Odkopuję...Adam, a to nie są sprężyny powrotu pedału sprzęgła? Jeśli tak to nie wpływają one na lekkość wciskania.
Od kilku dni przeglądam równe tematy dot. sprzęgła i jego twardej pracy.
Od ok. 3tygodni mam C5 2.0HDI i wg. mnie sprzęgło pracuje zdecydowanie za ciężko - kiedyś miałem podobnie w innym aucie. Ból kolana od częstego wciskania twardego pedału sprzęgła w wiecznych korkach sprawił że przesiadłem się na automat DSG.. Kolano przestało boleć, w między czasie miałem dwa inne auta ale z manualem, sprzęgła pracowały w nich lekko więc o kolanie zapomniałem. Niestety teraz przypomniałem sobie jaki to był ból, zaczeły się tabletki przeciwzapalne i maści, no i intensywnie szukam pomysłu co z tym zrobić.
Wspomnę że ok 1.5 miesiąca temu poprzedni właściciel wymienił sprzęgło z kołem dwumasowym, nie znam szczegółów, mam jedynie wpis w ks. serwisowej i rachunek z warsztatu, nie wiem jak sprzęgło chodziło przed wymianą.
Czy ktoś pomoże? Średnio chce mi się rozbebeszać wszystko na nowo -kasa i czas.
p.s. przy okazji zapytam o mały luz na pedale sprzęgła, pedał mogę bez używania siły cofnąć o ok pół cm, ma taki mały luz, zauważyłem że podczas wysprzęglania zatrzymuje się w pozycji końcowej i czasem od razu, czasem po sekundzie jeszcze lekko odskakuje, pewnie o ten luz, niby nie przeszkadza ale czasem irytuje