Klub Cytrynki

Samochody => C5 => MK III (X7). => Wątek zaczęty przez: Daniel Żurek w Styczeń 15, 2018, 10:31:34

Tytuł: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Daniel Żurek w Styczeń 15, 2018, 10:31:34
Witam jakie są wasze opinie automat czy manual 2.0HDI . Wolałbym automat ale z jego awaryjnością różnie , ew jak sprawdzić automat przy kupnie ?
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 15, 2018, 11:09:57
Ogólnie to temat rzeka. Manual to na pewno mniejsze ryzyko, ale komfort zupełnie inny. Chyba najważniesza kwestia, to ile auto ma nalatane. Jak mało(tak myślę do 100kkm), to automat będzie ok, bo nikt go nie zdążył zepsuć zaleceniami Citroena(tj. ich brakiem) :). Kilka wątków niźej jest o tym dużo napisane.
Osobiście ZDECYDOWANIE wolę automat, ale ktoś kto się naciął, pewnie ma inne zdanie(może też bym miał...).
Przy zakupie... trzeba się przejechać na zimnym i ciepłym, zobaczyć czy pracuje płynnie i się nic nie ślizga. Dobrze przejechać się takim autem, żeby mieć porównanie.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Robert Makowski w Styczeń 15, 2018, 11:45:16
Jeśli ktoś nie dbał o automat, to naprawa skrzyni oscyluje w granicach kilku tysięcy zł (6-8 tyś). Taniej wychodzi włożyć skrzynię używaną, ale tu nie ma gwarancji, że jest całkowicie sprawna. Ale jeśli ktoś dbał, to jazda z automatem jest mega wygodna. Miałem dwa auta z automatem. Posiadanie ASB to brak dwumasy. Przy manualu zaś jest dwumasa. Moje subiektywne zdanie jest takie, że jak mi się kończy w aucie dwumasa, to najczęściej z pewnym wyprzedzeniem o tym "informuje" oznakami. Automat jak Ci padnie na trasie, to już nigdzie nie pojedziesz bez lawety.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Olaf Tomczynski w Styczeń 15, 2018, 16:55:23
Automat - komfort
Manual - spokojna głowa i mniej pali :)


Ja wybrałem automat :) i już do manualnych skrzyni nie wrócę :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Styczeń 15, 2018, 18:29:56
Ja się otarłem o zakup automatu (już się godziłem z faktem, ale znalazłem manuala). Automat to faktycznie komfort, ale - niestety - ryzyko przy zakupie z drugiej ręki. Jeździłem (i nie raz jeżdżę) automatami, fajna sprawa. Jednak ja jestem dość specyficzny i automat nie zawsze odpowiada moim oczekiwaniom. W manualu mam pełną kontrolę.

W automacie, poza nieco wyższym spalaniem, mamy też raczej mniejszą dynamikę. Czytałem sporo ocen, opinii, że automaty w tych Cytrynkach są dość "ospałe".

Nie mniej, nie miałem bezpośredniego porównania. Wahałem się, aż wybrałem "mniejsze ryzyko" (szczęśliwie się napatoczyło).

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 15, 2018, 18:46:27
Jak najbardziej automat. Zdecydowanie inny komfort jazdy. Mi jedynie brakuje łopatek, by zrzucić bieg przed wyprzedzaniem, ale można to też zrobić dźwignią zmiany biegów. Niestety trochę mniej wygodnie.

Co do trwałości to słuszne uwagi, niestety automat to zawsze większe ryzyko.

Ja kupiłem z przebiegiem 170kkm i chodzi jak nowy. Teraz mam na liczniku 210kkm I odpukać wszystko ok.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Daniel Żurek w Styczeń 15, 2018, 23:14:44
Będę musiał jeszcze przemyśleć , właśnie ten komfort plus hydro to już wgl było by ekstra . Planuje kupić za dwa miesiące C5 co się trafi to kupie . Los zadecyduję   ;D ;D
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Styczeń 15, 2018, 23:34:13
Chciałem C5 z automatem ale poczytałem i sobie odpuściłem - mam wyjącego manuala ale przynajmniej niezawodnego i taniego w ew. wymianie. Kiedyś miałem Tourana DSG, świetnie się tym jeździło, przez 3 lata zero uwag co do skrzyni a sama skrzynia miała już ponad 200tys.km.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Daniel Żurek w Styczeń 15, 2018, 23:46:48
no właśnie chyba się skłaniam ku manualowi
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Styczeń 16, 2018, 00:52:23
Pewnie jak trafisz zadbany automat, który ktoś prawidłowo użytkował, serwisował (wbrew temu, co wyczytałem ostatnio w instrukcji), to pewnie i pojeździsz.
Ja już się prawie przełamałem na automat, ale udało się chwycić manual. Tyle "złego", że to diesel a nie benzyna, ale nie ma innej opcji (pomijam 1.6THP) w 2013. Wybór padł na 163KM. Zakładam jednak, że nie zabiją mnie pompa wysokiego ciśnienia, wtryski, turbo, EGR, FAP, koło dwumasowe... Coś pominąłem? ;)
Jak coś się będzie działo, to trzeba będzie interweniować, na razie... czekam na odbiór. :D

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Daniel Żurek w Styczeń 16, 2018, 01:00:41
No właśnie ja kiedyś też tak patrzyłem że wszystko musi się zepsuć i trzeba naprawiać , ale tak nie jest 2.0 HDI super silnik :D życzę bezawaryjnej jazdy  :) :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Michał Nowakowski w Styczeń 16, 2018, 08:48:26
Automat - komfort
Manual - spokojna głowa i mniej pali :)


Ja wybrałem automat :) i już do manualnych skrzyni nie wrócę :)
Dokładnie tak jak ja. 20 lat manualami i pierwszy raz w c5 popełniłem automat i teraz bardzo żałuję że tak późno. Do manuala już nie wrócę, mimo to że mój automat się zepsuł. Zapłaciłem, naprawiłem i teraz jeżdżę z największą przyjemnością. Do tego auta po prostu nie pasuje manual. Wcale am6 nie jest ospały w 2.0 hdi, ci którzy tak piszą pewnie nigdy nie jeździli SPRAWNYM automatem w C5. Załóż sobie dodatkowy budżet na ewentualną naprawę powyżej 200k km, lub kup z mniejszym przebiegiem a będziesz bardzo zadowolony. Albo kup inny samochód. Należę do tych ortodoksów, którzy uważają że jak C5 to tylko hydro i tylko automat.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Piotr Kniaź w Styczeń 16, 2018, 09:12:48
No właśnie ja kiedyś też tak patrzyłem że wszystko musi się zepsuć i trzeba naprawiać , ale tak nie jest 2.0 HDI super silnik :D życzę bezawaryjnej jazdy  :) :)
jak jest sprzęgło hydrokinetyczne  to dwu masy nie ma tak mi się wydaje
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Piotr Kniaź w Styczeń 16, 2018, 09:13:09
No właśnie ja kiedyś też tak patrzyłem że wszystko musi się zepsuć i trzeba naprawiać , ale tak nie jest 2.0 HDI super silnik :D życzę bezawaryjnej jazdy  :) :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Paweł Gaida w Styczeń 16, 2018, 09:39:32
Ja posiadam skrzynie półautomatyczną z łopatkami do zmiany biegów przy kierownicy. Bardzo dobrze się sprawuje przy funkcji "auto" zmiana biegów jest trochę ospała lecz możliwość zmiany na manualne wybieranie biegów (bez sprzęgła) wynagradza ten fakt.
Ogólnie z tego co byłem się pytać w serwisie na przeglądzie jest to zwykła skrzynia manualna czyli z suchym sprzęgłem.
W skrócie mam jeżdżę nic się jak na razie nie dzieje, auto z drugiej ręki.

Tutaj jest fajny fragment artykułu:
 Za przełączanie przełożeń odpowiadają elektryczne lub hydrauliczne siłowniki, poruszające zwykłym wybierakiem. Zautomatyzowane przekładnie w praktyce znacznie odbiegają od planowanej sprawności i szybkości działania obiecywanej przez projektantów. Są powolne, na domiar złego zmieniają przełożenia wyraźnie szarpiąc lub całkowicie w niewłaściwych momentach – wkręcając silnik na zbyt wysokie obroty bądź dławiąc.

To z tym dławieniem bądź tez nagłym zrzuceniem biegu na niższy i wkręcaniem na ponad 3 tys to jak najbardziej prawda. Ogólnie to chyba największy minus tego typu skrzyń.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Paweł Gaida w Styczeń 16, 2018, 12:40:43
Ogólnie jednak powinno się trzymać zasady że jak samochód z drugiej ręki to tylko manual, bo jednak w przypadku automatycznej ten brak historii serwisowej pojazdu (pewnej na 101%) może się bardzo odbić czkawką.   
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 16, 2018, 16:13:37

W automacie zawsze można wymusić zmianę biegu wcześniej korzystając z trybu manualnego. Nawet w starych skrzyniach w XMie wymuszałem odpowiedni bieg programami skrzyni "1", "2" I "3".
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek Tomczyk w Styczeń 16, 2018, 16:28:53
A mnie szczerze powiedziawszy średnio się jeździ automatem, mam na co dzień styczność z DSG w seacie brata i przynajmniej jedna wada typowych jest wyeliminowana - jest naprawdę szybka. No ale reszta wad została, krótko mówiąc automaty nie czytają w moich myślach i nie zmieniają biegów wtedy gdy ja chcę (czasem przeciągnąć, czasem wbić wcześniej)... a jeśli mam korzystać z trybu ręcznego, to po co mi automat? :D  Oczywiście nie da się przejść obojętnie koło zalet tego typu skrzyń, ale jak na razie jeszcze te zalety mnie nie przeciągnęły na drugą stronę barykady :D
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Styczeń 16, 2018, 18:02:25
Heheh, Krzysiek chyba nieźle to ujął: automat nie czyta w myślach. To jest chyba opis mojego "problemu". To jest jedna z co najmniej dwóch przyczyn, dla których preferuję (puki co) manuale. Druga to ta niepewna historia.

Ja osobiście nie mam nic przeciwko automatom, przecież każdy dobiera autko pod siebie. Jeden będzie chciał z hydro, drugi bez, no każdy ma swoje preferencje. Bardziej idzie o to, żeby koledze przedstawić swoje za i przeciw, bo i tak finalnie każdy wybierze samodzielnie (ja np. nie kupiłbym tego czy tamtego, bo mi tak kolega powiedział - i tak bym przepuścił przez własny proces decyzyjny). Ważne, żeby tylko głupot nie pisać, bo np. zniechęcimy człowieka do tego czy innego rozwiązania bezpodstawnie.
Nie jeździłem C5 z automatem, nie znam więc tej skrzyni z własnego doświadczenia. Jeździłem natomiast paroma automatami i właśnie z tym czytaniem w myślach jest słabo (łał, odkrycie roku, nie?). Przykładowo jadę za kimś 60km/h, spokojne obroty, gość zjeżdża, ja chcę przyspieszyć w miarę spokojnie (bez redukcji) do 70-80. Łup, redukcja i zbędne kręcenie silnika na wysokie obroty żeby jak najszybciej zadaną prędkość osiągnąć. Na manualu robię to bez redukcji jak nie potrzebuję "szału", z automatami gdzieś się nie dogaduję. Wiem - można lżej gaz wciskać, ale wtedy dużo dłużej trwa osiągnięcie zadanej prędkości. Mocniej gaz wciskam, to znowu zbędna redukcja i wścieklizna. Takie moje doświadczenia z automatami...

Ale ja to może też trochę dziwny jestem, bo np. w Mk2 świateł skandynawskich nie chcę włączyć - wolę ręcznie sobie "pstrykać". Czujnik zmierzchu? Wyłączyłem. Światła "follow me home" włączam pilotem wtedy, kiedy chcę i na ile chcę. Wycieraczki automatyczne? Czasami, bo nie zawsze reagują wtedy, kiedy ja bym chciał i przy niedużych opadach wolę sobie całą drogę sam manetką "tykać" w dół kiedy uznam, że to już teraz. ;)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 16, 2018, 19:14:16

W automacie zawsze można wymusić zmianę biegu wcześniej korzystając z trybu manualnego. Nawet w starych skrzyniach w XMie wymuszałem odpowiedni bieg programami skrzyni "1", "2" I "3".
Można tylko raz co mi wtedy z tego automatu, który tylko zabiera moc silnika przy wyprzedzaniu, dwa w skrajnych przypadkach gdzie trzeba się szybko ratować redukcją kierowca odzywyczajony od panowania na biegami nic automatem nie zrobi, bo wtedy liczy się czas  reakcji

Po to w automacie jest kick down. Wciskasz gaz w podłogę i od razu jest konkretna redukcja. Nie ma problemu z sytuacjami awaryjnymi i nie trzeba niczym się przejmować. Automaty są w autach nie od dziś :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 16, 2018, 19:19:46
Przykładowo jadę za kimś 60km/h, spokojne obroty, gość zjeżdża, ja chcę przyspieszyć w miarę spokojnie (bez redukcji) do 70-80. Łup, redukcja i zbędne kręcenie silnika na wysokie obroty żeby jak najszybciej zadaną prędkość osiągnąć. Na manualu robię to bez redukcji jak nie potrzebuję "szału", z automatami gdzieś się nie dogaduję. Wiem - można lżej gaz wciskać, ale wtedy dużo dłużej trwa osiągnięcie zadanej prędkości. Mocniej gaz wciskam, to znowu zbędna redukcja i wścieklizna. Takie moje doświadczenia z automatami...

Hmmm, nie znam takiego zachowania. Przy spokojnej jeździe 60km/h w C5 X7 masz 5ty bieg. Jak naciśniesz gaz nie za mocno to miękko przerzuci na 4kę i spokojnie przyspieszysz. Jak naciśniesz mocno albo skorzystasz z kick down to zrzuci na 3kę, zmiana biegów będzie wyczuwalna, ale przyspieszysz mocno.

Nie sądzę, że wymuszanie przyspieszania manualem na 5tce przy 60km/h jest zdrowe i efektywne. Dużo lepiej zrzucić na 4kę.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krzyścin w Styczeń 16, 2018, 19:24:24
Ja wybierając auto postawiłem na moc, niestety w mocniejszych silnikach tylko automat dostępny. Osobiście dużo korzystam z ręcznej zmiany biegów i odczuwam brak sprzęgła, ale jak się depnie to idzie jak pocisk. Owerdrive czy kick down?
p.s Żona z automatu zadowolona więc i wilk syty i owca cała.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 16, 2018, 19:25:56
Owerdrive czy kick down?

Dzięki, poprawiłem :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 16, 2018, 19:37:15
Ja wybierając auto postawiłem na moc, niestety w mocniejszych silnikach tylko automat dostępny. Osobiście dużo korzystam z ręcznej zmiany biegów i odczuwam brak sprzęgła, ale jak się depnie to idzie jak pocisk. Owerdrive czy kick down?
p.s Żona z automatu zadowolona więc i wilk syty i owca cała.
A jak u Ciebie ze spalaniem?
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 16, 2018, 21:32:37
To mój pierwszy automat i już do manuala nie wrócę (jak zresztą każdy kogo znam i kupił auto z automatem). Komfort jazdy na mieście nieporównywalny, lewa noga zapomniała co to znaczy ciągłe wajchowanie sprzęgłem w korkach. Skrzynia automat pracuje dużo ciszej niż manualna i auto dużo kulturalniej jeździ. W trybie manualnym zmiany biegów są dużo szybsze niż w manualu jak się chce poszaleć. Do tego mocny silnik i C5 to bardzo fajne auto :)
Jedynym minusem są spore koszty naprawy automatu, ale większość automatów ma się nieźle, a za komfort warto dopłacić. Wiadomo, w aucie za 10-20k PLN taka naprawa automatu jest mało opłacalna, ale w autach za kilkadziesiat tys. nie jest to już taki duży koszt w stosunku do wartości auta, a różnica w komforcie jest duża.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Damian Prysak w Styczeń 16, 2018, 22:17:16
Łoooł, poszliście z tematem do przodu, że się zgubiłem. ;)

Hmmm, nie znam takiego zachowania. Przy spokojnej jeździe 60km/h w C5 X7 masz 5ty bieg. Jak naciśniesz gaz nie za mocno to miękko przerzuci na 4kę i spokojnie przyspieszysz. Jak naciśniesz mocno albo skorzystasz z kick down to zrzuci na 3kę, zmiana biegów będzie wyczuwalna, ale przyspieszysz mocno.

Nie sądzę, że wymuszanie przyspieszania manualem na 5tce przy 60km/h jest zdrowe i efektywne. Dużo lepiej zrzucić na 4kę.
Z tymi prędkościami, Jacku, to był przykład (bardziej chodziło mi o same proporcje zmiany tej prędkości). No i odnosiłem się do innych automatów, którymi jeździłem (Subaru, Chrysler, Toyota). Pewnie jest tak, że trzeba się z nim zżyć i temat się ogarnie (nawet w moim przypadku). Ale zauważ, co ja o sobie piszę chociażby o wycieraczkach - ja to klikanie manetką mam wyrobione, że robię to prawie bezwiednie, a co dopiero operowanie sprzęgłem czy biegami. Nie te czasy (nauka jazdy/pierwsze samodzielne podróże), żebym się zastanawiał który to bieg i które to sprzęgło, a który hamulec. Nie mam problemu z wciskaniem sprzęgła, ani wybraniem biegu.
O, może tak: mnie się jeździ dobrze manualem, a Tobie pewnie automatem. :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Daniel Żurek w Styczeń 16, 2018, 22:25:38
dowiedziałem się że w 2.0 benzyna jest ten stary automat 4 biegowy , jak benzyna to już tylko manual :D
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 16, 2018, 22:37:33
Z tymi prędkościami, Jacku, to był przykład (bardziej chodziło mi o same proporcje zmiany tej prędkości). No i odnosiłem się do innych automatów, którymi jeździłem (Subaru, Chrysler, Toyota). Pewnie jest tak, że trzeba się z nim zżyć i temat się ogarnie (nawet w moim przypadku). Ale zauważ, co ja o sobie piszę chociażby o wycieraczkach - ja to klikanie manetką mam wyrobione, że robię to prawie bezwiednie, a co dopiero operowanie sprzęgłem czy biegami. Nie te czasy (nauka jazdy/pierwsze samodzielne podróże), żebym się zastanawiał który to bieg i które to sprzęgło, a który hamulec. Nie mam problemu z wciskaniem sprzęgła, ani wybraniem biegu.
O, może tak: mnie się jeździ dobrze manualem, a Tobie pewnie automatem. :)

W XMie średnio mi się jeździło automatami. Dało radę jeździć, ale to że były tylko 4 biegowe doskwierało przy prędkościach autostradowych. Kultura pracy też taka sobie, skrzynie zabierały też sporo mocy. Były też bardzo awaryjne. Zarówno 2.1TD jak i V6 po zmianie na manuale nabrały werwy.

Za to w C5 automat to zupełnie inna sprawa. Mam 2x C5 X7 2.2 HDI, jeden z manualem, a drugi z automatem i praktycznie nie widzę, żadnych wad automatu, a za to same zalety :)

PS: Jeżdzę też autami z manualnymi skrzyniami i jestem z nich bardzo zadowolony, ale to inna historia :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 17, 2018, 08:17:40
Mam 2x C5 X7 2.2 HDI, jeden z manualem, a drugi z automatem.
Rozumiem, że jeden z Twoich 2.2 to biturbo i tam jest manual? Bo chyba nie było wersji 204KM z automatem?
Jak się ma jeden silnik do drugiego?
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 17, 2018, 09:48:52
Rozumiem, że jeden z Twoich 2.2 to biturbo i tam jest manual? Bo chyba nie było wersji 204KM z automatem?
Jak się ma jeden silnik do drugiego?

Oba są po chip tuningu, więc nie do końca reprezentatywne. Stary 2.2 170KM po chipie lepiej zbierał się od niskich obrotów. Szczególnie było to czuć w mieście. Mogła być to też kwestia obciążenia automatem nowego. Na trasie 2.2 204KM pracował lepiej. Za to po chipie 2.2 204KM chodzi już super w pełnym zakresie. Automat w ogóle nie doskwiera, bo auto w każdym momencie ma spory zapas mocy. Z kick downa w ogóle nie korzystam. Czasami przed wyprzedzaniem Tira wymuszam ręcznie niższy bieg, ale tylko by "wygładzić" normalną redukcję skrzyni i zmienić bieg, póki jeszcze jest bez obciążenia.

Spalanie przy spokojnej jeździe ok 0,5l mniejsze. Przy dynamicznej jeździe mniejsza różnica.

Ogólnie bardzo polecam oba silniki. Lubię 2.2 170KM, bo ma bardzo fajną charakterystkę na dole, za to lubię 2.2 204KM za bardzo dobrą pracę w pełnym zakresie. Mój mechanik np. twierdzi, że woli stary silnik z 2 turbinami, bo są prostsze. Nowy ma turbiny o zmiennej geometrii.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 17, 2018, 10:45:50
Nowy ma za to jedną turbinę chłodzoną cieczą, zamiast dwóch klasycznych.
Ale zaintrygował mnie temat tuningu motoru 204KM - do jakich wartości go podciągnąłeś? I ile zrobiłeś na tym kilometrów? Wszędzie gdzie o tym czytałem były argumenty, że nie ma czego tuningować bo silnik  ma 450Nm i to jest max dla tej skrzynii, i że po tuningu skrzynia na pewno się wysypie.
I gdzie tuningowałeś, bo Poznań już dla mnie o tyle niedaleko, że może jednak się skuszę... Na przyspieszenie nie narzekam, ale jakby miało być jeszcze fajniej, to czemu by nie...
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krzyścin w Styczeń 17, 2018, 10:51:36
Ja wybierając auto postawiłem na moc, niestety w mocniejszych silnikach tylko automat dostępny. Osobiście dużo korzystam z ręcznej zmiany biegów i odczuwam brak sprzęgła, ale jak się depnie to idzie jak pocisk. Owerdrive czy kick down?
p.s Żona z automatu zadowolona więc i wilk syty i owca cała.
A jak u Ciebie ze spalaniem?


Ze spalaniem powiem tak, jako że mocy dużo a i fajnie jak w fotel wciska jak przy starcie samolotu to z jazdy większość po miejscu ledwo co silnik zagrzać idzie z tankowania wychodzi 9l a z kompa 8,5l.
P.S. mój motor też jest po chipie, choć sam tego nie sprawdzałem, poprzedni właściciel mi pokazywał wykresy na 226 km i 521NM, z tego co twierdził, to chip był przy 142 tys a teraz mam 180.
Idzie bardzo dobrze od samego dołu. Tak nowszy ma jedną turbinę chłodzoną cieczą co wszyscy mechanicy uważają za plus, natomiast właśnie więcej słyszałem narzekania na bi turbo, nie tylko w cytrynie, może z uwagi na to, że jest to bardziej skomplikowany układ, tak mi się wydaje przynajmniej.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krzyścin w Styczeń 17, 2018, 11:05:11
A jeszcze w sprawie spalania, to testowałem raz ile by się udało zrobić najoszczędniej i zrobiłem jakieś 150 km taką trasę gdzie problem był gnać więcej niż 100 km/h i komputer pokazywał 5l, ale nie sprawdzałem na baku jak się to reprezentowało.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 17, 2018, 11:20:46
Nowy ma za to jedną turbinę chłodzoną cieczą, zamiast dwóch klasycznych.
Ale zaintrygował mnie temat tuningu motoru 204KM - do jakich wartości go podciągnąłeś? I ile zrobiłeś na tym kilometrów? Wszędzie gdzie o tym czytałem były argumenty, że nie ma czego tuningować bo silnik  ma 450Nm i to jest max dla tej skrzynii, i że po tuningu skrzynia na pewno się wysypie.
I gdzie tuningowałeś, bo Poznań już dla mnie o tyle niedaleko, że może jednak się skuszę... Na przyspieszenie nie narzekam, ale jakby miało być jeszcze fajniej, to czemu by nie...

Nowy ma turbinę chłodzoną cieczą, ale mechanik i tak twierdzi, że uznaje stary typ za bardziej trwały ze względu na proste turbiny. Ja mu ufam, bo zna się na mechanice baaardzo dobrze.

Stary tuningowałem przy około 50kkm, a teraz ma 190kkm. Żadnych problemów.

Nowy tuningowałem przy 175kkm, teraz ma 210kkm. Na początku wyskoczył błąd, ale po reklamacji i dopasowaniu parametrów w pełni ok. Moc to 225KM, a moment 580Nm. O dziwo w serii miał już dużo większy moment niż katalogowo, z tego co pamiętam to koło 510Nm. Chyba trafiła się dobra sztuka :)

W obu autach olej w silniku wymieniam co 12-13kkm, oszczędzam gdy nie rozgrzany, a w czasie jazdy autostradowej zawsze zmniejszam prędkość na dłuższą chwilę zanim się zatrzymam, by dać czas na wychłodzenie.

Tunningowałem w Tuneforce w Poznaniu, blisko wylotu na Wrocław. Sprawdzałem na ich stronie facebooka i tuningowali już niezliczone ilości Fordów S-Maxów (i trochę Mondeo i Peugeotów 508) z dokładnie takim samym silnikiem i skrzynią. Nie było negatywnych komentarzy.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 17, 2018, 11:41:35
Nowy ma za to jedną turbinę chłodzoną cieczą, zamiast dwóch klasycznych.
Ale zaintrygował mnie temat tuningu motoru 204KM - do jakich wartości go podciągnąłeś? I ile zrobiłeś na tym kilometrów? Wszędzie gdzie o tym czytałem były argumenty, że nie ma czego tuningować bo silnik  ma 450Nm i to jest max dla tej skrzynii, i że po tuningu skrzynia na pewno się wysypie.
I gdzie tuningowałeś, bo Poznań już dla mnie o tyle niedaleko, że może jednak się skuszę... Na przyspieszenie nie narzekam, ale jakby miało być jeszcze fajniej, to czemu by nie...

Nowy ma turbinę chłodzoną cieczą, ale mechanik i tak twierdzi, że uznaje stary typ za bardziej trwały ze względu na proste turbiny. Ja mu ufam, bo zna się na mechanice baaardzo dobrze.

Stary tuningowałem przy około 50kkm, a teraz ma 190kkm. Żadnych problemów.

Nowy tuningowałem przy 175kkm, teraz ma 210kkm. Na początku wyskoczył błąd, ale po reklamacji i dopasowaniu parametrów w pełni ok. Moc to 225KM, a moment 580Nm. O dziwo w serii miał już dużo większy moment niż katalogowo, z tego co pamiętam to koło 510Nm. Chyba trafiła się dobra sztuka :)

W obu autach olej w silniku wymieniam co 12-13kkm, oszczędzam gdy nie rozgrzany, a w czasie jazdy autostradowej zawsze zmniejszam prędkość na dłuższą chwilę zanim się zatrzymam, by dać czas na wychłodzenie.

Tunningowałem w Tuneforce w Poznaniu, blisko wylotu na Wrocław. Sprawdzałem na ich stronie facebooka i tuningowali już niezliczone ilości Fordów S-Maxów (i trochę Mondeo i Peugeotów 508) z dokładnie takim samym silnikiem i skrzynią. Nie było negatywnych komentarzy.


Kurczę, pomyślę. Ogólnie jest teraz bardzo fajnie już teraz, ale te 580Nm... brzmi intrygująco, lubię czuć fotel na plecach :).
Ile Cię skasowali?
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Daniel Żurek w Styczeń 17, 2018, 11:55:50
jednak zaryzykuję ten automat już zadecydowałem , powiedziecie mi jak ew wyczuć te uślizgi wyglądają jak w klasycznym sprzęgle w manualu i ew jak sprawdzić czy nie ma wyciętego FAPa ?? Dzieki
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 17, 2018, 12:01:51
To nie dsg, zmiana biegów nie jest szybsza niż w manualnej. Dla 2.0 hdi brakuje mocy już przy manualnej skrzyni więc raczej nie przyspieszy jak pocisk przy redukcji nawet o jeden bieg niżej lepiej niż manual. Co do kultury pracy i ciszy tak manual jak i automat jak jest sprawny to jest cichy, tylko w manualu na kulturę pracy i płynność ma wpływ kierowca, w automacie decyduje sama skrzynia i jej sprawność.


U mnie nie brakuje mocy, przy depnięciu do końca to jest jej nawet za dużo :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 17, 2018, 12:45:22
Kurczę, pomyślę. Ogólnie jest teraz bardzo fajnie już teraz, ale te 580Nm... brzmi intrygująco, lubię czuć fotel na plecach :).
Ile Cię skasowali?

Jak będziesz w Poznaniu to możesz porównać z moim autem. Za pierwsze auto płaciłem w promocji 999PLN brutto. Za drugie jak dobrze pamiętam 1200PLN brutto.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 17, 2018, 14:20:19
Kurczę, pomyślę. Ogólnie jest teraz bardzo fajnie już teraz, ale te 580Nm... brzmi intrygująco, lubię czuć fotel na plecach :) .
Ile Cię skasowali?

Jak będziesz w Poznaniu to możesz porównać z moim autem. Za pierwsze auto płaciłem w promocji 999PLN brutto. Za drugie jak dobrze pamiętam 1200PLN brutto.
Jak znajdziesz chwilę 26.01 to może bym podjechał bo będę w Śremie z wymianą dynamiczną. Napisz mi numer tel. na pw. jeżeli tak by dało radę.
Mam być na 8, niby ma to potrwać 2h, o ile nic się nie przesunie to mógłbym być około 11.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Bąkowski w Styczeń 17, 2018, 22:28:01
Czy wersja 20.hdi 163km i 2.2 hdi 204 ma taka sama skrzynie ?
Pytalem kiedys i podobno max dla 2.0hdi to okolo 190-200km i 400niutków
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 17, 2018, 22:46:47
Tak, skrzynia jest ta sama. Wlaśnie niby jej max to 450Nm, dlatego też podobno 3.0 HDi ma 450Nm, bo go ograniczyli fabrycznie...
Ale i tak sprawa kusząca, mocno zbadam te rejony :).
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Styczeń 17, 2018, 22:51:03
A mnie ciekawi czy samochody które wyposażone są w silniki 2.0HDI rhr (np. 407, S40/V50/V70, Mondeo itp) mają różne skrzynie manualne czy któreś z tych modeli mają taką jak w C5?!
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marek Bor w Styczeń 17, 2018, 22:54:16

U mnie nie brakuje mocy, przy depnięciu do końca to jest jej nawet za dużo :)

Chyba sobie żartujesz. Tak zamulonego silnika skrzynią dawno nie widziałem.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Styczeń 18, 2018, 10:50:09
Pawle a pamiętasz kod skrzyni, jakie to MB bo sporo tego na rynku? Skrzynie mamy te same.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 18, 2018, 11:32:25

U mnie nie brakuje mocy, przy depnięciu do końca to jest jej nawet za dużo :)

Chyba sobie żartujesz. Tak zamulonego silnika skrzynią dawno nie widziałem.
Ty poważnie piszesz o zamulonym silniku? 3.0HDi?
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 18, 2018, 11:45:34

U mnie nie brakuje mocy, przy depnięciu do końca to jest jej nawet za dużo :)

Chyba sobie żartujesz. Tak zamulonego silnika skrzynią dawno nie widziałem.
Szkoda, że nie mieszkasz bliżej, bo byśmy jakiś spocik zrobili i porównali nasze silniki. U mnie jak za mocno depnę na gaz (do dechy), to włącza mi się kontrola trakcji. Wiadomo, czuć jest masę auta i to przyśpieszenie nie jest tak mocno odczuwalne jak przy aucie ważącym 1400 kg, ale jak się spojrzy na licznik to jednak jest :)
Jak by ten silnik był aucie ważącym 1400kg to byłby wymiatacz. W C5 wg mnie największym ograniczeniem mocy jest napęd na przód i miękkie zawieszenie, które podnosi trochę przód przy mocnym depnięciu na gaz i koła wtedy tracą trochę przyczepność. Jak by był napęd 4x4 lub chociaż na tył to można by było poszaleć :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 18, 2018, 12:35:23
Ty poważnie piszesz o zamulonym silniku? 3.0HDi?

Porównaj z paramterami i osiągami tego silnika np. w Jaguarze XF. W C5 ten silnik jest mocno zamulony ze względu na ograniczenia skrzyni AM6.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Czarny w Styczeń 18, 2018, 12:50:13
Jaki masz silnik?

2.0hdi rhr 136
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 18, 2018, 12:54:38
Ty poważnie piszesz o zamulonym silniku? 3.0HDi?

Porównaj z paramterami i osiągami tego silnika np. w Jaguarze XF. W C5 ten silnik jest mocno zamulony ze względu na ograniczenia skrzyni AM6.

Co nie zmienia faktu, że to najmocniejszy silnik w Grupie PSA i raczej na brak mocy to nie ma co narzekać. Przy wyprzedaniu tira jak depnę do dechy przy 100-tce to wszyscy wpadają w fotele i żona mi ciosa kołki na głowie :). Wiadomo, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i jak się trochę człowiek przyzwyczai to przydałoby się coś mocniejszego i też się zastanawiam na chipem :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 18, 2018, 13:26:29
Pewnie, że można porównywać do Jagura, a idąc dalej do Porsche czy Ferrari, ale C5 to jest tylko ciężkie rodzinne kombi a nie wóz sportowy.
Miałem różne auta, w tym Touarega 4,2 benzyna 320km, mam elektryka, a kto tym wystartował to wie co to znaczy przyspieszenie z miejsca i na tym tle uważam, że 3.0 nie ma się czego wstydzić.
Jest czym depnąć i tyle. Jak ktoś uważa, że to muł to, albo ma ambicje sportowe albo używa lub jeździł zepsutym takim autem.
Trudno od kombi oczekiwać 5s do setki.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 18, 2018, 15:36:29
Pewnie, że można porównywać do Jagura, a idąc dalej do Porsche czy Ferrari, ale C5 to jest tylko ciężkie rodzinne kombi a nie wóz sportowy.
...
Trudno od kombi oczekiwać 5s do setki.

Porównywanie do Porsche czy Ferrari jest mocno ryzykowne. Natomiast do Jaguara jest jak najbardziej na miejscu, bo to TEN SAM SILNIK :)

Jaguar jest zresztą cięższy niż C5, więc argument wagi tu nie pasuje.

Cięższe auto z tym samym silnikiem ma 6.4s do 100km/h, więc jednak można :) Problemem w C5 jest skrzynia biegów i o to chodzi w "zamuleniu" tego silnika w C5.

Nie wiem z czym się spierasz :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Artur Juchniewicz w Styczeń 18, 2018, 16:20:09
Wg mnie głównym problemem w C5 oprócz skrzyni jest napęd na przód jak pisałem wcześniej. Z tą masą C5 z tym napędem w życiu się nie rozpędzi w 6s, chyba że gumy będą miały ponad 300 mm szerokości.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krzyścin w Styczeń 18, 2018, 20:22:14
C5 to rodzinna wersalka. Kupcie se audi rs6.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Olaf Tomczynski w Styczeń 18, 2018, 23:51:32
Tak, skrzynia jest ta sama. Wlaśnie niby jej max to 450Nm, dlatego też podobno 3.0 HDi ma 450Nm, bo go ograniczyli fabrycznie...
Ale i tak sprawa kusząca, mocno zbadam te rejony :).
Też czytałem że ta skrzynia maks to 450Nm... Więc te 500+Nm może tą skrzynię dobić, ale nie musi.
Ją do manualnej skrzyni biegów nie wrócę, nawet pogodziłem się z jej ospałą pracą, ale najważniejsze jest to aby automatem nauczyć się jeździć. Wyczuć kiedy mniej więcej zmienia biegi itp. wtedy jest bezproblemowo. Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krzyścin w Styczeń 19, 2018, 09:37:29
A jak jest ospały to włączam se sport i już nie jest, wtedy to zmienia biegi jak rajdówka.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 19, 2018, 20:52:03
Pewnie, że można porównywać do Jagura, a idąc dalej do Porsche czy Ferrari, ale C5 to jest tylko ciężkie rodzinne kombi a nie wóz sportowy.
...
Trudno od kombi oczekiwać 5s do setki.

Porównywanie do Porsche czy Ferrari jest mocno ryzykowne. Natomiast do Jaguara jest jak najbardziej na miejscu, bo to TEN SAM SILNIK :)

Jaguar jest zresztą cięższy niż C5, więc argument wagi tu nie pasuje.

Cięższe auto z tym samym silnikiem ma 6.4s do 100km/h, więc jednak można :) Problemem w C5 jest skrzynia biegów i o to chodzi w "zamuleniu" tego silnika w C5.

Nie wiem z czym się spierasz :)

Z tezą, że 3.0 HDi to muł. Jak muł, to jak nazwać na przykład 1.6HDi?
Porównanie do Jaguara też jest nie na miejscu bo to INNA SKRZYNIA, stąd inne parametry.
To, że gdzieś jest ten silnik lepiej podkręcony, bo tam pozwala na to skrzynia, nie oznacza automatycznie, że w C5 to muł. Nazwałbym to, że jest wolniejszy od Jaguara, ale nie mułem. I tyle.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 19, 2018, 21:35:03
Pewnie, że można porównywać do Jagura, a idąc dalej do Porsche czy Ferrari, ale C5 to jest tylko ciężkie rodzinne kombi a nie wóz sportowy.
...
Trudno od kombi oczekiwać 5s do setki.


Porównywanie do Porsche czy Ferrari jest mocno ryzykowne. Natomiast do Jaguara jest jak najbardziej na miejscu, bo to TEN SAM SILNIK :)

Jaguar jest zresztą cięższy niż C5, więc argument wagi tu nie pasuje.

Cięższe auto z tym samym silnikiem ma 6.4s do 100km/h, więc jednak można :) Problemem w C5 jest skrzynia biegów i o to chodzi w "zamuleniu" tego silnika w C5.

Nie wiem z czym się spierasz :)

Z tezą, że 3.0 HDi to muł. Jak muł, to jak nazwać na przykład 1.6HDi?
Porównanie do Jaguara też jest nie na miejscu bo to INNA SKRZYNIA, stąd inne parametry.
To, że gdzieś jest ten silnik lepiej podkręcony, bo tam pozwala na to skrzynia, nie oznacza automatycznie, że w C5 to muł. Nazwałbym to, że jest wolniejszy od Jaguara, ale nie mułem. I tyle.
Jacek nie napisał że C5 to muł, tylko źe ten silnik jest zmulony tą skrzynią. Wśród C5 nie ma przecież bardziej dynamicznej wersji. Nie bierz tego tak do siebie... ;)
3.0HDi jest ograniczony fabrycznie tylko po to, żeby skrzynia się nie posypała, w związku z tym można przyjąć że to zmulony silnik, co nie czyni muła z auta.
 Też myślałem o 3.0 ale parametry nie są mega lepsze od 2.2, poza tym nie ma go w nowszych rocznikach.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krzyścin w Styczeń 19, 2018, 21:36:23
Reasumując silnik jest bezpieczny a nie wyżyłowany więc może będzie klepać po milion km jak mercedes.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 19, 2018, 22:04:59
Jacek nie napisał że C5 to muł, tylko źe ten silnik jest zmulony tą skrzynią. Wśród C5 nie ma przecież bardziej dynamicznej wersji. Nie bierz tego tak do siebie... ;)
...

Dziękuję za obronę :) Swoją drogą to nawet nie ja to pierwszy napisałem w tym wątku, a tylko poparłem argumentami i faktami. I nigdy nie twierdziłem, że 3.0HDi jest zamulony :) My by się nawet podobał, bo to w końcu V6, ale jednak trochę za często zdarzają się awarie, a w razie czego brak tych silników na rynku wtórnym :(
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 20, 2018, 11:09:28
A gdzie zdarzają się te awarie, bo jakoś nie widzę problemów, poza stwierdzeniami typu "odpuść sobie" bez uzasadnienia oczywiście, jak tu: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=94522.msg929427#msg929427
Jakie to częste awarie trapią ten silnik? Konkretnie prosze. Chętnie się dowiem tak na przyszłość.

Co do zmulenia, to nie będę się kopał z koniem, dla mnie "zmulony" to "muł", dla Was "zmulony" to "nie muł". Chodzi o sens wypowiedzi a nie o słówka.
Ciekawi mnie też ilu z tych oceniających miało okazje jeździć sprawnym 3.0HDi? Ilu miało okazję jeździć szybszymi autami? Ilu ma porównanie? Ilu potrafi odczuć różnicę sekundy do setki?
Dziwne, że przeważnie uwagi mają ci co tego silnika nie użytkują, a użytkują 2.0, 2.2 lub 2.7 HDi. Dlaczego? Sami się domyślcie dlaczego  :D .
Jakoś nie widzę tu niezadowolonych użytkowników 3.0HDi a wręcz przeciwnie.
Za to dla innych to zmulony ( ale nie muł 8)) i awaryjny silnik...
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 20, 2018, 11:19:50
"Zmulony", był cały czas przedstawiany, jako okrojony z mocy, a w szczególności z momentu w kontekście rozmowy o skrzyni.

Chyba wziąłeś sobie całą sprawę za bardzo osobiście, bo kilka razy powyższe było powtarzane.

Z mojej strony EOT.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 20, 2018, 11:33:16
A gdzie zdarzają się te awarie, bo jakoś nie widzę problemów, poza stwierdzeniami typu "odpuść sobie" bez uzasadnienia oczywiście, jak tu: http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=94522.msg929427#msg929427
Jakie to częste awarie trapią ten silnik? Konkretnie prosze. Chętnie się dowiem tak na przyszłość.

Co do zmulenia, to nie będę się kopał z koniem, dla mnie "zmulony" to "muł", dla Was "zmulony" to "nie muł". Chodzi o sens wypowiedzi a nie o słówka.
Ciekawi mnie też ilu z tych oceniających miało okazje jeździć sprawnym 3.0HDi? Ilu miało okazję jeździć szybszymi autami? Ilu ma porównanie? Ilu potrafi odczuć różnicę sekundy do setki?
Dziwne, że przeważnie uwagi mają ci co tego silnika nie użytkują, a użytkują 2.0, 2.2 lub 2.7 HDi. Dlaczego? Sami się domyślcie dlaczego  :D .
Jakoś nie widzę tu niezadowolonych użytkowników 3.0HDi a wręcz przeciwnie.
Za to dla innych to zmulony ( ale nie muł 8)) i awaryjny silnik...

Jak szukałem auta dla siebie to dużo czytałem o 3.0HDi, i też nie wyczytałem za wiele o awariach. Ogólnie byla opinia że to poprawiony 2.7.
A o 2.7 byly głosy, że zdarzają się korbowody wychodzące bokiem bloku. Podobno w 3.0 zostalo to poprawione, i ten silnik ma dobrą opinię.
Generalnie odpuściłem 3.0 - o czym już pisałem - bo parametrami nie jest dużo lepszy od 2.2, tyle samo Nm, mocy mniej  o niecałe 40KM. Ponieważ jak wiemy(wiem że to co najmniej duże upgólnienie :) ) moc=prędkość maksymalna, a moment=przyspieszenie, uznałem że 2.2HDi jest dla mnie optymalny, tym bardziej że występował w sprzedaży do końca, a szukałem auta max czteroletniego. 2.2HDi jest jak na lekartstwo, a 3.0HDi jeszcze mniej. Sytuacji nie poprawia wysoka akcyza.

3.0HDi nie jeździłem, może kiedyś się trafi okazja(może Twoim? poruszamy się w tym samym mieście ;)).
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 20, 2018, 11:35:44
Nic nie biorę osobiście, bo nie mam powodu.
Okrojony z mocy (wcześniej to stwierdzenie nie padło) ze znanych wszystkim tu powodów a zmulony to chyba jest różnica?
Zapomniałeś opisać częste awarie.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 20, 2018, 11:43:43
Marcin, masz rację, wybierając młody rocznik nie ma opcji 3.0 i naturalne jest patrzenie na 2.2. Co do akcyzy to jest taka sama.
A jednak ma "dobre opinie" jak piszesz.
Piszę w tym wątku, bo pomimo, że jeden kolega, który ma 3.0 próbowal Wam powiedzieć, że nie widzi zmulenia, podobnie jak ja, to jeszcze doszła bzdura, że to awaryjne silniki.
Ktoś potem to będzie czytał i wyrabiał sobie na tej podstawie opinię o 3.0HDi.

Racja, wystarczy o silnikach, temat traktuje o czymś innym.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 20, 2018, 12:35:57
Znajomy kupił 3.0HDi z zepsutym silnikiem. Naprawił za grube pieniądze na nowych cześciach z ASO i niedługo znowu silnik się wysypał. Chciał kupić drugi silnik, ale okazało się, że jest gigantyczny problem z używanymi silnikami. Była tylko 1szt. za 10000zł. Ogólnie ma już dość tego auta.

Dodatkowo już nieraz widziałem ogłoszenia sprzedaży 3.0HDi z zepsutymi silnikami. Nie aż tyle co swego czasu XMów 2.5TD, ale jednak dużo częściej niż innych.

Ja dlatego zdecydowałem się na 2.2HDi. Jakby coś się stało to tych silników jest na pęczki, chociażby z P508.

PS: Jakby się trafił ładny 3.0HDi to może bym zaryzykował, w końcu to stan auta jest najważniejszy :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Marcin Kaszka w Styczeń 20, 2018, 15:39:00
Co do akcyzy to jest taka sama.


Taka sama dla 2.2 i 3.0, i właśnie o tych dwóch silnikach pisałem że jest ich mało. Prym wiedzie 2.0, gdzie akcyza jest dużo niższa.

Znajomy kupił 3.0HDi z zepsutym silnikiem. Naprawił za grube pieniądze na nowych cześciach z ASO i niedługo znowu silnik się wysypał. Chciał kupić drugi silnik, ale okazało się, że jest gigantyczny problem z używanymi silnikami. Była tylko 1szt. za 10000zł. Ogólnie ma już dość tego auta.

Dodatkowo już nieraz widziałem ogłoszenia sprzedaży 3.0HDi z zepsutymi silnikami. Nie aż tyle co swego czasu XMów 2.5TD, ale jednak dużo częściej niż innych.

Ja dlatego zdecydowałem się na 2.2HDi. Jakby coś się stało to tych silników jest na pęczki, chociażby z P508.

PS: Jakby się trafił ładny 3.0HDi to może bym zaryzykował, w końcu to stan auta jest najważniejszy :)
Jakaś masakra, wiadomo co się sypło i czy to samo za pierwszym razem, czy w ogóle coś nowego po remoncie?
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 20, 2018, 20:07:06
Jak kupił zepsuty to wiedział, że kupuje zepsuty. Może nie wszystko naprawili lub źle naprawili, ryzyko za niską cenę. To tak jak z uderzonym, niby zrobiony, ale potem często wychodzi coś po czasie.
Dla równowagi jak ja szukałem 3.0Hdi to nie widziałem ani jednego z zepsutym silnikiem. Były tylko kręcone lub bite lub to i to.

Wracając do wątku tytułowego, to dla mnie zdecydowanie automat. Miałem kikadziesiąt aut i manuale i automaty, z wiekiem wygoda bierze górę zwłaszcza w takim "pontonie"  :)
Nie ma się co bać automatu, mit o psujących się automatach słyszę od lat 90-tych.
Pewnie, że może się zepsuć, ale co nie może?
Przeczytałem też dzisiaj wątek o wyjących manualach w C5, które ten typ podobno tak ma. To tym bardziej automat.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 20, 2018, 21:58:36
Wiem co się może zepsuć w automacie. Ja zepsucia się nie boję, zepsuje się to naprawię, jakbym się bał to chodziłbym na piechotę, ale wtedy można zostać rozjechanym i znów jest powód do strachu.
Natomiast jak czytam wątek o manualu, to są one wg. wielu użytkowników zepsute niezepsute  ::), bo im pracujące wyją podczas jazdy. Stąd wolę pięknie u mnie pracujący, ale wg. innych potencjalnie psujący się automat niż wyjący manual, choć ja jechałem jednym manualem 2.0 163KM i niczego nie słyszałem.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Piotr Przyłubski w Styczeń 20, 2018, 22:13:49
U mnie manual nie wyje, jedynie to co 1 i 2 bieg by mogły troche lepiej ciągnąć, bo żeby sensownie ruszyć na światłach to trzeba buta dać. Przyznam, że się troche wystarszyłem automatu i teraz troche żałuje, bo jeżdżę praktycznie po mieście i męczy zmiana biegów. Jeszcze jak zacząłem jeździć Volvem z I-shift to w ogóle szkoda mi, że C5 mam w manualu. :)
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 20, 2018, 22:31:27
Jak kupił zepsuty to wiedział, że kupuje zepsuty. Może nie wszystko naprawili lub źle naprawili, ryzyko za niską cenę. To tak jak z uderzonym, niby zrobiony, ale potem często wychodzi coś po czasie.
Dla równowagi jak ja szukałem 3.0Hdi to nie widziałem ani jednego z zepsutym silnikiem. Były tylko kręcone lub bite lub to i to.

Oczywiście, że jak kupował to wiedział, że zepsuty. Podkreślałem tylko bardzo duży problem z dostępnością tych silników na rynku wtórnym. W tej chwili na Allegro.pl jest jedna sztuka za 12700PLN...

W tej chwili na samym mobile.de wisi conajmniej 5 sztuk C5 X7 3.0HDi z Motorshaden. Na Allegro.pl kolejna sztuka. Dalej już nie szukam...
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 21, 2018, 10:06:10
Jak się zmienia olej w silniku co 30tys to potem jest motorshaden.
To samo było w Lagunach II. Tak zalecał producent. Ja miałem 4 Laguny od 100kk, 107km, 120km i 150km i o żadnej złego słowa nie powiem, a ponoc królowe lawet. A widział ktoś na lawecie? Dzięki tym opiniom najtańsze dobre auto.
Niemcowi kazali wymieniać co 30tys to tak wymieniał i sypały się panewki, turbiny i korbowody.
 
Sprawdzałeś co na czym polega motorshaden? Na mobile widzę pierwszy z brzegu zepsuty, palący, z defektem pompy olejowej, a nie z rozsypanym silnikiem. To taka tragedia? Dla Niemca może tak, bo go serwis zje na dzień dobry.

3.0 to właśnie STETY 2.7 po modernizacji.

Owszem dostępności silników nie ma, ale po co mają być dostępne, znacie kogoś kto potrzebował wymienić cały 3.0HDi?

Czasem jednak się sprzedają z uszkodzonym silnikem, kolega przecież kupił.

Kończę dyskusję na temat sinika 3.0HDi małym podsumowaniem. Tu jest temat o skrzyniach.
Dziwi mnie tylko skąd to negatyne podejście. Jakiś niespełniony żal, bo tak to wygląda?
Zostańmy zatem przy tym, że 3.0 to niestety zmodernizowany 2.7 i jest pełno zepsutych aut z 3.0.
Dla chcących kupić auto z tym silnikiem, polecam poczytać zagraniczne fora, jak ludzie chwalą ten silnik, chwalą jego pracę, piszą, że jako jedyny nie potrzebuje remap, nie widzę narzekań jaki to on zły itd. Tutaj zaś użytkownicy 2.0 wiedzą lepiej.
Ciekawe są też tu posty typu mam 2.0, ale chciałbym, marzy mi się 3.0... Ostrzegam, nie zamieniać, to silnik po modernizacji i pełno zepsutych stoi, ech...

Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 21, 2018, 10:52:49
Jasne, ale szmelc z tego 3.0  ;D
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 21, 2018, 12:13:20
Uf, ciężko to zakończyć.
Padł Ci kiedyś 3.0 Hdi i był koniec auta? Jak Tobie padnie 136km to też będzie koniec auta? Czy raczej 136km nie może paść?

Koszty eksploatacji akceptuję, pewnie z litr więcej na sto od Ciebie, no może 2 jak depnę, przepraszam, powoli przyspieszę, bo mam tylko marne 450nm  :D, które kiedyś tam też zaakceptowałem. A Ty ile nm zaakceptowałeś w 136km?

No póki nic się nie dzieje i ktoś akceptuje koszty utrzymania oraz ...nm (nie wiem ile) z 2.0 136km to ok, ale jak padnie to niestety jest raczej koniec auta.
Taki sam bezsens jak powyższe zdanie też mogę napisać o każdym aucie.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Krzyścin w Styczeń 21, 2018, 13:02:43
Ja słyszałem tylko a awarii jak ktoś mu zrobił chipa na ponad 300 km i tłoki bokiem wywaliło. (ciekawe, że skrzynia wcześniej nie rypła) Fakt, że mało ich na rynku, już więcej jest 2.2 choć i tak na pewno mniej jak 2.0
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Jacek Janikowski w Styczeń 21, 2018, 14:00:15
... przepraszam, powoli przyspieszę, bo mam tylko marne 450nm  :D, które kiedyś tam też zaakceptowałem.
...

Najpierw broniłeś do upadłego, że 3.0HDi nie jest zmulony skrzynią AM6. Teraz uprawiasz obronę Częstochowy wobec awarii silników 3.0HDi. Przy okazji zarzucasz innym kompleksy, bądź niespełnione marzenia...

Ja mam AM6. Wiem, że jest słaba i że w każdej chwili ma spore prawdopodobieństwo sypnięcia się. Większe niż inne skrzynie. Nie widzę potrzeby udowodnienia na siłę, że jest inaczej.
Tytuł: Odp: Automat czy manual
Wiadomość wysłana przez: Andrzej Mikulski w Styczeń 21, 2018, 16:20:08
Nie będę znów kopał się z koniem.
3.0 HDi jest zmulony i awaryjny a automat omijać szerokim łukiem, bo może się zepsuć, czyli omijać 3.0HDi, bo tam tylko głupie Francuzy dawały automaty. Do tego drogi w utrzymaniu, bo pali 8,5 litra i coś jest jeszcze drogie w utrzymaniu, ale nie wiem co, może OC, bo droższe o 100zł.
Przecież pół forum to lament użytkownikow V6 diesel, a co róg ulicy stoją z zepsutym silnikem i nik nie chce tego padła kupować. Tak w wyolbrzymieniu 3.0HDi przedstawiają tu koledzy jeżdżący 2.0HDi, a nie o dziwo użytkownicy 3.0HDi, wśród których tu nie widziałem ANI JEDNEGO niezadowolonego. Czy trzeba coś więcej dodawć?
To tyle w tym temacie z mojej strony.