Dziś stuknęło mojemu Pikusiowi równo dwa lata jak jest w naszej rodzinie, a za tydzień stuknie mu 10 lat od momentu zjechania z taśmy.
Podzielę się wrażeniami z jazdy i kosztami użytkowania przez te dwa lata. W tym czasie zrobiłem 30kkm.
Nigdy wcześniej przed zakupem nie jeździłem XP, nie pytałem się na forum o wady i zalety, nie wiedziałem na co zwrócić uwagę przy zakupie czyli kupowałem w ciemno.
Po tygodniu użytkowania stwierdziłem że:
- najpierw wady:
Kiepski promień skrętu
* Boczne słupki ograniczają widoczność
* Wrażliwy na podmuchy wiatru
* Nadwozie jednobryłowe powoduje że silnik jest dość głośny
* Do demonów szybkości też nie należy
* Jazda w dzień przy światłach = kiepski odczyt wyświetlacza
Teraz zalety:
* Najbardziej wygodny pojazd jaki kiedykolwiek prowadziłem
* Wysoka kultura pracy silnika
* Stosunkowo niskie zużycie paliwa biorąc pod uwagę gabaryty
* Niekonwencjonalne rozwiązania (schowki, fotele, stoliki, przestrzeń itp.)
Pikusia udało mi się kupić (jak mi się wydawało) okazyjnie. Cena była nawet niższa od cen giełdowych o 3 tyś a sam jeszcze zbiłem 1500 zł. Jak się później okazało auto miało pełno usterek usunąłem od razu a niektórymi długo walczyłem. Aby doprowadzić auto do stanu używalności oraz przeciwdziałać profilaktycznie powymieniałem i naprawiłem
W pierwszym roku zaraz po zakupie
Naprawa zapadniętego fotela 0 zł( robocizna własna)- opisane na forum
Rozrząd- 650zł ( części + robocizna)
Koło pasowe 180zł ( robocizna własna)
Naprawa lejących wtryskiwaczy –60 zł części ( robocizna własna) opisane na forum
Łączniki stabilizatorów 60 zł ( robocizna własna)
Wszystkie filtry + olej- 250 zł ( robocizna własna)
Po jakimś czasie użytkowania
Naprawa podłokietnika 0 zł( robocizna własna) opisane na forum
Używane alufelgi oryginalne + śruby + wyważanie 880zł ( chciałem ale nie musiałem)
Opony 680zł
Olej + filtr oleju 110 zł ( robocizna własna)
Pierwszy rok zamknął się z kosztami 2870 zł
Drugi rok
Naprawa klimatyzacji 650 zł walka od momentu zakupy ( części i robocizna)
Tarcze i klocki 230zł (robocizna własna) opisane na forum
Pompka spryskiwacza-20zł (robocizna własna)
Wahacze 190 zł (robocizna własna)
Wymiana uszczelniacza półosi 25 zł (robocizna własna)
Wymiana oleju w skrzyni biegów 50 zł (robocizna własna)
Spawanie tłumika 20 zł
Zakup radia oryginalnego + odkodowanie 100 zł ( chciałem ale nie musiałem)
Wszystkie filtry + olej- 250 zł ( robocizna własna)
Wymiana czujnika ABS część 0 zł( robocizna własna)
Drugi rok zamknął się z kosztami 1535 zł
Nie liczyłem ile zużyłem paliwa bo nigdy nie prowadzę takich statystyk ani nie gromadzę rachunków ani zapisów
Generalnie w ciągu 2 lat użytkowania wydałem na Pikusia bez paliwa 4405 zł za wszystkie części podlegające zużyciu , wymianie i uszkodzone w trakcie eksploatacji robocizna oraz zachcianki..
Czy to dużo? Bo ja wiem. Już na samym początku dostałem bonus przy zakupie w wysokości 4500 zł . Nawet gdybym kupił auto w którym by wszystko działało i zapłacił cenę giełdową to i tak nie ominęła by mnie wymiana olejów, filtrów, obsługi klimatyzacji . Tak czy inaczej jestem i tak do przodu.
Podsumowanie:
Jestem zadowolony , wszystko działa i pracuje idealnie , w najbliższych 2 latach auta nie będę zmieniał no chyba że trafi się okazja w dobrej cenie do roboty C4P