Sławomir Wolniak napisał:
Niestety nie da się a to z tego powodu ze tylna oś podczas zmiany wysokości zmienia położenie co do karoserii co spowodowało by samoczynne zaciąganie ręcznego ,
To jak w takim razie wytłumaczysz to że we wszystkich innych autach ręczny jest na tył i się jakoś nie zaciąga?
Z przodu nie dość że zmienia się wysokość to jeszcze koła się skręcają i jakoś to działa
Sądze że kwestia ręcznego w C5 to jest kwestia "historyczno-tradycyjna" jako pozostałość po starszych modelach hydrowozów, gdzie układ hamulcowy i zawieszenia były zespolone. Po prostu w razie awarii hydrauliki ręczny (awaryjny) hamulec na przodzie auta miał być skuteczniejszy niż z tyłu.
Ponadto nie ma tak dużego efektu przysiadu auta po zaciągnięciu ręcznego na wzniesieniu
Skóra nie warta wyprawki - aczkolwiek możnaby to zrobić moim zdaniem bez zmiany zacisków, gdyby zastosować siłownik hydrauliczny i podłączyć go do obwodu tylnych hamulców.
Jednakże taki ręczny byłby bardzo bezwzględny, tzn cięzko byloby uchwycić moment "lekko trzyma", niewielki ruch dźwignią spowodowałby blokadę kół.