Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mało mocy silnika? Automat muli? Sprawdź linkę gazu!!!  (Przeczytany 2236 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Łukasz Wajda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Kleszczów
  • Posiadany samochód: [Mk1 2003] Citroen C5 3.0 V6 24V automat
  • Miejscowość: Kleszczów
Mało mocy silnika? Automat muli? Sprawdź linkę gazu!!!
« dnia: Listopad 10, 2017, 23:33:02 »
Przepraszam jeśli temat jest znany, jeśli nie to proponuję go przypiąć bo to co opiszę sprawdziło się w 3 Cytynach C5 MK1 z różnymi silnikami i jest dość istotnym czynnikiem sprawiającym radość z jazdy naszymi cytrynkami :)


Wcześniej miałem Peugeota 406 coupe 3.0 V6 w automacie i chodził jak petarda, przyśpieszenie powodowało uśmiech na twarzy, automat zawsze wiedział co robić. Zakupiłem więc C5 z identycznym silnikiem i skrzynią i co? Masakra jakaś muł w porównaniu do coupe w dodatku automat często nie robił kickdown przy max wciśniętym gazie co potęgowało mułowatość auta. Wagowo auta były zbliżone więc zastanawiałem się co może być nie tak.


Pewnej niedzieli wpadło mi do głowy by sprawdzić jak otwiera się przepustnica powietrza i potwierdziły się moje przypuszczenia, że nie otwiera się na maxa. Oczywiście winą była zbyt naciągnięta linka gazu, w większości przypadków mamy elektroniczną przepustnicę, która dostaje sygnał od TPSu czyli czujnika położenia gazu, który bezpośrednio połączony jest z linką gazu.


Czujnik TPS znajduje się pod jednostką ECU i łatwo sprawdzić czy dochodząca do niego linka jest zbyt luźna tj.


1. należy wcisnąć pedał gazu do spodu (na wyłączonym silniku) przyda się pomoc innej osoby bądź przyrząd blokujący pedał gazu.
2. pod maską należy zlokalizować TPS który można kręcić ręką, jeśli przy max wciśniętym pedale gazu, da się go jeszcze ręcznie obrócić to znaczy, że linka jest naciągnięta i należy ją podregulować zmieniając położenie zawleczki.


Taki problem miałem ja, mój brat w silniku 2.0 HPI i kolega w zwykłym 2.0


Polecam skontrolować :) 

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Mało mocy silnika? Automat muli? Sprawdź linkę gazu!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2017, 13:56:54 »
Jak dla mnie ameryki nie odkryłeś :)
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

pablo042

  • Gość
Odp: Mało mocy silnika? Automat muli? Sprawdź linkę gazu!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2017, 14:41:54 »
Fajnie.... przyda się taka wiedza

Offline Kamil Malczewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v Break 2002 LPG
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Mało mocy silnika? Automat muli? Sprawdź linkę gazu!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2017, 13:17:06 »
a jak to się ma do tego co obd podaje jako "otwarcie przepustnicy" czy jakoś tak?


czy usterkę luźnej linki można w ten sposób zweryfikować? jakie powinny być wzorcowe wartości jeśli chodzi o zakres?


Offline Łukasz Wajda

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 27
  • Skąd: Kleszczów
  • Posiadany samochód: [Mk1 2003] Citroen C5 3.0 V6 24V automat
  • Miejscowość: Kleszczów
Odp: Mało mocy silnika? Automat muli? Sprawdź linkę gazu!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 15, 2017, 15:56:24 »
Nie patrz na to Kamil, bo najprościej sprawdzić tak jak opisałem, bez lexi. Organoleptycznie własnoręcznie ;)