Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?  (Przeczytany 2867 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« dnia: Czerwiec 06, 2010, 20:49:51 »
Witam.
W związku z tym, że jakiś ktoś palnął mi w przedni zderzak i prysnął, przyszedł dzisiaj czas na pobieżną ocenę szkód i ilości plastików do kupienia. W związku z tym zdjąłem sobie przedni zderzak, na szczęście jest prawie w całości, no i oczywiście znalazłem coś niezamierzonego czyli luźne wtyczki i jeden zapocony wąż.
Zdjęcie nr 1 to wtyczka przy zbiorniku spryskiwacza. Do czego mogłaby służyć? Nie mam w aucie wycieraczki tylnej szyby i nigdy nie miałem.
Zdjęcie nr 2 to dość duże gniazdko po lewej stronie auta tuż przy rurze dolotowej powietrza. Nie wygląda na to, żeby była użytkowana.
Zdjęcie nr 3 to jakiś wąż biegnący w poprzek auta, na zdjęciu prawy przedni narożnik auta, pod zbiornikiem spryskiwacza - jest mokry. Nad wężem, a raczej jest to plastikowa rurka, nie ma śladów jakichś wycieków i nieszczelności.
I tu moje pytanie co to są za elementy? No i co to za rurka i co mogłoby spowodować to zapocenie?
Jeżeli ktoś wie lub ma jakiś pomysł, to byłbym wdzięczny za info.
Pozdrawiam.

Offline Rafał Liszkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 523
  • Skąd: Łask
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 2008 2.0 16v
  • Miejscowość: Łask
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 06, 2010, 21:18:44 »
Zdjecie pierwsze moze byc to od czujnika poziomu spryskiwaczy ale moge sie mylić. A drugie to pewno rurką (wąż) od klimy zobaczy czy dochodzi do spreżarki klimy
Diagnostyka L.E.X.I.A   Łask i okolice

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 06, 2010, 21:28:14 »
Zdjęcie nr3 to jak się domyślam powrót LDS z maglownicy od wspomagania on gdzieś głębiej jest połączony z wężem i na opasce pewnie się poci .Element nr 3
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2010, 21:44:48 »
Dzięki bardzo za szybkie odpowiedzi. Zdjęcie nr 3 uważam za rozszyfrowane - najpewniej to jest powrót z maglownicy. Co do zdjęcia nr 1 nie dodałem (mea culpa) że to jest trzecia wtyczka w okolicy zbiornika spryskiwacza. Co zresztą chyba widać na zdjęciu, zaraz za tą brudną łapą po lewej stronie zdjęcia widać przewód od czujnika poziomu i wtyczkę. Ta luźna jest trzecią wtyczką. Stąd moje zdziwienie.
Pozdrawiam.

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2010, 21:49:49 »
Trzecia jest chyba do pompki na tylną szybę !
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2010, 21:57:35 »
Też tak myślałem, tylko że w tym aucie nigdy pompki na tylną szybę nie było. To nie mam instalacji do składania bocznych lusterek a miałbym do tylnej szyby? Taki "zonk"?
Pozdrawiam.

  • Gość
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 07, 2010, 14:00:20 »
Spryskiwacz tylnej szyby obsługuje ta sama pompka co do przedniej. W dolnej części powinny być dwa wężyki, jeden do przodu drugi do tyłu. Jest tam zaworek który przełącza. Wtyczka najprawdopodobniej jest od oddzielnej pompki spryskiwaczy refletorów. Jeżeli nie masz reflektorów ksenonowych to i zbiorniczek na płyn jest nieco mniejszy i brak w nim gniazda na dodatkową pompkę.
pozdrawiam

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 07, 2010, 17:37:23 »
co do zdjecia jeden - zobacz czy nie nalozysz go na zbiorniczek plynu do spryskiwacza - jezeli jest tam wolne miejsce na nalozenie tego (wypust plastikowy), to naloz i zapomnij - mam tak samo, po malym dochodzeniu stanelo na kabel do dodatkowych swiatel - ktore mozna zamontowac na dole zderzaka.
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2010, 19:13:06 »
Co do zdjęcia nr 1 to faktycznie w zbiorniku jest taki kanałek do umieszczenia w nim wiązki przewodów. Nie ma natomiast na zbiorniku jakiegokolwiek śladu po ewentualnej drugiej pompce czy czymś takim. Co do ksenonów, to w tym aucie nigdy ich nie było i za mojej kadencji nie będzie ;-) Natomiast biorąc pod uwagę wielkość wtyczki ze zdjęcia nr 2 i fakt, że dochodzą do niej bardzo grube przewody. To nie mogę wykluczyć, że mogę mieć w aucie wiązkę do oświetlenia ksenonowego. Chyba, że z lewej strony auta, przed rurą doprowadzającą powietrze do silnika w jakiejś wersji producent przewidział zamontowanie jakiegoś bardzo prądożernego ustrojstwa.
Ale generalnie nie jest to aż tak istotne, najbardziej zależało mi na zlokalizowaniu węża ze zdjęcia nr 3, resztę można potraktować jako ciekawostkę. Oczywiście gdyby ktoś z szanownych forumowiczów miał pewną informację, że "to jest to", to byłoby fajnie :-)
Pozdrawiam.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 07, 2010, 20:06:41 »
ja na swoim aucie zaobserwowałem kostki które nie są wykorzystywane i nigdy nie były więc wnioskuję, że citroen ma jeden model wiązek i daje je od najsłabszej wersji do najwyższej.

Offline Rafał Śmiłowicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 45
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Citroen C5 II 1,6HDI / Citroen C6 2,2HDI
  • Miejscowość: Poznań
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 07, 2010, 23:11:01 »
Wg mnie może to wyć wtyczka do spryskiwaczy reflektorów, ponieważ tylna szyba jak już zostało napisane jest obsługiwana przez tą samą pomke co przednia  kwestia tylko zmiany podania napięcia. Ja u siebie też mam tą wtyczke i jest nie wykorzystana.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 08, 2010, 00:10:33 »
Michale, kanalik o ktorym mowisz jest miejscem na wezyk od tylniego spryskiwacza - C5 ma JEDNA pompke do przedniej i tylnej szyby - pryska na szybe, w zaleznosci od kierunku przeplywu pradu (w koncu aku daje staly, a to gdzie przylozymy napiecie ma wplyw na kierunek obrotow silniczka w pompce).
Kabel z rys1. mozesz osadzic (po zdjeciu tego druciku na czas montazu) na gorze zbiorniczka na plyn do spryskiwaczy. Stojac przodem do auta, bedzie to blizej zderzaka, na samej gorze.. taki plaski wypust, na ktory mozna w/w kabel nasadzic.
Na rys 2 nie mam pomyslu, nie ogladalem dokladnie tamtej strony bez zderzaka ;)
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Maciej Pisara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 388
  • Skąd: Kiełczów/Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 3.0 HDi; C4 (B7) 1.6 HDI; C5 MK I 3.0
  • Miejscowość: Kiełczów/Wrocław
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 08, 2010, 09:22:22 »
zdjęcie nr 1 to wiązka pompki spryskiwacza ksenonów,
zdjęcie nr 2 to wiązka WEBASTO,
Zdjęcie 3 o jak napisano od wspomagania kierownicy
Macios
Kiełczów/Wrocław
C4 B7 1.6 HDi 115KM
C5 X7 3.0 HDI Automat
C5 I 3.0i manual
DB

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 08, 2010, 19:52:41 »
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :-) Przyjmuję, że jest właśnie tak jak pisze kolega Maciek i chyba można temat zamknąć :-)
Pozdrawiam:-)

Offline Jarek Żuchowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 21
  • Skąd: Grudziądz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI Break 2002
  • Miejscowość: Grudziądz
Re: Przewody i wtyczki - co to jest (Mk I 2.0 HDi) ?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 06, 2010, 21:20:48 »
coś mi sie wydaje ze
zdjecie nr 2 to wiązka do oryginalnego alarmu