Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Która instalacja lepsza do mojej xsary?  (Przeczytany 10364 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
Re: Która instalacja lepsza do mojej xsary?
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 04, 2009, 12:06:01 »
U nie ( BRC Sequent 24) również gazownik nie mógł się dogadać z pojawiającą się kontrolką "check engine" przez ponad 6 000km - a mapę robił na postoju !!! - nie akceptowalne.
Zmieniłem gazownika na lepszy zakład w Myślenicach. Tam 2-ch chłopaków jedzie z laptopem na 30 minut na miasto, robią porządną mapę i autko chodzi jak trzeba.

Ostatnio byłem zmuszony jechać do Krakowa na Al.Jana Pawła (koło Politechniki) na serwis, bo w Myślenicach byli zajęci na 2 tygodnie w przód. Facet wykonał poprawki do oprogramowania - ale na postoju - na efekt nie trzeba było długo czekać - znowu "check engine" wariuje, a ja dostaję białej gorączki.

Musze jechać z powrotem do Myślenic, gazownicy zrobią mi solidną mapę i będzie Xsarka latała jak należy.

Cecha wspólna większości gazowników - to obwinianie samochodu za "check engine" - tymczasem w moim przypadku zawsze było to spowodowane złą mapą lub regulacją na postoju.

Odnośnie wskazań poziomu gazu, mam zbiornik 47L, tankuję do pełna 35L, gdy gaśnie druga kropka i zostaje tylko 1 świecąca, to mam ~połowę baku.
-na 1 kropce (do pojawienia się 3-ch) przejeźdzam ~60km,
-na 2 kropce (do pojawienia się 2-ch) przejeżdżam ~70km,
-na 3 kropce (do pojawienia się 1) przejeźdzam ~70km
-na 4 kropce (do początku migania się rezerwy) przejeżdzam ~100km
-na migającej się rezerwie do braku gazu przejeżdżam ~100km.
Łącznie średnio ~400km. Czyli ~9L/100km.
W mieście pali mi 10L/100km LPG, a wyłącznie na trasie przy prędkości ciągłej 90km/h ~6,5 (430km na 28L LPG/100km) !!!

Offline Łukasz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 365
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara SX+ 1.6 16V 2001; Citroen C4 VTR Pack 1.6 HDI 2009
  • Zainteresowania: Citroen.... każdy
  • Miejscowość: Poznań
Re: Która instalacja lepsza do mojej xsary?
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 05, 2009, 20:49:40 »
To zazdroszczę Ci tego spalania... Teraz wymieniłem cewkę, bo okazało się, że jedna ze świec, które były wymieniane 2 tygodnie temu, jest czarna. Po wymianie cewki dynamika większa i zanosi się, że przejadę więcej. Martwi mnie natomiast duże zużycie oleju i okresowe dymienie z rury... Okresowe tzn. raz dymi, że jest aż siwo, a raz nie dymi wcale. Przy dymieniu zauważam, że auto ma gorsze osiągi. Dymienie jest zarówno na Pb jak i LPG. Silnik ma na 100% przejechane 83000km (sprawdzone w serwisie w Niemczech i w Polsce - wpisy w książce zgadzają się ze stanem faktycznym).

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Która instalacja lepsza do mojej xsary?
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 06, 2009, 11:41:37 »
Łukasz- założyłeś gaz do niesprawnego silnika i masz "pretensje", że działa nie tak jak powinno?:)

Podjedź na sprawdzenie cisnienia sprężania. Tylko ten dym... siwy, ale  niebieskawy, nie?
Patrząc na przebieg zapewny uszczelniacze zaworowe, możliwe, że uszczelka pod głowicą (tylko wtedy "dymi" bardziej na biało)- ale wtedy albo olej by wyciekał, albo leciał do płynu chłodzącego (lud nazad). Przez uszczelniacze może nawet ponad 2 l na 1kkm wsiorbać.
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Łukasz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 365
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara SX+ 1.6 16V 2001; Citroen C4 VTR Pack 1.6 HDI 2009
  • Zainteresowania: Citroen.... każdy
  • Miejscowość: Poznań
Re: Która instalacja lepsza do mojej xsary?
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 09, 2009, 22:00:22 »
Piotrze, to by się zgadzało co piszesz... A więc po kolei:

1. Dymienie na siwo/biało - raz dymi, wręcz kopci że świata nie widać, a raz nic się nie dzieje.

2. Zużycie oleju - drastyczne, ale też dziwny objaw, poziom uzupełniony, 2-3 dni spokoju i nagle spada poziom do 1 kropki, na miarce faktycznie mało się zrobiło. Wymiany oleju przez poprzednich właścicieli były dokonywane regularnie i mam co do tego absolutną pewność. Jak policzyłem na ok. 1000km dolałem 2 litry Total Quartz.

3. Przebieg auta - 82000km przy zakupie (dlatego właśnie ją kupiliśmy) potwierdzony też na 100%, od 05.2001 roku czyli pierwszej rejestracji, 75-letni Hans używał jej w Niemczech. Zrobił 55.000km. Przywieziona w 2007 roku, używana przez 50-letnią kobietę tylko na dojazdy do pracy (16km dziennie w jedną stronę) w Polsce też serwisowana. Ponieważ używali jeszcze 2 inne auta, dobili tylko do tych 82000km. Dlatego byłem przekonany, że to będzie bdb zakup. I faktycznie zawieszenie, tapicerka, kierownica, skrzynia biegów i inne detale działają jak w nowym samochodzie. Ale silnik zamęczony...

4. Zużycie paliwa - przez pierwszy tydzień paliła tak jak obiecali poprzedni właściciele czyli średnio 8,5 do maks. 9,0l/100km przy naszej dynamicznej jeździe (cewka i świece były jeszcze przed wymianą). Po montażu gazu i wymianie świec, na 34 litrach gazu zrobiłem 370km i wcale nie oszczędzałem auta. Ostatnio została wymieniona też cewka (z powodu wypadania zapłonów i samochód jakby ożył na nowo. Dynamika bardzo przyzwoita, tylko jakby dusił się na gazie, ale spalanie zabójcze po prostu... Może z 20-30 km zrobione na benzynie i odpalania na zimnym silniku, a wskaźnik zmalał z więcej niż 1/2 do 1/4 poziomu. Gazu też pali co najmniej 12 l/100km i nie jest to cykl miejski tylko mieszany.

Spalanie spalaniem, ale najbardziej martwi mnie owe zużycie oleju silnikowego, i czasami dymienie. I wogóle to czasami silnik chodzi super cicho, a czasami dziwnie dudni, to nie jest duży hałas, ale wyczuwalny, tak jakby nie palił na 1 cylinder, ale wszelka diagnostyka komputerowa i odczyt sondy lambdba pokazuje, że jest ok. Podczas tego dudnienia jakby dynamika była gorsza. Dudnienie występuje na gazie i benzynie.
Mam okazje kupić silnik 1.6 16V z rozbitego C3 z 2008 roku z przebiegiem 20000km i sam już nie wiem, czy to zrobić, bo to mimo wszystko spory wydatek, czy też próbować naprawiać ten.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Która instalacja lepsza do mojej xsary?
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 10, 2009, 00:45:55 »
Cytuj

Piotr Woźniak napisał:
Janek- Abart na Krzemienieckiej. U mnie z sequentem24 zdziałali cuda:D


Dzięki, byłem tam, znaleźli przyczynę problemów i doprowadzili wszystko do ładu za nieduże pieniądze. Przy przebiegu ponad 150 kkm na LPG niestety moje wtryskiwacze powoli się kończą, na razie czyszczenie wystarczyło. Zobaczymy na jak długo.

Cytuj

Łukasz Nowak napisał:
Piotrze, to by się zgadzało co piszesz... A więc po kolei:

1. Dymienie na siwo/biało - raz dymi, wręcz kopci że świata nie widać, a raz nic się nie dzieje.


Chyba trzeba zacząć od sprawdzenia kompresji, próby olejowej i byłaby odpowiedź na pytanie - czy to wina uszczelki pod głowicą, pierścieni, pękniętej głowicy, a może jeszcze czegoś innego.

Nie wiem ile kosztuje ten silnik, który możesz kupić, ale trzeba by dokładnie sprawdzić, czy to ten sam silnik, czy tylko podobny. Przekładkę silnika zrobiłbym tylko wtedy gdyby okazało się, że masz poważną awarię, np popękane pierścienie z powodu dużego przegrzania silnika w przeszłości.

Silnik 1.6 16v jest bardzo trwały, nie ma z nim żadnych problemów (może poza względnie słabymi cewkami zapłonowymi). Ja przy przebiegu 187 kkm (większość na LPG) nie zauważyłem nadmiernego zużycia oleju czy innych objawów zużycia. Więc dziwią mnie Twoje problemy przy tak niewielkim przebiegu.
 
Xsara
 

Offline Łukasz Nowak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 365
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara SX+ 1.6 16V 2001; Citroen C4 VTR Pack 1.6 HDI 2009
  • Zainteresowania: Citroen.... każdy
  • Miejscowość: Poznań
Re: Która instalacja lepsza do mojej xsary?
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 10, 2009, 23:26:17 »
Tak też myślę, że może kiedyś go przegrzali nie jeden raz, ale najlepsze, że zrobiłem już od zakupu (czyli jakiś miesiąc) 2000km i dynamika jest nie ta sama co na początku. Polepszyło się chyba 2-krotnie. Teraz mogę powiedzieć, że ciągnie przyzwoicie, prawie jak moje Xantia 2.1 TD.

A wracając do tematu, co sądzicie o lubryfikatorze do smarowania zaworów?

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Która instalacja lepsza do mojej xsary?
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 10, 2009, 23:54:27 »
Cytuj

Łukasz Nowak napisał:
zrobiłem już od zakupu (czyli jakiś miesiąc) 2000km i dynamika jest nie ta sama co na początku.
Polepszyło się chyba 2-krotnie. Teraz mogę powiedzieć, że ciągnie przyzwoicie, prawie jak moje Xantia 2.1 TD.

Czyli był kompletnie zamulony. Dobrze mu zrobi wycieczka po autostradzie i przytrzymanie przez dłuższy czas na wysokich obrotach.

Cytuj

A wracając do tematu, co sądzicie o lubryfikatorze do smarowania zaworów?

Po co? Jeśli ja przejechałem już prawie 160 kkm na LPG i gniazda zaworów mam oryginalne - to znaczy, że lubryfikator nie jest potrzebny w tym silniku.

W Twoim wypadku najpierw ogarnij silnik, znajdź przyczynę awarii. Takie puszczanie dymka to nie jest drobnostka.
 
Xsara