Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód  (Przeczytany 4980 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 10, 2024, 12:45:43 »
Dzięki. Mojej stuknęło 265k. Kilka miesięcy temu wymieniałem dolne tulejki zwrotnicy łączące wahacz, teraz pora przyszła na dolne wahacza. Jak wyjmę wahacz to obcenię jak wyglądają te drugie, bo żeby się nie okazało, że za miesiąc zaczną one stukać :)
A Hatchkison to dobra firma? W sklepie mówili, że to jakość oryginału, ale wcześniej mieli podpięte pod inny numer nie pasujący do mojego auta, a w sklepie okazało się, że obie tulejki są takie same.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 135
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 10, 2024, 14:28:23 »
Nie mam zdania w temacie jakości wyrobów Hatch... bo nigdy nie używałem.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 17, 2024, 14:42:15 »
W sobotę wymieniłem tuleje tylne w obu wahaczach. Założyłem w końcu Spidemy, były 100% podobne do moich i miały logo szewrona. W starych można powiedzieć, że gumy już nie było. Zdjąłem je ręką z wahacza . Trochę zeszło mi że zbiciem tulejek metalowych. Najwięcej zabawy było ze znalezieniem klucza oczkowego na torx18 i potem odkręcenie i wyjecie śrub. Po wymianie inne auto. Wcześniej wymieniłem dolne tulejki w zwrotnicy, więc teraz zawieszenie pracuje jak nowe.

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 135
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 17, 2024, 14:52:23 »
Nie wspomniałem o tym ale te metalowe tulejki na wahaczu najlepiej delikatnie naciąć/przeciąć kątówką tak żeby nie uszkodzić samego wahacza.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 886
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 17, 2024, 15:51:08 »
Tak też zrobiłem, bo bez tego było ciężko je zbić. Po nacięciu łatwo zeszły. Dobrze, że w zestawie były też talezyki, bo się nie musiałem z nimi szczypać przy zbijaniu.

Offline Michał Chmura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 400
  • Posiadany samochód: Ds5
  • Miejscowość: Psk
Odp: Wymiana tylnych tulei wahacza, przód
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 17, 2024, 16:42:28 »
Hutchinson wiele lat był na 1 montaż