Michał Turek starannie wyklepał(a):
Firma która szumnie ogłasza nowy model, po czym dowiadujemy się że cały czas idą w nim te same denne i przestarzałe jednostki (kiedy będzie w C5 1,8 T o mocy 200 koni np. kiedy będzie jakiś sensowny diesel o pojemności 1,9 litra, tak żeby nie wchodził w wyższą akcyzę i powietdzmy 140-150 kM mocy, kiedy, kiedy - pytam ?!!!!)
PSA ma silnik 1.6 Turbo 150/175 i bedzie miala lada chwila inne nowoczesne silniki. Czemu nie wkladaja 1.6T do swoich aut klasy srednej to juz inna kwestia.
Co do akcyzy, kogo na zachodzie obchodzi chory kraj z chorymi podatkami jakim jest Polska? Oni tam placac podatki od mocy a nie od pojemnosci.
i w dodatku informuje nas że rezygnują z zawieszenia hydro (tylko za dopłatą i w wyższych modelach)
No to rezygnuje z hydro, czy bedzie w opcji lub standardzie? Zdecyduj sie w koncu.
przekonuje mnie do tego że firma CItroen to taka firma nic w srodku a dużo reklamy; w Fiatach małego segmentu (B, C) są montowane silniki 1,4 turbo benzyna o mocy 150 kM i turbodiesel o mocy 150 kM (1,9) gdzie na tym tle jest oferta Citroena ? W polu....
W jakim polu? Maja swietne silniki 1.4/1.6HDi (Fiat nie ma zadnych silnikow diesla pomiedzy awaryjnym 1.3JTD a starym i ciezkim jak ksiezyc 1.9JTD) , maja 2.0HDi (ktory zaraz bedzie mial wieksza moc) a do tego ma nowa rodzine silnikow wolnossacych 1.6i 16V i 1.6i 16V Turbo. Przypominam, ze Fiat do niektorych aut bierze silniki diesla od PSA...
jedyna nadzieja to taka że ten zawias sprężynowy to się będzie drogi trzymał i nie będzie tak jak w C5 hydro, że pływa to po całej drodze - być może zawias hydro wogóle się nie będzie sprzedawał, bo jak zawias sprężynowy będzie chodził tak jak Mondziakowy (najlepszy w klasie - nawet proszę nie zaprzeczać, daremny trud) to hydro-badziewka nikt nie kupi. Może jest tak że jest to "chytryplan" CYtrynki jak się tu powoli wycofać z hydrobadziewia, ani to tanie w produkcji ani skuteczne, a rzekoma komfortowość - marketingowo-złudna
Mondeo mialo i ma najlepsze zawieszenie w klasie (od kiedy zniknal Peugeot 406) ale podobnie jak Focusie (ktory ma tez najlepsze zawieszenie w swojej klasie) na prozno szukac tam komfortu a juz napewno takiego jaki oferuje C5. Napewno C5 na sprezynie bedzie sie lepiej i stabilniej prowadzic ale nie bedzie siegac pulapu komfortu jaki zapewnia hydrozawias.
Ludzie nie dlatego nie beda kupowac C5 hydro, ze jest bardziej komfortowe i nieco gorzej ze stabilnoscia u niego ale dlatego, ze nadal panuje bledna opinia, ze hydro jest awaryjne i drogie w utrzymaniu.