Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3  (Przeczytany 41596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arek Krawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Automat
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 11, 2014, 14:52:30 »
Marku, tak jak pisalem, nie znam sie na tym ale to nie wyglada na proste ani na logiczne. napisales jedynie czym roznia sie oleje zalecane przez Citroena a nie co powoduje, ze powinny byc inne, skoro konstrukcja skrzyni jest taka sama

Ta sama skrzynia jest montowana w bardzo wielu popularnych samochodach: http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
nie jest to jakis unikat wiec stwierdzilem, ze ludzie ktorzy zajmuja sie na codzien skrzyniami w tych wszystkich autach beda wiedziec lepiej co tam wlac

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 11, 2014, 15:02:10 »
jeszcze tutaj coś piszą:
PRND
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 11, 2014, 16:43:37 »
Cytuj

Marek Bor napisał:
Niestety, ale ma. Różnią się lepkością. Dla normy EURO5 olej jest o niższej lepkości zatem są mniejsze opory dla poruszających się elementów w skrzynce. Jest też nieco mniejsze zużycie paliwa co ma też wpływ na otrzymanie normy. Proste.

Ale się uśmiałem :evil:  :evil:  :evil:

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 11, 2014, 17:28:20 »
Cytuj

Arek Krawiec napisał:
Marku, tak jak pisalem, nie znam sie na tym ale to nie wyglada na proste ani na logiczne. napisales jedynie czym roznia sie oleje zalecane przez Citroena a nie co powoduje, ze powinny byc inne, skoro konstrukcja skrzyni jest taka sama

Nie jest. Różnice opisywałem gdzie indziej. Poszukaj nie będę powtarzał.

Cytuj

Ta sama skrzynia jest montowana w bardzo wielu popularnych samochodach: http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

A słyszałeś o Aisin TF80-SC II generacji ? Czy Twój serwis, który na pewno się zna słyszał ? Dla II generacji jest wymagana inna lepkość oleju zarówno w Volvo, Maździe,Fordzie,Oplu,Saabie i wreszcie PSA. Czy będą Ci potrafili wytłumaczyć dlaczego ? Zapytaj.
Cytuj

nie jest to jakis unikat wiec stwierdzilem, ze ludzie ktorzy zajmuja sie na codzien skrzyniami w tych wszystkich autach beda wiedziec lepiej co tam wlac

Zapytaj też co to jest ATF typu 'fuel economy' np. JWS3324 i czym się różni np. od JWS3309.

@M.Piechocki
Marność widzę. Masz coś merytorycznego w temacie do dodania ? Jak nie to podaruj sobie.

Offline Lesław Frasik

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III 2000 HDI 2012r.
  • Miejscowość: Kraków
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 11, 2014, 17:53:33 »
A cóż cię kolego Mirku Tak ubawiło? Czy to, że norma czystości spalin ma coś do typu automatycznej skrzyni biegów i odwrotnie? A no widocznie coś ma skoro w dokumentacji handlowej auta  w rubryce SKRZYNIA BIEGÓW (TYP) piszą: BVA AM6 NORMA EURO5.

Offline Arek Krawiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 39
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Automat
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 11, 2014, 18:37:50 »
Dawidzie, caly czas mialem na mysli ze "na pewno wiedza wiecej niz ja i wiekszosc uzytkownikow forow". Czy wiedza wiecej od Ciebie nie wiem ale skrzynia jeszcze dziala :)

W kazdym razie jesli wraz z norma spalin zmienila sie rzeczywiscie generacja skrzyni to jest to juz konkretny argument.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 11, 2014, 22:06:55 »
Cytuj

Dawid Hoffman napisał:
A ... Masz coś merytorycznego w temacie do dodania ? Jak nie to podaruj sobie.

Ano mam. Modele C5 X7 z silnikami 2,0HDi 163KM spełniającymi normę czystości spalin EURO5 na początku były wyposażane w ASB typu GF13 (TF80) do których zalecany jest olej spełniający wymagania JWS3309, od niedawna wprowadzono ASB typu GF24 (TF81) z olejem JWS3324. Pierwszy z nich to TOTAL MV a drugi TOTAL MV LV.
Stawiam orzechy przeciw kasztanom, że C5 MkIII z 2010 mają ASB typu GF13. A gdzie to sprawdzić? Ano po VIN-ie.
Co do TF81 to jak narazie mają wiele wad wieku dziecięcego. Niestety znane są przypadki awarii tych skrzynek przy przebiegu ok. 45kkm.
TF81 to tańsza wersja TF80 (o ok. 10%) i jest to odpowiedź firmy Aisin-Warner na żądania producentów. Czy to się przełożyło na cenę samochodów? Odpowiedzcie sobie sami. Wprowadzenie tej skrzynki nie ma nic wspólnego z normą czystości spalin EURO5 ale przecież trzeba to było jakoś marketingowo uzasadnić i stąd te śmieszne nazwy jak np. BVA AM6 NORMA EURO5

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 876
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 11, 2014, 23:24:36 »
A że na rzadszym oleju skrzynia szybciej się wysra to już inna bajka:)
Te skrzynie często po rozgrzaniu mają różne problemy zwiazane z obniżoną lepkością oleju więc jak da się jeszcze rzadszy to raczej lepiej nie będzie, no ale za to spełnia EURO5 :)

Offline Dawid Hoffman

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Mazda 3 2.0 Skyactive X
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 12, 2014, 11:25:51 »
Cytuj

Mirosław Piechocki napisał:
Ano mam. Modele C5 X7 z silnikami 2,0HDi 163KM spełniającymi normę czystości spalin EURO5 na początku były wyposażane w ASB typu GF13 (TF80) do których zalecany jest olej spełniający wymagania JWS3309, od niedawna wprowadzono ASB typu GF24 (TF81) z olejem JWS3324. Pierwszy z nich to TOTAL MV a drugi TOTAL MV LV.

Min. 2-3 lata.

Cytuj

Mirosław Piechocki napisał:
Stawiam orzechy przeciw kasztanom, że C5 MkIII z 2010 mają ASB typu GF13. A gdzie to sprawdzić? Ano po VIN-ie.

Znaczy wszystkie z 2010 mają GF13 ? Niekoniecznie. Nie zamierzam dzielić włosa na czworo, ale 2010 to rok przejściowy. Kaśka ma takie dane :), ale się obraziła.

Cytuj

Co do TF81 to jak narazie mają wiele wad wieku dziecięcego. Niestety znane są przypadki awarii tych skrzynek przy przebiegu ok. 45kkm.

Nie ma powodu aby II generacja była bardziej awaryjna od pierwszej.Rozumiem sugerujesz oszczędności materiałowe czy różnice w budowie ? Jakie różnice ? Na czym oszczędności ? Źródła... ? Jakiś konkretny materiał empiryczny w kwestii awaryjności ? Czy to raczej opinia na zasadzie "jedna pani drugiej pani" ?
Awaryjność o ile taka występuje może wynikać z softu a nie oszczędności czy rodzaju oleju. Konia z rzędem temu kto to powie na pewno po jednostkowych przypadkach.
Cytuj

Wprowadzenie tej skrzynki nie ma nic wspólnego z normą czystości spalin EURO5 ale przecież trzeba to było jakoś marketingowo uzasadnić i stąd te śmieszne nazwy jak np. BVA AM6 NORMA EURO5


Marketingu w tym nie widzę.Kogo miałoby to przekonać i do czego ? Trochę bez sensu dyskusja. Toyotowskie oleje WS to oleje fuel economy.
O co chodzi w normach ? Emisje. Jak je ograniczyć ? Zmniejszając zużycie paliwa, stosując "wykastrowane" oleje lowsaps a dla skrzyń... "rzadziznę".I kółko się zamyka. Co tu obśmiewać nie wiem.

W założeniu silniki Euro5 miały być parowane ze skrzynią II generacji zalaną "rzadzizną" począwszy od 2010.
Jak dla mnie coraz surowsze normy emisji jak dla Ciebie oszczędności i marketing.
TF81SC w mojej świadomości funkcjonuje od początku. Wspólnie z TF80SC tak jak AF40, AWF21, AW6A-EL i in. dlatego wolę TF80SC I i TF80SC II, ale w tej kwestii mogę się mylić.

@Artur
Jeżeli znasz lepkości ATF's w ujęciu historycznym to zauważasz bardzo wyraźny trend.Jeżeli nie znasz a jesteś dociekliwy to szukaj lepkości dla np. GM TYPE A albo Ford Type F poprzez T-IV, Dextron III po np.JWS3324.I weź pod uwagę, że już przynajmniej dekadę temu mówili, że "rzadzizna" zabija :) Sama lepkość jeszcze o niczym nie świadczy i na pewno nie przesądza.

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 12, 2014, 12:23:20 »
@Damian:
Przez kogo i kiedy zostały wydane oraz od kiedy obowiązują wymagania EURO5?
Jednostkowe zużycie paliwa to tylko jeden z elementów (i to nie najważniejszy) wpływający na emisję zanieczyszczeń przez silniki spalinowe.
Rozumiem, że rozszyfrowałeś VIN-y i świadectwa homologacji samochodów kolegów i wiesz jakie ASB mają. Przyznaję, ja tego nie zrobiłem i stąd moje sugestie a nie pewność.
Jak dla mnie to EOT.

Offline Jacek Suchocki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Czwa
  • Posiadany samochód: C5 Tourer [Mk 3], 1.6 THP, '12
  • Miejscowość: Czwa
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 12, 2014, 13:25:15 »
Kolego Oskarze, sprawa jest bardzo prosta (przerabiałem to w Suzuki), nie należy demonizować.
1. kupujesz olej zgodny ze specyfikacją, marka wg woli, w ilości 3 razy większej niż spust statyczny w twoim przypadku 9 litrów.
2. nagrzewasz maszynę i spuszczasz olej po przewachlowaniu przez wszystkie "biegi", spuszczasz też z rur idących do chłodnicy.
3. uzupełniasz dokładnie tyle ile zlałeś. Znowu nagrzewasz, wachlujesz i spuszczasz.
4. Dolewasz tyle ile zeszło (można dodać polepszacza, ja wlałem Militeka)
- w tym miejscu robisz przerwę i robisz ze 100 km, jeśli jest lepiej to oddajesz resztę oleju do sklepu, jeśli nie ma poprawy dokupujesz filtr oleju i uszczelkę miski i jedziesz do mecha który para się ASB i oprócz wymiany filtra i oleju, płuka wszystkie zaworki dostępne po zdjęciu filtra. Jeśli to nie pomaga - remont sprzęgieł i różnych takich.
Mnie wystarczyło trzykrotne płukanie statyczne i "magia" militeka przy przebiegu 70 kkm w Suzuki Jimny i skrzyni Asin 4-biegowej. Poziom oleju w ASB sprawdza się po nagrzaniu. tu masz całą instrukcję do AM6:
http://chomikuj.pl/AdAmRaF/AISIN+AM6+TF80SC/SERWIS/AM6++wymiana+oleju,3024191705.pdf
 Powodzenia.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 12, 2014, 13:46:26 »
Cytuj

Dawid Hoffman napisał:
Sama lepkość jeszcze o niczym nie świadczy i na pewno nie przesądza.


W końcu ktoś to zauważył w przeciwieństwie do innych, że lepkość, a gęstość oleju to dwa różne parametry.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 876
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 12, 2014, 15:37:21 »
Akurat lepkość oleju to podstawowy parametr opisujący gęstość oleju w zależności od temperatury. Im wyższa lepkość oleju w danej temperaturze tym wolniej ścieka on ze smarowanych części czyli jest "gęstszy". Im niższa lepkość tym olej jest "rzadszy". Sama gęstość o niczym nie świadczy bo fizycznie to waga danej substancji, która mieści się w 1L pojemności. Jednym z ważniejszych parametrów jest wskaźnik lepkości, który opisuje jaką lepkość ma olej na zimno i na gorąco. Im wyższy wskaźnik lepkości tym olej jest bardziej stabilny termicznie -mniejsze różnice, oczywiście górna granica (na zimno) musi być akceptowalna dla danego silnika czy skrzyni biegów. Najwyższą lepkość na zimno mają oleje mineralne a najniższą syntetyczne, natomiast na gorąco te różnice są już dużo mniejsze gdyż oleje syntetyczne są dużo bardziej odporne na temperatury co nie zmienia faktu, że może to być np. 40% co może być istotne dla sprawnego funkcjonowania silnika, skrzyni, itp.

Offline Oskar Kurzeja

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK3 2.0HDi 138
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 12, 2014, 23:46:43 »
Witaj Jacek, dzięki za uspokojenie mnie. Wymiana oleju będzie zrobiona w pierwszej kolejności. Planuje wykonać najpierw 1/2 wymiany u swojego mechaniora i 2/3 z zalaniem militec'a w aso bo i tak musza wyzerować mi licznik oleju oraz zamierzam wgrać nowy soft do sterowania skrzyni bo ponoć bardzo często pomaga w takich wypadkach..
Co do militec'a to zastosowałeś ten uniwersalny - militec 1 można go stosować do silnika i skrzyń czy jest jakiś specjalny tylko do skrzyń automatycznych?
Co do wymiany oleju w chłodnicy to wystarczy zdjąć przewód i olej sam zleci czy dobrze go przepchać  kompresorem?

Tak wgl wie ktos jak wygląda wymiana dynamiczna oleju? Ostatnio mechanik jak byłem umówić się na wymianę statyczną powiedział mi,że ma co prawda urządzenie do wysysania oleju z silnika ale powinien też w ten sposób zassać olej ze skrzyni i w ten sam sposób go później wcisnąć przepłukując od razu samą skrzynię...plecie głupoty i skrzynia będzie do wyrzucenia czy ma trochę racji i przy odrobinie szczęścia będę miał wymianę dynamiczną w cenie samego oleju?

Offline Jacek Suchocki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Czwa
  • Posiadany samochód: C5 Tourer [Mk 3], 1.6 THP, '12
  • Miejscowość: Czwa
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 14, 2014, 21:06:52 »
Militeka K2 zalałem, jakieś 150 ml na 4 litry, nie wiem jak to jest w cytrynie ale w Jimnym są dwie rury od/do chłodnicy - odpiąłem je i samo zleciało, potem jedną zapiąłem a do drugiej podłączyłem taką prostą ręczną pompkę do przetaczania cieczy (możesz użyć dużej strzykawy) i odciągnąłem jeszcze ze trzy setki. Przy twoim przebiegu polecałbym ci wymianę filtra cena nie jest koszmarna http://www.motointegrator.pl/produkty/1191384-filtr-hydrauliki-skrzyni-biegow-hans-pries-722-653
Wymiana dynamiczna polega na jednoczesnym odsysaniu i uzupełnianiu, jak za mocno odsysa to ci braknie płynu w układzie i konwerter może się rozsypać, więc jak mech ma a nie umie obsłużyć to lepiej trzy razy zlać statycznie niż eksperymentować a potem dostać szału jak się coś zes@a ;)

Offline Oskar Kurzeja

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK3 2.0HDi 138
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 14, 2014, 21:29:07 »
Mechanik nie robil tego jeszcze nigdy także dynamiczną wymianę oleju odpuszczam sobie. Co do filtra oleju to nie wiem jak to było w Twoim jimmy ale w aisin filtr oleju jest w skrzyni i trzeba byłoby rozpołowić ją na pół,żeby móc wymienić filtr..także masa roboty i trzeba mieć kogoś kto się na tym zna..
Dla osób zastanawiających się nad wymianą oleju to wymiana statyczna w ASO kosztuje 200zł z olejem a 120 zł wgranie nowego softu do skrzyni,także nie trzeba się bawić w szukanie mechaniorów bo i tak ciężko będzie znaleźć taniej..
W przyszłym tygodniu wybieram się na podwójną wymianę oleju u znajomego mechanika a później na trzecią do aso wraz z wgraniem softu i dolaniem militeca...mam nadzieje,że to pomoże :)

Offline Jacek Suchocki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Czwa
  • Posiadany samochód: C5 Tourer [Mk 3], 1.6 THP, '12
  • Miejscowość: Czwa
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 14, 2014, 21:52:56 »
wydaje mi się że filtr a właściwie ociekacz jest dostępny od dołu, powinien znajdować się właściwie w misce olejowej i po jej zdjęciu powinien być pierwszy widoczny a nad nim wyspa zaworów ale mogę się mylić, pamiętaj że najważniejszy jest poprawny poziom oleju, nie za dużo nie za mało.
powodzenia w zabawie

Offline Oskar Kurzeja

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MK3 2.0HDi 138
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 14, 2014, 22:08:54 »
Filtr do którego podałeś mi link znajduje się w ociekaczu czy w samej skrzyni? Nie zabieralem się za nią jeszcze nigdy więc nie wiem jak tam jest to rozwiązane. Wiem z opinii innych ,że sam filtr siedzi w środku i trzeba rozpolowić skrzynie na poł przez co przy remontach wymienia się dopiero filtry. W Jimmy miałeś tą samą skrzynię- Aisin Am6 ?

Offline Jacek Suchocki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Czwa
  • Posiadany samochód: C5 Tourer [Mk 3], 1.6 THP, '12
  • Miejscowość: Czwa
Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 15, 2014, 13:25:36 »
W jamniku jest mała 4-biegowa z wyjściem na tył, zupełnie inna konstrukcja, tu masz ciekawy opis AM6:
http://www.prnd.pl/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40,4,36.html

Offline Michał Wystawka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Omega B 3.2, c5 II 2.0 16v
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Re: Problem ze skrzynią Aisin Am6 2.0hdi mk3
« Odpowiedź #69 dnia: Maj 10, 2018, 09:01:13 »
Mechanik nie robil tego jeszcze nigdy także dynamiczną wymianę oleju odpuszczam sobie. Co do filtra oleju to nie wiem jak to było w Twoim jimmy ale w aisin filtr oleju jest w skrzyni i trzeba byłoby rozpołowić ją na pół,żeby móc wymienić filtr..także masa roboty i trzeba mieć kogoś kto się na tym zna..
Dla osób zastanawiających się nad wymianą oleju to wymiana statyczna w ASO kosztuje 200zł z olejem a 120 zł wgranie nowego softu do skrzyni,także nie trzeba się bawić w szukanie mechaniorów bo i tak ciężko będzie znaleźć taniej..
W przyszłym tygodniu wybieram się na podwójną wymianę oleju u znajomego mechanika a później na trzecią do aso wraz z wgraniem softu i dolaniem militeca...mam nadzieje,że to pomoże :)

Czy pomogło wgrywanie nowego softu w ASO?