witam
ostatni zaczyna grzac mi sie auto. sprawa dziwna, tym bardziej ze zaczyna sie robic zimno. przy krotkiej jezdzie jest ok, trasa dlugosci ok 100km tez jest ok, ale wjade do miasta, stane na chwile w korkach i temp leci w gore pod czerwone pole.
moje wnioski:
1. auto po uruchomieniu szybko nabiera temperatury (do ok 90stopni), w srodku ogrzewanie jest OK. wnioskuje wiec ze termostat sprawny
2. mialem ostatnio problemy z chlodnica, (w jednym miejscu miala wyciek, prawdopodobnie przez zbyt wysokie cisnienie w ukladzie spowodowane temperaturą - tak powiedzial fachman). chlodnca zregenerowana, powinna byc ok. wycieków nie ma
3. nie zauwazylem jak sie zachowuje wentylator chlodnicy. pamietam ze kiedys slyszalem jak chodzil na postoju po wylaczeniu auta, ale bylo to takie sobie "pierdzenie", wydaje mi sie ze jakby wetknal palca miedzy smigla to by go zatrzymal (aczkolwiek organoleptycznie nie probowalem). W moim poprzednim aucie jak sie zalaczyl wentylator to jakby sie odkurzacz wlaczyl, czuc bylo buchające spod auta opary gorąca.
czy w Xmenie wentylator ma wiecej niz ten jeden "wolny" bieg?
jesli tak, to co za niego odpowiada i jaki element go włącza? jakis przekaznik? gdzie go znalezc?
w jednym z postow wyczytalem ze jest jakis czujnik temp odpowiedzialny za wlaczenie wentylatora, ale nie wiem jak to sie ma do biegow jego pracy?
plan mam taki: jesli jest przekaznik w momencie kiedy temp pojdzie ku gorze bede chcial zmostkowac go zeby wentylator zaczal pracwac z duza predkoscia. powinno to ostudzic silnik. Jesli misja sie powiedzie, to bede wiedzial co jest za to odpowiedzialne. albo wlacznik/przekaznik wentylatora, albo sam wentylator (jesli po zmostkowaniu nie ruszy na wyzszym biegu).