Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Regulacja wolnych obrotów i sprzęgła.  (Przeczytany 574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Franciszek Broda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: ruda slaska
  • Posiadany samochód: xsara II 1,4 i - 75 KM , oraz 1,6 16V - 109 KM
  • Miejscowość: Warka
Regulacja wolnych obrotów i sprzęgła.
« dnia: Październik 06, 2021, 16:02:29 »
Potrzebuję nieco zwiększyć obroty biegu jałowego  ( linka, bez potencjometru). Również sprzegło wyłącza się gdy nadepnę pedał jakieś 2 cm ( poprzednio było w połowie skoku  ) . Autem jeździła dosyć długo córka i nieco rozjechały się te 2 parametry. Pacjent to XSARA 1,4 z roku 2002.  Gdzie pokręcić śrubkami ?  ;)

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 069
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Regulacja wolnych obrotów i sprzęgła.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2021, 16:17:03 »
Podejrzewam że nigdzie. Mimo że jest tam linka... To raczej nie jest od tak. Blokując linkę w pozycji lekko wciśniętej... Zgłupieje ECU i nie będzie wiedzieć jak sterować krokowcem.

 Sprzęgło... Zależy czy jest linka z samoregulacją... Czy zwykła. W zwykłej kręci się nakrętka na jej końcu pod maską. Nie mniej, problem sugeruje że sprzęgło ma się ku końcowi. Nie jest to zaskoczenie, w autach PSA nie są one wybitnie trwałe.

Offline Franciszek Broda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 30
  • Skąd: ruda slaska
  • Posiadany samochód: xsara II 1,4 i - 75 KM , oraz 1,6 16V - 109 KM
  • Miejscowość: Warka
Odp: Regulacja wolnych obrotów i sprzęgła.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 07, 2021, 22:32:52 »


 Sprzęgło... Zależy czy jest linka z samoregulacją... Czy zwykła.

Jak poznać czy jest samoregulacja ?
Wyczytałem że wszystkie Xsary II mają sprzęgła z samoregulacją . Potwierdzał by to fakt, że u mnie nie ma nakrętki regulacyjnej na lince przy łapie sprzęgłowej.
Auto ma już 140 000 na liczniku , więc sprzęgło " dyszy " zapewne ostatkiem sił. Zacznie się ślizgać to pojdzie do wymiany.
« Ostatnia zmiana: Październik 15, 2021, 13:42:35 wysłana przez Franciszek Broda »