Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki  (Przeczytany 3459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« dnia: Kwiecień 23, 2017, 14:26:39 »
Hej wszystkim.

Problem dotyczy C5 mojego ojca z 2003 roku. Silnik 2.2HDi, automat 4hp20.

Otóż od dnia zakupu występuje pewien irytujący problem (to już będzie ze 3-4 lata i uznaliśmy, że ten typ tak ma - ale czy aby na pewno?) i stąd pytanie, bo nie wiem, czy te auta tak mają, czy to może usterka. Mianowicie - auto bardzo ospale zbiera się z miejsca. Tzn. Stoję np na skrzyżowaniu, chcę ruszyć, wciskam gaz i auto zbiera się baardzo mułowato. Jakby komputer zastanawiał się przez sekundę czy dwie dlaczego zmuszam go do tak ciężkiej pracy  :D

Opiszę 3 sytuacje:

- bieg jałowy, N na skrzyni - gwałtowne dodanie gazu objawia się około sekundowym opóźnieniem i dopiero silnik łaskawie wkręca się na obroty.
- jazda, D na skrzyni, delikatne ruszanie z miejsca - auto powoli startuje i jedzie, również wyczuwalne opóźnienie.
- jazda, D na skrzyni, wciśnięcie pełnego gazu podczas ruszania z miejsca - muł totalny, nie wie co się dzieje, bardzo ospale rusza na pierwszym biegu, jak już się rozkręci, skrzynia wrzuca 2 bieg i auto nawet wpada w poślizg (!) - nagle chce wyrwać silnik z komory - takie jest wrażenie, jakby ktoś wcisnął jakiś magiczny przycisk "turbo" - i wtedy jest dynamicznie i faktycznie C5tka nawet nieźle przyspiesza.

ECU nie zgłasza żadnych błędów odnośnie pedału gazu, czy innego czujnika. Wszystko niby działa poprawnie.

Mam porównanie do 2.1TD w automacie z XMa, co prawda starszy samochód, ale zbiera się znacznie szybciej. Momentalnie reaguje na dotknięcie pedału gazu i chce jechać. Natomiast C5 robi to bardzo niechętnie.


Jeszcze mi się przypomniała jedna sytuacja. Auto stoi na stromej górce. Odpalam, chcę ruszyć - pedał gazu niezależnie jak wcisnę, czy trochę, czy głęboko - ledwo się zbiera, ale na prawdę ledwo co potrafi ruszyć z miejsca. Jak już się trochę rozpędzi - to trochę odżywa i jedzie, ale ruszenie z miejca to jest jakiś dramat. Raz miałem wrażenie, że może ręczny jest zaciągnięty albo coś, ale nie. Od razu uprzedzam - problemów z hamulcami  nie ma.

Jest to normalne w tym zestawieniu jednostki napędowej i skrzyni?

PS. Lexia nie zgłasza żadnych błędów czujników itp.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2017, 14:45:16 wysłana przez Przemysław Wyderka »

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 23, 2017, 23:35:04 »
Ten typ tak ma. Ja swojego przeprogramowalem i teraz startuje dużo lepiej
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 23, 2017, 23:57:02 »
Swirl cały jest??
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2017, 00:10:59 »
Wszystko co mi spowalnialo auto jest off. Wykrecilem 240 KM ale bardzo kopcil. Jedyne co ratuje twojego ojca to zmiana stylu ruszania tzn trzyma hamulec i dodaję gazu puszcza hamulec auto lepiej startuje. Albo programowanie stera
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 24, 2017, 19:25:34 »
Ojciec się już przyzwyczaił,  ale że ostatnio ja tym autem jeżdżę i lubię mieć wszystko ok,  to postanowiłem poczytać i zapytać Was.  Bardzo mnie to irytuje. Zajrzałem pod maskę i zauważyłem że ten plastikowy łącznik od SWIRLa...  jest odłączony.  Nie widzę pęknięcia czy innej usterki.  Założyłem na kulkę i się zobaczy czy będzie poprawa. 

Jestem ciekaw ile wytrzyma jeszcze turbina.  W zeszłym roku miałem okazję złapać za wirnik i miała taki luz,  jak w moim pierwszym XMie,  który miał prawie 400tys km przebiegu...

Odnośnie turbiny - czy na luzie przy obrotach ok 2500 powinien być słyszalny świst? 

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2017, 20:32:52 »
U mnie nie było absolutnie nic słychać, z tym że jak Limonka odeszła do krainy wiecznych szewronów to miała coś koło 120k najechane.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2017, 20:54:16 »
No właśnie...trochę mnie to nie pokoi. Trzeba będzie się szykować na większe wydatki.

Offline Artur Parzygnat

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 063
  • Skąd: Kwidzyn- Zmywakowo
  • Posiadany samochód: Peugeot 407 2.0 HDI 2006 Siemens- wóz drabiniasty
  • Zainteresowania: Bioenergoterapia
  • Miejscowość: Kwidzyn- Zmywakowo
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 24, 2017, 21:05:17 »
Dasz do dobrej regeneracji i bedzie pan zadowolooony.
Były: Garbus 1200 Meksyk, Ford Taunus 1.6 kombi, Mazda 626 GD 2.0 Liftback automat, Ford Transit 130 2.4D , Mazda Premacy 2.0D, Nissan Primera P11 lift 2.0D, Citroen C5 MkI 2.0 HDI, Volvo 740 2.0 benz, Ford Mondeo MkIII 2.0 TDCI, Citroen C5 MkII 2.2 HDI automat.

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 181
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2017, 20:15:27 »
Nie wiem czy to norma ale w mojej c5 turbina sie rozsypała przy przbiegu ponad 400 tyś. Do samego konca był zrywny. Swirl nie robil u mnie wielkiej różnicy do 130/40 /h potem brakowalo mocy

Wysłane z mojego SM-N9002 przy użyciu Tapatalka

Floating on ;)

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2017, 07:12:26 »
Nie wiem czy to norma ale w mojej c5 turbina sie rozsypała przy przebiegu ponad 400 tyś. Do samego końca był zrywny.
no to nie ma się co dziwić, 400tys to już sporo na silnik, w moim tydzień temu sprawdzałem wirnik turbo i klapki i wirnik jak nowy, klapki chodzą jak nowe, a nic nie robiłem , wcześniej nie wiem, przejechane ma teraz 245tys
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2017, 19:22:21 »
Założyłem dźwigienkę od swirla i szczerze mówiąc nie odczuwam żadnej różnicy. Może ma to znaczenie większe w trasie, ale jeżdżąc max 70-90 nie zauważyłem zmian.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Odp: 2.2HDi 2003r - wolno reaguje na gaz, muli, zero dynamiki
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 02, 2017, 08:41:22 »
Wczoraj zrobiłem pomiar przyspieszenia.
17.5 sek.  do 100km/h...

 Okazało się,  że winny jest między innymi... zabrudzony przepływomierz.  Na wolnych obrotach w lexii wskazywał ok 450-470, tak samo jak np przy 2000obr/min. Przeczysciłem,  wskazania teraz się plynnie zmieniają w zależności od obrotów silnika.  Na wolnych odczyty oscylują w granicy 220-240. Auto znacznie odżyło,  ale jeszcze to nie jest to. 

Kolejna usterka to pedał gazu,  który przy wciśnięciu w podłogę wskazuje tylko 75%.  Inna sprawa to dźwigienka od swirla.  Nie dawno założyłem ją bo kiedyś spadła,  dziś patrzę...  Kulka na przepustnicy,  a reszta wisi.  Pękła.