Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: wymiana poduszki w podporze półosi  (Przeczytany 1024 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Szymura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 79
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C5 MK1 2.0 Pb+LPG, C4 1.6 16V
  • Miejscowość: Gliwice
wymiana poduszki w podporze półosi
« dnia: Kwiecień 14, 2018, 23:57:02 »
Właśnie jestem po wymianie tej poduszki w podporze półosi i mogę przekazać kilka cennych uwag. Zmuszony byłem do wymiany od dołu na aucie, bo półoś nie chciała opuścić swojego miejsca.  Objawy jakie występowały to szarpanie autem podczas ruszania. Zatem krótki manual.
1. Auto na kanał, najazdy albo po prostu w górę i kobyłki.
2. Odkręcić poprzeczne wzmocnienie (taka blacha w poprzek auta zasłaniająca dostęp. 4 śruby 16. Skrajne śruby problematyczne, raczej na pewno obróci się nakrętka w spince, trzeba kombinować z zablokowaniem jej.
3. Odkręcić wspornik łączący poduszkę z nadwoziem - 2 śruby 16.
4. Wydłubać środek poduszki.
5.  Piłką do metalu z brzeszczotem zainstalowanym wewnątrz pozostałości poduszki przeciąć zewnętrzną część  poduszki, potem spokojnie wychodzi - nie wyrzucać tego - może się przydać.
6. Oczyścić papierem ściernym gniazdo poduszki.
7. Trzeba sobie dorobić prasę do wciskania. Ja złożyłem z 2 blach z klocków hamulcowych z otworami 10mm, ośki tylnej rowerowej, nakrętek tejże osi, łożysk wzdłużnych o średnicy wewnętrznej 10mm, zewnętrznej części starej tulei zespawanej po przecięciu i 2 kluczy do podłożenia w końcowej fazie wprasowywania.
8. Zwrócić uwagę na to jak tuleja ma być wprasowana.
9. Teraz najciekawsze - proces wprasowania. Miało być standardowo ale nie było, pierwsza próba skończyła się zgięciem klocka w prasie, potem pęknięciem łożyska i na koniec zerwanie gwintu w osi. Oś jest utwardzana i gwint drobnozwojowy, zawsze tak wciskam tuleje i nigdy takich problemów. Po zmierzeniu nowej tulei okazało się, że jest średnica to 70.3mm a powinna mieć 70mm. Zatem tuleja na śrubę, śruba w wiertarkę, wiertarka w imadło i pilnikiem zjechane 0.5 - 0.3mm zależy w którym miejscu mierzone. Ewentualnie stoczyć ale nie mam dostępu do tokarki o takim rozstawie szczęk.
10. Teraz wprasowywanie przebiegło w miarę poprawnie, chociaż po sam koniec trzeba już było używać dużej siły na prasie. Oczywiście przed wprasowaniem smarować gniazdo. Nie zaszkodzi zamrozić tuleję.
11. Zamontować wcześniej zdemontowane elementy i koniecznie sprawdzić tez poduszkę (łapę) na górze silnika.