Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sprawdzenie samochodu  (Przeczytany 1365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Fryze

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2006r. 2.0 16v
  • Miejscowość: Gościcino
Sprawdzenie samochodu
« dnia: Styczeń 27, 2024, 12:38:18 »
Przymierzam się do kupna drugiej cytrynki czy ma ktoś możliwość sprawdzenia vin..-VF7RDRFJF9L535316.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/citroen-c5-k-k-auto-zarejestrowany-gwarancja-mozliwosc-finansowania-ID6G8tMP.html
Na co mam uważać przy tym modelu?

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 595
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2024, 16:58:09 »
Vin sam możesz sprawdzić... informacja jak, jest w TEJ wiadomości.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2024, 17:04:59 »
Na moje oko przebieg tego egzemplarza X2 trzeba liczyć, już patrząc na same zdjecia. Kierownica wymieniona a fotele zniszczone dużo za dużo jak na taki przebieg.

 W tym wypadku najsłabszy punkt programu to skrzynia biegów AL4.

Po pierwsze jest na styk do tej mocy silnika.

 Po drugie w swoim założeniu miała być do mniejszych lekkich aut gdzie C5 X7 do takich nie należy.

 Trzeba bardzo mocno dbać o tą skrzynie w takim aucie.

 Dużo więcej można zarzucić temu egzemplarzowi... np. wytarte klawisze od regulacji zawieszenia. (Przy tym przebiegu to nie powinno mieć miejsca.)

 Ostatnia pieczątka w książce serwisowej z logo Skody....  :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2024, 17:24:33 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 595
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2024, 18:07:11 »
Piotrek po zdjęciach to ja powiem, że jeździła nim osoba niska... a zużycie fotela jest dość typowe dla częstego wsiadania - co w połączeniu z przebiegiem świadczy o bardzo krótkich odcinkach jazdy. Co raczej zdrowe dla silnika nie jest..
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2024, 18:23:58 »
Piotrek po zdjęciach to ja powiem, że jeździła nim osoba niska... a zużycie fotela jest dość typowe dla częstego wsiadania - co w połączeniu z przebiegiem świadczy o bardzo krótkich odcinkach jazdy. Co raczej zdrowe dla silnika nie jest..
Nie wiem czy miałeś okazję jeździć nowym autem... Ale zwrócić uwagę też na 0 na początku przebiegu. W żadnym nowym aucie nie wyświetla się pierwsza cyfra w postaci 0 póki nie wbije 100k przebiegu. Nie przełączenie bitu odpowiedzialnego za wyświetlanie tej cyfry to typowy błąd przy cofaniu licznika. Akurat C5 X7 nie widziałem nowego z takim pewnym przebiegiem aby to potwierdzić,  wątpię że jest tu inaczej niż w innych autach. To musiałby ktoś kto ma takie auto od nowości potwierdzić lub obalić. Kierownica jest wymieniona na 100% ma nawet "odleżyny" od przechowywania gdzieś na półce jak się jej przyjrzeć. Dodatkowo klawisze od pogłaśniania radia są bardziej wytarte jak kierownica. Ktoś namiętnie słuchał radia na postoju?   ;) Szkoda że Eco Mode ja zaraz odcina.

 Bardziej niż o silnik obawiam się o skrzynie w tej sztuce. Te silniki sporo mogą przejechać, czego o AL4 nie można powiedzieć.

 Nie mniej cofany przebieg zwiększa szanse że blacharski stan jest dobry. Zwykle aut po dzwonie się nie cofa, czyli przyjechało do Polski raczej w całości. Trudno mi też uwierzyć że ktoś w Niemczech sprzedał auto z takim przebiegiem bez powodu i w takiej cenie. Takie rzeczy się nie zdarzają, takiego auta do Polski nie przywozi się.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2024, 18:39:32 wysłana przez Piotr Puścian »

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2024, 19:10:02 »
Ja kupiłem pięciolatka z przebiegiem 89kkm i nie miałem żadnego zera przed ósemką. Poza tym tam jest jakaś dziwna przerwa między szóstką, a dziesiątką. Tak jakby to zero uciekło z tego miejsca i przeszło przed dziewiątkę. Wtedy byłoby 956 010 km  ;) ;D Trzymałbym się od tego auta i sprzedawcy z daleka.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2024, 19:40:56 »
Nie no ta przerwa między 6 a 1 jest naturalna. Zwyczajnie w wypadku jedynki zawsze to trochę głupio wygląda bo ten typ już tak ma. Cofanie przebiegu trzeba też robić zwyczajnie z głową, ktoś był zbyt chciwy i to już się mocno rzuca w oczy. Gdyby tam było ponad 100k km to już tak mocno by nie zwracało na siebie uwagi.

 Nie zmienia to faktu że już sam stan auta na zdjęciach mówi że tam jest X2 to co ja zegarze. Na żywo przeważnie jest tylko gorzej.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 27, 2024, 19:49:36 »
W Peugeocie 208 jak kupowałem to na kolorowym wyświetlaczu w klasycznym liczniku jak w C5 miałem zero przed przebiegiem. Stan 034786km.
W nowych licznikach Cirrocco nie ma już zera.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 27, 2024, 20:27:50 »
https://smok.com.pl/index.php?id_product=174&controller=product&id_lang=1

 Te 0 przed głównym przebiegiem to typowy objaw cofania tym interfejsem.  ;)

 Tak się składa że mam znajomego który trochę kiedyś zajmował się "naprawą" liczników.

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2024, 21:45:57 »
Nie no oczywiście wszyscy akurat tym cofają liczniki choć można to zrobić sprzętem za ułamek tej ceny.
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 595
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2024, 23:09:10 »
Po Vin z tego co da się znaleźć:
21/02/2020   003241P 01   PEWK4AY01   00005271L5   VERIN AVANT G   8P3   77925   DE
31/05/2012   001711P 01   PEVOLFY01   00006455GY   CONDENSEUR   37N   22634   DE
09/01/2012   001711P 01   PEVMBOE01   0000886426   COUSSIN GARNI G   CMI   20075   DE
01/08/2011   001711P 01   PEVJL7E01   000000000001612   CALCULATEUR MOTEUR THERMIQUE   CMI   16664   DE
06/07/2011   001711P 01   PEVJAYX01   0000527299   MODULE ARRIERE   030   16201   DE
16/06/2011   001711P 01   PEVIYDN01   00000000000MJKM   C5(X7) MOTEURS ESSUIE-VITRE AV   MJK   15657   DE
02/10/2009   001711P 01   PEU8UYH01   00008116QS   VITRE PAR-BRISE   000   1183   DE

więc jak ktoś cofał licznik to systematycznie co rok, albo zmienił się właściciel po 2020 i "trzasnął" większy przebieg.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Online Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 132
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2024, 23:25:47 »
Zdjęcie z artykułu Autocentrum
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Bartłomiej Drużbiak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 032
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: C5 X7 2010 163KM FAP, C4 1.6 HDi 3D
  • Zainteresowania: HYDRO :D
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2024, 23:42:33 »
A moim zdaniem czepiacie się licznika a nie widać że ktoś chce 30tys za 2009 rok i to do rejestracji...
Co do licznika, nigdy nie patrzyłem na przebieg tylko na stan faktyczny samochodu bo licznik jak to już zdążyliście zauważyć można przekręcić... Przebieg do ustalenia.
Na co zwrócić uwagę? Siłowniki czy suche, skrzynia czy szarpie... Klima czy działa, jakie są błędy w kalkulatorach, akumulator i ciśnienie w oponach... :)

Offline Paweł Fryze

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2006r. 2.0 16v
  • Miejscowość: Gościcino
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 28, 2024, 00:33:58 »
Dziękuję wszystkim za wyczerpujące wskazówki , chyba poszukam 2.0 HDI tylko muszę trochę poczytac,  która wersja będzie lepsza 150KM czy 163KM .Szerokości i wszystkiego dobrego .

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 072
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sprawdzenie samochodu
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 28, 2024, 07:25:28 »

Ja kupiłem pięciolatka z przebiegiem 89kkm i nie miałem żadnego zera przed ósemką. Poza tym tam jest jakaś dziwna przerwa między szóstką, a dziesiątką. Tak jakby to zero uciekło z tego miejsca i przeszło przed dziewiątkę. Wtedy byłoby 956 010 km  ;) ;D Trzymałbym się od tego auta i sprzedawcy z daleka.
Bardziej uwierzę temu koledze niż przypadkowym zdjęciom z internetu.  ;) Skoro znalazła się chociaż jedna sztuka która potwierdza że tych 0 nie powinno być to raczej ich nie powinno być. Nawet w tym co znalazł kolega Błażej jest dziura w historii między 2012 rokiem a 2020 przez którą dużo mogło się wydarzyć.

 Zresztą już sam stan tego egzemplarza budzi poważne wątpliwości co do przebiegu. Uchwyt w drzwiach kierowcy odkręcony izolacją... Ludzie samochody po niecałych 100k km naprawdę tak nie wyglądają. Trzeba się naprawdę postarać aby przez tyle kilometrów tak zniszczyć auto. Nawet firmowe auta lepiej wyglądają po 200k km nalotu. To oczywiście nie skreśla takiego egzemplarza ale nie w tej cenie taki stan. Tyle można by było zapłacić jeśli stan auta naprawdę by coś reprezentował, tu tego nie ma. Sam niedawno kupiłem Corsę C z 2006 która jest w  dużo lepszym stanie jak te C5 na pierwszy rzut oka. Nie dość że auto kilka klas niżej, przebieg X2 to stan wnętrza niemal jak nowego egzemplarza. Przecież to budżetowe autko które raczej ma użyte gorsze materiały do wykończenia wnętrza. Silnik 1.0 -raczej nikt jej nie targał po autostradach, można założyć że była używana na krótkich dystansach. To w zasadzie potwierdził silnik (kupiłem z uszkodzonym) zniszczenia które tam były potwierdziły tylko że auto było ciągle odpalane i gaszone - wiecznie niedogrzane.

 Egzemplarz z tak niskim przebiegiem jak owe C5 budzi mocne kontrowersje i zapala mocną lampkę ostrzegawczą. Tam coś mocno jest nie tak. Zważywszy że w Polsce proceder cofania przebiegu przed przeglądem jest dość popularny... Trudno uwierzyć że tu ktoś ściągając auto z zagranicy tego nie dokonał.

 https://www.mobile.de/pl/Samochod/Citro%C3%ABn-C5-2.0-16V/vhc:car,ms1:5900_13_,frn:2009,frx:2010,ful:petrol,mln:60000,mlx:200000,pwn:96,pwx:110,cnd:used/pg:vipcar/378820968.html

 Dla porównania stan takiego auta z faktycznym przebiegiem.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 28, 2024, 09:41:22 wysłana przez Piotr Puścian »