Klub Cytrynki
Samochody => Xsara Picasso => XP - Klubowe wozidełka => Wątek zaczęty przez: Maciej Żywicki w Listopad 16, 2016, 20:21:17
-
Czuwaj druchy i druchenki!
Witam Was ze wschodu Polski. Na forum jestem już od jakiegoś czasu a to dlatego, że kiedyś wsadziłem do Peugeota 205 (wersja Roland Garros Cabrio) silnik 1.6 VTS, ależ to z...ło ;) ale to stare czasy i nie prawda :P
Teraz przyszedł czas na Xsarę Picasso 2.0 Hdi a to dlatego, że akurat kuzyn sprzedawał a ja czymś na PKP muszę dojeżdżać (wyprowadzka na wieś). Miałem tu na forum nic nie pisać, ale auto tak mnie pozytywnie zaskoczyło, że postanowiłem zrobić mu historię w internetach.
Generalnie Cytryn jest z 2002 i jest w stanie dobry -, ale to tylko tfaszsz się cieszy, że coś do podłubania jest.. Do tej pory jeździłem A8 4.2 quatrro, ale drugi potomek się rodzi, więc będzie wygodniej. Nie mogę żonie zabierać jej "kioska" więc wszyscy będą szczęśliwi. Co prawda Cytryn nie posiada 300KM ale przyznam, że ładnie się zbiera (dłubnięte na 115KM). Ekonomia jest na rzecz Picasso więc wygrywa w rankingu na dojazd do PKP/zabranie rodziny do Biedry :] Niedługo zrobię mały serwis i zobaczymy w jakim jest stanie rzeczywistym.
zdjęcia wklejam z ogłoszenia, w tak zwanym "międzyczasie" nastąpi aktualizaja :]
czuwaj!
M.
-
Niech się spisuje.
Tak zapytam. Ile dałeś za niego? Moj tez z 2002 . rozrzut cenowy w ogłoszeniach duży. I sie zastanawiam ile wart teraz Pikuś z 2002 ale taki do jazdy.
-
"cena okazyjna" bo po rodzinie, więc nie będzie adekwatna do sytuacji rynkowej ;) z resztą dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach... no chyba, że po wódce ;)
-
Biała ze "złotą" wstawką kokpitu... marzenie :)
Bardzo mi się podoba :)
-
Czuwaj.
Cytryn pokazuje 213tys km przebiegu, trudno stwierdzić czy jest realny przebieg. W sumie to ważne jak wyglądają podzespoły.. a one wyglądają dobrze. W pierwszej kolejności przyszedł czas na mały serwis:
wymiana:
olej Valvoline Maxlife 10w40
filtr oleju Muller
filtr paliwa Muller
filtr powietrza Muller
filtr kabinowy Muller
Wiem jedno, dawno nikt tam nie zaglądał :] znajdź różnice:
-
No rzeczywiscie dawno nikt tam nie zaglądał. Znalazłem przynajmniej dwie różnice na obrazkach :) .
-
Dziś przyszedł czas na zmęczoną kierownicę..
Zastanawiam się nad oryginalnym radiem, co by wszystko było jak Citroen przykazał ;) Tylko jak to jest z tym kodowaniem radia zakupionego na rynku wtórnym? Jeśli ktoś coś to proszę i informację.
-
Wszystko super autko fajne, mam tylko jedno pytanie dlaczego olej Valvoline Maxlife 10w40 a nie pełny syntetyk olej Valvoline Maxlife 5w40 ?
-
Robercie półsyntetyk był lany wcześniej - nie będę tego zmieniał. Nic nie cieknie, silnik ładnie pracuje to po co kombinować? ;)
Dziś założyłem ogumienie zimowe Goodyear UltraGrip 7+ (były w zestawie do auta) a w poniedziałek zabieram się za tarcze i klocki z przodu bo koniec ich się zbliża nieuchronnie.
Z tego co zauważyłem na powłoce lakierniczej to czeka mnie reanimacja progów, ponieważ wyskakują "burchle rudej" a z tym trzeba walczyć za wczasu >:( Plus kilka miejsc zarysowanych, obtartych itp (nie ma tragedii).
-
Radia nie wymieniaj bo fabryczne gra cienko. A i wizualnie nic specjalnego. Jeśli juz to pomyśl kiedyś zeby podmienić na jakieś z zielonym podświetleniem wtedy bedzie lepiej wizualnie. Niestety do XP był tylko jeden rodzaj radia fabrycznie. Autko bardzo ładne , biały praktycznie zawsze sie bardzo ładnie prezentuje a i wnętrze w ładnym zestawieniu.
-
Dziś Cytryn dostał nowe hamulce na przód:
- tarcze "Brembo"
- klocki Delphi
Przy okazji nastąpiła inspekcja układu wydechowego. Do wymiany poszło "złącze elastyczne".
Na koniec wymieniłem baterię w pilocie, bo słaby był już zasięg ;) następnie Cytryn został zatankowany na full z dodatkiem Stp - niech ma coś od życia!
-
Czuwaj!
Jak każdy wie, głośniki w XP są dramatycznie słabej jakości.. Postanowiłem to zmienić montując z przodu nowe głośniki: PIONEER TS-G1732. Teraz gra fajnie, a jak na wiosnę wygłuszę drzwi to będzie jeszcze lepiej ;) Czekam jeszcze na fabryczne radio, zobaczymy jaki będzie efekt..
Zaglądając do bagażnika zauważyłem brak jednego zamka w schowku, wymieniłem cały schowek (inny kolor- wiem ale taki miałem w dobrej cenie), poźniej wymienię sam zamek i kolor będzie pasować jak trzeba!
Na koniec dnia czyszczenie komory silnika, od razu 34 KM więcej :P aha użyłem preparatu odłuszczającego "Renault 10". Cytryn teraz czeka na osłonę silnika.
-
Dziś przyjechały:
- żarówki H4 Tungsram Megalight Ultra +120%, zainstalowane i rzeczywiście trochę lepiej świecą od "zwyklaków"
- mata do bagażnika, bo czasem podróżuje ze mną pieseu "łyżew - wyżeł". Przy okazji podmieniłem zamek schowka i teraz wszystko gra pod kolor ;)
- ramki pod tablicę, bo wcześniej tablice były zamontowane bezpośrednio do blachy
no, teraz Cytryn wygląda i służy jeszcze bardziej :P
-
Pojechałem na ścieżkę zdrowia z moim Cytrynem i wyszły słabe amortyzatory tył, więc dziś na warsztat poszły amortyzatory, wybór padł na olejowe Kayaba.
Zastanwaim się nad regenracją belki tylniej tak dla świętego spokoju, czy oprócz Piły (http://www.peugeot-citroen.com/pl/regeneracja-tylnej-belki (http://www.peugeot-citroen.com/pl/regeneracja-tylnej-belki)) możecie polecić jakiś warsztat w okolicy Warszawa - Siedlce - Łódź?
-
belki się nie regeneruje dla świetego spokoju, tylko wtedy kiedy trzeba. Niech mechanic oceni, jak trzeba robic, to robić, a jak nie trzeba to nie ruszać. Fajnie że dbasz o detale, ale takie rzeczy jak mata czy drzwiczki schowka warto dobierać pod kolor tapicerki.
-
Dzięki Jacek.
Primo: na ścieżce zdrowia wyszło łożysko belki do roboty, ale wychodzę z założenia, że jeśli auto ma przejechane ponad 200tys i ma na koncie 14 lat to belka swoje dostała w tyłek ;)
Secundo: Jak widać na przed ostatnim obrazku, schowek jest już pod kolor (opisane)
Trzecindo: Ile aut i mat w bagażniku miałem w swoim życiu - to nigdy nie widziałem dedykowanych pod kolor :P więc jest uniwersal pod auto
-
Maćku pytanie mam.
Po przejechaniu jakiego dystansu masz juz cieplo w kabinie. Jak dlugo musisz czekac zeby bylo czuc cieplo z nawiewu i ile kresek wtedy pokazuje ci wzkaznik temperatury?
-
Karol: po 4km leci juz lekkie ciepło taki dystans pokonuje codziennie na stacje PKP. Kreski wtedy żadnej nie ma tylko pierwsza kropka, generalnie po przejechaniu 200km wskaźnik zawsze pokazuje 2 kreski - czy to norma. Jak jest u was?
-
Tak stala temperatura to 2 kreski. Zakres 75-100 stopni. No to mniej wiecej tak ci grzeje jak u mnie. Ogolnie zimne auto przez pierwsze 10 km.
-
Panowie to ja chyba mam coś popsute :-) u mnie letnie powietrze leci po ok pół km, potem leci ciepłe a gdy pojawi się pierwsza kreska to już leci gorące. Po 10 km mam naprawdę cieplo w aucie. Temp. Na 20 St. ustawiona.
-
Pojechałem na ścieżkę zdrowia z moim Cytrynem i wyszły słabe amortyzatory tył, więc dziś na warsztat poszły amortyzatory, wybór padł na olejowe Kayaba.
Zastanwaim się nad regenracją belki tylniej tak dla świętego spokoju, czy oprócz Piły (http://www.peugeot-citroen.com/pl/regeneracja-tylnej-belki (http://www.peugeot-citroen.com/pl/regeneracja-tylnej-belki)) możecie polecić jakiś warsztat w okolicy Warszawa - Siedlce - Łódź?
Być może niepotrzebnie ;) Praktycznie w każdym francuzie z tym rodzajem zawieszenia wychodzi na przeglądzie, że amortyzatory są słabe, mimo że są jeszcze dobre. Wynika to z ich nietypowego umieszczenia pod sporym kątem, dlatego podczas badania tylnych amortyzatorów auto powinno być dociążone. Wielu diagnostów tego nie wie i postępują z nimi jak z każdym innym samochodem. Podobnie nie jeden diagnosta jest lekko zdziwiony kiedy sprawdza hamulec ręczny np. w C5 :P
-
juz pisales Robert i jestes jednym z nielicznych z popsutym autem :).
W tygodniu mam w planie zrobic plukanke ukladu chłodzenia i zalanie nowego płynu.
Podejrzewam osady w nagrzewnicy. Ogolnie auto grzeje ale dopiero jak silnik osiagnie temperaturę roboczą. A to chwilę trwa.
Moja świętej pamieci Xantia nagrzewala sie w sumie podobnie długo. Na wzkazniku ze wskazówką wydawalo mi sie tylko ze duzo szybciej. Jednak jadac te same odcinki xp i x termostat otwieral sie zgrubsza w tymnsamym miejscu trasy.
Jednak żar z nagrzewnicy pojawiał sie momentalnie w porownaniu z tym xo mam w xp. I to mnie boli :).
Bo juz wszystkiego próbowałem. Regeneracja podgrzewacza, specjalny termostat zrobiony na zamowienie i masa czasu poswieconego doświadczeniom. Z resztą wszystko opisane jest na forum.
-
Czuwaj!
Dziś dotarł do mnie chińczyk :) Interfejs ELM 327 Bluetooth mini BT OBD2. Jestem ciekawy jak to się sprawuje przy odczytywaniu błędów oraz innych bajeroof przy użyciu aplikacji Torque.
Najsampierf wyskoczyły dwa błędy:
kod P0903 - Obwód urządzenia uruchamiającego sprzęgło, wysoka wartość
kod P0230 - Pompa paliwowa, obwód pierwotny - usterka
hmm.. ;) jest co robić
-
E tam. Wymienić lub naprawić włącznik przy pedale sprzęgła. Chociaż potrzebny jest tylko przy tempomacie chyba. Najlepiej sprawdzic manualnie czy dziala. Omomierz w dlon i wio. Chyba ze tlumaczenie opisu jest niewiarygodne to sprawdź czy działają ci swiatla stop.
No i p0230 pompa do wymiany. Nie oszukuj się ze moze tylko zlaczaka albo przekaźnik pompy.
Auto nie zgasło kiedyś bez przyczyny?
-
Dzięki Karol, przyjrzę się włącznikowi. A pompa zostanie wyjęta i sprawdzona.
Auto działa bez zarzutu nie gaśnie bez przyczyny. Miałem tylko ostatnio dziwny przypadek, że po przekreceniu kluczyka i wyjęciu że stacyjki - silnik chodził jeszcze 1-2 sekundy!? Co to może być?
-
praca po wyłączeniu zaplonu to poczatki końca regulatora cisnienia na pompie wysokiego ciśnienia. Najczesciej. Zabrudzony i nie zbija cisnienia odpowiednio szybko.