakra. Pytanie brzmi czy na przyszłość można jakoś zblokować zawieszenie, żeby nie świrowało?
-
Grzegorz Bielawski napisał:
PS. Podczas gdy samochód był pod lewarowany spotkała mnie niespodzianka, podwozie hydrauliczne zaczęło wariować :), gór, dół, góra, dół masakra. Pytanie brzmi czy na przyszłość można jakoś zblokować zawieszenie, żeby nie świrowało?
A czy przed podniesieniem na lewarku podniosłeś zawieszenie na maxa?
-
Podnieść zawieszenie na maksa w górę. ZAWSZE jak podnosisz auto, nieważne czy na podnośniku czy na lewarku.
-
Wszystko jasne, oczywiście, że nie podniosłem :(, na przyszłość będę wiedział, jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
-
Czytaj instrukcję!